Er stinkt iets onder de motorkap.
- Rogier.van.Geel
Re: Er stinkt iets onder de motorkap.
Waar is die temp van 105 gemeten?
Normaal lijkt mij voor de thermostaat 90 graden.
Normaal lijkt mij voor de thermostaat 90 graden.
Laatst gewijzigd door Bart70 op 26 jan 2015, 17:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijdert, quoten van bovenstaand bericht is niet toegestaan, dank voor de medewerking
Reden: quote verwijdert, quoten van bovenstaand bericht is niet toegestaan, dank voor de medewerking
Lijkt mij ook normaal voor een benzine, diesels blijven meestal kouder.
525d E61 2007 pre-LCI
Uitgelezen via een obd app. Koelvloeistof temperatuur geeft hij die waarde aan. Leek mij ook aan de hoge kant maar ik heb geen motortemp meter. Hoor graag van meerdere mensen met ervaringen.
Mijn gemiddelde temp zit rond de 96 graden, na wat gassen stijgt hij tot 105 graden maar daarna zakt hij terug naar de 96 graden.
Dit is via het geheim menu bekeken
Ik heb een 530i 2006
groetjes
Dit is via het geheim menu bekeken
Ik heb een 530i 2006
groetjes
oke bedankt
Bij mij schommelt de gemiddelde temperatuur rond de 97 met zo nu en dan een uitschieter naar 101 gr. Uitgelezen via het geheime menu.
Heb een 530i uit 2008.
Maakte mij wat zorgen over de temperatuur boven de 100 gr. Maar begrijp uit de voorgaande posts dat dit normaal is.!?
Heb een 530i uit 2008.
Maakte mij wat zorgen over de temperatuur boven de 100 gr. Maar begrijp uit de voorgaande posts dat dit normaal is.!?
BMW 530 i 2005
Water temp bij rustig rijden rond de 95 -100 graden en bij meer vermogen daalt deze naar 80 graden. Thermostaat openings temp wordt door motor management gestuurd. Het is een zg kernfeld thermostaat, dit is een thermostaat die electrisch verwarmd kan worden om eerder te laten openen bij veel vermogens vraag.
Water temp bij rustig rijden rond de 95 -100 graden en bij meer vermogen daalt deze naar 80 graden. Thermostaat openings temp wordt door motor management gestuurd. Het is een zg kernfeld thermostaat, dit is een thermostaat die electrisch verwarmd kan worden om eerder te laten openen bij veel vermogens vraag.
E12 528, E34 535i, E39 528i, E61 530i F11 535i, G30 540i
temperatuur is normaal. euvel is inmiddels opgelost. heb een nieuwe radiateur en sensor geplaatst.