Koplampen F10 verblinden tegenliggers en voorgangers???
Re: Koplampen F10 verblinden tegenliggers en voorgangers???
Ga het vanavond nog een keer proberen thx
Zoals eerder vermeld is dit alleen een automatische beladings compensatie. Niet meer en niet minder, het vervangt het manueel instelwiel dat je op de halogeen lichten ziet staan.
Het systeem meet niet of de lichtbundel initieel juist staat.
Men dient nog steeds net zoals bij halogeen lichten met een lichtmeter te checken of de lichtbundel juist staat, dit kan het automatisch systeem.
Maw ga even naar de garage om je lichten te laten nameten.
Het systeem meet niet of de lichtbundel initieel juist staat.
Men dient nog steeds net zoals bij halogeen lichten met een lichtmeter te checken of de lichtbundel juist staat, dit kan het automatisch systeem.
Maw ga even naar de garage om je lichten te laten nameten.
525d E61 2007 pre-LCI
Ik meen toch dat als je lang hard remt je de de hoogte afstelling ziet veranderen. M.a.w na het remmen zie je de bundel weer omlaag gaan.
Als ik het goed begrijp is de hoogte afstelling wel adaptief ten opzichte van een manueel ingestelde waarde maar niet ten opzichte van het werkelijk horizontaal vlak? Dit zou natuurlijk ook niet kunnen want kun je 's nachts de berg niet meer op
Wat me ook opvalt is dat als je de koplampen van automaatstand af haalt het meedraaien in de bocht ook niet meer werkt.
Als ik het goed begrijp is de hoogte afstelling wel adaptief ten opzichte van een manueel ingestelde waarde maar niet ten opzichte van het werkelijk horizontaal vlak? Dit zou natuurlijk ook niet kunnen want kun je 's nachts de berg niet meer op
Wat me ook opvalt is dat als je de koplampen van automaatstand af haalt het meedraaien in de bocht ook niet meer werkt.
F10 N57N
wanneer ik de snelweg oprij merk ik wel dat hij meer naar het midden toe draaien dat hij echt voor me verlicht ipv de zijkanten. en wanneer ik de snelweg afrij weer een beetje naar buiten toe draaien. ze doen wel goed hen werk.
kan ook zijn dat het te maken heeft met wanneer er een auto voor me rijd en hij de lenzen een beetje uit elkaar haalt om de voorligger niet te storen maar dat hij dan juist meer de andere kant een belicht waardoor de tegenligger last heeft. weet niet precies hoe dat werkt.
kan ook zijn dat het te maken heeft met wanneer er een auto voor me rijd en hij de lenzen een beetje uit elkaar haalt om de voorligger niet te storen maar dat hij dan juist meer de andere kant een belicht waardoor de tegenligger last heeft. weet niet precies hoe dat werkt.
Blijft allemaal gissen, wat weerhoudt je ervan om een expert er naar te laten kijken?
Hoever er tijdens het rijden een compensatie gebeurt weet ik maar het is idd mogelijk.
In elk geval als het vervangt absoluut niet het afstellen dmv een apparaat. Op de koplampen bevinden zich nog steeds de afregel schroeven om de koplampen bij te stellen .
In elk geval als het vervangt absoluut niet het afstellen dmv een apparaat. Op de koplampen bevinden zich nog steeds de afregel schroeven om de koplampen bij te stellen .
525d E61 2007 pre-LCI