E46 320i valt uit.
E46 320i valt uit.
Hallo,
Mijn BMW e46 320i 6 cilinder (m54) heeft het volgende probleem: als ik de wagen start terwijl hij koud is, en vervolgens ga rijden, dan valt hij uit, aan het einde van de straat. Als ik de wagen stationair laat lopen, dan begint hij op 5 poten te lopen. Bij het uitlezen komen er random misfires voor.
Wanneer de wagen warm wordt, na zon minuut of 2, heb ik nergens meer last van. Laat ik de auto afkoelen, ben ik weer terug bij af.
Aangezien de garage en ik hier niet verder mee komen, zoek ik via deze manier aan een oplossig, hopelijk kunnen jullie mij helpen.
Het volgende is er aan gedaan:
- nieuwe bougie's (NGK)
- nieuwe bobine's (Bosch)
- een olie flush van Forte
- nieuwe castrol olie.
- nieuwe filters(brandstof, lucht, interieur, benzine).
- nieuwe olie filter huis pakking (was lek).
- nieuwe looprol.
- nieuwe stuurpomp poelie.
- nieuwe accu.
- nieuwe carterventilatie (met slangen).
- nieuwe kleppendeksel pakking.
- injectoren laten testen (waren goed).
- een rook test voor een eventuele vacuüm lek (was goed).
- een compressie test (goed).
- een brandstof druk test (goed).
- stationair en gas klep schoon gemaakt (en de weg daarnaar toe).
- het brandstofsysteem laten reinigen.
- andere luchtmassameter.
Weet iemand hier raad mee?
Morgen wordt de inlaat gereinigd.
Graag hoor ik jullie ideeën.
Mvg
Alain.
Mijn BMW e46 320i 6 cilinder (m54) heeft het volgende probleem: als ik de wagen start terwijl hij koud is, en vervolgens ga rijden, dan valt hij uit, aan het einde van de straat. Als ik de wagen stationair laat lopen, dan begint hij op 5 poten te lopen. Bij het uitlezen komen er random misfires voor.
Wanneer de wagen warm wordt, na zon minuut of 2, heb ik nergens meer last van. Laat ik de auto afkoelen, ben ik weer terug bij af.
Aangezien de garage en ik hier niet verder mee komen, zoek ik via deze manier aan een oplossig, hopelijk kunnen jullie mij helpen.
Het volgende is er aan gedaan:
- nieuwe bougie's (NGK)
- nieuwe bobine's (Bosch)
- een olie flush van Forte
- nieuwe castrol olie.
- nieuwe filters(brandstof, lucht, interieur, benzine).
- nieuwe olie filter huis pakking (was lek).
- nieuwe looprol.
- nieuwe stuurpomp poelie.
- nieuwe accu.
- nieuwe carterventilatie (met slangen).
- nieuwe kleppendeksel pakking.
- injectoren laten testen (waren goed).
- een rook test voor een eventuele vacuüm lek (was goed).
- een compressie test (goed).
- een brandstof druk test (goed).
- stationair en gas klep schoon gemaakt (en de weg daarnaar toe).
- het brandstofsysteem laten reinigen.
- andere luchtmassameter.
Weet iemand hier raad mee?
Morgen wordt de inlaat gereinigd.
Graag hoor ik jullie ideeën.
Mvg
Alain.
-
- Berichten: 236
- Lid geworden op: 25 mei 2014, 19:59
Re: E46 320i valt uit.
Heb dezelfde motor gehad, M54 2.2L en ook alles gedaan wat jij deed. Uiteindelijk een 2.5 erin gehangen.
Bereid je maar vast voor, al hoop ik van harte dat je het op kunt lossen.
Bereid je maar vast voor, al hoop ik van harte dat je het op kunt lossen.
Re: E46 320i valt uit.
Bedankt voor je snelle reactie Martin.
Het moet op te lossen zijn...
Een andere motor gaat hem niet worden.
Het moet op te lossen zijn...
Een andere motor gaat hem niet worden.
Re: E46 320i valt uit.
Alain,
DME/ECU kapot. Een van je transistoren doet niet mee. De DME warmt ook razendsnel op. Een slechte soldeerverbinding komt weer bij tijdens het opwarmen. De "reset" die je vervolgens doet met het opnieuw starten zet de transistor die even buitenspel stond weer met de neus de goede kant uit en hij doet het weer.
Haal je DME eens eruit en houdt hem op kamertemperatuur. 's morgens terugplaatsen en kijken wat er dan gebeurt.
Ik herken het van mijn e30 320i. Identieke storing.
P.s.: alleen electronica fetishisten zullen je losse soldeerverbinding kunnen opsporen. De techniek die erin gebruikt wordt is haast niet meer te solderen door een leek (SMD techniek).
DME/ECU kapot. Een van je transistoren doet niet mee. De DME warmt ook razendsnel op. Een slechte soldeerverbinding komt weer bij tijdens het opwarmen. De "reset" die je vervolgens doet met het opnieuw starten zet de transistor die even buitenspel stond weer met de neus de goede kant uit en hij doet het weer.
