HELP!!!!!HELP!!!!

Specifieke vragen of gewoon praten over het E60 / E61 ///M5 model.
Gebruikersavatar
Danishbmw
Berichten: 1743
Lid geworden op: 22 jun 2009, 10:45

Re: HELP!!!!!HELP!!!!

Bericht door Danishbmw » 13 mar 2014, 21:32

Veel plezier met de M5 nu!

Toch goed dat je bij meerdere specialisten ben geweest. Een nieuwe motor bij koopman zou dus zonde zijn geweest.

Post eens een lading fotos. een v10 willen we zien!! :ja:
M3 e46 Individual Estoril Blue| Eissenman sport 4x76| KW v2 | Porsche 4pot klauwen | csl schijven | powerflex zwart in subframe/diff/RTABS | Michelin cup +

Gebruikersavatar
BM-DUB
Berichten: 793
Lid geworden op: 08 jan 2010, 19:59

Re: HELP!!!!!HELP!!!!

Bericht door BM-DUB » 13 mar 2014, 21:38

eindelijk! gefeliciteerd ermee, kom je de kebab zelf bezorgen met de V10? :gekdoen: ;)
hoeveel was je kwijt bij molenaar voor de koppeling? welke dingen heb je nu allemaal laten doen in totaal aan de M5?
670 pk lijkt me sterk met wat scherpere nokken en een chip. atmosferisch lijkt me dat moeilijk te halen.
2010 ///M6 V10 Competition Edition nr.54/63 (current)

2006 ///M6 V10 Sapphire Black (ex.)
2005 ///M6 V10 Silverstone II (ex.)
2001 ///M3 Topas Blue (ex.)

tikkie
Berichten: 364
Lid geworden op: 11 mei 2011, 17:43

Re: HELP!!!!!HELP!!!!

Bericht door tikkie » 14 mar 2014, 00:14

Top, het is je gegund. Ook ik zeg: voorlopig niets meer aan doen, hou hem heel!
BMW E61 530i 2007 (LCI)

matheeuwissen
Berichten: 3712
Lid geworden op: 11 jan 2010, 18:23
Contacteer:

Re: HELP!!!!!HELP!!!!

Bericht door matheeuwissen » 14 mar 2014, 08:08

Mooi dat het nu goed is. Veel plezier er mee iig.
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem

Gebruikersavatar
DennieV
Berichten: 537
Lid geworden op: 25 aug 2013, 20:38

Re: HELP!!!!!HELP!!!!

Bericht door DennieV » 14 mar 2014, 08:45

Ik volg dit topic al van het begin,maar heb nooit gereageerd omdat ik geen nuttige tips tot de beschikking heb ;)
Ben echt blij voor je dat je nu in principe een 99% betrouwbare M5 hebt en hoop dat je er veel plezier mee mag hebben :duimen:

Wat betreft de tuning...Wie houd jou op de NLse wegen bij???Lekker zo laten voordat je binnen 20.000km weer een paar maandlonen armer bent,507pk is alles behalve traag :duim:
F10 LCI 518d luxuryline spacegrau

Ex:F20 116i sparkling bronze
Ex: E60 530d olivin metallic
Ex: E46 328Ci titan silber

Showroom
http://bimmerportal.nl/forum/viewtopic. ... 20&t=39203

Ozan_M5
Berichten: 210
Lid geworden op: 16 jan 2014, 18:49

Re: HELP!!!!!HELP!!!!

Bericht door Ozan_M5 » 17 mar 2014, 20:43

Ja ja ja hier ben ik weer. :gekdoen:
Vandaag was ik bij Molenaar om twee alarmpjes weg te werken van mn auto.
1- airbag
2- gordel
Maja dit was klaar uiteindelijk, maar tijdens uitkezen zag ik iets op scherm waar ik niet blij mee was. Ja ja het is de bekende "Vanos"
Een ding was vreemd, het was niet het Vanos olie druk maar de melding luidt als volgt

" code 271A ...... Vanos-regeling inlaat cilinderrij 1"
" code 271C........Vanos-regeling inlaat cilinderrij 2"

Marco zou ff een onderzoek doen wat de beste zou zijn, maar tis niet verkeerd als ik vooraf ook een onderzoekje ga doen he :ja:
Dus bij deze heren...... graag hoor ik van jullie

Gebruikersavatar
kotje
Berichten: 850
Lid geworden op: 28 mei 2011, 00:00

Re: HELP!!!!!HELP!!!!

