Pagina 2 van 2
Re: stuur scheef na afs storing
Geplaatst: 29 jan 2020, 08:28
door Source
evilikke schreef: ↑28 jan 2020, 15:11
Source schreef: ↑28 jan 2020, 08:46
Dat uitlijnen is al eerder geroepen....
Klopt, maar ik kom me niet voor stellen dat er een mechanische uitlijning nodig zou zijn door enkel een lege accu.
maar blijkbaar is dit dus wel het geval!
Zie mijn voorgaande post daar heb ik beschreven hoe het komt.
Voor nu lekker sturen want het active steering systeem is echt super!
Re: stuur scheef na afs storing
Geplaatst: 29 jan 2020, 08:33
door tom_il
Je zegt dat als hij niet te kalibreren is dat je hem moet uitlijnen. Maw software zet het stuur uit de haak en je gaat het oplossen door de hardware aan te pakken. sorry dat is niet logisch
Re: stuur scheef na afs storing
Geplaatst: 29 jan 2020, 08:38
door Source
Nee de uitlijning heeft verkeerd gestaan, ook al staan je wielen recht, en dat is gecompenseerd met de calibratie van het stuurhoek sensor maar ja zo moet het dus niet.
Die dingen moet kaarsrecht staan en dat kost tijd wil je het goed is.
Een marge van -2 tot 2 graden mag maar in de praktijk niet aan te raden.
Een auto met active steering ben je zo 30 - 50 min mee bezig als je het goed wilt doen met de juiste software inc. testrit.
Re: stuur scheef na afs storing
Geplaatst: 29 jan 2020, 08:59
door tom_il
Dat is natuurlijk ook mogelijk, als hij eerder is uitgelijnd terwijl hij softwarematig niet correct stond.
Ik begreep van de TS dat de Calibratie niet lukte. Niet lukte in de zin dat de wielen niet juist staan, of foutmeldingen bij het calibreren ?
Re: stuur scheef na afs storing
Geplaatst: 30 jan 2020, 22:35
door evilikke
achter af klinkt het idd logisch wat Source zegt.
maar met een logisch boeren verstand ,zoals de meeste hobbyisten, is dat lastig om dit te begrijpen als je die 2 problemen niet bij elkaar bekijkt.
@ tom-il.
ik moet even terug zoeken wat de storingen waren.
maar, de calibratie wilde niet lukken. er kwam geen storing bij, hij raakte niet door alle stappen van de calibratie heen.
de stap waarin je het stuur (volgens mij) 20 graden links en rechts moet bewegen, wilde hij niet bij verder gaan.
ze hebben alle storingen verwijderd, en toen was de auto gewoon te rijden.
toen hebben we een vervolg afspraak gemaakt, wat ze daar precies gedaan hebben weet ik helaas niet.
maar ze hebben het kunnen oplossen door uit te lijnen.