E61 - 2004 - 525i - Mpakket

Show je BMW E60 / E61. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
Robbel

Re: E61 - 200* - 525i - Achterlichten gemonteerd

Bericht door Robbel » 21 sep 2010, 20:21

+1! :)

denk dat als je de achterlichten los had laten zien, ik er maar weinig vertrouwen in zou hebben, maar ze staan echt wel freakin nice 8)

misschien is een foto'tje maken bij schemering wanneer ze branden? ben wel benieuwd hoe dat er uit ziet... zijn van die LED-baan-dingen toch?

Maar hij staat er echt prachtig bij... velgen zijn ook echt bruut :P
_______________________________Showroom________________________________
Afbeelding
Dit onderschrift is mede mogelijk gemaakt door DV

Dess

Bericht door Dess » 21 sep 2010, 21:29

Kingfisher schreef:Ik ben normaal niet zo van de modificaties, maar ik vind deze achterlichten echt super!

Ik zie overigens ook dat je de zijknipperlichten hebt vervangen door LEDS. Zou je daar eens een closeup foto van kunnen maken? Ziet er volgens mij ook wel erg netjes uit.

Die achterlichten waren ook een gok, maar ja ik ken niemand die ze al had om even af te kijken ;) In het echt is het smoke gedeelte wat lichter dan op de foto.
Als ik van het weekend tijd heb zal ik even een foto van de zijknippers maken, auto staat door de weeks in de garage en dat is niet de beste optie om daar een foto te maken met flitser 8) (de BMW is nl. niet mijn dagelijks vervoer, helaas...)
Afbeelding
After All It's Only A Weed That Turns To A Flower In Your Mind

Flyingd

Bericht door Flyingd » 01 okt 2010, 19:03

die achterlichen zijn echt Dope!!.

ik ga ze ook bestellen.
Zonder twijfel de mooiste Touring

Dess

Bericht door Dess » 01 okt 2010, 19:50

Ik zie de fotoos wel verschijnen als ze erop zitten.
Afbeelding

z3mrunner

Bericht door z3mrunner » 14 jan 2011, 22:49

Dess, mooie hoogte geworden. Hoeveel cm heb je 'm laten zakken. Hoe gaat het met verkeersdrempels?

Dess

Bericht door Dess » 14 jan 2011, 23:42

Ik heb hem verlaagd aan de voorkant met een setje H&R veren ik meen dat het op papier 5cm verlaging was, maar in werkelijkheid zakte hij ongeveer 4cm in, achter heb ik de hoogte regeling aangepast, dit kan je proefondervindelijk afstellen. Verder zitten de originele dempers er nog onder. Ze adviseren eigenlijk ook andere dempers te monteren i.v.m. lekken of vastslaan, maar tot nu toe nog geen problemen ermee. Rijgedrag is gewoon nog perfect, nou heb ik altijd vrij hard geveerde auto's gereden dus mijn rijstijl over drempels en door dorpen is wel vrij rustig.
Drempels nemen kwa hoogte is dik in orde maar bij het parkeren voor stoepranden moet je wel uitkijken.

Heb nu zelf voor voor nog een setje spoorverbreders besteld omdat de voorwielen iets te diep in de kasten zitten, misschien dat dit aan gaat lopen en misschien niet, daar zal ik snel achter komen :)

Weet iemand toevallig of de voorbumper van een M-pakket lager bij de grond zit dan een originele?
Afbeelding

z3mrunner

Bericht door z3mrunner » 15 jan 2011, 06:44

Klinkt relatief eenvoudig. Ik wil 'm waarschijnlijk ook ietsje laten zakken.
De achtervering heb je gedaan conform, je eerdere post?:
Achterverlagen is geen probleem, dat is makkelijk te doen met 4 kogelgewrichten en 2 draadeinden, zodat ik de opnemers die de hoogte (stand van de achteras t.o.v. carroserie) kan foppen, dat is even wat uittesten op welke hoogte hij moet komen, dus daar is geen dealer voor nodig.

Kun je daar iets over vertellen? Bestaat daar een topic/how to van?

Heb je achter ook spoorverbreders?

