Welke xenon lampen??

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
DJLeonardo

Re: Welke xenon lampen??

Bericht door DJLeonardo » 04 mei 2011, 10:42

Het heeft niks met mening te maken maar met wel of niet willen zien wat de realiteit is. Als iets verblind is dat geen mening, het is een constatering. Ik constateer dat niet in m'n eentje. Heel Nederland constateert dat. Het verschil is alleen dat niet heel Nederland terugflitst als ze verblind worden. Dus als je "vindt" dat je lichten goed staan afgesteld omdat je niet teruggeflitst word dan heb je wat mij betreft boter op je hoofd (en dat is overigens wel een mening)
smartye36 schreef:ik ben het met 320driver eens.
wat is het probleem als je verlichting goed is afgesteld en niet verblind dan heb ik er ook geen probleemen mee
Als je nou even terugleest dan leg ik dus uit waarom het een probleem is. Met hoogte afstellen los je het strooilicht probleem niet op. Maar goed, het is ook een kwestie van willen inzien. Ik denk dat daar nou juist het probleem zit. Daar ben je helaas niet de enige in.
Laatst gewijzigd door DJLeonardo op 04 mei 2011, 10:44, 1 keer totaal gewijzigd.
BMW E90 330iA, BMW E87 118i

DJLeonardo

Bericht door DJLeonardo » 04 mei 2011, 10:47

judaz schreef:Als ik tegen weet ik veel wat aan knal omdat ik verblind wordt ben ik de pineut .
Je slaat de spijker op z'n kop. Dat is nou precies waarom ik er zo'n punt van maak. Het is niet dat ik nou zo graag gelijk wil hebben ofzo. Het is dat ik het gevaar er van inzie. Niet eens zozeer voor mezelf maar ook voor m'n familieleden! Verblinden is een groot probleemin het verkeer. Of het nou door de laagstaande zon komt of door een malloot met kermisxenon. Als je nou zo graag een aluminium kleurige koffietafel op je achterklep wil monteren en net doen alsof die vleugel zin heeft, dan moet je dat lekker zelf weten. Als jij zo graag gehoord wil worden en een grote kachelpijp onder je auto hangt dan lach ik alleen maar om je, ook geen probleem. Maar verblindende xenon is ronduit gevaarlijk en het toppunt van asociaal.

320driver

Bericht door 320driver » 04 mei 2011, 11:41

Zoveel mensen zoveel meningen daar is het een forum voor :zwaai:

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 04 mei 2011, 12:02

DJLeonardo schreef:Het is niet dat ik nou zo graag gelijk wil hebben ofzo.
Nou... ;)

Anyway, ik ben het helemaal met je eens. Daarom voor mij in de E46 OEM xenon en in de E36 gewoon een paar goede Philips pitten, dat doet qua goed licht geven echt niet onder voor xenon en mijn tegenliggers blijven vrolijk lachen.

320driver

Bericht door 320driver » 04 mei 2011, 12:37

Wat er ook gebeurt altijd blijven lachen :D

AdE39

Bericht door AdE39 » 04 mei 2011, 18:29

Hallo BMW vrienden,

Gelukkig denken er veel mensen zo over, blijf bij origineel.

Ik ben vooral geen voorstander van die HID kitjes, het is gewoon rommel.

Maar bedenk altijd een ding, zelfs al zijn de koplampen los geweest, laat ze even afstellen, een millimetertje verandering, dat geeft al heel wat verandering in het lichtbeeld.

Laten we het vooral veilig houden.

Niets is zo erg hinderlijk, dan verblind te worden door slecht afgestelde koplampen en lampen die er niet in thuis horen.

Met vriendelijke groet,

Ad

johnsdale

Bericht door johnsdale » 04 mei 2011, 19:00

Whaha voor de mensen die verblind worden..
Afbeelding
Wat maken mensen zich toch druk om niks.. verblind worden door licht? Dan kijk je dr toch niet in?

Fabian79

Bericht door Fabian79 » 04 mei 2011, 19:31

DJLeonardo schreef:Wat maakt jouw setje dan heel goed? Je ballast? Je pitjes? Je kabelset? Verder is het niks dus 1 van de 3 moet het zijn en geen enkel onderdeel van die 3 heeft ook maar iets te maken met strooilicht of het verminderen ervan. Dat je je koplampen omlaag richt verminderd wel het strooilicht maar ook het nut. Je cutoff is dan zo dichtbij dat je net zo goed op je mistlampen kan rijden. En het stroolicht blijft heus wel hoor. Ga nou eens in het donker met je lampen aan een meter of 50 voor je auto staan, of beter nog, zitten. En dan eerlijk zeggen of jouw auto niet een irritanter lichtbeeld geeft dan anderen met halogeen reflectors of xenon projectors.