Haal je DME eens eruit en houdt hem op kamertemperatuur. 's morgens terugplaatsen en kijken wat er dan gebeurt.
Ik herken het van mijn e30 320i. Identieke storing.
P.s.: alleen electronica fetishisten zullen je losse soldeerverbinding kunnen opsporen. De techniek die erin gebruikt wordt is haast niet meer te solderen door een leek (SMD techniek).
E36 320i Coupé 1994 verkocht News from the new owner: the car is a total loss after a crash
Re: E46 320i valt uit.
dw70,
Bedankt voor je reactie.
het klinkt best mogelijk, ik ga het proberen, en anders kijken voor een 2e hands unit.
had je verder nog andere ideeën?
m.v.g Alain
Bedankt voor je reactie.
het klinkt best mogelijk, ik ga het proberen, en anders kijken voor een 2e hands unit.
had je verder nog andere ideeën?
m.v.g Alain
Re: E46 320i valt uit.
Tsja, nokkenas sensor. Maar ik zie geen verband hiermee. Toch wil een defecte nokkenas sensor vaak storingen brengen die niet te reproduceren zijn.
P.s.: leg je DME niet direct op de verwarming maar laat hem in de ruimte op temperatuur laten komen. Handdoek eromheen en naar buiten en starten.
P.s.: leg je DME niet direct op de verwarming maar laat hem in de ruimte op temperatuur laten komen. Handdoek eromheen en naar buiten en starten.
E36 320i Coupé 1994 verkocht News from the new owner: the car is a total loss after a crash
Re: E46 320i valt uit.
Ga ik proberen, bedankt!!
Re: E46 320i valt uit.
Het mocht niet baten....
Heeft iemand een oplossing?!
Wij komen er hier niet meer uit...
Heeft iemand een oplossing?!
Wij komen er hier niet meer uit...
Re: E46 320i valt uit.
maak even een PM voor je.
E36 320i Coupé 1994 verkocht News from the new owner: the car is a total loss after a crash
-
- Berichten: 236
- Lid geworden op: 25 mei 2014, 19:59
Re: E46 320i valt uit.
Mijn M54 2.2L blok heeft, na alles wat vervangen kon worden, toch de geest gegeven in de vorm van een verbrande klep. In plaats van een koprevisie koos ik de weg van de minste weerstand en in verhouding goedkopere oplossing in de vorm van een M54 2.5L blok.
De 2.5L is plug and play, geen dikkere aandrijfassen of grotere remmen nodig.
Het enigste wat wel gebeuren moet is de ECU flashen naar 2.5 waardes.
Het is zeker de moeite waard als je nog een knappe auto hebt en 100% meer tevredenheid gegarandeerd, in plaats van door modderen met een blok wat op het punt staat ermee op te houden.
De 2.5L is plug and play, geen dikkere aandrijfassen of grotere remmen nodig.
Het enigste wat wel gebeuren moet is de ECU flashen naar 2.5 waardes.
Het is zeker de moeite waard als je nog een knappe auto hebt en 100% meer tevredenheid gegarandeerd, in plaats van door modderen met een blok wat op het punt staat ermee op te houden.
Re: E46 320i valt uit.
Bij jouw auto herstelde de motor zich ook na een herstart Martin?
E36 320i Coupé 1994 verkocht News from the new owner: the car is a total loss after a crash
-
- Berichten: 236
- Lid geworden op: 25 mei 2014, 19:59
Re: E46 320i valt uit.
Alles wat ik gedaan heb om m'n 2.2L blok te redden mocht uiteindelijk niet baten.
Er zat wel een opleving in na een flush van Forte, maar als er iets mis is in het blok wat je van buitenaf niet kunt zien dan is de rest alleen maar een lapmiddel.
Of blok reviseren, of een ander blok erin hangen. Ik koos voor het laatste, zonder spijt.
Er zat wel een opleving in na een flush van Forte, maar als er iets mis is in het blok wat je van buitenaf niet kunt zien dan is de rest alleen maar een lapmiddel.
Of blok reviseren, of een ander blok erin hangen. Ik koos voor het laatste, zonder spijt.
Re: E46 320i valt uit.
Vervelend Martin,
Maar had je precies de zelfde symptomen als hier boven beschreven?
dat hij op 5 poten ging lopen en na het uit en aan zetten hij het weer deed?
alain
Maar had je precies de zelfde symptomen als hier boven beschreven?
dat hij op 5 poten ging lopen en na het uit en aan zetten hij het weer deed?
alain
-
- Berichten: 236
- Lid geworden op: 25 mei 2014, 19:59
Re: E46 320i valt uit.
Exact hetzelfde, uiteindelijk klep verbrandt in cylinder 6.
Re: E46 320i valt uit.
De auto is net bij de BMW specialist geweest. Die komt niet verder. Iemand enig idee?! Begin het wel zat te raken op dit tempo.