Bericht door kotje » 17 mar 2014, 21:21

kijk maar naar de volgende onderwerpen


http://www.m5board.com/vbulletin/e63-bm ... power.html

http://www.m5board.com/vbulletin/e60-m5 ... ensor.html

http://www.m5board.com/vbulletin/e60-m5 ... -code.html


bij deze link moet je kijken naar de laatste bericht. daar wordt het probleem opgelost.
http://www.pistonheads.com/gassing/topic.asp?t=1099192


dus misschien ligt het bij jou ook aan de vanos leiding. je vanos kan hier door weinig druk krijgen en hier door niet goed werken.



gr

kotje

Ozan_M5
Berichten: 210
Lid geworden op: 16 jan 2014, 18:49

Re: HELP!!!!!HELP!!!!

Bericht door Ozan_M5 » 17 mar 2014, 21:38

kotje schreef:kijk maar naar de volgende onderwerpen


http://www.m5board.com/vbulletin/e63-bm ... power.html


bij deze link moet je kijken naar de laatste bericht. daar wordt het probleem opgelost.
http://www.pistonheads.com/gassing/topic.asp?t=1099192


dus misschien ligt het bij jou ook aan de vanos leiding. je vanos kan hier door weinig druk krijgen en hier door niet goed werken.



gr

kotje
Heyy Kotje :duim:
Ik ga zeker kijken naar de form maar ik kwam ff snel op google de een en ander tegen. Het Vaos inlaat ventiel die je kan schoonmaken. Dit schijnt 9 van de 10 keer de probleem te zijn. Hiervoor dient radiatorvan en enkele slangen gedemonteerd te worden. Dan je erbij.

Gebruikersavatar
kotje
Berichten: 850
Lid geworden op: 28 mei 2011, 00:00

Re: HELP!!!!!HELP!!!!

Bericht door kotje » 17 mar 2014, 21:47

gewoon rustig aan beginnen. stap voor stap

gr

kotje

Gebruikersavatar
Kevin_1987
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 jan 2013, 15:44

Re: HELP!!!!!HELP!!!!

Bericht door Kevin_1987 » 18 mar 2014, 19:35

Ozan_M5 schreef:Het Vaos inlaat ventiel die je kan schoonmaken. Dit schijnt 9 van de 10 keer de probleem te zijn. Hiervoor dient radiatorvan en enkele slangen gedemonteerd te worden. Dan je erbij.
Onlangs besloot de stationair luchtregelklep van cilinderbank 1, dat ie na 58000km wel genoeg gewerkt had en dat had bij mij allerlei storingen tot gevolg, namelijk;

-Motorstoring (beperkt vermogen, verder rijden mogelijk)
-Check engine lampje ging branden
-DSC niet meer actief
-Wegrij assistentie niet meer actief

Uiteindelijk niks ernstigs (enkel de stationair regelklep vervangen en alles was verholpen), maar tijdens de eerste diagnose bij de dichtstbijzijnde dealer, kwam ook een storing in de vanos ventielen naar voren. Persoonlijk twijfel ik enorm of deze storing wel bestaan heeft bij mij, aangezien mijn eigen (vaste) dealer, deze storing nooit heeft gezien tijdens de uitgebreide diagnose (zowel tijdens de diagnose als in het storingsgeheugen). Ikzelf ook niet overigens op de check control o.i.d. Vermoedelijk hebben ze me dat gewoon proberen aan te smeren, om wat extra's te verdienen.

Maar, ze vertelden me wel dat deze ventielen rond de 140euro p.s. kosten en de V10 heeft er 4 (2 op cilinderbank 1 en 2 op cilinderbank 2). Persoonlijk zou ik ze gewoon vervangen als de storing permanent is, reinigen is meestal maar een tijdelijke oplossing en voor de hoeveelheid werk die eraan vast zit (zoals je aangeeft, radiator etc. moet los en dus ook je koelvloeistof eruit) lijkt me dit de gok niet waard.

Succes ermee!
///M. The strongest letter in the world.

