Nou eindelijk zijn alle problemen opgelost.. Was even zoeken maar t is gevonden
Nadat de verstuivers vervangen zijn is het welgeteld 1 week goed geweest, maar daarna begon t stotteren, inhouden en het niet meer reageren op t gaspedaal weer
Toch nog tijdje doorgereden totdat op een morgen de auto echt helemaal niks meer deed.. kon m'n pa opdrukken met een 1.4 honda Civic
Auto naar Offenga in Franeker afgevoerd en deze zijn begonnen met zoeken en toen bleek de turbo helemaal vast te zitten, vorige eigenaar heeft w.s erg lang met oude olie gereden aangezien het allemaal sludge was. Hierdoor is de turbo gaan vastzitten.
Dus mensen weer een voorbeeld om je olie tijdig te vervangen!!!!
Maar goed, doordat de turbo dus dicht geslibt was had deze moeite om op 'toeren' te komen waardoor het vermogen op zich liet wachten en de auto inhield.
Nu er een nieuwe turbo op zit zijn we er pas echt achter wat een 530D in zijn mars heeft.. ding heeft nooit op vol vermogen gereden de 10.000km die we nu gereden hebben. Het blijkt echt een monster te zijn zo'n 3.0D!! En wij dachten maar dat ie traag aanvoelde omdat we die 300pk sterke Volvo hadden...
Ding gaat echt als de brandweer nu

Ook zijn de swirlkleppen verwijderd en is de auto volledig nagekeken. Nu nog even een half jaartje doorkachelen en wat wennen aan die 218pk en 500nm en dan op naar een chippie bij Van Vught!
