325i Mauritiusblau cabrio

Show je BMW E36. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
pointer16

Re: 325i Mauritiusblau cabrio

Bericht door pointer16 » 14 feb 2016, 18:58

Het zijn wel dankbare klusjes want je auto gaat er alleen maar beter van rijden...
Alcohol vrij bier is als een BH aan de waslijn.... Het beste is er uit.

barttigges

Bericht door barttigges » 02 mar 2016, 18:15

De “oude” jaren 90 binnenspiegel is vervangen door een nieuwer model welke afkomstig is uit een E65 – 7 serie.
Deze spiegel is iets moderner en heeft een iets groter spiegelglas dan het oude model. Tevens is deze voorzien van een zogenaamde platte clownsneus, of te wel de indicatie voor het alarm.
Daarnaast is de aanwezige soft-/hardware gevoeliger waardoor de spiegel sneller dimt, maar ook sneller weer normaal wordt. Daarnaast is de gevoeligheid van de lichtsensor flink verbeterd.
Nadeel van deze modernere uitvoering is dat de inwendige elektronica anders is. Zo zit er onder andere aansturing en dus aansluiting in voor de dimbare buitenspiegels die op sommige BMW’s geleverd zijn.

Afbeelding

Dat betekend dus van twee goede spiegels een nieuwe maken. Gelukkig is dit niet heel veel werk. Enkele pins in de connector van de nieuwe spiegel kunnen gewoon uit de connector gehaald worden zodat de bijbehorende draden van de oude spiegel daar weer in geplaatst kunnen worden.

Afbeelding

Afbeelding

Het belangrijkste deel dat overgezet moet worden is de ontvanger voor de afstandsbediening.
Na een 3-tal draden opnieuw met elkaar verbonden te hebben door ze netjes te solderen en te voorzien van een krimpkous kon de spiegel in de auto aangesloten worden om te testen. Alles werkte gelukkig in een keer.

Nu alleen nog een kabel voor de LED trekken en dan zou dat ook moeten werken :gekdoen:

Richel88

Bericht door Richel88 » 02 mar 2016, 20:30

Leuk kluswerk zo! Heb je ook foto van eindproduct?
Afbeelding
Current: | E46 330XI | E36 325 cabrio |
Previous: | E46 330D | E36 M3 cabrio | E36 328 | E21 323i |

barttigges

Bericht door barttigges » 03 mar 2016, 18:53

Natuurlijk ;)

Het eind product, de extra kabel die je ziet moet nog weggewerkt worden.

Afbeelding

Richel88

Bericht door Richel88 » 03 mar 2016, 20:19

Ledje werkt ook al, netjes.
Scheelt het zich qua zicht?
Afbeelding
Current: | E46 330XI | E36 325 cabrio |
Previous: | E46 330D | E36 M3 cabrio | E36 328 | E21 323i |

BMWf20 2.0d

Bericht door BMWf20 2.0d » 03 mar 2016, 22:28

Wow, nice... :duimen:

barttigges

Bericht door barttigges » 04 mar 2016, 22:08

Ja scheelt zeker qua zicht. Het spiegel oppervlak is iets groter dan de oude spiegel. En zoals geschreven, ik heb het idee dat de spiegel sneller reageert en lichtgevoeliger is.

barttigges

Bericht door barttigges » 12 okt 2016, 20:53

Sow, lange tijd niets gepost maar dat had eerder met mijn beschikbare tijd te maken.

Wat is er sinds maart gebeurd. Nou eigenlijk niet heel veel. De APK is geweest en daar is de auto zonder veel problemen door heen gekomen.
Daarna ben ik een paar maanden weggeweest en recent weer teruggekomen. In de tussentijd wel voldoende onderdelen kunnen aanschaffen om weer vooruit te kunnen om de auto verder aan te pakken.

Vandaag naar PMotorsport geweest voor een VANOS revisie. De motor bleek nog erg schoon, maar de VANOS kon inderdaad wel ene beurt gebruiken. Gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt om ook de pakking van het oliefilterhuis mee te vervangen.

