Vanreijmersdal E46 330CI - tracktool
-
- Berichten: 176
- Lid geworden op: 16 feb 2015, 19:45
Re: Vanreijmersdal E46 330CI - tracktool
Ik ben vandaag ook even bij Biesheuvel geweest en kreeg het zelfde advies. Thnx Leoo.
M.b.t. het contactslot, Die auto's hebben een startblokkering die via de sleutel loopt. Als je dat er niet uit haalt dan ben je altijd de sleutel nodig, anders start hij simpelweg niet.
M.b.t. het contactslot, Die auto's hebben een startblokkering die via de sleutel loopt. Als je dat er niet uit haalt dan ben je altijd de sleutel nodig, anders start hij simpelweg niet.
-
- Berichten: 176
- Lid geworden op: 16 feb 2015, 19:45
Re: Vanreijmersdal E46 330CI - tracktool
Gelukkig ben ik dan 11cm minder lang, dus daar zit mijn eerste winst.Leooo schreef: Ik vraag me alleen af of je niet te hoog uit komt met je helm (ivm de kooi)
Ik ben 1,91m en ik moet eigenlijk mijn steunen 2 tot 3 cm verlagen.
Maar de stalen plaat gaat door alu vervangen worden en de opbouw met de rail gaat iets anders worden.
Daarnaast had ik natuurlijk eerst het 5e gordelpunt onder de stoel op de plaat bevestigd en vanwege het oog kon de stoel in de zijbevestiging niet lager. Nu kan de stoel in de zijbevestiging wel op de onderste positie.
Totale verlaging ten opzichte van nu, zal voor mij ergens tussen de 2 en 3cm zijn.
Dat moet (hoop ik) voldoende zijn.
Re: Vanreijmersdal E46 330CI - tracktool
Dat moet inderdaad goed komen;)
e91 325d bj 2008, daily
e46 330ci bj 2002, circuit auto
http://bimmerportal.nl/forum/viewtopic.php?f=29&t=39482
If everything seems under control, you're not going fast enough.
e46 330ci bj 2002, circuit auto
http://bimmerportal.nl/forum/viewtopic.php?f=29&t=39482
If everything seems under control, you're not going fast enough.
-
- Berichten: 176
- Lid geworden op: 16 feb 2015, 19:45
Re: Vanreijmersdal E46 330CI - tracktool
Zo, het is weer tijd voor een update. De afgelopen tijd heb ik gelukkig niet stil gezeten. Wat is er dan allemaal gedaan:
- Laskooi laten plaatsen. Ik heb een laskooi volgens het FIA annex J reglement laten bouwen. Tevens heb ik de kooi uitgebreid met wat extra stukken staal.
- Dan moet de kooi natuurlijk ook een kleurtje krijgen en liefst een ander kleurtje dan de carrosserie. De kooi in de E36 was een schroefkooi en deze had ik er toen uitgehaald en met de kwast geschilderd, dit was met Hammerite brandweer Rood. Ik was toen erg blij met het resultaat. Daarom heb ik besloten om ook deze kooi met de kwast te doen en niet te spuiten. Dit schilt natuurlijk een hoop afplakken. Deze keer heb ik voor een 2k lak gekozen, zodat de lak wat minder gevoelig wordt. Er ben niet happy met het resultaat. Ten eerste wat een k#t werk om zo'n kooi in een auto te schilderen, dat doe ik echt nooit meer. Daarnaast vloeit deze lak erg moeilijk waardoor het eindresultaat niet het gewenste is. Omdat ik het klussen een beetje zat was. heb ik besloten om het dit seizoen te laten voor wat het is en lekker te gaan rijden, daar is tenslotte de auto voor opgebouwd. Dan merk ik wel hoe erg ik mijzelf er aan blijf storen. Blijf ik mij er aan storen, dan kan ik lekker door sparen en laat ik de volgende winter de binnenzijde professioneel spuiten.
- Met zo'n kooi moet het nodige ook weer pas gemaakt worden, dashboard, voetplaat en etc.
- Na het pas maken van het dashboard heb ik ook meteen laten flocken.
