Ervaringen met AST?
Re: Ervaringen met AST?
klinkt goed, hoe is het met de geluidsproductie? Ben je er trouwens voor naar ESS gegaan? Mooire roadtrip lijkt me dat
Re: Ervaringen met AST?
Nee, ben ervoor naar één van hun dealers in Londen gegaan. DubVersion (ander forum lid) is wel naar het 'geheime' ESS kantoor in Noorwegen gegaan (als ik nog eens aan een stage 3 toe kom doe ik dat denk ik ook )
Geluidsproductie is prima, de compressor is gedempt dus hij is veel minder luidruchtig dan je hoorde op b.v. die oude E36 M3 twinscrews. Ook omdat ESS het OEM filterhuis aanhoudt is hij stiller.
Je hoort het fluitje wel degelijk, maar het vult het motorgeluid mooi aan i.p.v. dat het storend is.
Met de radio aan hoor je hem bijna niet meer. Ik heb voldoende mensen in de auto gehad die geen idee hebben dat er iets aan de motor veranderd is. Echter je kan dit als een nadeel beshouwen, is maar net waar je naar op zoek bent
Geluidsproductie is prima, de compressor is gedempt dus hij is veel minder luidruchtig dan je hoorde op b.v. die oude E36 M3 twinscrews. Ook omdat ESS het OEM filterhuis aanhoudt is hij stiller.
Je hoort het fluitje wel degelijk, maar het vult het motorgeluid mooi aan i.p.v. dat het storend is.
Met de radio aan hoor je hem bijna niet meer. Ik heb voldoende mensen in de auto gehad die geen idee hebben dat er iets aan de motor veranderd is. Echter je kan dit als een nadeel beshouwen, is maar net waar je naar op zoek bent
Voertuigen:
1999 BMW E46 328Ci TS2
1992 BMW E36 316i Verkocht
1987 Suzuki VS1400
1996 Suzuki LS650 Verkocht
1984 Kawasaki 305CSR RIP
Verloop cil.inhoud: 305cc > 650cc > 1400cc > 2800cc
Drie keer raden hoe groot zal mijn volgende motor zal worden...
1999 BMW E46 328Ci TS2
1992 BMW E36 316i Verkocht
1987 Suzuki VS1400
1996 Suzuki LS650 Verkocht
1984 Kawasaki 305CSR RIP
Verloop cil.inhoud: 305cc > 650cc > 1400cc > 2800cc
Drie keer raden hoe groot zal mijn volgende motor zal worden...
Re: Ervaringen met AST?
Nou, ik heb dus die AST Sportline I kit geïnstalleerd. In 1 woord: fenomenaal!
Je merkt absoluut wel dat je met een coilover set rijdt, m.a.w. over alles behalve een supergladde weg voel je de hobbeltjes zeker. Maar dat voelde ik met mijn originele BMW sportdempers ook. Gek genoeg zijn drempels en in/uitritten veel fijner omdat de vering niet gelijk doodslaat.
De auto ligt gewoon zo strak op de weg en is zo communicatief; onvoorstelbaar. Duikt niet meer bij remmen, stijgert bijna niet meer bij accelereren (dat deed hij hiervoor heel erg (400Nm)). Tijdens het eerste proefritje merkte ik gewoon dat ik elke bocht die ik normaal met 50km/h nam nu met 60-70km/h kon nemen, en de auto voelde nog strakker aan ook.
Wel een paar dingen om rekening mee te houden:
1) 10mm spacers waren nodig bij de voorwielen. Met 7mm & ACS Type III 18" liepen de wielen aan.
2) Laagste stand is net zo laag als bij mijn ACS verlagingsveren. Als je dus echt een 'slammed' look wil, is dit niet de juiste set
3) Eigenlijk zijn kortere antiroll bar koppelstangen nodig, voor. In de laagste stand raken ze net niet de draagarm aan (1mm), maar een beetje meer speling is wel zo fijn.