E63 M6 - Saphirschwartz
F21 118i LCI met M-pakket - Alpinweiss

E87 118i (ex.)
E39 M5 facelift (ex.)
E36 318is coupe (ex.)
E36 318i sedan (ex.)

Ozan_M5
Berichten: 210
Lid geworden op: 16 jan 2014, 18:49

Re: HELP!!!!!HELP!!!!

Bericht door Ozan_M5 » 18 mar 2014, 19:53

Kevin_1987 schreef:
Ozan_M5 schreef:Het Vaos inlaat ventiel die je kan schoonmaken. Dit schijnt 9 van de 10 keer de probleem te zijn. Hiervoor dient radiatorvan en enkele slangen gedemonteerd te worden. Dan je erbij.
Onlangs besloot de stationair luchtregelklep van cilinderbank 1, dat ie na 58000km wel genoeg gewerkt had en dat had bij mij allerlei storingen tot gevolg, namelijk;

-Motorstoring (beperkt vermogen, verder rijden mogelijk)
-Check engine lampje ging branden
-DSC niet meer actief
-Wegrij assistentie niet meer actief

Uiteindelijk niks ernstigs (enkel de stationair regelklep vervangen en alles was verholpen), maar tijdens de eerste diagnose kwam ook een storing in de Vanos ventielen naar voren. Deze ventielen kosten rond de 140euro p.s. en de V10 heeft er 4 (2 op cilinderbank 1 en 2 op cilinderbank 2). Persoonlijk zou ik ze gewoon vervangen, reinigen is meestal maar een tijdelijke oplossing en voor de hoeveelheid werk die eraan vast zit (zoals je aangeeft, radiator etc. moet los en dus ook je koelvloeistof eruit) lijkt me dit de gok niet waard.

Succes ermee!
Hey Kevin. Gisteren was ik met een vanos specialist uren aan het whappen geweest. Ben nu weer een stuk wijzer geworden. Hij zei dat hij meerdere autos heeft gemaakt met deze storing codes. Hij zei dat het kan zijn de nokkenasversteller zelf of regelventiel.
Ik vertelde hem over eventueele reiniging maar zoals jij het ook zeg vertelde hij dat ik beter nieuwe kon kopen.

Atalay
Berichten: 136
Lid geworden op: 09 dec 2013, 18:54

Re: HELP!!!!!HELP!!!!

Bericht door Atalay » 31 mar 2014, 17:13

Beste ozan,,

wat ben je nu eigenlijk kwijt voor het totaatlplaatje met alle onderdelen die er aan zijn vervangenn?? overweeg het zelf ook om een m5 te kopen over een paar maand.

mvgr

Ozan_M5
Berichten: 210
Lid geworden op: 16 jan 2014, 18:49

Re: HELP!!!!!HELP!!!!

Bericht door Ozan_M5 » 31 mar 2014, 21:12

Atalay schreef:Beste ozan,,

wat ben je nu eigenlijk kwijt voor het totaatlplaatje met alle onderdelen die er aan zijn vervangenn?? overweeg het zelf ook om een m5 te kopen over een paar maand.

mvgr
Beste Atalay,
Alle prijzen zijn bekend op Google, en dit is wat ik tot nu toe heb gedaan aan mn auto. nieuw koppeling en vliegwiel, compleet brandstofpomp met vlotter en sensoren, nieuwe bougies, motor olie, olie filter, 4 nieuwe banden, nieuwe remblokken voor, nieuwe remblokken achter. Alles orgineel :duim:
Daar naast arbeids loon rond €70 per uur incl.

Atalay ik moet je zeggen dat ik een M5 heb onderschat qua onderhoudprijzen. Onderdelen zijn heel duur. Imitatie bestaat niet voor deze auto alles moet orgineel. Dat is uiteindelijk ook de beste.
Voor de rest een vette bak. Super krachtig. Rijdt lekker. Enuhhh hij lust wel een slokje. Ultimate 98 tank ik. Dan rijd ie zuiniger bij mijn.
Als ik jouw was, voordat je aanbetaald ff met een gozer die veel probleem ervaring heeft meenemen :ja:
Of maak een aankoopkeuring bij auto molenaar of bij Hein koopman :duimen:

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) ///M5”