Hulp gezocht. Ik weet het niet meer

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Amargo

Re: Hulp gezocht. Ik weet het niet meer

Bericht door Amargo » 26 feb 2015, 14:41

Het is weer zover. Effe een nieuwe update. Mijn auto stond al geruime tijd te koop, heb de link van deze topic naar degene verzonden die ineteresse had zodat hij het kan volgen (mits hij nog interesse heeft, denk het niet meer na deze update :( )

Ik heb de auto nu 3 dagen terug. Eerste dag dat ik hem starte ging wat moeizamer. Dezelfde dag van mn werk naar huis starte hij nog moeizamer. Dacht aan een lege accu, maar heb er nog geen aandacht aan geschonken.
Gisteren ochtend kreeg ik hem in 2 x gestart. Maar toen ik van mn werk naar huis wou deed ie er 8 x over...
Vanochtend deed ie niks meer.

Bij de gamma vlak bij mij heb ik zojuist een acculader gekocht, deze gaf aan dat mijn accu al vol was en niet defect. Lader omgeruild voor een accu. nieuwe accu geplaatst. Auto start niet meer!! Buren hebben me horen vloeken!!

Mijn EX favo garage gebeld en gevraagt WTF ze met mn auto hebben gedaan. Alles uitgelegd, en ook gezegd dat ik in deze 3 dagen al bijna 3 Liter vloeistof/water heb moeten bijvullen (2650ML). Ik wordt in de loop van de dag gebeld zodat ze mijn auto komen halen.

Wordt er een beetje moe van

rinaldo

Bericht door rinaldo » 27 feb 2015, 01:08

De koppakking is vervangen, hebben ze de kop opnieuw gevlakt of alleen een nieuwe pakking ertussen gemonteerd ? Hebben ze de kop verder op scheurtjes gecontroleerd ?

Ik zie in je bericht dat ze alles opnieuw onder druk gezet hebben, was jij daarbij ?

Op dat filmpje klinkt de motor niet al te fris :roll:

Ik hoop voor je dat het nog goed komt...

Amargo

Bericht door Amargo » 27 feb 2015, 15:53

Ze hebben me verteld dat ze het hebben gevlakt. Toen hij de 2de keer alles open heeft gehaald ben ik gaan kijken en heeft hij mij het 1 en ander uitgelegt. Maar ik heb er geen verstand van dus men kan van alles aan me verkopen.
Hij heeft de kop op scheurtjes gecontroleerd, tenminste hij heeft dat uitbesteed, om te laten persen.. ken dat?

Ik was er niet bij toen alles onder druk was gezet.

Inderdaad, auto heeft echt belabberd gelopen sinds ik hem terug heb. Stationair schokte de auto hevig, wanneer hij warm was was dit weg, maar dit duurde misschien 4 a 5 minuten. NA 1 minuut kreeg ik een tikkend / kloppend geluid te horen. Voorheen was er helemaal niks aan de hand.

Ik hoop voor hun dat het goed komt, voor mij ook, maar ik denk dat hij toch echt met een oplossing gaat komen, en dan vanuit zijn eigen zak. Mijn geduld is nu echt op.

sjonsjingels

Bericht door sjonsjingels » 02 mar 2015, 13:07

is het niet je spruitstuk pakking?

zo zie ik het te minste op je filmpje.
rij niet harder, dan je bescherm engel vliegen kan

Amargo

Bericht door Amargo » 03 mar 2015, 16:29

Dat zou zomaar eens kunnen haha. Staat nu in de garage en heb nog niets gehoord

Jeremy

Bericht door Jeremy » 03 mar 2015, 17:05

Vlissingen.. Ik woon er ook. Ik heb zelf goeie ervaringen met Auto van Liere in Vlissingen waar ik het meeste laat doen en ook bij Dijkwel in Ritthem bij de Shell heb ik fijne ervaringen. Bij Van Liere hebben ze mijn wagens al vaak genoeg gezien dus die kennen een M54 inmiddels ook wel.

Verder kan ik je niet helpen met dit probleem, alleen bevestigen dat ik met het weer van de laatste tijd ook vrij veel witte rook heb wat ook lang aan blijft houden.

Amargo

Bericht door Amargo » 04 mar 2015, 16:10

Ook toevallig Vlissingen :)

Ik zal hierna een nieuwe garage moeten gaan zoeken, dank voor de namen. Zal eraan denken de volgende keer.

Dat witte rook, tja... als ik een auto ga kopen moet hij echt niet roken. Punt! Dit wil ik gewoon opgelost hebben, ook al kan het geen kwaad.

Amargo

Bericht door Amargo » 17 mar 2015, 11:27

Even een update..

Had de BMW weer heel even in mijn bezit paar weken geleden. Nog geen 10km verder stond ik stil op een viaduct met een overhitte blok, geen koelvloeistof meer. Auto hebben ze opgehaald

Auto staat al een aantal weken bij de garage..

Meneer van de garage belde me vanochtend op om te zeggen dat het probleem blijft voorkomen, koelvloeistof blijf hij verliezen. De ene keer werkt het goed, de andere keer moet hij 2 liter bijvullen. Hij zei dat er waarschijnlijk een scheur in mijn blok zit!!! Ik vroeg hem: "HOEZO WAARSCHIJNLIJK?" Hij kan het niet zeker weten omdat ze het niet hebben gevonden, maar ze blijven wel dezelfde symptomen houden. Ze hebben trouwens ook een nieuwe pakking bij de spruitstuk geplaatst.