- Deurpanelen had ik ook nog niet. Het bovenste deel is van het originele OEM deurpaneel en deze heb ik laten flocken. Het onderste deel is een aluminium plaat dat met alcantarafolie beplakt is.
- Door het verwijderen van de achter airbags kwam er een lelijke opening te voorschijn. De opening heb ik met een plaat opgevuld en voorzien van alcantara folie.
- Ik heb de stoelplaat van staal vervangen voor een aluminium plaat, dit scheelt erg veel kilo's
- Ik was al een tijdje opzoek naar M3 spiegels. Ik vind de originele spiegels van een E46 echt heel lelijk. Toen kwam er voor een paar tientjes op MP een setje imitatie M3 spiegels tegen. Op gehaald en voorzien van een nieuwe lak laag.
Ik moet nog een aantal dingetjes qua afwerking doen, om dit op het gewenste niveau te krijgen, maar dan kan er gereden worden. Zoals bekend had ik de laatste keer problemen met het ABS, dus daar heb ik ook de nodige maatregelen voor getroffen.
Waarschijnlijk ga ik volgende week woensdag op CPZ rijden, dan kan ik ook meteen testen of dit opgelost is.
Plaatjes bij de praatjes:
![Afbeelding](http://i1379.photobucket.com/albums/ah144/Vanreijmersdal/20160223_112655_zps5pub4oiw.jpg)
![Afbeelding](http://i1379.photobucket.com/albums/ah144/Vanreijmersdal/20160223_112706_zps6gccak6m.jpg)
![Afbeelding](http://i1379.photobucket.com/albums/ah144/Vanreijmersdal/20160223_112726_zpsc5mpkhtb.jpg)
![Afbeelding](http://i1379.photobucket.com/albums/ah144/Vanreijmersdal/20160223_112741_zpsoqlrw9ru.jpg)
![Afbeelding](http://i1379.photobucket.com/albums/ah144/Vanreijmersdal/IMG-20160218-WA0005_zps3evlc3zt.jpg)
![Afbeelding](http://i1379.photobucket.com/albums/ah144/Vanreijmersdal/IMG-20160219-WA0004_zpsq9yty0po.jpg)
![Afbeelding](http://i1379.photobucket.com/albums/ah144/Vanreijmersdal/IMG-20160220-WA0011_zpskrpezluv.jpg)
![Afbeelding](http://i1379.photobucket.com/albums/ah144/Vanreijmersdal/20160224_141314_zpsfppijpgy.jpg)
![Afbeelding](http://i1379.photobucket.com/albums/ah144/Vanreijmersdal/20160224_142502_zpsrbd8fwly.jpg)
![Afbeelding](http://i1379.photobucket.com/albums/ah144/Vanreijmersdal/20160304_172654_zps2h4kjjaa.jpg)
![Afbeelding](http://i1379.photobucket.com/albums/ah144/Vanreijmersdal/20160306_141515_zps3m9hvre4.jpg)
![Afbeelding](http://i1379.photobucket.com/albums/ah144/Vanreijmersdal/IMG_2183_zpsaxgrfat4.jpg)
![Afbeelding](http://i1379.photobucket.com/albums/ah144/Vanreijmersdal/IMG_2184_zpsz6twp2s4.jpg)
![Afbeelding](http://i1379.photobucket.com/albums/ah144/Vanreijmersdal/IMG_2187_zpsrklbuaiq.jpg)
![Afbeelding](http://i1379.photobucket.com/albums/ah144/Vanreijmersdal/IMG_2188_zpsuruvtjjt.jpg)
![Afbeelding](http://i1379.photobucket.com/albums/ah144/Vanreijmersdal/IMG_2189_zpspflnf5ut.jpg)
![Afbeelding](http://i1379.photobucket.com/albums/ah144/Vanreijmersdal/IMG_2194_zps1ji8bt7o.jpg)
![Afbeelding](http://i1379.photobucket.com/albums/ah144/Vanreijmersdal/IMG_2195_zpsvl0enmvj.jpg)
![Afbeelding](http://i1379.photobucket.com/albums/ah144/Vanreijmersdal/IMG_2200_zpspvwwuqyn.jpg)
![Afbeelding](http://i1379.photobucket.com/albums/ah144/Vanreijmersdal/IMG_2192_zpsrpyshvaz.jpg)
- Laskooi laten plaatsen. Ik heb een laskooi volgens het FIA annex J reglement laten bouwen. Tevens heb ik de kooi uitgebreid met wat extra stukken staal.
