BMW F20 Distributieriem vervangen 60.000KM? KAN DIT ?
Re: BMW F20 Distributieriem vervangen 60.000KM? KAN DIT ?
Goede middag beste Marthijn,
Nou kijk dan maar eens op meerdere BMW fora, ik ben dus lid van 45 BMW fora.( NL. BE, FR. DE.DK. UK.)
En daar zie je nog heel veel meer klachten over de N13 motoren, en het gaat dus over de 114i, en alles tot de 2,0 liter motoren!
Alles onder de 2.0 liter is dus het probleem!
Het enige verschil met de zwaardere motoren, daar heeft men dus wel een zwaardere distributie ketting gemonteerd.
Het gaat dus wel om vele duizenden klachten, en dan heb ik het enkel nog maar over de BMW motoren.
Bij BMW is er dus geen upgrade toegepast, wat deze slappe ketting betreft, en er kan dus ook geen herziene ketting gemonteerd worden, gewoon omdat deze er niet eens is.
Er is dus wel contact geweest met BMW.
Als zij het liegen, helaas dan kan ik daar ook niets aan veranderen.
Het gaat dus niet enkel om BMW, maar ook bij alle PSA onder de 2.0 liter, bij de Volvo hetzelfde verhaal.
Bij Citroën heb ik al berichten gezien, dat de ketting zelfs al gebroken is bij de 60.000 km.
Degenen die slim zijn geweest, die hebben voor de 70.000 km. de ketting al vervangen, samen met de spanner en de geleiders.
Maar neem van mij aan, dat echt niemand van dit grote probleem heeft geweten.
Degenen die slechts het eerste jaar met deze auto hebben gereden, en bij tijds hebben ingeruild, deze zijn gevrijwaard gebleven van deze flut zooi, want ik kan het echt niet anders noemen.
Ik zal dus ook mijn echte BMW nooit inruilen voor dergelijk prul werk, het is echt broddelwerk.
Het is niet eens echt voldoende getest zelfs, en dat is hun allergrootste fout.
Een hele goede ing. die weet echt wel, dat een dergelijke zwakke ketting het echt nooit lang vol gaat houden.
Dus wat is er hier aan de hand?
Dat dit een gevolg gaat hebben voor deze auto merken, reken daar echt gerust op.
Dit is echt een hele grote smet op het blazoen van deze fabrikanten.
Dit gaat echt als een lopend vuurtje door autowereld.
Het is grondig onderzocht, en het is gewoon de grote waarheid, en gelukkig weten nu al heel veel mensen al weet dit knoeiwerk.
Als ik ooit nog een andere auto zal kopen, dan zal ik echt alles uitspitten, om aan de weet te komen, of het wel zuivere koffie is.
Als het dus zo blijkt te zijn, dat men niets heeft geleerd van deze idiote fout, dan is het voor mij de volgende auto echt niet een van deze merken.
Een Franse auto komt er al helemaal niet bij mij op het erf, ja van een kennis kan dat.
Want dat zijn zeker al van die misbaksels, en zeer zeker Renault, dat is echt bar en boos.
Maar een ieder moet het zelf weten, wat voor een merk zij kopen.
Maar dit zal ik echt niet vergeten, als ik een andere auto zal kopen.
VAG, dat is ook een regelrechte ramp, die heb ik ook al gehad, maar dat gaat het dus ook nooit meer worden.
De laatste A6 2.5 TDI van mij was ook al een met een verkeerde nokkenas/kleppen techniek in de motor.
Dat liep ook gewoon kapot.
Blijft heel misschien nog een MB over, wat de Duitse merken betreft.
Daar heb ik echt nog nooit problemen mee gehad.
En de BMW 5 serie die ik nu bezit, dat is ook echt een hele betrouwbare auto.
Nog nooit een probleem mee gehad, dus die M54 motor is echt zeer goed.
Het enige wat ik onnodig heb gekocht, wat dus echt niet nodig was, dat was een set nieuwe velgen.
Voor de rest heb ik in al die 8 jaar niet eens onkosten gehad, dan het normale onderhoud.
En het onderhoud, dat doe ik dus zelf, dan weet ik tenminste dat het wel is uitgevoerd.
De APK word dus niet door mij zelf uitgevoerd, maar door een hele goede vriend van mij.
Want ik vertrouw dus niet alle garagehouders, er zijn teveel en te vaak klachten geweest, dat men echt onnodige zaken hebben vervangen, die niet eens nodig zijn.
Als men dus iets vervangt, dan zal een fatsoenlijke en betrouwbare garagehouder de vervangen onderdelen aan je tonen.
Ik ben echt benieuwd wat er allemaal gaat gebeuren, met al die klachten, of men dit ook op een fatsoenlijke manier gaat oplossen.
Fijne voortgang van deze zondag middag.
Met vriendelijke groet,
Ad
Nou kijk dan maar eens op meerdere BMW fora, ik ben dus lid van 45 BMW fora.( NL. BE, FR. DE.DK. UK.)
En daar zie je nog heel veel meer klachten over de N13 motoren, en het gaat dus over de 114i, en alles tot de 2,0 liter motoren!
Alles onder de 2.0 liter is dus het probleem!
Het enige verschil met de zwaardere motoren, daar heeft men dus wel een zwaardere distributie ketting gemonteerd.
Het gaat dus wel om vele duizenden klachten, en dan heb ik het enkel nog maar over de BMW motoren.
Bij BMW is er dus geen upgrade toegepast, wat deze slappe ketting betreft, en er kan dus ook geen herziene ketting gemonteerd worden, gewoon omdat deze er niet eens is.
Er is dus wel contact geweest met BMW.
Als zij het liegen, helaas dan kan ik daar ook niets aan veranderen.
