Xenon in Halogeen inbouwen

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
ijsselmeer

Re: Xenon in Halogeen inbouwen

Bericht door ijsselmeer » 10 okt 2014, 14:49

Leonardo het is mij wel gelukt omdat jij mij wakkergeschut hebt en dus verder ben gaan zoeken.

Ik heb geen org.geelkleurig licht ik heb er lampjes in die wel wit licht geven .als de lampen niet aanstaan zie in de reflector een blauwe gloed nu dus alles mooi op kleur alleen de gr.licht xenon schijnt wel verder .

Als ik in Oostenrijk in de bergen reed :driving: en dus xenon verlichting aanzette dan had ik eigenlijk niets aan mijn org.groot licht omdat de Xenon al verder scheen ,maar nu de Bi-xenon 100% werkt lijkt het of de hemel open gaat . :duimen:

Ik weet niet of dat bij alle merken Xenon zo is maar de Org. :///m: zijn bere goed .
Varen is fijner dan je denkt

DJLeonardo

Bericht door DJLeonardo » 11 okt 2014, 08:06

bartolio schreef:Ik denk dat ik bij mij origele grootlicht weer loshaal, vindt het toch mooier als ik alleen xenon grootlicht heb ipv een gele erbij :P
Als je ze voor de APK maar weer even aansluit anders afkeur...
BMW E90 330iA, BMW E87 118i

DJLeonardo

Bericht door DJLeonardo » 11 okt 2014, 08:08

ijsselmeer schreef:.......maar nu de Bi-xenon 100% werkt lijkt het of de hemel open gaat . :duimen:

Ik weet niet of dat bij alle merken Xenon zo is maar de Org. :///m: zijn bere goed .
Ja, zo hoort het te zijn bij bixenon, mooi dat het gelukt is!

ijsselmeer

Bericht door ijsselmeer » 11 okt 2014, 21:43

Hoi Leonardo,

Ik weet niet of het APK afkeur is ,ik heb nu gewoon dimlicht (Xenon) en als ik grootlicht schakelt dan branden de grootlicht lampen dus de binnenste normaal grootlicht en de dimlicht worden ook grootlicht dus 4 x grootlicht ,nu vraag ik mij af hoe dat bij de M3 Xenon verlichting gaat die heeft toch ook 4 koplampen .

Vroeger bij mijn VW kever en BMW 2002 had ik Hella mistlampen nodig ,maar nu heb ik meer licht dan 8 Halla`s en Super oscar`s .

Wie het weet mag het zeggen.

DJLeonardo

Bericht door DJLeonardo » 12 okt 2014, 14:10

Volgens apk moet grootlicht aangaan als je grootlicht signaal geeft. Ook als je dimlicht op dat moment niet brand. Als je bixenon hebt en dimlicht brand niet gaan de schutters van de xenon wel open maar het licht blijft uit. (Bij e46, nieuwe generaties gaat xenon dan wel aan) daarom zit er een 2e lamp naast in de behuizing. Maar het is te proberen, het hangt van de keurmeester af.

bartolio

Bericht door bartolio » 13 okt 2014, 11:30

DJLeonardo schreef:Volgens apk moet grootlicht aangaan als je grootlicht signaal geeft. Ook als je dimlicht op dat moment niet brand. Als je bixenon hebt en dimlicht brand niet gaan de schutters van de xenon wel open maar het licht blijft uit. (Bij e46, nieuwe generaties gaat xenon dan wel aan) daarom zit er een 2e lamp naast in de behuizing. Maar het is te proberen, het hangt van de keurmeester af.
Hm, dat klinkt wel logisch zal het wel ff een keer navragen

ijsselmeer

Bericht door ijsselmeer » 13 okt 2014, 16:32

Leonardo,

Als ik nu stadslicht aan hebt en ik geef een grootlicht signal dan heb ik alleen org.grootlicht dus zo ver is er niets veranderd ,maar als ik Xenonlicht(dimlicht) aan hebt dan branden de Grootlicht (Org) en Xenongroot licht dat komt omdat ik de spanningsdraad van de Xenonklep hebt verbonden met de grootlicht draad.
Dus lijkt het mij onzin van de RDW om dat afkeur merk te geven.