Ik was niet echt happy aan de telefoon en vertelde hem dat ik vanaf het begin dat hun mijn koppakking hadden gemaakt al die problemen kreeg, en dat ik 4x terug ben geweest. Dat probleem hadden ze moeten oplossen neem ik aan? Maar nu heb ik alles dan in de soep gereden? Meneer van de garage gaat even brainstormen.

Wat kan ik nu hieraan doen?

Amargo

Bericht door Amargo » 19 mar 2015, 16:17

Ben ondertussen aan het wachten op een telefoontje van hun. Heb zelf maar gebeld zojuist en ik kreeg het volgende te horen.

Degene die aan mijn auto werkt "De Chef" is er niet, maar wat de eigenaar heeft vernomen is dat er iets mis is met mijn zuigerveren waardoor hij olie lekt!!! HUH? Dacht dat er een scheur in mijn blok zat!!! JA dat ook zei hij!!.

Morgen heb ik weer contact.

Heb ondertussen (aanrader van iemand hier op het forum) het 1 en ander opgezocht om het eventueel juridisch op te lossen als hij niet met een oplossing komt. Nadeel is dat deze garage geen lid is van de Bovag en de geschillencomissie, houd in dat ik het via de rechtsbijstand zou moeten oplossen. Hoop niet dat het zover gaat komen en dat hij mij gewoon in gelijke stelt.

Wat hebben zuigerveren te maken met de lekke koppakking? Heb gelezen dat bij een overhitte motor de zuigerveren kunnen breken of iets? Heb echt geen verstand hiervan.

E34V8

Bericht door E34V8 » 20 mar 2015, 10:32

Slappe zuigerveren heeft niks te maken met de koeling. Ja dan verbruik je olie maar je koelsysteem werkt onafhankelijk van het smeersysteem.

De R6 motoren M50, M52, M54 hebben wel eens een kopprobleem. Het is eigenlijk best normaal als in een leven van zo'n R6 een keer een koppakking is gedaan. Normaal scheurt het blok dan niet. Bij extreme oververhitting of nalatigheid dus wel.

Nu zit je wel met het volgende probleem, dat is dat je een aluminium blok hebt. Deze blokken worden bij de smederij thermisch gehard. Die harding kan maar 1x plaatsvinden. Door oververhitting ontstaat een soort nieuwe thermische behandeling. Nu onthard hij juist en wordt hij zacht. Als je inderdaad een scheur in je blok hebt, was de oververhitting zodanig, dat je de thermische harding ongedaan hebt gemaakt. Resultaat is dat het blok nu gewoon niet meer te gebruiken is.

De enige optie hier is een "ruilblok" een identieke M54 uit een andere auto. Meestal een sloopauto die geen motorschade had bij het ongeluk.

rinaldo

Bericht door rinaldo » 20 mar 2015, 13:26

Ik heb het gevoel dat ze de kop hebben laten vlakken en toen een standaard koppakking ertussen gelegd hebben.
Als ze de kop teveel hebben moeten vlakken moet je een dikkere pakking gebruiken, anders raken de zuigers de kleppen.

Op dat filmpje klinkt het net of er iets geraakt word, Doordat de zuiger de kleppen raakt krijg je van die rookpluimpjes.

Dit is een theorie...

Amargo

Bericht door Amargo » 20 mar 2015, 16:31

Ze hebben toen bij de eerste keer gezegd dat ze behoorlijk hebben gevlakt. Of ze een standaard pakking hebben geplaatst weet ik niet.
Dat de zuiger de kleppen raakt zou wel eens waar kunnen zijn, want dat getik in mijn motor was er in het begin niet, en dit verergerde na de 2de keer zelfs.

Hoe sterk sta ik als ik dit via de rechtsbijstand op moet gaan lossen? Ik ben inmiddels zovaak terug geweest bij hem met elke keer hetzelfde probleem. Kan ik dit winnen?

DennisV32

Bericht door DennisV32 » 20 mar 2015, 18:18

Wat is de naam van dit bedrijf? Volg dit al een tijdje en zit ook al lang in het garage wereldje hier op Walcheren dat ik steeds nieuwsgieriger word.
Als je dit wil winnen moet je toch naar een ander bedrijf gaan, liefst één die bij de bovag is aangesloten en er kunnen wijzen dat dit door hun schuld is gekomen, dan sta je sterk.

Amargo

Bericht door Amargo » 20 mar 2015, 18:31

Ik kan de naam wel zeggen, maar weet niet of dit wel zo netjes is en volgens de regels?
Als ik naar een ander bedrijf ga, dan ben ik ook weer een rib uit mijn lijf kwijt, dat is de auto dan niet meer waard.

Ben op het moment ff aan het brainstormen.

Naam heb ik in je PM gestuurd

Bart70
Contacteer:

Bericht door Bart70 » 20 mar 2015, 20:11

Van mij mag je de naam noemen, daar heeft iedereen weer baat bij waarschijnlijk, en daar is een forum voor ;)

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”