E46 320i valt uit.
-
Re: E46 320i valt uit.
Vastgeplakte zuigerveren door "glas" vorming, defecte hydraulische klepstoters, of gewoon aangekoekt vuil wat is gaan zwerven in het blok.
De 2.2L motoren zijn niet de betrouwbaarste blokken.
Je bent echt beter af met een 2.5L.
Alles wat je vernieuwd heb past ook op dit blok, mits je er de tijd in wilt steken.
Een 2e hands blok kun je vinden voor rond de 1000 euro.
De 2.2L motoren zijn niet de betrouwbaarste blokken.
Je bent echt beter af met een 2.5L.
Alles wat je vernieuwd heb past ook op dit blok, mits je er de tijd in wilt steken.
Een 2e hands blok kun je vinden voor rond de 1000 euro.
er is een compressie test gedaan dus dat lijkt me niet.
ook is hij gereinigd en na gekeken verder. ik snap je punt van blok wisselen.
maar dat is geen optie. het moet gewoon op te lossen zijn, en het is ondertussen iets wat ik heel graag wil weten.
net als de garage. toch bedankt Martin.
ook is hij gereinigd en na gekeken verder. ik snap je punt van blok wisselen.
maar dat is geen optie. het moet gewoon op te lossen zijn, en het is ondertussen iets wat ik heel graag wil weten.
net als de garage. toch bedankt Martin.
-
Heb je de compressietest gedaan met koude of warme motor? Want dat maakt wel degelijk verschil.
Injectoren en brandstofdruk in orde?
Verbruikt het blok veel olie? Als dit het geval is dan kun je de O2 bypass toepassen vanaf je CCV naar de achterkant van je blok.
Ik hoop echt dat je het euvel vindt, succes man.
Injectoren en brandstofdruk in orde?
Verbruikt het blok veel olie? Als dit het geval is dan kun je de O2 bypass toepassen vanaf je CCV naar de achterkant van je blok.
Ik hoop echt dat je het euvel vindt, succes man.
leeft je DISA valve nog?
E36 320i Coupé 1994 verkocht News from the new owner: the car is a total loss after a crash
DISA valve moet geen probleem als dit veroorzaken, mits deze is afgebroken en de pin de motor in is gegaan.
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
-
Even ter aanvulling, een hoog olieverbruik duidt op blow by tussen de cylinderwanden en zuigers. Dit geldt ook voor lekkende klepsteelrubbers. Dit resulteert in koolstof afzettingen op ongewilde plekken die op hun beurt misfires en vreemde codes veroorzaken.
Het probleem is dus mechanisch en niet electronisch.
Het probleem is dus mechanisch en niet electronisch.
Olie in de verbrandingskamer geeft een blauw rokende machine. Dat is hier niet aan de hand.
E36 320i Coupé 1994 verkocht News from the new owner: the car is a total loss after a crash
Dat weten we niet.....de pin...Dutchie schreef:DISA valve moet geen probleem als dit veroorzaken, mits deze is afgebroken en de pin de motor in is gegaan.
Systematisch alles nagaan?
Dus ontsteking, brandstofvoorziening en mechanische staat van de motor?
Zeker compressie meten en ook nagaan of er geen lekke kleppen zijn.
Daarnaast ook alle sensoren eens nagaan of deze de juiste waardes geven. Temperatuur van koelwater en buitenlucht nagaan.Voor hetzelfde geld is er iets mis temperatuur of drukmeting waardoor de ECU meet dat er een warme motor is bij een koude start?
Succes,
Rob
Dus ontsteking, brandstofvoorziening en mechanische staat van de motor?
Zeker compressie meten en ook nagaan of er geen lekke kleppen zijn.
Daarnaast ook alle sensoren eens nagaan of deze de juiste waardes geven. Temperatuur van koelwater en buitenlucht nagaan.Voor hetzelfde geld is er iets mis temperatuur of drukmeting waardoor de ECU meet dat er een warme motor is bij een koude start?
Succes,
Rob
Kan 1 van de 2 of alle 2 de lambda's dit niet veroorzaken?
E46 330iA touring 05-2003 110.000km
E46 330iA touring 05-2005 140.000km Edition 33
Een forum is er om te helpen en geholpen te worden.
Een simpel linkje, foto of doorverwijzing kan veel helpen!
E46 330iA touring 05-2005 140.000km Edition 33
Een forum is er om te helpen en geholpen te worden.
Een simpel linkje, foto of doorverwijzing kan veel helpen!