Het gaat dus niet enkel om BMW, maar ook bij alle PSA onder de 2.0 liter, bij de Volvo hetzelfde verhaal.
Bij Citroën heb ik al berichten gezien, dat de ketting zelfs al gebroken is bij de 60.000 km.
Degenen die slim zijn geweest, die hebben voor de 70.000 km. de ketting al vervangen, samen met de spanner en de geleiders.
Maar neem van mij aan, dat echt niemand van dit grote probleem heeft geweten.
Degenen die slechts het eerste jaar met deze auto hebben gereden, en bij tijds hebben ingeruild, deze zijn gevrijwaard gebleven van deze flut zooi, want ik kan het echt niet anders noemen.
Ik zal dus ook mijn echte BMW nooit inruilen voor dergelijk prul werk, het is echt broddelwerk.
Het is niet eens echt voldoende getest zelfs, en dat is hun allergrootste fout.
Een hele goede ing. die weet echt wel, dat een dergelijke zwakke ketting het echt nooit lang vol gaat houden.
Dus wat is er hier aan de hand?
Dat dit een gevolg gaat hebben voor deze auto merken, reken daar echt gerust op.
Dit is echt een hele grote smet op het blazoen van deze fabrikanten.
Dit gaat echt als een lopend vuurtje door autowereld.
Het is grondig onderzocht, en het is gewoon de grote waarheid, en gelukkig weten nu al heel veel mensen al weet dit knoeiwerk.
Als ik ooit nog een andere auto zal kopen, dan zal ik echt alles uitspitten, om aan de weet te komen, of het wel zuivere koffie is.
Als het dus zo blijkt te zijn, dat men niets heeft geleerd van deze idiote fout, dan is het voor mij de volgende auto echt niet een van deze merken.
Een Franse auto komt er al helemaal niet bij mij op het erf, ja van een kennis kan dat.
Want dat zijn zeker al van die misbaksels, en zeer zeker Renault, dat is echt bar en boos.
Maar een ieder moet het zelf weten, wat voor een merk zij kopen.
Maar dit zal ik echt niet vergeten, als ik een andere auto zal kopen.
VAG, dat is ook een regelrechte ramp, die heb ik ook al gehad, maar dat gaat het dus ook nooit meer worden.
De laatste A6 2.5 TDI van mij was ook al een met een verkeerde nokkenas/kleppen techniek in de motor.
Dat liep ook gewoon kapot.
Blijft heel misschien nog een MB over, wat de Duitse merken betreft.
Daar heb ik echt nog nooit problemen mee gehad.
En de BMW 5 serie die ik nu bezit, dat is ook echt een hele betrouwbare auto.
Nog nooit een probleem mee gehad, dus die M54 motor is echt zeer goed.
Het enige wat ik onnodig heb gekocht, wat dus echt niet nodig was, dat was een set nieuwe velgen.
Voor de rest heb ik in al die 8 jaar niet eens onkosten gehad, dan het normale onderhoud.
En het onderhoud, dat doe ik dus zelf, dan weet ik tenminste dat het wel is uitgevoerd.
De APK word dus niet door mij zelf uitgevoerd, maar door een hele goede vriend van mij.
Want ik vertrouw dus niet alle garagehouders, er zijn teveel en te vaak klachten geweest, dat men echt onnodige zaken hebben vervangen, die niet eens nodig zijn.
Als men dus iets vervangt, dan zal een fatsoenlijke en betrouwbare garagehouder de vervangen onderdelen aan je tonen.
Ik ben echt benieuwd wat er allemaal gaat gebeuren, met al die klachten, of men dit ook op een fatsoenlijke manier gaat oplossen.
Fijne voortgang van deze zondag middag.
Met vriendelijke groet,
Ad
Re: BMW F20 Distributieriem vervangen 60.000KM? KAN DIT ?
Je kan pech en je kan geluk hebben, ik had veel pech met een E60 en anderen totaal niet.
Ketting is wel een puntje bij de N13 maar gebruik is ook een groot punt, ken genoeg leaserijders met totaal maling-aan die koud trappen etc en die auto's kopen wij dan van ons spaargeld.
Olieverbruik moet je ook goed in de gaten houden.
Mijn F20 116i aut8 is zelfs gechipt en rij teveel korte stukjes, kan moeilijk de kinderen 80km van huis naar school doen om de auto goed warm te laten worden
Toevallig wordt mijn ketting met de hele mikmak a.s. dinsdag vervangen bij 128.000km dus ben benieuwd naar de staat van alles.
Dus niet koud trappen, regelmatig olie peilen (ik vul 2/3 keer per jaar een liter bij) en je bent al een heel eind, onderhoudsintervallen zijn nietszeggend met die termijnen, olie kan voor mij persoonlijk maar een jaar of 15.000km mee.
Dus om alles nu maar sh** en Franse rommel te noemen is nogal kort door de bocht, ik heb trouwens 3 Peugeot's gehad die bij elkaar nog niet het onderhoud van 1 E60 530d gekost hebben en ik heb er tussen 2002 en 2015 3 gehad.
Ketting is wel een puntje bij de N13 maar gebruik is ook een groot punt, ken genoeg leaserijders met totaal maling-aan die koud trappen etc en die auto's kopen wij dan van ons spaargeld.
Olieverbruik moet je ook goed in de gaten houden.
Mijn F20 116i aut8 is zelfs gechipt en rij teveel korte stukjes, kan moeilijk de kinderen 80km van huis naar school doen om de auto goed warm te laten worden
Toevallig wordt mijn ketting met de hele mikmak a.s. dinsdag vervangen bij 128.000km dus ben benieuwd naar de staat van alles.