Maar je weet nooit met de RDW ,ik had vroeger een 3e remlicht op mijn BMW 2002 gemonteerd .ik kreeg een bekeuring omdat het niet was toegestaan volgens de wet ,nog VOOR de bekeuring binnen was ,was het verplicht om een 3e remlicht te voeren in de auto`s die toen afgeleverd werden JA Nederland op z`n best .

ik heb het voor laten komen en de prent werd geseponeerd ,dag agent droplul.
Zo had ik ook eens op mijn Opel 1500 in de oertijd plastic vleugelmoeren op mijn wieldoppen gemonteerd ,ik werd aangehouden door een motoragent die HELEMAAL uit zijn dak ging om dat die dingen LEVENSGEVAARLIJK waren ik zeg tegen die knakker kijk eens goed is dat gevaarlijk,dat diender keek eens goed met zijn neus op de vleugelmoeren en zei O ze zijn van plastic? dag gemotoriseerde droplul. :tong:

Dus je weet het nooit in dit land afwachten maar ? wat vandaag niet mag ,mag morgen wel .

bartolio

Bericht door bartolio » 14 okt 2014, 09:11

Hij bedoeld dat je afkeur krijgt als je je originele grootlicht niet aansluit. Omdat dan alleen je xenon grootlicht werkt als je dimlicht OOK aanstaat, terwijl deze ook zonder moet kunnen werken.

ijsselmeer

Bericht door ijsselmeer » 14 okt 2014, 15:53

Bartoloi,

Ik begrijpt het niet , ik dacht het toch zo mogelijk duidelijk uit te leggen?

Ik heb dimlicht(xenon) .
Grootlicht Xenon en tegelijk grootlicht (org).dus 4 x grootlicht.

Ik heb niets afgesloten ,wel aangesloten namelijk de draad van het xononklepje op de org.grootlichtlamp dus zodoende heb ik grootlicht org.en Xenon en als mijn dimlicht(xenon) brand heb ik dus dimlicht van de xenon.

als je grootlicht aan hebt staan brand toch altijd je dimlicht mee want dan komt het 2 e spiraaltje van de gloeilamp mee in werking .

En als ik een grootlicht signaal overdag geef dan brand alleen de org.gr.licht lampen alleen gaat dan het xenon klepje mee in werking maar geen xenon licht

begrijpelijker kan ik het niet maken,is het nu duidelijk of licht het aan mij kan ook natuurlijk.
ik hoor het wel

bartolio

Bericht door bartolio » 15 okt 2014, 07:39

Ik denk dat jij het niet begrijpt.

In een eerdere post zei ik dat ik waarschijnlijk het originele grootlicht eraf ga halen om enkel de xenon grootlicht te gebruiken.

Maar als je dan je grootlicht schakelaar gebuikt zonder dat je dimlicht aanstaat (XENON dus) doet je grootlicht niks.

HIERVOOR KRIJG JE APK AFKEUR.

ijsselmeer

Bericht door ijsselmeer » 15 okt 2014, 15:09

Ja oke ,dit in jou geval maar ik ging in mijn geval uit omdat daar een melding kwam dat het waarschijnlijk afkeur zou zijn,in jou geval zal dat zeker afkeur zijn denk ik want het duurt te lang voor je grootlicht kan geven (lichtsignaal)en daar zal de afkeur APK op zijnplaats zijn.

En het lijkt mij mooier als alle 4 de lampen aanstaan met gr.licht,maar dat is een persoonlijke smaak natuurlijk, en als de gr.licht lamp nooit brand heb je waarschijnlijk kans dat vocht in de lamp komt door de temp.verschillen van buitenaf .

En wat je schrijft ,inderdaad kan je geen gr.licht signaal geven omdat de xenonlamp (dimlicht) niet aanstaat.

He he we zijn er uit ;)

bartolio

Bericht door bartolio » 16 okt 2014, 08:21

Ja ik vond normaal ook altijd alle 4 de lampen mooier, tot ik een nieuwere BMW tegenkwam die standaard BI-xenon gebruikte (seinde achter elkaar vanwege politie controle verderop haha) ik vond dit er mooier uitzien dan wanneer alle 4 de lampen aangaan.

ijsselmeer

Bericht door ijsselmeer » 16 okt 2014, 16:05

Oke Bartolio zo zie je maar smaken verschillen,mijn zoon heeft ook 4 x grootlicht maar de org.gr.licht geeft een roomkleuren uitstraling spuug lelijk ,dus hij koopt de zelfde gloeilampen als ik mooi wit licht .

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”