Subframe weer gemaakt :)

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
DutchPlayer
Berichten: 372
Lid geworden op: 30 jan 2010, 12:36

Re: Subframe weer gemaakt :)

Bericht door DutchPlayer » 14 mei 2011, 15:33

Bestuurders kant:
Afbeelding

Rechter kant:
Afbeelding

Zien jullie wat? Ik zie aan de bestuurders kant een haar schuurtje als het goed is, ja goed is het niet natuurlijk -_-

DutchPlayer
Berichten: 372
Lid geworden op: 30 jan 2010, 12:36

Re: Subframe weer gemaakt :)

Bericht door DutchPlayer » 15 mei 2011, 12:09

Bedankt voor je reaktie Judaz. Ben weer aan de buurt dus :( Ga van de week wel even informeren bij mn garage wat het gaat kosten om dit te fixen.

Gebruikersavatar
Carb
Berichten: 186
Lid geworden op: 26 jun 2010, 11:58
Locatie: Bollenstreek

Re: Subframe weer gemaakt :)

Bericht door Carb » 15 mei 2011, 14:29

Wat voor bedrag moet je ongeveer rekenen voor het vooraf verstevigen? En kan elke BMW specialist dit en/of heb je nog een speciale set nodig?
Afbeelding E46 330d sedan Executive '02

DutchPlayer
Berichten: 372
Lid geworden op: 30 jan 2010, 12:36

Re: Subframe weer gemaakt :)

Bericht door DutchPlayer » 16 mei 2011, 10:05

Ik heb in dit topic gelezen dat het om bedragen van 6 a 800,- euro gaat voor de reparatie/versteviging van 1 kant. Ik zou wel even bij je BMW specialist vragen of hij ervaring met dit soort werkzaamheden heeft. Bijv Jonkers in Waardenburg, http://www.gerritjonkers.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; mits dat voor je in de buurt is maar daar zijn enige forum leden ook geweest voor de reparatie.

Und waar ik ook nog wel benieuwd naar ben, wat moet er los en hoe kunnen ze maar 1 kant repareren? Ik dacht namelijk dat achter de hele wielophanging/differentieel gedemonteerd dient te worden.

Reloader
Berichten: 1061
Lid geworden op: 05 jan 2010, 21:50

Re: Subframe we6er gemaakt :)

Bericht door Reloader » 17 mei 2011, 11:21

uitscheuren gebeurt alleen links door draaing van de aandrijfas, en t hoeft niet helemaal los als het niet is uitgescheurd verstevigen ze alleen de kokerbalk omdat daar het probleem begint.

bij de vroege E46'ers hangt het subframe links aan 3 las punten, als deze afgebroken zijn dan hangt de hele ophanging los in de kokerbalk, na verloop van tijd trek je de kokerbalk stuk en DAN pas is het aan de buitenkant te zien dat het stuk is.. ;)

als je het afbreken van die laspuntjes voorkomt heb je geen probleem :)

gerrit jonkers doet dat heel erg netjes, hij heeft mij in ieders geval netjes te woord gestaan toen ik om informatie vroeg

DutchPlayer
Berichten: 372
Lid geworden op: 30 jan 2010, 12:36

Re: Subframe we6er gemaakt :)

Bericht door DutchPlayer » 19 mei 2011, 15:22

Reloader schreef:bij de vroege E46'ers hangt het subframe links aan 3 las punten, als deze afgebroken zijn dan hangt de hele ophanging los in de kokerbalk, na verloop van tijd trek je de kokerbalk stuk en DAN pas is het aan de buitenkant te zien dat het stuk is.. ;)
Kijk dat verklaard waarschijnlijk ook waarom ik lawaai hoor maar niet kan vinden waar het vandaan komt. Heb al voorzichtig bij mn garage gevraagd wat die ongeveer gaan vragen kwa kosten, anders breng ik em wel naar Gerrit Jonkers.

Mikkie
Berichten: 2200
Lid geworden op: 17 aug 2010, 09:36

Re: Subframe weer gemaakt :)

Bericht door Mikkie » 25 okt 2011, 11:35

Reloader schreef:mogelijkheid 1: ff kijken, kruip ff onder je auto en je ziet het zo:

mogelijkheid 2: trek de handrem erop en laat de koppeling op komen, als je subframe helemaal los is zal je auto aan de bestuurderskant eerst omhoog gaan voordat hij door de handrem naar beneden getrokken word
Oei, nu krijg ik het heel warm. Dit kwaaltje valt me al op sinds ik de auto heb; de handrem lijkt alleen rechtsachter aan te grijpen. k*t :(. Straks dus maar even het ding op de krik en het wiel linksachter eraf.

Reloader
Berichten: 1061
Lid geworden op: 05 jan 2010, 21:50

Re: Subframe weer gemaakt :)

Bericht door Reloader » 25 okt 2011, 17:51

kan natuurlijk ook gewoon je handrem zijn, die doet wel vaker vervelend bij E36 en E46...

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”