Dess

Bericht door Dess » 15 jan 2011, 10:22

Okee das mooi dat je hem wat lager gaat zetten, dat ziet er net even wat mooier uit. wat betreft de spoorverbreders, achter heb ik niks zitten die velgen staan zo al perfect (loopt net niet aan op deze manier), maar ga je achter nog iets lager (wat ik ook geprobeert heb) dan wil hij de spatbord randen net raken als je over een hobbel heen dendert met 140km/h en met 2 volwassenen en 3 kinderen achterin.
Bij de voorwielen heb ik nu nog geen spoorverbreders maar deze zijn onderweg en wat ik al eerder schreef dit is om uit te proberen, ik hoop dat het goed komt hiermee maar twijfel wel ik denk namelijk dat de banden in de modderkuipen gaan schuren.
En betreft het verlagen aan de achterkant dan zou je een keer je achterwiel er even vanaf moeten halen dan zie je vanzelf aan de voorkant van de as een sensor zitten met een hefboompje eraan die via een kunstof kogelgewricht naar je draagarm gaat (heb hier helaas geen foto van). Dat kunstof kogelgewricht haal je eraf incl. de kogels en je zet er 2 stalen kogelgewrichten op met een stuk schroefdraad er tussen (wel goed in kopergrafiet of iets zetten, en ik dacht dat je M6 moest hebben), door de gewrichten verder naar of verder uit elkaar te draaien kan je de hoogte van de wagen dus zelf bepalen.
Als je dit nou ook echt wil gaan doen, dan hoor ik het wel van je, dan kan ik wel even de maat opnemen zoals ik de mijne heb afgesteld en heb je in ieder geval een richtmaat voor de lengte van de draadeindjes zodat je niet opnieuw "het wiel hoeft uit te vinden"
Afbeelding

z3mrunner

Bericht door z3mrunner » 15 jan 2011, 11:28

Thnks. ik ga het even goed bestuderen. Klinkt retatief eenvoudig. Ik heb altijd gedacht dat je daar de dealer voor nodig had.

MRTURBO99

Bericht door MRTURBO99 » 15 jan 2011, 12:35

Mooie 5! :amen:
Vooral de velgen staan er dik bij hoeveel J zijn ze voor en achter ?
:///m:
BMW E60 M

Dess

Bericht door Dess » 15 jan 2011, 16:46

19" 9 en 10J met 245 en 275 ET-waardes weet ik niet meer zo uit mijn hoofd, maar voor iets te hoge ET in ieder geval had achteraf een iets lagere moeten zijn maarja op het moment toen de velgen eronder gingen stond de auto nog wat hoger boven het asfalt waardoor het niet zo op viel, kan zijn dat dit bewust gedaan is door mijn velgenboer om een normaal weg- en remgedrag te waarborgen.
Ik denk trouwens dat de velgen hetzelfde zijn als die van jouw vorige 525d, alleen had jij er achter getrokken bandjes om liggen, dit heb ik vroeger ook weleens gehad staat wel stoer alleen banden slijten op de wangen teveel af en ze kunnen eraflopen als je flink de bochten door trapt.

Maarre niemand die toevallig weet of een M-pakket voorbumper lager is dan een normale bumper???
Afbeelding

Dutch 530i

Bericht door Dutch 530i » 15 jan 2011, 17:46

I bought these wide 128 replica's today! They are 24 ET front and 14 ET rear. I will try a 10mm spacer on the front when I fit them. They look great on your car!

Dess

Bericht door Dess » 22 jan 2011, 11:16

Spoorverbreders voor gemonteerd, rijd goed alleen nog even kijken als we er met het hele gezin in rijden... Foto's volgen nog wel auto moet weer eens gewassen worden.
Afbeelding

lekkerwijf1

Re: E61 - 2004 - 525i

Bericht door lekkerwijf1 » 22 jan 2011, 16:36

@ pess.
Ik ben toch erg benieuwd naar jouw et waarde omdat ik strax ook velgen ga kopen met 9 en 10 j
Omdat je zegt als ik nog lager ga raak ik mijn wielkasten.
Ik heb mijn auto nu 5 cm verlaagd en wil geen aanlopende wielen hebben.
Zou je evt wat meer fotos van de velgen icm met de wielkasten kunnen plaatsen of rechtstreeks naar richard_luisman@wanadoo.nl kunnen sturen , als het niet al te veel moeite is de et waarde van de achterwielen ook graag ontvangen.

Dess

Re: E61 - 2004 - 525i

Bericht door Dess » 22 jan 2011, 19:50

De ET-waarde achter is 14 en voor 22 met 10mm spacers. De mijne is natuurlijk wel een touring met nog altijd de zachte originele BMW dempers, hierdoor zakt hij met kuilen natuurlijk verder in dan met sportschokdempers vandaar dat ik hem niet extreem laag kan leggen als je die van Dave ziet http://i53.tinypic.com/fc0kup.jpg dan kan het wel maar dan is je "luxe" comfort totaal weg.
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Showroom”