Klinkt als mijn auto, toen ik hem kocht. Bij mijn '98 328i kwam na een week ook het ene probleem na het andere tevoorschijn.
* Onregelmatig koud stationair lopen + uitvallen + ratelen -
vanos gereviseerd en het onregelmatig lopen en uitvallen was meteen over. Een lichte ratel is nog steeds aanwezig.
* alle 4 de remklauwen vastgelopen -
klauw rechtsvoor vervangen en de andere 3 gereviseerd
* geen vloeiende schakeling mogelijk. Veel bonken of slippen van de koppeling -
binnenkort wil ik de koppeling + vliegwiel gaan vervangen(+ keeringen, toplager en ander schakelmateriaal)
* gescheurd differentieel rubber achter -
deze heb ik inmiddels vervangen, maar er zijn meerdere rubbers niet in orde. Komende week ga ik het hele subframe uitwisselen met eentje die ik voorzien heb van nieuwe rubbers. Tevens worden andere slechte rubbers meteen meevervangen.
* pook bleef in de 5e versnelling stand hangen -
Ik heb de arreteerpenbus voor de middenstand, in de versnellingsbak vervangen en probleem opgelost
* na 3 maanden gaat het inschakelen van versnellingen steeds moeizamer en ze vallen bij koude bak pas na een aantal seconden met een klik in - ook dit zijn de arreteerpennen van de verschillende versnellingen die blijven hangen. Ik ga ze vervangen tijdens het wisselen van de koppeling.
* rammelend onderstel bij elk gaatje of bobbeltje in de weg -
bij het vervangen van het subframe worden ook alle stabilisator eindjes + rubbers mee vervangen
* vage storingsmeldingen van de verlichting -
opgelost door een extra massa draadje te trekken naar de achterlicht units
Daarnaast nog de carterontluchting + slangen preventief vervangen, was maar goed ook want het membraan was volledig verrot.
Ik heb een motorolie wissel + filter gedaan. En ik ga volgende week ook de versnellingsbak olie + cardan olie vervangen. Daarnaast vervang ik volgende week ook meteen de rubbers/lagers van het schakelpook mechanisme.(ik ben dan toch bezig

)
Zoals je ziet valt dat 'wrak' van jou wel een beetje mee

Veel van de dingen zie ik als achterstallig, of gewoon geen onderhoud. (wel BMW rijden, maar niet het onderhoud willen/kunnen veroorloven)
Ik moet zeggen dat ondanks mijn vele "problemen" ook alleen het schakelen me ontzettend tegen staat. Het gaat ook na 3 maanden nog steeds met schokken, bonken en slippen. 3/4 van het pedaal is een nutteloze beweging. Op zich geen probleem wanneer het aangrijpen steeds op het zelfde punt gebeurd (net als bij 9 van de 10 auto's) alleen bij mijn 328 is dat punt volledig afhankelijk van het toerental en snelheid van de auto. De ene keer grijpt ie meteen onderin aan. En een andere keer in het midden van de pedaalslag om vervolgens bij een volgende versnelling weer helemaal bovenin aan te grijpen.