- Dan moet de kooi natuurlijk ook een kleurtje krijgen en liefst een ander kleurtje dan de carrosserie. De kooi in de E36 was een schroefkooi en deze had ik er toen uitgehaald en met de kwast geschilderd, dit was met Hammerite brandweer Rood. Ik was toen erg blij met het resultaat. Daarom heb ik besloten om ook deze kooi met de kwast te doen en niet te spuiten. Dit schilt natuurlijk een hoop afplakken. Deze keer heb ik voor een 2k lak gekozen, zodat de lak wat minder gevoelig wordt. Er ben niet happy met het resultaat. Ten eerste wat een k#t werk om zo'n kooi in een auto te schilderen, dat doe ik echt nooit meer. Daarnaast vloeit deze lak erg moeilijk waardoor het eindresultaat niet het gewenste is. Omdat ik het klussen een beetje zat was. heb ik besloten om het dit seizoen te laten voor wat het is en lekker te gaan rijden, daar is tenslotte de auto voor opgebouwd. Dan merk ik wel hoe erg ik mijzelf er aan blijf storen. Blijf ik mij er aan storen, dan kan ik lekker door sparen en laat ik de volgende winter de binnenzijde professioneel spuiten.
- Met zo'n kooi moet het nodige ook weer pas gemaakt worden, dashboard, voetplaat en etc.
- Na het pas maken van het dashboard heb ik ook meteen laten flocken.
- Deurpanelen had ik ook nog niet. Het bovenste deel is van het originele OEM deurpaneel en deze heb ik laten flocken. Het onderste deel is een aluminium plaat dat met alcantarafolie beplakt is.
- Door het verwijderen van de achter airbags kwam er een lelijke opening te voorschijn. De opening heb ik met een plaat opgevuld en voorzien van alcantara folie.
- Ik heb de stoelplaat van staal vervangen voor een aluminium plaat, dit scheelt erg veel kilo's
- Ik was al een tijdje opzoek naar M3 spiegels. Ik vind de originele spiegels van een E46 echt heel lelijk. Toen kwam er voor een paar tientjes op MP een setje imitatie M3 spiegels tegen. Op gehaald en voorzien van een nieuwe lak laag.
Ik moet nog een aantal dingetjes qua afwerking doen, om dit op het gewenste niveau te krijgen, maar dan kan er gereden worden. Zoals bekend had ik de laatste keer problemen met het ABS, dus daar heb ik ook de nodige maatregelen voor getroffen.
Waarschijnlijk ga ik volgende week woensdag op CPZ rijden, dan kan ik ook meteen testen of dit opgelost is.
Plaatjes bij de praatjes:
![Afbeelding](http://i1379.photobucket.com/albums/ah144/Vanreijmersdal/20160223_112655_zps5pub4oiw.jpg)
![Afbeelding](http://i1379.photobucket.com/albums/ah144/Vanreijmersdal/20160223_112706_zps6gccak6m.jpg)
![Afbeelding](http://i1379.photobucket.com/albums/ah144/Vanreijmersdal/20160223_112726_zpsc5mpkhtb.jpg)
![Afbeelding](http://i1379.photobucket.com/albums/ah144/Vanreijmersdal/20160223_112741_zpsoqlrw9ru.jpg)
![Afbeelding](http://i1379.photobucket.com/albums/ah144/Vanreijmersdal/IMG-20160218-WA0005_zps3evlc3zt.jpg)
![Afbeelding](http://i1379.photobucket.com/albums/ah144/Vanreijmersdal/IMG-20160219-WA0004_zpsq9yty0po.jpg)
![Afbeelding](http://i1379.photobucket.com/albums/ah144/Vanreijmersdal/IMG-20160220-WA0011_zpskrpezluv.jpg)
![Afbeelding](http://i1379.photobucket.com/albums/ah144/Vanreijmersdal/20160224_141314_zpsfppijpgy.jpg)
