E36 325i Coupe Calypso Rood interieur update

Show je BMW E36. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
Richel88

Re: e36 325i Coupe Calypso Rood

Bericht door Richel88 » 21 mar 2017, 11:00

Kijk! dat wordt weer grondig aangepakt! :duim:
Ben met name ook benieuwd naar je aansluiting van je stuur op je radio/telefoon, en de airco.. Mods die ook hier nog op de planning staan :ja:

Moonlights heb ik ook gedaan, maar net iets anders. Heb de lampjes in het glaasje verwerkt ipv in de houder:
Spoiler: Laat zien
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Current: | E46 330XI | E36 325 cabrio |
Previous: | E46 330D | E36 M3 cabrio | E36 328 | E21 323i |

woutervandriel

Bericht door woutervandriel » 21 mar 2017, 11:53

Ik houd je op de hoogte Michel! :ja:
Stuurbediening op de radio is niet heel moeilijk, dat is gewoon de kabel doortrekken van de kant van de volume naar pin 7 van je radio als ik het goed heb. Het is een vrije pin, weet even niet meer precies uit me hoofd welke dat is. De CD43 is één van de enige die dit signaal kan ontvangen. CD43 werkt altijd probleemloos. Er zijn nog 2 modellen waarbij het ook kan maar die willen nog wel eens problemen geven. vandaar dat ik voor zekerheid heb gekozen met me cd43. Maar aangezien jij ook een CD43 hebt hoef je je daar geen zorgen over te maken als je de mod ook een keer wil gaan doen :gekdoen:

Moonlights heb ik nu nog even achterwegen gelaten omdat ik het zonde vond om dat lampje te gaan boren. De zwarte beginnen schaars te worden, dus die houd ik liever even netjes. Heb ze nu in me zonnebrillen vakje zitten. Misschien in de toekomst dat ik het nog ga veranderen. of allebei :D

mikespek

Bericht door mikespek » 21 mar 2017, 12:48

Ligt aan het bouwjaar als de ibus draad van je radio gebruikt is, bij mij zat hij er al in.
Mijn rds professional doet het nog steeds perfect icm stuurwiel bediening.

woutervandriel

Bericht door woutervandriel » 21 mar 2017, 13:31

Bedoel je dan het bouwjaar van de e36 zelf of van de radio? Als je van de E36 bedoelt, dan weet ik zeker dat hij er niet ligt, aangezien mijne van 1993 is :tong:

mikespek

Bericht door mikespek » 21 mar 2017, 14:14

Ligt idd aan bouwjaar van je auto.
Denk dat het met de facelift gekomen is

woutervandriel

Bericht door woutervandriel » 21 mar 2017, 15:40

Ja precies, bij mij is de pin voor de stuurwielbediening nog gewoon vrij in de kabelboom van mijn radio. Nu alleen nog de kabel doortrekken van de bediening naar mijn radio en dan wordt het genieten :D

Bill_Splate

Bericht door Bill_Splate » 23 mar 2017, 10:18

Topic die ik met veel interesse volg. Erg bijzonder hoe je van alles aanpakt. Goed bezig! Altijd al handig geweest of ben je vooral gaan klussen sinds je deze e36 hebt? Hoe bereid je je voor op iets wat je wilt aanpakken? Gewoon eraan beginnen bijvoorbeeld of uitgebreid allerlei diy's lezen en online filmpjes bekijken?

woutervandriel

Bericht door woutervandriel » 23 mar 2017, 10:52

@Bill_Splate bedankt voor je interesse, leuk om te horen dat iemand wordt geïnspireerd! Altijd wel voorliefde gehad voor klussen en auto's. Hiervoor nooit echt gesleuteld aan brommers of auto's. Ik probeer me voor een klus zo goed mogelijk in te lezen zodat ik zo min mogelijk problemen tegen kom. Het sleutelen leer gaande weg. Het is veel doen en niet te bang zijn. Daarnaast werk ik op zaterdag bij een auto garage waar ik ook veel leer! Diy's en filmpjes zijn altijd handig en daar moet je zeker gebruik van maken, maar pas op want er zitten soms ook beunhazen tussen :emo:

Bill_Splate

Bericht door Bill_Splate » 23 mar 2017, 11:26

Bedankt voor je uitgebreide toelichting, Wouter. Ik zie dat jij een telefoonhouder hebt gemaakt en deze hebt aangebracht op de OEM (?) telefoonaansluiting. Heb je een idee waar je het beste een telefoon (groot formaat) het beste kunt plaatsen zonder zo'n OEM telefoonaansluiting? Op de luchtroosters bv? Maak graag gebruik van Google Maps en Sygic op m'n telefoon en alle vakjes in de E36 zijn of te klein of uit het zicht.

woutervandriel

Bericht door woutervandriel » 23 mar 2017, 11:51

Ik zou persoonlijk voor zoiets gaan:
Kan je mooi achter je radio monteren, of misschien wel de obc.
https://upload.luppie.net/uploaded/IMG_2069.JPG

Hier zijn een aantal speciale houders speciaal voor de E36
https://www.mytrendyphone.nl/shop/bmw-3 ... 067c1.html