Het verschil zit er in dat de brandpuntsafstand van de lamp niet exact op de juiste plek zit waardoor het lichtbeeld dat gevormd zou moeten worden dus niet goed is bij de meeste aftermarket xenon setjes.
Dit noemen we dus strooilicht. Voor jezelf niet echt lekker omdat je geengoede verlichting hebt, maar nog 10x irritanter voor je tegenliggers of voorgangers.
Zoals ad al zegt. Als je verlichting het juiste beeld geeft is er niks aan de hand. Echter is dat vaak niet zo.

Heb je zelf nog nooit last gehad van zo'n bouwvakkersbusje met aftermarket xenon er in die alles verlicht behalve de weg???
Super irritant toch. :bang:

Ben het volledig met ad eens dat ze daar echt zwaar voor mogen bekeuren. Het is gewoon gevaarlijk als er mensen met aangepaste onderdelen op hun auto rijden waar andere mensen gevaarlijke hinder van ondervinden.

Oftewel zorg dat het goed is en je dus niemand hindert dan zal er ook niemand zeuren.
E30 325i cabrio :)klik voor showroom
Afbeelding

aahhhhhh een classics gedeelte ;)

johnsdale

Bericht door johnsdale » 04 mei 2011, 19:57

Natuurlijk heb ik er wel eens last van, maar dat is 10 seconden en dan is het weer weg..

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 04 mei 2011, 21:25

johnsdale schreef:Wat maken mensen zich toch druk om niks.. verblind worden door licht? Dan kijk je dr toch niet in?
Precies gewoon even compleet je blik van de weg halen...

... en dan ff een bocht, scootmobiel of een fietser over het hoofd zien :nee:

AdE39

Bericht door AdE39 » 05 mei 2011, 18:30

Hallo beste Johnsdale,

Ik denk dat je niet echt weet waar je over praat!

Weet je wel welke afstand je aflegt met 10 seconden, dan kan je intussen wel 5 dikke eiken geramd hebben!

Ik vind het ergens steilloos om daar mee te lachen, bij zulke mensen mogen ze van mij direct dat roze vodje direct afnemen en nooit meer teruge geven, dus algehele rijontzegging voor het hele leven.
Heb je er wel eens over nagedacht dat het bij jou of een van de familieleden dit ook wel eens zou kunnen gebeuren, verblind door slecht afgestelde verlichting, en vervolgens naast de weg terecht komt, en ergens tegen aan knalt, lach je dan ook zo?
Maak je daar dan je eigen ook niet meer druk om dan, want je schrijft het wel zo!
Dus als er een paar van die Sjonnies achter elkaar rijden met die leuke niet afgestelde lampen , dan maar even niet kijken, en naast de weg kijken, dat kan best nog eens interessant worden denk ik.
En het gebeurt ook nog he, een aantal van die mannekes met dergelijke pitten in hun koplampen, in een sliert achter elkaar aan rijdend.

Ik ben jaren beroeps chauffeur geweest, en reed dus ook in de nachten, je moet maar eens en stelletje eikels tegen komen met dergelijke rot afgestelde koplampen.
Je ziet geen hand voor ogen meer!
De volgende oplossing werd naar voren geschoven door de collega's, er werd een lampen bar op het dak gemonteerd, met 4 van die grote knoerten van super verstralers van 100 Watt, het was net als of je overdag reed.
Dan kreeg je weer een dergelijk figuur met die stomme aftermarket Xenon en lekker verkeerd afgesteld ook nog, als tegen ligger.
Dat ging even niet goed met dat ventje, want nu zag hij even geen hand voor ogen, en ik kan me levendig voorstellen, dat hij nu even geen tijd had om te lachen, ik denk eerder dat hij meer reden had om te janken.

Zo kan het natuurlijk ook, er word ooit een keer wraak genomen.

Echter hoop ik dat het voortaan gedaan word door de politie, geen juiste pitten in de koplamp, en geen juiste pitten om te vervangen, gewoon heel de handel in beslag nemen, en kom maar naar het depot toe van de politie om het te vervangen, daarna met een leuk geel papiertje met een schikking er op genoteerd naar huis.

Ik denk dat er op dat moment weinig meer is om te lachen.
Natuurlijk met een notitie er bij, de volgende keer een extra boete er boven op, en blijft men bezig, het roze vodje pleite.
Ik denk dat er straks veel gaat veranderen met het punten rijbewijs.

Kijk maar eens bij het programma Blik op de weg, de een heeft teveel aan verlichting, het verblindende, en de ander heeft weer helemaal geen verlichting.

Het is dus hollen of stil staan.

Dan zal ik het niet eens hebben om de leeftijds groepen, die net hun roze vodje hebben.

Beste mensen, doe alles met respect, let ook eens op de mede weggebruiker, veroorzaak zo min mogelijk overlast met de verlichting.
Natuurlijk mag een ieder wat hij wil aan zijn auto veranderen, maar doe het wel zo, dat je een andere er niet mee stoort, of een ongeluk veroorzaakt met dat verblindende licht.