Verder is het tweede interieur dit weekend naar de stoffeerder gebracht, hopelijk is dit met een week of 3 klaar :gekdoen:

Daarnaast in het afgelopen half jaar onder andere de PDC vervangen door de fabrieks-af versie en verwarmbare ruitensproeiers ingebouwd.

De komende maanden onder andere tijd steken in het inbouwen van oa. koplampsproeiers, H&K set, klima en het vernieuwen van alle rubbers van het onderstel.

Genoeg werk nog dus.

BMWf20 2.0d

Bericht door BMWf20 2.0d » 12 okt 2016, 21:23

Goed bezig....... :gekdoen:

PBMotorsport

Bericht door PBMotorsport » 22 okt 2016, 13:10

Wel foto's als je interieur af is please :)

barttigges

Bericht door barttigges » 06 nov 2016, 22:05

En een eerste preview van het nieuwe interieur.

Helaas waren de deurinlays niet gedaan zoals ik wilde, dus die liggen nog bij de stoffeerder en worden opnieuw, naar mij specificaties gedaan.

Afbeelding

Bill_Splate

Bericht door Bill_Splate » 10 mar 2017, 10:51

Heb je het stuur opnieuw laten bekleden? Is de rest van het interieur ook af? Ik vind dit type stuur toch wel het mooist in een E36. Heb je nog meer foto's van je auto? Ik weet niet zo goed wat ik van oranje knippers/mistlampen vind op een E36. Jouw foto vind ik een goed voorbeeld dat mistlampen een mooi contrast vormen met het (blauwe) exterieur. Ik vind het in ieder geval goed staan.

barttigges

Bericht door barttigges » 11 mar 2017, 17:45

Ja, het stuur is opnieuw bekleed, net als de rest van het interieur.
De auto staat nu bij een maat van me voor nieuwe rubbers voor het onderstel. Kan dus helaas even geen foto's maken.

Zoals op de eerdere foto's ziet de BMW er nu niet meer uit. De mistlampen zijn weer wit en de bosch koplampen zijn vervangen door ZKW's met een gele lens. De witte knipperlichten zijn weer origineel oranje zoals het hoort...

barttigges

Bericht door barttigges » 09 jun 2017, 18:44

Het is alweer een tijd stil rondom deze auto. Dat wil niet zeggen dat er niets gebeurd is. Verre van zelfs.

De auto heeft weer een nieuwe APK. Komend jaar kan er dus weer gezellig mee gereden worden.
Alleen dat dan te melden als nieuws?

Nee, het gehele onderstel is aangepakt. Alles rubbers zijn vervangen en bijna alles is opnieuw gepoedercoat. Aangezien alles er toch onderuit was, ook direct maar de subframe verstevigingen laten inlassen aan de achetrzijde. Better safe then sorry.

Het interieur is inmiddels ook grotendeels geplaatst. Het moet er nog een keer uit om de stoelen te voorzien van zwarte plastic kappen in plaats van de zilvergrijze die er nu op zitten.
Afbeelding

Zoals te zien is, moeten de inlays nog steeds gedaan worden. Ik heb inmiddels een paar andere bekleders aangeschreven omdat ik er met de vorige niet uitkwam.

Tevens zijn de eerste stappen gedaan om het HK systeem in te bouwen en werkend te krijgen. Alles boxen zijn vervangen en binnenkort ga ik de kabelboom vervangen zodat alles origineel is aangesloten.

Een ander groot project wat er aan zit te komen is de vervangingen van de half-automatische kap door een vol-automatische kap. Twee weken geleden voor een erg schappelijke prijs in Duitsland kunnen ophalen te samen met nog meer onderdelen uit een Engelse sloper.

Inmiddels zijn ook de gare style 24 imitatie velgen vervangen door originele style 23 Contours welke ik heb laten opknappen.
Afbeelding

Ook ben ik bezig met een welkome aanvulling voor in de winter, namelijk de standkachel. Hopelijk heb ik deze ook snel binnen zodat ik deze rustig kan inbouwen en testen in de zomer.

Yor

Bericht door Yor » 09 jun 2017, 19:19

Nice.. je gaat en hoop plezier hebben van het hk system.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Showroom”