Xenon in Halogeen inbouwen

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Diezel

Xenon in Halogeen inbouwen

Bericht door Diezel » 28 sep 2011, 10:13

Beste BMW Liefhebbers,

in de Group Buy sectie heb ik laatst gezien dat er een mogelijkheid is om Xenon met projectie lenzen in je Halogeen units in te bouwen. Nu word er niet echt meer op dat topic gereageerd en wil ik het hier graag onder de aandacht brengen. Link naar originele topic van DJLeonardo:http://www.bimmerportal.nl/group-buy-bm ... 19663.html

Graag wil ik de volgende dingen duidelijk hebben, ook voor de mensen die dit misschien ook willen inbouwen:

- Wat moet ik precies bestellen op de site van The Retrofit Source als ik van OEM Halogeen naar volledig Xenon + Projectielenzen wil gaan? Ze hebben het daar over shrouds, balast, bulbs, wire harness, etc.

- Kan iemand mij vertellen of dit makkelijk in te bouwen is? Met in het achterhoofd dat bij een Coupe het koplamp glas met een 'oventruck' moet worden losgemaakt, lijkt me dit wel erg tricky.

http://www.theretrofitsource.com/produc ... cts_id=227

Als je zelf ook interesse om deze set aan te schaffen, laat dit dan ook even weten, misschien kunnen we een Group Buy opzetten.

Diezel
Afbeelding
BMW: Bayerische Motoren Werke

Verheeske

Re: Xenon in Halogeen inbouwen

Bericht door Verheeske » 28 sep 2011, 15:15

Interesse heb ik wel, ik had het andere topic ook gelezen. Echter moet ik voorlopig even mijn prioriteit bij iets anders leggen. Maar ik ben wel benieuwd wat er precies allemaal nodig is. Want dat vond ik bij dat andere topic nou niet echt duidelijk
-- Houdoe wanne --

Reloader

Bericht door Reloader » 28 sep 2011, 17:16

ik zou zelf vooral intresse hebben in de losse projectors, vul die zolang wel met halogeen maar een xenon set is zo op de kop getikt en als ik het dan een beetje uit kan smeren zou dat wel prettig zijn :)

Diezel

Bericht door Diezel » 28 sep 2011, 19:41

Ok, mooi, meerdere geïnteresseerden, dan sta ik er niet alleen voor :). Echter heeft nog niemand wat kunnen zeggen over wat je nu precies nodig hebt. Ik zag trouwens ook dat er een tutorial in het Engels in dat andere topic staat. De inbouw is volgens mij goed te doen, ik ben alleen beetje bang voor die 'oventruck' voor de QP units. Vind dit erg vreemd.

Diezel
Afbeelding

sjef

Bericht door sjef » 28 sep 2011, 21:35

Voor ongeveer 200€ koop je al DEPO units waar de lenzen al in zitten en er zitten dan ook al angel eyes in.
Lijkt me een handigere optie, toch?

Diezel

Bericht door Diezel » 29 sep 2011, 01:52

Is dit niet een kwalitatief slecht merk/unit? Je moet hierbij dan een Xenon kit kopen?

Diezel
Afbeelding

Oxellaar

Bericht door Oxellaar » 29 sep 2011, 06:00

DEPO is idd een waardevermindering voor je auto, heb er zeer slechte ervaringen mee.
Kan ook niet goed zijn voor dat geld.
٩(๏̯͡๏)۶ Showroom ٩(๏̯͡๏)۶

Vinnie_86

Bericht door Vinnie_86 » 29 sep 2011, 09:03

lijkt me leuk voor de compact, mits natuurlijk de kosten niet te gek worden :duim:
Van 0 naar bekeuring in minder dan 10sec.