Dus niet koud trappen, regelmatig olie peilen (ik vul 2/3 keer per jaar een liter bij) en je bent al een heel eind, onderhoudsintervallen zijn nietszeggend met die termijnen, olie kan voor mij persoonlijk maar een jaar of 15.000km mee.
Dus om alles nu maar sh** en Franse rommel te noemen is nogal kort door de bocht, ik heb trouwens 3 Peugeot's gehad die bij elkaar nog niet het onderhoud van 1 E60 530d gekost hebben en ik heb er tussen 2002 en 2015 3 gehad.
F10 LCI 518d luxuryline spacegrau
Ex:F20 116i sparkling bronze
Ex: E60 530d olivin metallic
Ex: E46 328Ci titan silber
Showroom
http://bimmerportal.nl/forum/viewtopic. ... 20&t=39203
Ex:F20 116i sparkling bronze
Ex: E60 530d olivin metallic
Ex: E46 328Ci titan silber
Showroom
http://bimmerportal.nl/forum/viewtopic. ... 20&t=39203
Re: BMW F20 Distributieriem vervangen 60.000KM? KAN DIT ?
Alles draait om perceptie en een stukje geluk met de auto die je gekocht hebt of je gevrijwaard bent van duur onderhoud. Maar ook ik vind het van de zotte dat een distributie ketting ergens tussen 40K of 150K kilometer al vervangen dient te worden. Dat is gewoon een design fout. De ketting zou er juist zijn om gedurende de levensduur van de motor onderhoudsvrij zijn werk te doen. En ja, deze kan en mag dan best wel op een gegeven moment vervangen worden maar in mijn beleving is dat dan na minimaal 300K km. Veel zal afhangen van gebruik van de auto en of deze wel/niet gechipt is. Bij chippen mag je verwachten dat de ketting niet meer zijn voorafgestelde levensduur gaat halen en dat een reparatie eerder te verwachten is dan normaal.
Maar met dit soort km standen kun je gewoon veel beter een distributie riem hebben. Goedkoper om te vervangen en beter te controleren.
Tja net als AdE39 ben ik inmiddels helaas ook afgeknapt op de kwaliteitsnormen, en daarbij behorende kosten, van BMW. Als ik kijk hoeveel geld in mijn BMW's over de afgelopen jaren er is ingepompt tov van de Japanse auto's, die we ook nog hebben, dan is het zeker dat de volgende auto geen BMW meer worden maar een Japanner. Niet dat daar niets mis gaat, maar motorisch hebben ze het naar mijn mening wel beter in de vingers. Natuurlijk rijdt een BMW duidelijk anders en beter dan een Japanner (subjectief, maar velen zullen het hier mee eens zijn), maar met name de motorische problemen bij BMW (ketting, olie, koelvloeistof, pakkingen, o-rigen, etc.) ben ik toch wel klaar mee.
-edit-
Ook een aantal jaren geleden een Franse auto gereden. Motorisch fantastisch, maar electrisch wat minder. Problemen met de Xenon verlichting die spontaan uit om vervolgens meteen weer aan te gaan. Dus electrisch kan ik bevestigen dat het niet altijd goed werkt.
Maar met dit soort km standen kun je gewoon veel beter een distributie riem hebben. Goedkoper om te vervangen en beter te controleren.
Tja net als AdE39 ben ik inmiddels helaas ook afgeknapt op de kwaliteitsnormen, en daarbij behorende kosten, van BMW. Als ik kijk hoeveel geld in mijn BMW's over de afgelopen jaren er is ingepompt tov van de Japanse auto's, die we ook nog hebben, dan is het zeker dat de volgende auto geen BMW meer worden maar een Japanner. Niet dat daar niets mis gaat, maar motorisch hebben ze het naar mijn mening wel beter in de vingers. Natuurlijk rijdt een BMW duidelijk anders en beter dan een Japanner (subjectief, maar velen zullen het hier mee eens zijn), maar met name de motorische problemen bij BMW (ketting, olie, koelvloeistof, pakkingen, o-rigen, etc.) ben ik toch wel klaar mee.
-edit-
Ook een aantal jaren geleden een Franse auto gereden. Motorisch fantastisch, maar electrisch wat minder. Problemen met de Xenon verlichting die spontaan uit om vervolgens meteen weer aan te gaan. Dus electrisch kan ik bevestigen dat het niet altijd goed werkt.
F20 116i 2012 (2017- )
E83 2.0d 2007 (2016-2017)
E90 320i 2005 (2011-2016)
E46 320d Touring 2001 (2006-2011)
E83 2.0d 2007 (2016-2017)
E90 320i 2005 (2011-2016)
E46 320d Touring 2001 (2006-2011)
Re: BMW F20 Distributieriem vervangen 60.000KM? KAN DIT ?
Goede avond beste Dennie,
Nou is mijn opmerking niet bepaald kort door de bocht hoor.
De broer van onze schoonzoon, mocht van zijn baas een leuke Renault uitzoeken.
Na slechts een paar maanden, het dasboard leek wel kerstboom, alle lampjes die maar konden branden, die branden dus ook echt allemaal.
Gelukkig bij deze was, er waren niet meer lampjes gemonteerd, want anders hadden deze ook nog gaan branden!
Affijn even langs de dealer, even uitgelezen.
Dat was dus echt wel heel erg schrikken bij die Renault garage!
Er waren maar slechts 1.400 fout meldingen aanwezig, 1.400 stuks maar gelukkig!
Na een aantal uren klooien en rommelen, waren het er nog maar gelukkig 700.
Tsja, en als men die dan ook nog niet eens even kan resetten, met de beste wil van de wereld.
En dat hij daar maar mee verder moest gaan rijden.
Hij belde mij dus op, en vertelde mij wat er aan de hand was, hij stond dus nog bij de dealer voor de deur, gelukkig.