Bill_Splate

Bericht door Bill_Splate » 24 mar 2017, 11:58

Bedankt voor jouw link en jouw suggesties. Zo'n Brodit clip idee is best aantrekkelijk. Toch probeer ik eerst een andere telefoonhouder, namelijk de Kenu Airframe plus. Deze kan in het centrale ventilatierooster worden geplaatst. Denk dat ik dat iets fijner vind met navigeren. Bovendien kan de passagier dan ook iets makkelijker m'n telefoon bedienen (playlist e.d.) t.o.v. zo'n clip die naar mij toe is gericht.

woutervandriel

Bericht door woutervandriel » 24 mar 2017, 12:16

Klopt heb je gelijk in, ik vind het persoonlijk zelf mooie als het naar de bestuurder gericht is omdat zo het dashboard van bmw is ontworpen. Dan past het wel beter in de vormgeving van de auto. Maar voor de praktische punten is dat inderdaad wel makkelijker.

woutervandriel

Bericht door woutervandriel » 29 mar 2017, 14:52

Sinds de vorige post is er weer genoeg gebeurt:

Allereerst:

Me klopsensoren zijn binnen :D
Afbeelding

Daarnaast gisteren me Style 22 motorsport velgen opgehaald :W
Deze ga ik heel rustig op me dooie gemakje opknappen. Deze zullen er deze zomer hoogstwaarschijnlijk nog niet op komen, maar dat hoeft ook niet want ik heb nog een prima set Style 32's.
Afbeelding

Verder de update van me kachelhuis swap:
Zoals jullie in me vorige post zagen was ik toe aan het uitbouwen van mijn kachelhuis. Het dashboard was er al uit. En nu nog het kachelhuis dacht ik bij mezelf.. Ik begon me echt af te vragen of ik er wel aan zou gaan beginnen, want het is toch wel een flinke klus.. Ook bleek dat mijn kabelboom van me nieuwe kachelhuis niet helemaal goed was. Een aantal kabels waren door geknipt waardoor ik ook 2 stekkers miste.. Nu denken jullie vast hij gaat het niet ombouwen... Fout :shine: Toch mijn plannen doorgezet. Bij een kameraad een goede kabelboom op gehaald en het oude kachelhuis met af en toe wat vloeken er uit gekregen :duim:

Afbeelding

Gelijk maar eventjes mijn afwateringsbuisjes leeg gemaakt, zaten compleet verstopt. Zat dan ook genoeg zand in :bah:
Afbeelding

Bij mijn nieuwe kachelhuis miste ik de plaat waar de blower op gemonteerd zit. Deze heb ik van mijn oude kachelhuis overgezet op de nieuwe en op deze manier alles compleet gemaakt.Helaas zat er in mijn nieuwe kachelhuis wel een gat. Hier hoort normaal gesproken een armpje te zitten waar één van de luchtbuizen aan op gehangen wordt. Dit gat heb ik even dicht gelast :emo:. Moet nu allen nog even een idee verzinnen hoe ik die luchtbuis ga vast zetten. waarschijnlijk ga ik van mijn eigen kachelhuis (of van één van de sloop) het armpje afzagen en die weer aan mijn nieuwe kachelhuis solderen. :tong: . Het is misschien niet helemaal de goede mooie manier, maar gelukkig zit dit spul allemaal verstopt. De reden dat ik niet opzoek ben gegaan naar een nieuw kachelhuis is dat ik het spul niet langer op wilde laten liggen en omdat ik niet alles nog een keer opnieuw hiervoor open willen trekken. Normaliter zou ik dit anders aanpakken en op een nettere manier oplossen, maar dit stuk zit uiteindelijk toch verstopt achter de onderzijde van het dashboard.

Afbeelding

Ondertussen ook verder gegaan met herstellen van mijn nieuwe dashboard:
Ik heb een setje HG leerverf gekocht om het dashboard mee te herstellen, tevens kan ik dit gaan gebruiken om mijn stoelen mee te herstellen. De verschillen tussen voor en na zijn op de foto's niet heel duidelijk te zien jammer genoeg.. Voor de tijd was hij wel iets doffer, niet heeft hij de glans terug van nieuw maar niet te overdreven. :duim:

HG leerverf
Afbeelding

Voor de tijd:
Afbeelding

Primer begint z'n werk te doen:
Afbeelding

Resultaat:
Afbeelding

Afbeelding

Kachelhuis er inmiddels weer inzitten en dashboard zit er ook weer in :gekdoen:

Afbeelding

Vanavond en morgen de rest er terug inbouwen (en duimen dat alles het doet :ja: ) en nog even de klopsensoren vervangen. En dan kunnen we zondag lekker op weg naar de zomerwielen meeting! :duim:

LtCoolerooney

Bericht door LtCoolerooney » 29 mar 2017, 15:35

nicenicenice. benieuwd hoe alles er in het echt uit ziet. tot zondag!

BMWf20 2.0d

Bericht door BMWf20 2.0d » 29 mar 2017, 17:18

Wederom grote stappen Wouter, wat een drek zat er in je afwateringsbuisjes zeg........ :bah:

Mooie originele velgen gescoord, wat is je plan ermee??

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Showroom”