Erg Hoog Brandstof Verbruik 530d touring
- lekkerwijf1
Re: Erg Hoog Brandstof Verbruik 530d touring
Even over dat chippen.
Wat is het geschatte vermogen, of heb je een uitdraai van de testbank ? (wat was je vermogen standaard)
Waar heb je dat laten doen.
Wat waren de kosten.
En word de automaat software ook veranderd ?
En heb je een echte chip of is dit obd tuning of een powerbox ?
Ik zit zelf ook te overwegen om mijn 530d te chippen
Wat is het geschatte vermogen, of heb je een uitdraai van de testbank ? (wat was je vermogen standaard)
Waar heb je dat laten doen.
Wat waren de kosten.
En word de automaat software ook veranderd ?
En heb je een echte chip of is dit obd tuning of een powerbox ?
Ik zit zelf ook te overwegen om mijn 530d te chippen
Ik zou even kijken op ziptuning. Dit is een software tuning en kost rond de 500 eu. Mijn 525d gaat dan van 177pk naar iets van 215 en het koppel van 400 Nm naar 500 Nm.
Speltip 9: Weet wanneer je moet stoppen!!
Ik herken de verbruikscijfers van de 530d. Ik rijd op de gemiddelde werkdag zo'n 300km, veelal snelweg en kom niet aan een beter verbruik dan 1/12. Er zit ook niet veel variatie in.
Ik moet wel zeggen dat ik van doorrijden houd. De auto is gechipt door Evolve uit de UK. http://www.evo-s.co.uk.
De auto heeft nu 265pk en 625NM
Liam
Ik moet wel zeggen dat ik van doorrijden houd. De auto is gechipt door Evolve uit de UK. http://www.evo-s.co.uk.
De auto heeft nu 265pk en 625NM
Liam
luchtmassa meter regelt wellicht niet goed??
misschien ten overvloede: mijn 530D komt ook niet hoger dan 1 op 11,7 uit.
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
Dat komt gewoon door het hoge gewicht. Het is echt een zware auto hoor. Ik rij doordeweeks met een nieuwe transporter en ik haal net aan de 1 op 13. En ik heb ook nog maar een twee liter diesel met 90pk.(maar misschien niet helemaal te vergelijken!) Met mijn 320d PFL haalde ik met gemak 1op25 dus ik denk dat het veelal aan het gewicht. Maar zeker ook de automaat! En je rechtervoet natuurlijk.
BMW 520i te koop, zie BMW Markt.
Gister een heel eind gereden op de snelweg, van Enschede naar Utrecht vervolgens terug naar Arnhem en dan weer naar Enschede. Verbruik volgens boordcomputer was gemiddeld 5,3.. dit kan toch nooit???? Ik heb toen alleen het vebruik gereset via boordcomputer terwijl ik al 10min ofzo onderweg was. Tank was half vol, toen ik thuis was iets boven 1 kwart.
Het was wel een cruise rit hoor, max op 120km/u paar keer kickdown (omdat het kan ) en terugweg laatste 10km cruisecontrol op 140km/u.
Ik heb een 530d 2005
(over het algemeen laat de boordcomputer gewoon 7,2 zien, huis/werk is 10km stadsverkeer)
Het was wel een cruise rit hoor, max op 120km/u paar keer kickdown (omdat het kan ) en terugweg laatste 10km cruisecontrol op 140km/u.
Ik heb een 530d 2005
(over het algemeen laat de boordcomputer gewoon 7,2 zien, huis/werk is 10km stadsverkeer)
Ik heb een centraal topic gemaakt over de verbruikscijfers van de 530/535 d , graag daar dit draadje voortzetten.
320dMtech Y2K.11 | lid #100 | |
Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"