![Afbeelding](http://i1379.photobucket.com/albums/ah144/Vanreijmersdal/20160224_142502_zpsrbd8fwly.jpg)
![Afbeelding](http://i1379.photobucket.com/albums/ah144/Vanreijmersdal/20160304_172654_zps2h4kjjaa.jpg)
![Afbeelding](http://i1379.photobucket.com/albums/ah144/Vanreijmersdal/20160306_141515_zps3m9hvre4.jpg)
![Afbeelding](http://i1379.photobucket.com/albums/ah144/Vanreijmersdal/IMG_2183_zpsaxgrfat4.jpg)
![Afbeelding](http://i1379.photobucket.com/albums/ah144/Vanreijmersdal/IMG_2184_zpsz6twp2s4.jpg)
![Afbeelding](http://i1379.photobucket.com/albums/ah144/Vanreijmersdal/IMG_2187_zpsrklbuaiq.jpg)
![Afbeelding](http://i1379.photobucket.com/albums/ah144/Vanreijmersdal/IMG_2188_zpsuruvtjjt.jpg)
![Afbeelding](http://i1379.photobucket.com/albums/ah144/Vanreijmersdal/IMG_2189_zpspflnf5ut.jpg)
![Afbeelding](http://i1379.photobucket.com/albums/ah144/Vanreijmersdal/IMG_2194_zps1ji8bt7o.jpg)
![Afbeelding](http://i1379.photobucket.com/albums/ah144/Vanreijmersdal/IMG_2195_zpsvl0enmvj.jpg)
![Afbeelding](http://i1379.photobucket.com/albums/ah144/Vanreijmersdal/IMG_2200_zpspvwwuqyn.jpg)
![Afbeelding](http://i1379.photobucket.com/albums/ah144/Vanreijmersdal/IMG_2192_zpsrpyshvaz.jpg)
Re: Vanreijmersdal E46 330CI - tracktool
Ziet er erg strak uit! Erg verstandig om ze door te lassen naar het subframe, heb ik nu al spijt van dat ik dat niet heb gedaan;)
Die van mij gaat aanstaande zaterdag zijn eerste zuurstof weer happen #hopendatiestart
Maar dit seizoen wordt het alleen maar testen voor mij aangezien ik 0,0 tijd heb voor upgrades/detailing.
Die van mij gaat aanstaande zaterdag zijn eerste zuurstof weer happen #hopendatiestart
![:gek: :gek:](./images/smilies/gek.gif)
Maar dit seizoen wordt het alleen maar testen voor mij aangezien ik 0,0 tijd heb voor upgrades/detailing.
e91 325d bj 2008, daily
e46 330ci bj 2002, circuit auto
http://bimmerportal.nl/forum/viewtopic.php?f=29&t=39482
If everything seems under control, you're not going fast enough.
e46 330ci bj 2002, circuit auto
http://bimmerportal.nl/forum/viewtopic.php?f=29&t=39482
If everything seems under control, you're not going fast enough.
-
- Berichten: 176
- Lid geworden op: 16 feb 2015, 19:45
Re: Vanreijmersdal E46 330CI - tracktool
Toch zou ik het subframe de volgende keer anders doen.
Nu krijgen de 4 stukjes pijp op het subframe ondersteuning van 2 kanten zouden dus kunnen torderen naar de zijkanten. Als je het krijs tussen de 4 pijpjes vervangt door een rechthoek, hebben alle stukjes pijp steun vanuit drie kanten en kan het nergens meer heen.
Goed om te horen dat die van jouw weer zover is dat je zaterdag kan starten, I'll cross my fingers.
Nu krijgen de 4 stukjes pijp op het subframe ondersteuning van 2 kanten zouden dus kunnen torderen naar de zijkanten. Als je het krijs tussen de 4 pijpjes vervangt door een rechthoek, hebben alle stukjes pijp steun vanuit drie kanten en kan het nergens meer heen.
Goed om te horen dat die van jouw weer zover is dat je zaterdag kan starten, I'll cross my fingers.
-
- Berichten: 176
- Lid geworden op: 16 feb 2015, 19:45
Re: Vanreijmersdal E46 330CI - tracktool
[vimeo][/vimeo]Gisteren in de ochtend nog op Zandvoort gereden.