Ik heb hem aangeraden, om ,echt niet met dat stuk Renault te gaan rijden, dat vind ik echt niet verantwoord.
Hij is dus terug naar binnen gegaan, en had een sleutel bij zich van een andere Renault, daar mocht hij mee verder gaan, tot zijn lease auto was gemaakt.
Maar ook bij de leenauto branden ook lampjes op het dash!
Hij heeft dus zijn werkgever gebeld, met wat hij er mee aan moest, die zei ook laten staan die auto!
Ze moesten maar een fatsoenlijke auto meegeven.
Maar in elk geval is het contract beëindigd.
Nu heeft hij een Tesla, en dat schijnt veel beter te rijden en zonder al die storingen.
Maar om nu even verder te gaan, over dat Franse gedoe.
De techniek die is niet zo best, en de electronica dus ook niet echt.
Anders waren we nu niet bezig over die verkeerd geproduceerde kettingen.
Het geval met de motoren tot 2.0 liter, allemaal klachten over die ketting.
Maar PSA mag zich echt gelukkig prijzen, dat men bij de iets zwaardere en snellere motoren wel een betere en zwaardere ketting hebben gemonteerd, want anders was het daar ook allemaal dweilen met de kraan open.
Ik heb dus erg veel gerepareerd aan auto's, dus ook aan die Franse auto's, en heb dus erg veel gezien en meegemaakt.
Ik heb eens een klant gehad, reed met een 505, steeds knalde de koppakking er uit.
Hij ging dus elk jaar een paar keer op vakantie in Frankrijk, en hij leerde bij toeval een hoofd vertegenwoordiger kennen.
Hij heeft dit probleem over de koppakking gesproken, met de hoofdvertegenwoordiger.
Deze zei, ja, dat is echt een heikel probleem, dat krijgen we er haast niet uit.
Maar zei hij, er is wel een oplossing, maar deze gebruiken we normaal gesproken niet.
Hij moest zijn adres geven, voor een speciale koppakking, deze was gemaakt van koper, en dat zou echt moeten werken.
Maar, hij mocht er niet mee naar een Peugeot garage gaan, dit moest hij door een andere monteur laten monteren.
Hij kwam dus terug van vakantie, en hij had inmiddels de nieuwe koppakking ontvangen van die hoofd vertegenwoordiger.
Het bleek dus echt een koperen koppakking te zijn.
Deze hebben we er ingezet, en alle gegevens gebruikt die er bij aanwezig waren, om de kop aan te trekken op moment.
Ik moet eerlijk bekennen, ik was echt onder de indruk, dat hij na jaren niet eens een defecte koppakking heeft gehad, hij bleef netjes dicht.
Dit was dus een probleem van de 505 Peugeot.
Maar waarom dan niet een koppakking produceren, die dit probleem had opgelost.
Maar bij de 504 diesel kwam dit probleem ook vaak voor.
Dus al mijn ervaringen met de Franse auto's nee, voor mij dus echt nooit.
Maar we moeten ook geluk hebben met een auto.
En dat heb ik dus met mijn BMW E39 touring met die fantastische M54 motor.
Zoals u heeft kunnen lezen heb ik in al die ruim 8 jaren nog niet een overtroffen onderdeel hoeven te vervangen, enkel hetgeen men kwijt is aan onderdelen die benodigd zijn voor een onderhoudsbeur.
O ja, ik vergeet de seals en de anti-rattle kit van de Vanos, die heb ik ook preventief laten vervangen, maar was niet eens nodig.
En de hele lelijke velgen heb ik vervangen, maar was eigenlijk ook niet nodig.
Een E60/61, ik weet niet eens of ik deze wel wil bezitten, want soms lees ik ook wel eens dingen.
Maar spreek niet over de ervaring er van.
Maar dat kan ik wel achterhalen bij de specialist bij ons.
Maar van die ketting van de N13 motor, daar zakt mijn broek echt van af.
Dat is niet goed te praten vind ik.
Dus blijft het Franse rommel voor mij.
Gelukkig zijn er ook mensen die er positief over kunnen zijn, maar dat is bij mij echt niet het geval.
Met vriendelijke groet,
Ad
Nou is mijn opmerking niet bepaald kort door de bocht hoor.
De broer van onze schoonzoon, mocht van zijn baas een leuke Renault uitzoeken.
Na slechts een paar maanden, het dasboard leek wel kerstboom, alle lampjes die maar konden branden, die branden dus ook echt allemaal.
Gelukkig bij deze was, er waren niet meer lampjes gemonteerd, want anders hadden deze ook nog gaan branden!
Affijn even langs de dealer, even uitgelezen.
Dat was dus echt wel heel erg schrikken bij die Renault garage!
Er waren maar slechts 1.400 fout meldingen aanwezig, 1.400 stuks maar gelukkig!
Na een aantal uren klooien en rommelen, waren het er nog maar gelukkig 700.
Tsja, en als men die dan ook nog niet eens even kan resetten, met de beste wil van de wereld.
En dat hij daar maar mee verder moest gaan rijden.
Hij belde mij dus op, en vertelde mij wat er aan de hand was, hij stond dus nog bij de dealer voor de deur, gelukkig.
Ik heb hem aangeraden, om ,echt niet met dat stuk Renault te gaan rijden, dat vind ik echt niet verantwoord.
Hij is dus terug naar binnen gegaan, en had een sleutel bij zich van een andere Renault, daar mocht hij mee verder gaan, tot zijn lease auto was gemaakt.
Maar ook bij de leenauto branden ook lampjes op het dash!
Hij heeft dus zijn werkgever gebeld, met wat hij er mee aan moest, die zei ook laten staan die auto!
Ze moesten maar een fatsoenlijke auto meegeven.
Maar in elk geval is het contract beëindigd.