Weet je wel dat wanneer ze je achterhalen, na een dergelijk feit, dat je de raarste eisen in je schoenen geschoven kan krijgen!
Weet je dan ook, dat wanneer er een ongeval gebeurt dat je verplicht bent om te stoppen, velen weten het dus niet, maar het is inderdaad verplicht om te stoppen, en de eesrte hulp te verrichten, het hoeft geen EHBO te zijn als je dat niet vaardig bent, je kan ook de hulp diensten alarmeren, en de plaats van het ongeval veilig stellen.
Je kan mensen die in gevaar komen door een beginnende brand veilig te stellen en uit de ravage halen, tenzij deze persoon bekneld is geraakt, dan zou je eventueel een beginnende brand kunnen doven, met een blusapparaat of met zand.

Ik hoop dat men wel serieus met dit soort dingen omgaat, en niet direct van hahahaha, die heb ik weer mooi tuk met die k** lichten van mij.
Dat vind ik steilloos, en dan verdien je het eigenlijk niet om nog aan het verkeer deel te nemen.

Dus wees a.u.b. verstandig met de lampen, je kan echt een ravage aanrichten, en mensen voor de rest van hun leven in een rolstoel doen belanden, of nog erger.

Ik hoop dat we daar begrip voor hebben.

Met vriendelijke groet,

Ad

johnsdale

Bericht door johnsdale » 06 mei 2011, 07:41

Ik heb helemaal geen zin in een discussie hierover en ik ben het ook met je eens dat slecht afgestelde lampen irritant zijn maar ik kan me daar niet zo druk om maken, je kan er tenslotte niks aan veranderen (je groot licht opzetten lijkt me al helemaal geen optie...)
Er zijn ergere dingen in het nieuws waar ik meer druk om kan maken als die lampen..

Bimmergirl87

Bericht door Bimmergirl87 » 06 mei 2011, 08:07

Idd Johnsdale, het is wel hinderlijk maar wat wil je eraan doen, met je bouwlampen in zijn bekkie schijnen ??, die zullen vast niet begrijpen waarom je dat doet Ad....
Als het werkelijk zo gevaarlijk is (is het niet, de meesten vindn het gewoon hinderlijk, of ze zijn verkeerd gemonteerd/afgesteld), dan zou het niet op de markt mogen !!
Eens BMW, altijd BMW

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 06 mei 2011, 08:51

AdE39 schreef:Natuurlijk mag een ieder wat hij wil aan zijn auto veranderen, maar doe het wel zo, dat je een andere er niet mee stoort...
Dat is imho nogal moeilijk, als ik met een verlaagde auto over een drempel rijd met gepaste snelheid zijn er ook al mensen die zich daar aan ergeren. Hun probleem overigens, ik heb die drempel er niet neergelegd...Ergo, een auto zo aanpassen dat niemand er zich aan stoort is per definitie onmogelijk, er is altijd wel een wacko te vinden die iets storend vindt.

Bewust met ondeugdelijke verlichting - want dat is het feitelijk gewoon - gaan rijden vind ik een serieus probleem en hoop dat iedereen hier zo verstandig is om, of gewoon complete xenon units te kopen of gewoon een paar degelijke halogeen pitten te monteren. Misschien geeft xenon wel meer licht, maar als het allemaal de goede kant op schijnt zoals bij halogeen zie je netto net zo veel, en je tegenliggers een stuk meer.

Houdt er gewoon rekening mee dat als je xenon wilt dat het duur is en dat je er ook twee lichtunits bij nodig hebt. Een xenonset onder de 200 euro is imho kwalitatief even goed als een E90 voor 5000 euro :X Kwaliteit kost gewoon geld...

DJLeonardo

Bericht door DJLeonardo » 06 mei 2011, 08:56

Bimmergirl87 schreef:Als het werkelijk zo gevaarlijk is (is het niet, de meesten vindn het gewoon hinderlijk, of ze zijn verkeerd gemonteerd/afgesteld), dan zou het niet op de markt mogen !!
Even afgezien van of het gevaarlijk is en op de markt mag.... Laten we even niet vergeten dat verkeerd afstelde lichten gewoon strafbaar zijn en je er een bekeuring voor krijgt. Het is dus geenzins toegestaan! Dat is dan meestal met een goeie reden en die reden is bijna altijd: dat het gevaarlijk is!

-inhalen over doorgetrokken streep: verboden want gevaarlijk
-bellen tijdens rijden: verboden want gevaarlijk
-door rood rijden: verboden want gevaarlijk
-rijden met verkeerd lichtbeeld: verboden want gevaarlijk

zie je het patroon al onstaan? :X

Dat de politie er weinig aktie op onderneemt is een ander verhaal helaas....

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Techniek”