Lostaande hiervan kan ik het absoluut aanbevelen! Binnenkort zal ik van m'n foto's een DIY maken.
Je merkt absoluut wel dat je met een coilover set rijdt, m.a.w. over alles behalve een supergladde weg voel je de hobbeltjes zeker. Maar dat voelde ik met mijn originele BMW sportdempers ook. Gek genoeg zijn drempels en in/uitritten veel fijner omdat de vering niet gelijk doodslaat.
De auto ligt gewoon zo strak op de weg en is zo communicatief; onvoorstelbaar. Duikt niet meer bij remmen, stijgert bijna niet meer bij accelereren (dat deed hij hiervoor heel erg (400Nm)). Tijdens het eerste proefritje merkte ik gewoon dat ik elke bocht die ik normaal met 50km/h nam nu met 60-70km/h kon nemen, en de auto voelde nog strakker aan ook.
Wel een paar dingen om rekening mee te houden:
1) 10mm spacers waren nodig bij de voorwielen. Met 7mm & ACS Type III 18" liepen de wielen aan.
2) Laagste stand is net zo laag als bij mijn ACS verlagingsveren. Als je dus echt een 'slammed' look wil, is dit niet de juiste set
3) Eigenlijk zijn kortere antiroll bar koppelstangen nodig, voor. In de laagste stand raken ze net niet de draagarm aan (1mm), maar een beetje meer speling is wel zo fijn.
Lostaande hiervan kan ik het absoluut aanbevelen! Binnenkort zal ik van m'n foto's een DIY maken.
Voertuigen:
1999 BMW E46 328Ci TS2
1992 BMW E36 316i Verkocht
1987 Suzuki VS1400
1996 Suzuki LS650 Verkocht
1984 Kawasaki 305CSR RIP
Verloop cil.inhoud: 305cc > 650cc > 1400cc > 2800cc
Drie keer raden hoe groot zal mijn volgende motor zal worden...
1999 BMW E46 328Ci TS2
1992 BMW E36 316i Verkocht
1987 Suzuki VS1400
1996 Suzuki LS650 Verkocht
1984 Kawasaki 305CSR RIP
Verloop cil.inhoud: 305cc > 650cc > 1400cc > 2800cc
Drie keer raden hoe groot zal mijn volgende motor zal worden...
Re: Ervaringen met AST?
Mooi spul hoor!
-
- Berichten: 1549
- Lid geworden op: 04 nov 2007, 21:04
Re: Ervaringen met AST?
ben benieuwd naar de pics.
mooi dat de investering zo goed bevalt.
mooi dat de investering zo goed bevalt.
-
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 04 okt 2009, 20:00
- Locatie: Zuid-Holland
Re: Ervaringen met AST?
Ah nog iemand met AST
Heb zelf Sportline II volledig coilover, maar die kan nog een heel stuk lager dan dat ie nu staat. En dat is al lager dan H&R Race veren. Icm wat lichtere veren is AST zeker comfortabel genoeg voor dagelijks verkeer. Je moet alleen inderdaad niet over wegen met kinderkopjes rijden, want daar moet je echt door huilen gewoon
Wel apart dat je met je ACS velgen + 7mm spacers toch nog iets te kort kwam. Met m'n :///m:135 velgen (et47 aan de voorkant) geen enkel probleem met SportlineII.
Heb zelf Sportline II volledig coilover, maar die kan nog een heel stuk lager dan dat ie nu staat. En dat is al lager dan H&R Race veren. Icm wat lichtere veren is AST zeker comfortabel genoeg voor dagelijks verkeer. Je moet alleen inderdaad niet over wegen met kinderkopjes rijden, want daar moet je echt door huilen gewoon
Wel apart dat je met je ACS velgen + 7mm spacers toch nog iets te kort kwam. Met m'n :///m:135 velgen (et47 aan de voorkant) geen enkel probleem met SportlineII.