Nu heeft hij een Tesla, en dat schijnt veel beter te rijden en zonder al die storingen.
Maar om nu even verder te gaan, over dat Franse gedoe.
De techniek die is niet zo best, en de electronica dus ook niet echt.
Anders waren we nu niet bezig over die verkeerd geproduceerde kettingen.
Het geval met de motoren tot 2.0 liter, allemaal klachten over die ketting.
Maar PSA mag zich echt gelukkig prijzen, dat men bij de iets zwaardere en snellere motoren wel een betere en zwaardere ketting hebben gemonteerd, want anders was het daar ook allemaal dweilen met de kraan open.
Ik heb dus erg veel gerepareerd aan auto's, dus ook aan die Franse auto's, en heb dus erg veel gezien en meegemaakt.
Ik heb eens een klant gehad, reed met een 505, steeds knalde de koppakking er uit.
Hij ging dus elk jaar een paar keer op vakantie in Frankrijk, en hij leerde bij toeval een hoofd vertegenwoordiger kennen.
Hij heeft dit probleem over de koppakking gesproken, met de hoofdvertegenwoordiger.
Deze zei, ja, dat is echt een heikel probleem, dat krijgen we er haast niet uit.
Maar zei hij, er is wel een oplossing, maar deze gebruiken we normaal gesproken niet.
Hij moest zijn adres geven, voor een speciale koppakking, deze was gemaakt van koper, en dat zou echt moeten werken.
Maar, hij mocht er niet mee naar een Peugeot garage gaan, dit moest hij door een andere monteur laten monteren.
Hij kwam dus terug van vakantie, en hij had inmiddels de nieuwe koppakking ontvangen van die hoofd vertegenwoordiger.
Het bleek dus echt een koperen koppakking te zijn.
Deze hebben we er ingezet, en alle gegevens gebruikt die er bij aanwezig waren, om de kop aan te trekken op moment.
Ik moet eerlijk bekennen, ik was echt onder de indruk, dat hij na jaren niet eens een defecte koppakking heeft gehad, hij bleef netjes dicht.
Dit was dus een probleem van de 505 Peugeot.
Maar waarom dan niet een koppakking produceren, die dit probleem had opgelost.
Maar bij de 504 diesel kwam dit probleem ook vaak voor.
Dus al mijn ervaringen met de Franse auto's nee, voor mij dus echt nooit.
Maar we moeten ook geluk hebben met een auto.
En dat heb ik dus met mijn BMW E39 touring met die fantastische M54 motor.
Zoals u heeft kunnen lezen heb ik in al die ruim 8 jaren nog niet een overtroffen onderdeel hoeven te vervangen, enkel hetgeen men kwijt is aan onderdelen die benodigd zijn voor een onderhoudsbeur.
O ja, ik vergeet de seals en de anti-rattle kit van de Vanos, die heb ik ook preventief laten vervangen, maar was niet eens nodig.
En de hele lelijke velgen heb ik vervangen, maar was eigenlijk ook niet nodig.
Een E60/61, ik weet niet eens of ik deze wel wil bezitten, want soms lees ik ook wel eens dingen.
Maar spreek niet over de ervaring er van.
Maar dat kan ik wel achterhalen bij de specialist bij ons.
Maar van die ketting van de N13 motor, daar zakt mijn broek echt van af.
Dat is niet goed te praten vind ik.
Dus blijft het Franse rommel voor mij.
Gelukkig zijn er ook mensen die er positief over kunnen zijn, maar dat is bij mij echt niet het geval.
Met vriendelijke groet,
Ad
Re: BMW F20 Distributieriem vervangen 60.000KM? KAN DIT ?
Tsja zo kan je alles wel op een hoop gooien als je de Peugeot 504 en 505 van 35+ jaar oud erbij gaat halen
E60/61 is ellendebak, E46 coupé 6-cilinder scheurt het subframe, F11 sneuvelen luchtbalgen, M550d breken de aandrijfsassen voor, een kennis van mij heeft in 1 jaar 3 probleemvolle Tesla's gehad, 1e series Renault met pasje ipv sleutel was electronicaellende, momenteel heeft in de luchtvaart de Boeing 737max ook een "probleem"...
Kortom, bij de F2x is het vooralsnog de ketting met toebehoren en verder is het echt een probleemloze auto tot zover.
Ok het kofferbakslotje van €111,- breek het kunstof palletje wel een van maar over het algemeen gezien icm de techniek die er in zit valt er weinig over te klagen.
Ik begrijp je frustratie en ik weet persoonlijk hoe zuur de ellende is maar ik heb een andere visie van de F2x.
E60/61 is ellendebak, E46 coupé 6-cilinder scheurt het subframe, F11 sneuvelen luchtbalgen, M550d breken de aandrijfsassen voor, een kennis van mij heeft in 1 jaar 3 probleemvolle Tesla's gehad, 1e series Renault met pasje ipv sleutel was electronicaellende, momenteel heeft in de luchtvaart de Boeing 737max ook een "probleem"...
Kortom, bij de F2x is het vooralsnog de ketting met toebehoren en verder is het echt een probleemloze auto tot zover.
Ok het kofferbakslotje van €111,- breek het kunstof palletje wel een van maar over het algemeen gezien icm de techniek die er in zit valt er weinig over te klagen.
Ik begrijp je frustratie en ik weet persoonlijk hoe zuur de ellende is maar ik heb een andere visie van de F2x.
F10 LCI 518d luxuryline spacegrau
Ex:F20 116i sparkling bronze
Ex: E60 530d olivin metallic
Ex: E46 328Ci titan silber
Showroom
http://bimmerportal.nl/forum/viewtopic. ... 20&t=39203
Ex:F20 116i sparkling bronze
Ex: E60 530d olivin metallic
Ex: E46 328Ci titan silber
Showroom
http://bimmerportal.nl/forum/viewtopic. ... 20&t=39203
Re: BMW F20 Distributieriem vervangen 60.000KM? KAN DIT ?