Hoe verliep de ochtend dan?
Het begon met een slechte accu, dus de eerste keer starten met de startkabels. Toen kon ik de baan op en hoorde ik meteen al een slepend geluid. De achter banden lopen bij het inveren aan. Dus weer naar binnen en achter de spacers er afgehaald. Het gaat maar op een paar mm, dus dat betekend dat de wielkasten aangepast moeten worden. Daarna weer de baan op en lekker 45 min gereden. Na de koffie pauze wilde ik weer de baan op, maar nu wilde de auto niet eens met startkabels starten. Dus 3 personen gevraagd of ze de auto een zetje wilde geven, het was voldoende en ik kon de baan weer op en heb nog 45 min. gereden.
Je merkt dat de kooi en de achtervleugel veel meer rust geven in snelle bochten, dus dat is mooi.
Het ABS is nog niet opgelost, verschillende schakelaars geprobeerd, maar niks, ik zal de auto toch moeten laten uitlezen om te kijken wat er is. Ik hoop dat dit ook bij mij in de garage zou kunnen, dat scheelt mij weer een hoop gedoe.
Ik heb ook nog even de camera meegenomen, hieronder een rondje wat mijn tempo van gisteren goed weergeeft. Relatief rustig aan vanwege het ABS defect, maar ik vind het wel een clean rondje. Ook nog een dikke viper op de plaat, dat ding gaat
er lekker vandoor en het kan natuurlijk niet de hele dag goed gaan, dus ook de blooper van gisteren...
Hoe verliep de ochtend dan?
Het begon met een slechte accu, dus de eerste keer starten met de startkabels. Toen kon ik de baan op en hoorde ik meteen al een slepend geluid. De achter banden lopen bij het inveren aan. Dus weer naar binnen en achter de spacers er afgehaald. Het gaat maar op een paar mm, dus dat betekend dat de wielkasten aangepast moeten worden. Daarna weer de baan op en lekker 45 min gereden. Na de koffie pauze wilde ik weer de baan op, maar nu wilde de auto niet eens met startkabels starten. Dus 3 personen gevraagd of ze de auto een zetje wilde geven, het was voldoende en ik kon de baan weer op en heb nog 45 min. gereden.
Je merkt dat de kooi en de achtervleugel veel meer rust geven in snelle bochten, dus dat is mooi.
Het ABS is nog niet opgelost, verschillende schakelaars geprobeerd, maar niks, ik zal de auto toch moeten laten uitlezen om te kijken wat er is. Ik hoop dat dit ook bij mij in de garage zou kunnen, dat scheelt mij weer een hoop gedoe.
Ik heb ook nog even de camera meegenomen, hieronder een rondje wat mijn tempo van gisteren goed weergeeft. Relatief rustig aan vanwege het ABS defect, maar ik vind het wel een clean rondje. Ook nog een dikke viper op de plaat, dat ding gaat
er lekker vandoor en het kan natuurlijk niet de hele dag goed gaan, dus ook de blooper van gisteren...
Laatst gewijzigd door Vanreijmersdal op 23 mar 2016, 21:26, 3 keer totaal gewijzigd.
Re: Vanreijmersdal E46 330CI - tracktool
Ik kan je filmpje niet bekijken!
Is de accu echt slecht of zit er iets te veel accuzuur op de polen? (dit was bij mij namelijk het probleem)
Ik gebruik dit om uit te lezen: http://www.mycarly.com/product/bmw-app/
Misschien dat het ook wat voor jou is.
Ik weet niet waar je auto staat maar als het in de buurt is van Groningen, Harderwijk of Den Haag dan kan ik ook een keer langs komen om die van mij er aan te hangen.
Is de accu echt slecht of zit er iets te veel accuzuur op de polen? (dit was bij mij namelijk het probleem)
Ik gebruik dit om uit te lezen: http://www.mycarly.com/product/bmw-app/
Misschien dat het ook wat voor jou is.
