Wat ik hier zo lees vindt ik op z'n meest een erg vreemd verhaal, het steekt aan elkaar van onduidelijkheden en onlogische zaken. Auto's die op heen of terugwegen sneller zijn, meer of minder stinken, onverklaarbare vermogens verliezen die door brandstoffen worden veroorzaakt, opc's die dreigen een m5 bijna (is het nou wel of niet) bij te houden, vermogens knoppen die wel of niet werken.Ozan_M5 schreef:Beste heren, nadat we met zn allen mijn vorige storing " trillen van auto " hebben opgelost, heb ik nu het volgende probleem. Graag wil ik jullie aandacht.
Ik heb pk en koppelverlies!!! Uit mn vorige topik weten de meesten wat ik heb vervangen aan deze auto. Laatste belangrijke zijn koppeling en vliegwiel.
Die heb vervangen en trillen was voorbij. Auto reed in principe beter. Misschien voelde het zo aan omdat ie stabieler was geworden. PK en koppel was voorheen dus 430 pk en 425 N/m met RON 95 benzine.
Vandaag naar assen geweest met een vriend. Hij heeft opel asta OPC 300 pk. Onderweg kon hij mijn bijna bijhouden. Dat zette mijn aan denken en vond wel nodig dat ik weer ff op de testbank moest. Ik was ook benieuwd of de vervanging van koppeling heeft geholpen kwa vermogen. Gelijk onderweg een kerel gebelt of ik vandaag nog ff op de testbank kon. Dus gelijk deze avond op de test en ben geschrokken wat er op de computer stond![]()
Maar liefst 402 pk 400 Nm!!!!!!!!! Met RON 98 ultimate
Tweede test 430.8 pk bij 7764rpm / 435.9 Nm
Op gegeven moment dacht ik werkt de powerknop niet ofzo. Dus ook geprobeerd zonder.
340.5 pk bij 7631 rpm / 391.5 Nm
Tijdens de heen weg naar assen toen ik plankgas geefde, hoorde ik later van hem dat zn auto stonk naar rotte eieren. Dus dat kwam van mijn auto. En hij vertelde ook dat bij terugweg naar huis, mijn auto sneller was dan heenweg.
Vandaag na testbank vertelde die gozer mijn een verhaal over een ander auto waarvan de kat was verbrand. Als ik dit verhaal koppel aan de rotte eieren geur, komt bij mijn een vraag op van kan het de katalisator zijn!!!!
Maar dan zou je toch labda storingen krijgen? En dat heb ik niet. Maar dan zij hij weer dat het ook mogelijk is dat ie verstopt kan zijn en net niet genoeg voor melding maar wel voldoende verstopping voor vermogenverlies.
Dus heren....zeg het maar!
Ozan, probeer eens een duidelijk leesbaar verhaal op chronologische volgorde op papier te krijgen, dit maakt lezen een stuk aangenamer, maar ook duidelijker en éénvoudiger. Geef eens duidelijk aan wat er voor jou gevoel mis en wat je hebt geprobeerd om dit duidelijk te krijgen of uit te sluiten.
Code: Selecteer alles
Bron: Wikipedia : De E60 M5 --> Onder de motorkap huist een "The Engine of the Year 2005"-motor, oftewel de S85, 10 cilinders tellende B50-motorblok. Met een cilinderinhoud van 4999 cc perst hij hiermee 507 pk uit. De 520 Nm komen vrij bij 6100 toeren per minuut.
De testbank sessie na de telefóón met een of andere kerel:
Wie is deze testbank eigenaar ? een gerenommeerde firma, een beun de haas (daar hoeft niets mis mee te zijn), en je geeft aan dat de resultaten schrikbarend uit elkaar liggen en deze onverklaarbaar vind.
Zijn deze resultaten behaalt op een nieuwe tank RON98, of gemengd met RON95 ? En weet je wel of je vermogen voor de wissel van koppeling e.d. ook op het juiste niveau lag ? Heb je de juiste originele onderdelen gebruikt..
Veel meer wil ik er ook niet over kwijt, behalve dat ik je niet helpen kan.
Ik zou zorgen dat je met een goede specialist aan tafel gaat zitten en die je open aangeeft wat er de laatste tijd aan hebt gedaan en waar je nu staat met de auto.
Veel suc6