Daar komt nog bij dat monteren ballanceren op alu velg bij ons op de zaak €35 kost
€35 PER velg voor te balanceren en te monteren???
Daar komt nog bij dat monteren ballanceren op alu velg bij ons op de zaak €35 kost
Het was maar een "wijze van spreken" hoor. Maar nu je d'r toch zo serieus op doorgaat:tonxx67 schreef:En wie koopt dan die vier banden onder zijn auto die mischien al 20x gedemonteerd en gemonteerd zijn, waar jan en alle man mee aan het gummen is geweest ? ......enz enz bladiblaEigenlijk is het best raar dat je in een schoenenwinkel een stukje op een schoen mag lopen voordat je ze koopt terwijl je eigenlijk niet anders kan dan een band "blind" te kopen.
Bij voorgeschreven velggrootte en -breedtecombinatie legt BMW zelf ook verschillende merken af fabriek onder de auto. Invloed van de band is dan neem ik aan van ondergeschikt belang; anders had BMW wel voor één merk gekozen.tonxx67 schreef:...
Zeer interessant ik wist ook niet dat verschillende banden types zo veel invloed hebben op het weg gedrag,ik vraag me wel af of dat ook zo is als je de voorgeschreven velgen monteert.
Andere velgen met afwijkende et waarden en breedte als voorgeschreven hebben denk meer invloed als de verschillende banden.
Met een andere et waarde verander je ook de wiel geometrie van het onderstel,en dat werkt door in het weggedrag.
Bij een auto die niet goed is uitgelijnd en niet fijn rijd is dat is soms ook maar een paar tiende afwijking.