Ik weet niet waar je auto staat maar als het in de buurt is van Groningen, Harderwijk of Den Haag dan kan ik ook een keer langs komen om die van mij er aan te hangen.
e91 325d bj 2008, daily
e46 330ci bj 2002, circuit auto
http://bimmerportal.nl/forum/viewtopic.php?f=29&t=39482
If everything seems under control, you're not going fast enough.
e46 330ci bj 2002, circuit auto
http://bimmerportal.nl/forum/viewtopic.php?f=29&t=39482
If everything seems under control, you're not going fast enough.
-
- Berichten: 176
- Lid geworden op: 16 feb 2015, 19:45
Re: Vanreijmersdal E46 330CI - tracktool
Accu is echt slecht, gewoon stuk. Ik heb een nieuwe besteld.
De auto staat in Alblasserdam.
Ik snap niet waarom het filmpje het niet doet.
De auto staat in Alblasserdam.
Ik snap niet waarom het filmpje het niet doet.
-
- Berichten: 176
- Lid geworden op: 16 feb 2015, 19:45
Re: Vanreijmersdal E46 330CI - tracktool
Ik zit nu wat foto's terug te kijken en ik denk dat ik in mijn enthousiasme met het uitdunnen van de kabelboom de stekker van de OBD verwijderd heb.
Ik heb een 2001 model en dan moet de stekker volgens mij links onder het dashboard zitten.
Onder de motorkap kan ik mij aan de rechterkant niks herinneren.
Zijn hier oplossingen voor?
Ik ga er vanuit dat deze stekker in connectie met de computer links onder de motorkap staat.
![-_- -_-](./images/smilies/-_-.gif)
Ik heb een 2001 model en dan moet de stekker volgens mij links onder het dashboard zitten.
Onder de motorkap kan ik mij aan de rechterkant niks herinneren.
Zijn hier oplossingen voor?
Ik ga er vanuit dat deze stekker in connectie met de computer links onder de motorkap staat.
Re: Vanreijmersdal E46 330CI - tracktool
Leuke video, en toch netjes op de baan gehouden!
Video doet het wel, bij het plaatsen tussen youtube haakjes alleen het laatste uit de code van de website gebruiken, zo :
Video doet het wel, bij het plaatsen tussen youtube haakjes alleen het laatste uit de code van de website gebruiken, zo :
![Afbeelding](http://www.wpsi.nl/sig.jpg)
Current: | E46 330XI | E36 325 cabrio |
Previous: | E46 330D | E36 M3 cabrio | E36 328 | E21 323i |
Re: Vanreijmersdal E46 330CI - tracktool
Zozo, de deurpaneeltjes zijn mooi geworden
Flink project, en leuke hobby. Respect!![Duimen omhoog :duimen:](./images/smilies/duimen.gif)
Die spin ook fraai opgevangen op t eind. Maar hoe die Viper weg spuit... lijkt net of je stilstaat
![smile ;)](./images/smilies/wink.gif)
Flink project, en leuke hobby. Respect!
![Duimen omhoog :duimen:](./images/smilies/duimen.gif)
Die spin ook fraai opgevangen op t eind. Maar hoe die Viper weg spuit... lijkt net of je stilstaat
--BMW E90 318i HB 2007-- "sold"
-- BMW E46 M3 QP SMG 2003-- “sold”
-- BMW E46 M3 QP SMG 2003-- “sold”
-
- Berichten: 176
- Lid geworden op: 16 feb 2015, 19:45
Re: Vanreijmersdal E46 330CI - tracktool
Ja met die deurpanelen ben ik erg blij.
Maar goed dat ze niet meer bij jullie in de kelder liggen.
Maar goed dat ze niet meer bij jullie in de kelder liggen.
-
- Berichten: 176
- Lid geworden op: 16 feb 2015, 19:45
Re: Vanreijmersdal E46 330CI - tracktool
Vandaag op TT circuit Assen geweest om wat rondjes te maken.
Stonden er ook nog een aantal andere E46's bij mij in de buurt...
De grijze en de zwarte met kenteken zijn 330's en de andere zwarte is een M3.
Vooral de strijd met de M3 op baan was erg vermakelijk, zeker voor herhaling vatbaar.
Er is ook nog film materiaal, dat volgt later.
