Jussi schreef:Het is maar wat je budget is natuurlijk. Voor een 1500 euro heb je een nok + chiptuning en luchtfilter. Een ramair is eigenlijk gewoon een open luchtfilter met een carbon omhulsel over. Alleen met een nokje kijk je al snel naar 18pk meer. Ik ben dus benieuwd wat ik er uit zal krijgen en zal mijn bevindingen hier dan wel posten. Weet er trouwens iemand wie nokkenassen voor M54B22 levert? Ik vind enkel M54B30 nokjes..
@Mario TT: Sja, waarom wil je een M3 als je nergens hard mag? Wegentax is 1400 per jaar, inschrijving 2500 en dan spreken we nog niet over onderhoud. Dat is dus niet haalbaar voor mij.
Die 18 pk daar zal je ook wel snel aan gewend zijn. En dan heb je al 1500 euro uitgegeven. Onderhoud van een M3 is duurder maar het onderhoud aan een getunede 320Ci is ook duurder. En tja waarom wil je tunen als je toch nergens hard mag?
Wegenbelasting in NL is anders dan in Belgie denk ik?
Hoeveel kost een 320Ci? En je hebt ook een byzonder zoals je zelf zei... 15000 euro?? Een M3 koop je in NL al voor ongeveer 19000 euro... nou voor die 4000 euro dat ben je al kwijt aan tuning etc.. Tuurlijk is het onderhoud duurder etc... maar goed je kan natuurlijk ook een 330ci nemen. Dat scheelt nog minder wellicht.
Als ik dus nu zo lees dat een nokkenas al 1500 euro is dan heb ik liever een M3 om hard te gaan.. 18 pk dat merk je wel en misschien is hij wat feller... maar dan nog. Met een brommer vroeger kon je tunen en daarbij kon je 100% winnen of meer.. wat win je nou uiteindelijk met een auto tunen? Zonder dat je een turbo wilt oid..? Ik steun alle ideeen etc van harte hoor, en ik snap het sneller gaan wel maar maak eens voor jezelf een kosten - baten analyse.. dan moet je jezelf niet voor de gek houden.
BMW 520i te koop, zie BMW Markt.