Mario TT schreef: Ik kan me er soms wel boos over maken over mensen die met 180km/uur in Duitsland lekkere grip hebben en denken dat hun niks overkomt.. stel je voor dat je net die ene keer toch net wel slipt en net een auto met kinderen plet... Of die 9 meter dat het scheelt (bewezen!) bij 90km/uur dat is een verhaal van net wel overleven of net niet.. en waarschijnlijk (hopelijk) gaat dat in 9 van de 10 keer goed maar die ene keer kom je net die 9 meter te kort.
Tja ik kan er slecht tegen als mensen denken dat een winterband hun vrijwaard van gevaren en daardoor onder ALLE omstandigheden maar blijven doorpezen, geen afstand houden en risico's nemen. Vorig jaar stapte ik na het stappen in de taxi en die vent begint me toch te jagen onder slechte omstandigheden......jaaaa maar meneer had winterbanden (| Of je rijdt normaal of ik stap uit mafkees

En dan heb ik het nog niet eens over wat ik tijdens woon-werk verkeer meemaak maar dat zul je zelf ook wel merken met die vele kilometers. Je maakt wat mee 8P Ik reed 180km/h omdat ik het op dat moment verantwoord vond. Rechte driebaansweg, weinig verkeer en vochtig wegdek. Daarbij ben ik een zeer defensieve rijder en anticipeer zeer behoorlijk (motorrijder he).
Die tests geloof ik wel en worden alleen met nieuwe banden uitgevoerd terwijl het merendeel geen idee wat hun bandenspanning is laat staan hun profiel diepte. Die van mij heb ik voor de reis nog even conform de sticker op spanning gebracht en de profieldiepte is een zeer respectabele 6 mm

Verder heb je het over een 9 meter verschil in rem afstand, leuk maar onder wat voor omstandigheden en t.o.v. wat voor zomer/all weather band dan? Ik zie het bewijs graag tegemoet want ik heb ook wel andere dingen gelezen namelijk. Verder geen offence hoor! Beetje discussie is leuk en soms een eye-opener
Prima dat mensen voor winterbanden kiezen maar begrijp goed dat het je niet vrijwaard van alle gevaren

Een winterband KAN voordelen hebben maar dat is niet per definitie zo. Wat de topic starter overkwam is een collega van me ook overkomen. Belt z'n leasemaatschappij....tja conform de wettelijk minimale (APK) eis worden ze pas vervangen...lekker veilig knallen door Nederland jongens