530d trilt rond 120 km/h
530d trilt rond 120 km/h
Hoi,
Ik heb al meerdere topics bekeken, maar ik ben nu op een punt dat ik het niet meer weet.
Mijn 530d begint vanaf 100 km/h tot ongeveer 130/140 te trillen door de auto heen.
De volgende dingen zijn al gedaan/gecontroleerd:
- het toerental schommelt niet bij een constante snelheid. conclusie koppelomvormer is het niet.
- Aan de voorkant zijn vervangen: schokbrekers en onderstaande draagarmen/steunen.
nummer 4 en 11
nummer 6
- Aan de achterkant zijn vervangen:
nummer 6 en 10.
nummer 6
- De velgen zijn alle 4 gericht en gebalanceerd.
- De banden zijn nieuw en rond.
- Er zit geen speling om de aandrijfassen.
Enige wat ik wel raar vind is dat ik de motor stationair voel door de auto heen.
Wie o wie heeft het gouden antwoord?
Ik ben namelijk de weg kwijt hier.
Bastiaan
Ik heb al meerdere topics bekeken, maar ik ben nu op een punt dat ik het niet meer weet.
Mijn 530d begint vanaf 100 km/h tot ongeveer 130/140 te trillen door de auto heen.
De volgende dingen zijn al gedaan/gecontroleerd:
- het toerental schommelt niet bij een constante snelheid. conclusie koppelomvormer is het niet.
- Aan de voorkant zijn vervangen: schokbrekers en onderstaande draagarmen/steunen.
nummer 4 en 11
nummer 6
- Aan de achterkant zijn vervangen:
nummer 6 en 10.
nummer 6
- De velgen zijn alle 4 gericht en gebalanceerd.
- De banden zijn nieuw en rond.
- Er zit geen speling om de aandrijfassen.
Enige wat ik wel raar vind is dat ik de motor stationair voel door de auto heen.
Wie o wie heeft het gouden antwoord?
Ik ben namelijk de weg kwijt hier.
Bastiaan
-
- Contacteer:
Re: 530d trilt rond 120 km/h
Waar zit die?
De gasten van crv uit Veenendaal het gereden en hij zegt dat de trilling zeker niet uit de bak komt.
Controleer eens de schijven bij een parkeerstop. Ik heb hetzelfde gehad, bleek dat een van de remleidingen voor niet meer zo fris waren waardoor een van de schijven constant iets aanliep. Hete remschijf als gevolg. Het trillen voel je dan door de hele auto. Een constant vuile velg door remblokkenstof is ook al een indicatie.
De schijven zijn ook gecontroleerd. Helaas is de rem stof geen indicatie bij mij want ik heb keramische blokken en die geven haast geen rem stof.
Ik las iets over motor steunen. Iemand daar ervaring mee?
Ik las iets over motor steunen. Iemand daar ervaring mee?
Dat moet je vaker merken en niet alleen bij die snelheden. Als de motorsteunen gescheurd zijn trilt je hele auto op het moment dat je 'm start of uit zet, en ook als je een heel klein beetje gas geeft (de eerste mm zeg maar). Als ie dan netjes rustig blijft, zal het niet gauw in de motorsteunen zitten.
De auto schut wel als ik hem start en uit zet. Ik ga morgen wel even op de brug de steunen nalopen.
Weet niet of daarmee de trilling weg is, maar motor moet niet teveel bewegen..
Alles wat je vervangen hebt wel op de juiste manier gemonteerd? Sommige moet je pas vast draaien als hij weer op de wielen staat..
Alles wat je vervangen hebt wel op de juiste manier gemonteerd? Sommige moet je pas vast draaien als hij weer op de wielen staat..
Welke delen doel je dan precies op. Ik ben alles vast gemaakt toen de wielen niet op de grond stonden.
Zelfde probleem hier. Auto tijdje geleden helemaal op z'n kop laten zetten. Bloksteunen waren goed, trillingsdempers goed, baksteunen goed, velgen nieuw, banden nieuw, draagarmen goed enz. enz.
Bij mij is het trouwens alleen tijdens het accelereren, bij constante snelheid geen trilling.
Dus ja... Schiet mij maar lek.
Bij mij is het trouwens alleen tijdens het accelereren, bij constante snelheid geen trilling.
Dus ja... Schiet mij maar lek.
-
- Contacteer:
Hij heeft het al bij het starten. Ik zou dus de steunen bekijken waar je motor mee vast ligt.
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem
Net de steunen bekeken en die zijn inderdaad kapot. Die worden volgende week vervangen. Afwachten maar of dat het probleem oplost.
Bedankt voor de reacties.
Bedankt voor de reacties.