![Afbeelding](http://i1379.photobucket.com/albums/ah144/Vanreijmersdal/Untitled_zpse7my8erb.jpg)
![Afbeelding](http://i1379.photobucket.com/albums/ah144/Vanreijmersdal/IMG-20160505-WA0000_zpsfymnnbxl.jpg)
Stonden er ook nog een aantal andere E46's bij mij in de buurt...
De grijze en de zwarte met kenteken zijn 330's en de andere zwarte is een M3.
Vooral de strijd met de M3 op baan was erg vermakelijk, zeker voor herhaling vatbaar.
Er is ook nog film materiaal, dat volgt later.
![Afbeelding](http://i1379.photobucket.com/albums/ah144/Vanreijmersdal/Untitled_zpse7my8erb.jpg)
![Afbeelding](http://i1379.photobucket.com/albums/ah144/Vanreijmersdal/IMG-20160505-WA0000_zpsfymnnbxl.jpg)
-
- Berichten: 176
- Lid geworden op: 16 feb 2015, 19:45
Re: Vanreijmersdal E46 330CI - tracktool
Zo daar zijn ze dan.
Excuses voor het beeldmateriaal. De Gopro gaat niet zo goed om met het contrast van binnen en buiten, maar het is ruim voldoende om een beeld te krijgen van de verschillen.
Laten we elkaar niet voor de gek houden, de M3 is sneller.
Maar beide bestuurders vonden het verschil veel kleiner dan zij verwacht hadden.
De M3 heeft toch ruim 100pk meer en ik had daarmee verwacht dat de M3 op de rechte stukken veel makkelijker voorbij zou gaan.
De feiten:
Ik denk dat beide bestuurders de zelfde ervaring en ook wel redelijk de zelfde rijstijl hebben.
We zijn verre van perfect en maken onze foutjes.
In het 2e filmpje zelfs veel foutjes.
Dat krijg je als je elkaar zit op te naaien. Maakt niet uit, we hadden beide enorme fun.
Beide auto's zijn leeg, met kuipstoelen en rolkooi. M3 een schroefkooi en de 330 een laskooi
Beide auto's voorzien van semi slicks. M3 245/255 r888 en de 330 op 225 nankang.
Beide auto's voorzien van een vergelijkbare schroefset
In het 1e filmpje rijden we beide met een passagier en in het 2e filmpje rijdt alleen de M3 met een passagier.
De opnames zijn uit de M3 gemaakt. Ik had gisteren alleen lege batterijen in de gopro mee
Ik vind het leuk om te zien waar met deze verschillende combinaties van mens en machine de verschillen zitten.
In 1e filmpje begint het vanaf 13:15
En het 2e filmpje
Excuses voor het beeldmateriaal. De Gopro gaat niet zo goed om met het contrast van binnen en buiten, maar het is ruim voldoende om een beeld te krijgen van de verschillen.
Laten we elkaar niet voor de gek houden, de M3 is sneller.
Maar beide bestuurders vonden het verschil veel kleiner dan zij verwacht hadden.
De M3 heeft toch ruim 100pk meer en ik had daarmee verwacht dat de M3 op de rechte stukken veel makkelijker voorbij zou gaan.
De feiten:
Ik denk dat beide bestuurders de zelfde ervaring en ook wel redelijk de zelfde rijstijl hebben.
We zijn verre van perfect en maken onze foutjes.
In het 2e filmpje zelfs veel foutjes.
Dat krijg je als je elkaar zit op te naaien. Maakt niet uit, we hadden beide enorme fun.
Beide auto's zijn leeg, met kuipstoelen en rolkooi. M3 een schroefkooi en de 330 een laskooi
Beide auto's voorzien van semi slicks. M3 245/255 r888 en de 330 op 225 nankang.
Beide auto's voorzien van een vergelijkbare schroefset
In het 1e filmpje rijden we beide met een passagier en in het 2e filmpje rijdt alleen de M3 met een passagier.
De opnames zijn uit de M3 gemaakt. Ik had gisteren alleen lege batterijen in de gopro mee
Ik vind het leuk om te zien waar met deze verschillende combinaties van mens en machine de verschillen zitten.
In 1e filmpje begint het vanaf 13:15
En het 2e filmpje