Goede avond Dennie,
Ik en gefrustreerd, dat zijn 2 zaken die niet bij elkaar passen.
Het enige wat mij bezorgd maakt, de hele slechte kwaliteit van de Franse automobiel industrie.
En helaas telt dat voor de laatste jaren, maar het gaat al decenia zo.
Die koppakking van die 505 geeft dus al aan, en ik bedoelde dus daarbij dan ook de arrogantie en de slechte kwaliteit en de hele slechte opvolging van dat hele grote probleem, beste Dennie.
Maar u begrijpt de essentie van mijn verhaal blijkbaar niet, maar daar hoeft u zich echt geen zorgen om te maken.
Ik maakte enkel maar duidelijk, dat de Franse automobiel industrie zich helemaal niet bekommert om hun klanten.
Een Franse auto, helaas gaat hem dat echt nooit worden, want ze hebben er echt helemaal niets van geleerd.
Ik wens u een hele fijne avond toe.
Met vriendelijke groet,
Ad
Ik en gefrustreerd, dat zijn 2 zaken die niet bij elkaar passen.
Het enige wat mij bezorgd maakt, de hele slechte kwaliteit van de Franse automobiel industrie.
En helaas telt dat voor de laatste jaren, maar het gaat al decenia zo.
Die koppakking van die 505 geeft dus al aan, en ik bedoelde dus daarbij dan ook de arrogantie en de slechte kwaliteit en de hele slechte opvolging van dat hele grote probleem, beste Dennie.
Maar u begrijpt de essentie van mijn verhaal blijkbaar niet, maar daar hoeft u zich echt geen zorgen om te maken.
Ik maakte enkel maar duidelijk, dat de Franse automobiel industrie zich helemaal niet bekommert om hun klanten.
Een Franse auto, helaas gaat hem dat echt nooit worden, want ze hebben er echt helemaal niets van geleerd.
Ik wens u een hele fijne avond toe.
Met vriendelijke groet,
Ad
Re: BMW F20 Distributieriem vervangen 60.000KM? KAN DIT ?
Het verhaal over deze motor is wel heel negatief, de werkelijkheid is gelukkig iets anders. Deze motor heeft net zoals een boel andere motoren last van de extreme milieu eisen. We doen de motoren erg veel aan tegenwoordig. Vanwege de milieu eisen zijn de kettingen inderdaad erg zwak, zeker gecombineerd met de onderhoudsintervallen van 30.000, dunne olie, start stop systemen etc. Wat kan je hiervoor doen:
-elke 15000 km olie verversen
-olie gebruiken die wat dikker is, bijvoorbeeld 0w40 of 5w40 ( wel volsyntheet)
-start stop uitzetten
-accepteren dat deze elke 100.000 tot 150.000 km een nieuwe ketting nodig heeft.
Er zitten op deze motoren erg veel sensoren en regeleenheden, gelukkig zijn deze individueel allemaal niet heel erg duur.
Bobines zijn een zwak punt gebleken maar de problemen zijn niet de bobines maar de te lange interval van de bougies, vervang ze elke 30.000 en de bobines gaan ineens een eeuwigheid mee.
Intern bouwen ze veel vervuiling op, hier is niets aan te doen, gewoon elke 75000 tot 100000 km laten reinigen.
In werkelijkheid is het technologisch prachtige motor, die soepel en zuinig is en met een paar onderhoudsaanpassingen heel betrouwbaar.
Ik heb er zelf ook 1, waar ik dagelijks met veel plezier in rijdt.
Er wordt veel afgegeven op franse rommel, maar dit is een probleem waar veel autofabrikanten problemen mee hebben. Kijk naar de tfsi motoren van vw, of bijv de n47 lijn van BMW zelf.
-elke 15000 km olie verversen
-olie gebruiken die wat dikker is, bijvoorbeeld 0w40 of 5w40 ( wel volsyntheet)
-start stop uitzetten
-accepteren dat deze elke 100.000 tot 150.000 km een nieuwe ketting nodig heeft.
Er zitten op deze motoren erg veel sensoren en regeleenheden, gelukkig zijn deze individueel allemaal niet heel erg duur.
Bobines zijn een zwak punt gebleken maar de problemen zijn niet de bobines maar de te lange interval van de bougies, vervang ze elke 30.000 en de bobines gaan ineens een eeuwigheid mee.
Intern bouwen ze veel vervuiling op, hier is niets aan te doen, gewoon elke 75000 tot 100000 km laten reinigen.
In werkelijkheid is het technologisch prachtige motor, die soepel en zuinig is en met een paar onderhoudsaanpassingen heel betrouwbaar.
Ik heb er zelf ook 1, waar ik dagelijks met veel plezier in rijdt.
Er wordt veel afgegeven op franse rommel, maar dit is een probleem waar veel autofabrikanten problemen mee hebben. Kijk naar de tfsi motoren van vw, of bijv de n47 lijn van BMW zelf.
Re: BMW F20 Distributieriem vervangen 60.000KM? KAN DIT ?
Goede middag beste forum leden,
Helaas kunt ook u mij echt niet van mijn standpunt en mijn denkwijze afbrengen, dit is en blijft mijn rot ervaring met die Franse rommel.
Een jonger type BMW komt er bij mij ook niet echt op het erf, tenzij ik echt heb gezien, dat er niet een Franse motor in is gebouwd!
Ik werk en repareer nu al meer dan 50 jaar auto's en andere voertuigen, dat is mij met de welbekende paplepel gegeven.
Dus mij maakt echt niemand iets wijs over een auto.