E46 320td compact 180pk 431nm.

willem87

Bericht door willem87 » 29 sep 2011, 11:14

Mede bmw-rijders,

Ik rijd momenteel al een maandje of 2 rond met de Morimoto Mini H1 lenzen in men originele koplampen. (Facelift sedan)
Ombouw is goed te doen. Enkel waren de koplampglazen bij mij er zo uit te klikken.
Bij mij zit er een 5000K xenon setje in dat ik al had liggen. Het lichtbeeld is goed tot uitstekend te noemen!
Beter dan meeste af-fabriek systemen.

Het enige grote nadeel dat ik heb ondervonden is, wanneer je de lenzen in de koplampen bouwt met enkel de bijgeleverde siliconen ringen, dat het uitlijnen van de lenzen een zeer precieze zaak is. De lenzen kunnen dan nog steeds roteren of links-rechts bewegen (minimale speling na het vastzetten, maar ze is er wel). Het allerkleinste verschil in uitlijning is vanop afstand direct een groot verschil. Tot hiertoe is de uitlijning bij mijn koplampen redelijk goed gelukt en tot nu toe ook gelukkig gebleven!

Enkel vrees ik dat ik met de huidige setup niet door de (belgische) keuring geraak. Daarom ben ik van plan een extra setje koplampen te bouwen.

Ik heb eventueel nog wel ergens enkele foto's van mijn ombouw.
Moesten jullie willen dan post ik ze hier wel.

Diezel

Bericht door Diezel » 29 sep 2011, 17:14

Ik wil het graag zien, de foto's :) Willem kan jij misschien ook laten weten wat je precies allemaal hebt aangeschaft om van halogeen naar xenon te gaan?

Diezel
Afbeelding

Reloader

Bericht door Reloader » 29 sep 2011, 20:05

Diezel schreef:Ok, mooi, meerdere geïnteresseerden, dan sta ik er niet alleen voor :). Echter heeft nog niemand wat kunnen zeggen over wat je nu precies nodig hebt. Ik zag trouwens ook dat er een tutorial in het Engels in dat andere topic staat. De inbouw is volgens mij goed te doen, ik ben alleen beetje bang voor die 'oventruck' voor de QP units. Vind dit erg vreemd.

Diezel

oven? je hebt toch een pre-facelift ? gewoon eraf klikken dan hoor

@diezel, als t financieel beetje leuk is zou ik zelf gaan voor een setje projectors en shrouds, xenon komt dan later :)

Diezel

Bericht door Diezel » 29 sep 2011, 20:40

@Reloader, hoezo zou ik dan niet meteen Xenon aanschaffen? :! Geen overtruck? Ok, mooi klikken dan. Maar jij wilt dus wel alleen de projectors en shrouds aanschaffen? Als je dan toch alles open hebt liggen kan je dan niet beter meteen de Xenon ook inbouwen? of wat is het idee daar achter?

Diezel
Afbeelding

willem87

Bericht door willem87 » 29 sep 2011, 20:44

Ik post morgen de foto's, ik heb ze nu even niet op deze pc.

Wat je nodig hebt is een set projectors en de E46 schrouds (zeker de Extended nemen!). DIt is genoeg voor een simpele ombouw. Natuurlijk spreek ik voor mijn sedan. Ik weet niet zeker of dit voor een coupe dezelfde behuizing is.
Een xenon setje (H1) kan je in principe overal op de kop tikken. Maar de eerder genoemde set met xenon kit inclusief is uitstekend!

crossfire

Bericht door crossfire » 29 sep 2011, 21:13

is dat nou zoiets dan???? http://www.youtube.com/watch?v=mOF6Tu9TDlM&noredirect=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Diezel

Bericht door Diezel » 30 sep 2011, 03:43

Crossfire: ik denk dat dat filmpje van jou te uitgebreid en moeilijk is. Volgens mij gaat het bij onze montage, algemeen gezien om:

- Unit demonteren
- H7 lamp eruit draaien
- Projector lens en Shrouds installeren
- H1 Xenon set installeren
- Alles terug monteren

Niet zoals het filmpje laat zien: Dremelen, Spuiten van onderdelen, Etc. Het is allemaal plug en play volgens mij...
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”