Dat heeft de dealer gedaan. Zou bij de DirectService moeten kunnen lijkt me?
Voor mij was dat ook meteen de laatste keer dat ik daar geweest ben, discussie van een kwartier gevoerd dat dit een aftermarket standkachel zou zijn

Vervolgens zouden ze DRIE UUR diagnosetijd nodig hebben om een foutcode uit te lezen om te zien of de standkachel geblokkeerd staat. Ik heb wel eens in minder tijd een complete motorwissel zien gebeuren. Ok, dat was een Golf 2, maar toch... wat een koekenbakkers. Die gaan dus niet met een schroevendraaier ook maar in de buurt van mijn auto komen
Ik ben nog eens wat verder in Duitse forums gedoken. Er schijnt een schakelunit in het systeem te zitten die met kleppen regelt of het koelwater door de gehele motor loopt, of alleen door de standkachel. In onderstaand plaatje onderdeel 7:
Ik denk dat die bij mij kapot is. Dat zou een goede verklaring zijn voo rhet feit dat de standkachel zelf warm wordt, warm koelwater naar buiten pompt maar dat dat vervolgens niet bij het interieur terecht komt.
Hier staat in het Duits op Motor-Talk.de een perfecte handleiding om het ding te vervangen:
Austausch des Umschaltventil der Standheizung an einem E61 LCI
Als iemand een onderdeelnummer van dit apparaat kan achterhalen dan hou ik me aanbevolen