Een ieder mag van mij echt gerust denken, dat een Franse auto zo perfect is, maakt mij echt helemaal niets uit.
Maar tracht mij echt geen pure onzin op mijn mouwen te spelden over dat Franse geknoei.
Het zijn voor mij echte bouwpakketten, die bij elke beurt of een garage bezoek iets verder compleet gemaakt en afgebouwd worden.
Ik heb er echt zoveel narigheid bij gezien, en de mensen die ik steeds heb geholpen met deze fratsen, die zijn mij echt nog steeds heel erg dankbaar.
Nu is PSA nog heilig vergeleken met Renault, alle letters in de naam van dit merk zegt ook immers meer dan voldoende.
Maar ik moet wel zeggen, ik ben echt geen liefhebber van deze narigheid, waarbij de mensen soms tot de wanhoop worden gedreven.
We hebben dus al gezien, dat er heel veel mensen zijn overgegaan van deze mikmak aan onzorgvuldigheid, naar de andere auto merken.
Ik heb eigenlijk geen vast auto merk, voor mij telt slechts een ding, ik wil een hele goede en een zeer betrouwbare auto rijden, waar ik elke keer weer op kan vertrouwen.
Ik wens dus alle mensen heel veel geluk toe met hun auto, ongeacht het merk.
Gelukkig werk ik enkel nog aan de eigen auto's, en ik moet wel zeggen, dat zijn enkel de beurten, zonder al die ongemakken.
Ik heb in elk geval alles gezegd en toegevoegd, wat ik er van vind, en hoe ik het allemaal heb beleefd.
Voor mij is de kous af.
Ik wens u allen een hele fijne woensdag toe.
Met vriendelijke groet,
Ad
Helaas kunt ook u mij echt niet van mijn standpunt en mijn denkwijze afbrengen, dit is en blijft mijn rot ervaring met die Franse rommel.
Een jonger type BMW komt er bij mij ook niet echt op het erf, tenzij ik echt heb gezien, dat er niet een Franse motor in is gebouwd!
Ik werk en repareer nu al meer dan 50 jaar auto's en andere voertuigen, dat is mij met de welbekende paplepel gegeven.
Dus mij maakt echt niemand iets wijs over een auto.
Een ieder mag van mij echt gerust denken, dat een Franse auto zo perfect is, maakt mij echt helemaal niets uit.
Maar tracht mij echt geen pure onzin op mijn mouwen te spelden over dat Franse geknoei.
Het zijn voor mij echte bouwpakketten, die bij elke beurt of een garage bezoek iets verder compleet gemaakt en afgebouwd worden.
Ik heb er echt zoveel narigheid bij gezien, en de mensen die ik steeds heb geholpen met deze fratsen, die zijn mij echt nog steeds heel erg dankbaar.
Nu is PSA nog heilig vergeleken met Renault, alle letters in de naam van dit merk zegt ook immers meer dan voldoende.
Maar ik moet wel zeggen, ik ben echt geen liefhebber van deze narigheid, waarbij de mensen soms tot de wanhoop worden gedreven.
We hebben dus al gezien, dat er heel veel mensen zijn overgegaan van deze mikmak aan onzorgvuldigheid, naar de andere auto merken.
Ik heb eigenlijk geen vast auto merk, voor mij telt slechts een ding, ik wil een hele goede en een zeer betrouwbare auto rijden, waar ik elke keer weer op kan vertrouwen.
Ik wens dus alle mensen heel veel geluk toe met hun auto, ongeacht het merk.
Gelukkig werk ik enkel nog aan de eigen auto's, en ik moet wel zeggen, dat zijn enkel de beurten, zonder al die ongemakken.
Ik heb in elk geval alles gezegd en toegevoegd, wat ik er van vind, en hoe ik het allemaal heb beleefd.
Voor mij is de kous af.
Ik wens u allen een hele fijne woensdag toe.
Met vriendelijke groet,
Ad
Re: BMW F20 Distributieriem vervangen 60.000KM? KAN DIT ?
Beste Ad,
De psa motor is gewoon een prima blok, de ketting kan problemen geven maar dat is vooral bij de eerste serie’s tot 3-2012.
Dat er bij 1-10.000voertuigen wat mis gaat wil niet zeggen dat alle direct waardeloos zijn. Dat komt echt door verkeerd gebruik door de eigenaar, lekker trappen met koude motor/verkeerde olie of te lange intervallen.!
Ik vind je standpunt dus ook vrij ongegrond.!
En daar is de kous bij mij af.!
Aan een ieder, koop gerust een 1serie of andere bmw met psa motor, zorg er voor dat de boekjes kloppen en je hebt geen centje pijn.
De psa motor is gewoon een prima blok, de ketting kan problemen geven maar dat is vooral bij de eerste serie’s tot 3-2012.
Dat er bij 1-10.000voertuigen wat mis gaat wil niet zeggen dat alle direct waardeloos zijn. Dat komt echt door verkeerd gebruik door de eigenaar, lekker trappen met koude motor/verkeerde olie of te lange intervallen.!
Ik vind je standpunt dus ook vrij ongegrond.!
En daar is de kous bij mij af.!
Aan een ieder, koop gerust een 1serie of andere bmw met psa motor, zorg er voor dat de boekjes kloppen en je hebt geen centje pijn.
Re: BMW F20 Distributieriem vervangen 60.000KM? KAN DIT ?
Goede middag beste Marthijn,
Ik geef nog slechts eenmalig een antwoord op de BMW 1 serie, waar die hele fantastische N13 motoren in gebouwd zijn volgens u.
Hmmm, 1 op de 10.000 zegt u. Dat is wel een hele zware misslag beste Marthijn.
De echte werkelijkheid is echt heel anders, maar dat zal u zeer waarschijnlijk niet weten.
Ik ken een aantal zeer goede BMW specialisten in Nederland maar ook daarbuiten, die vertellen mij toch hele andere muziek over die PSA rommel.
Zij vertellen mij dus dat zij met zeer grote regelmaat defecte distributie voorgeschoteld krijgen.
Dat varieert van los getrilde lagerpennen van de geleiders tot aan de gebroken kettingen, waarbij de blokken echt gort is.
Lees dat de kleppen de zuigers hebben geraakt, waarbij de cilinderkoppen gewoon helemaal kapot zijn, met kromme nokkenassen, en krom geslagen klepstelen..
Dat u het dus heeft over het koud trappen, dat heeft er dus totaal niets mee te maken, dan heeft de motor geheel andere schades, en echt geen kapotte distributie zoals u het mij op de mouw wil spelden, want ik geloof niet in dit soort verhalen!
Daar ben ik echt veel te lang met auto's en motoren bezig met onderhoud en reparaties.
Ne het feit is dus echt die Franse zooi, met de inferieure ketting van de distributie, die soms al kan knappen bij de 60.000 km!
Helaas ja moet ik zeggen dit komt dus zeer zeker ook voor.
De ketting is echt te zwak, en echt niet geschikt om langer met deze prutserij door te rijden tot de 70.000 km, want soms haalt deze ketting deze km. stand niet eens.
Maar ik zei dus dat ik slecht eenmalig zou reageren op deze complet ramp scenario van PSA, die door BMW word gebruikt.
Ik kan u zelf ook vertellen, dat wanneer men een peugeot heeft met deze rommel in het voor onder, dat wanneer men binnen de garantie termijn de 70.000 al mag halen zonder de ketting die knapt, dat het vervangen van de ketting met alle andere onderdelen niet eens onder de garantie vallen, en dat men dit gewoon lekker zelf mag aftikken!
Mooie garantie van PSA, dit kan je dus echt niet verkopen aan je klanten vind ik.
Dit zou dus echt onder de garantie normen moeten vallen.
Het maakt dus echt niet uit, of dit in NL is of de andere landen waar men deze bouwpakketten heeft gekocht!
Maar als u dan toch deze zeer betrouwbare onzin wil kopen, dan wens ik u heel veel succes toe.
Ik zal dus deze auto's nooit kopen, met dit soort motoren, dan koop ik echt een auto met een fatsoenlijke en sterkere motor.
Ik wens u een hele fijne maandag toe.
Met vriendelijke groet,
Ad
Ik geef nog slechts eenmalig een antwoord op de BMW 1 serie, waar die hele fantastische N13 motoren in gebouwd zijn volgens u.
Hmmm, 1 op de 10.000 zegt u. Dat is wel een hele zware misslag beste Marthijn.
De echte werkelijkheid is echt heel anders, maar dat zal u zeer waarschijnlijk niet weten.
Ik ken een aantal zeer goede BMW specialisten in Nederland maar ook daarbuiten, die vertellen mij toch hele andere muziek over die PSA rommel.
Zij vertellen mij dus dat zij met zeer grote regelmaat defecte distributie voorgeschoteld krijgen.
Dat varieert van los getrilde lagerpennen van de geleiders tot aan de gebroken kettingen, waarbij de blokken echt gort is.
Lees dat de kleppen de zuigers hebben geraakt, waarbij de cilinderkoppen gewoon helemaal kapot zijn, met kromme nokkenassen, en krom geslagen klepstelen..
Dat u het dus heeft over het koud trappen, dat heeft er dus totaal niets mee te maken, dan heeft de motor geheel andere schades, en echt geen kapotte distributie zoals u het mij op de mouw wil spelden, want ik geloof niet in dit soort verhalen!
Daar ben ik echt veel te lang met auto's en motoren bezig met onderhoud en reparaties.
Ne het feit is dus echt die Franse zooi, met de inferieure ketting van de distributie, die soms al kan knappen bij de 60.000 km!
Helaas ja moet ik zeggen dit komt dus zeer zeker ook voor.
De ketting is echt te zwak, en echt niet geschikt om langer met deze prutserij door te rijden tot de 70.000 km, want soms haalt deze ketting deze km. stand niet eens.
Maar ik zei dus dat ik slecht eenmalig zou reageren op deze complet ramp scenario van PSA, die door BMW word gebruikt.
Ik kan u zelf ook vertellen, dat wanneer men een peugeot heeft met deze rommel in het voor onder, dat wanneer men binnen de garantie termijn de 70.000 al mag halen zonder de ketting die knapt, dat het vervangen van de ketting met alle andere onderdelen niet eens onder de garantie vallen, en dat men dit gewoon lekker zelf mag aftikken!
Mooie garantie van PSA, dit kan je dus echt niet verkopen aan je klanten vind ik.
Dit zou dus echt onder de garantie normen moeten vallen.
Het maakt dus echt niet uit, of dit in NL is of de andere landen waar men deze bouwpakketten heeft gekocht!
Maar als u dan toch deze zeer betrouwbare onzin wil kopen, dan wens ik u heel veel succes toe.
Ik zal dus deze auto's nooit kopen, met dit soort motoren, dan koop ik echt een auto met een fatsoenlijke en sterkere motor.
Ik wens u een hele fijne maandag toe.
Met vriendelijke groet,
Ad
Re: BMW F20 Distributieriem vervangen 60.000KM? KAN DIT ?
Hi mannen, even een oud topic wat leven inblazen. Ik ben aan het oriënteren voor een 118d/120d LCI vanaf 2016. Hebben deze motoren ook te kampen met slechte distributie kettingen? Ik weet dat de diesel modellen van 2011/2012 er wel last van hadden.
M, the Most Powerful Letter in the World!