Verheeske's 320daT doet het nog verrekes

Show je BMW E46. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
Verheeske

Re: Verheeske's 320da Touring! Spot de mod

Bericht door Verheeske » 25 sep 2011, 17:25

En kentekenplaathouders zonder reclame 8)
-- Houdoe wanne --

Verheeske

Bericht door Verheeske » 26 sep 2011, 21:09

Optielijst (ook toegevoegd aan pagina 1)
Spoiler: Laat zien
Afbeelding
-- Houdoe wanne --

Verheeske

Bericht door Verheeske » 27 sep 2011, 18:57

De kofferbak mat is ook binnen. Passing is niet 100%, mede doordat deze voor touring bestemd is Zonder cd wisselaar/navi - vak. Maar gelukkig was het meest linkse stuk een apart vakje dat ik zodanig weg kon snijden/knippen dat hij voor 99% past.
Afbeelding

Helaas ook slecht nieuws.
Vandaag even bij de dealer geweest waar ik stage gelopen/ gewerkt heb. Daar even mijn auto aan de diagnose apparatuur mogen hangen. en na wat testjes blijkt de Inspuittijdstipregelklep een kleine afwijking te hebben. Wat meestal een voorbode is voor een defecte br.st.insp. pomp. en dat wil bij dit type motor nog wel eens voor komen ;)
Dit is wel af te stellen (althans daar is een reparatiehandleiding voor) en aangezien de afwijking minimaal is ga ik dit uiteraard proberen. (scheelt al gauw 800 euro voor een nieuwe pomp)
Verder nog wat kleine storingen ontdekt. 1tje in de K-bus (dat is een deel van de diagnose, waarschijnlijk ook de reden dat ik met mijn eigen handscanner mijn auto niet uitgelezen kreeg)
De voeding van de radioantenne geeft af en toe storing. Dat bevestigd mijn klacht dat de radio ontvangst af en toe weg viel.

Toch heb ik maar even een modje besteld. :) die is eind deze week binnen. en ik ga komend weekend maar eens even kijken of ik de pomp afgesteld krijg. (als ie volgens de metingen al goed staat kan ik al niks meer af stellen en is het helaas pindakaas. Een optie zou dan nog kunnen zijn dat de kettingen iet-wat uitgerekt zijn, en dat daarom de timing niet helemaal klopt.)

Het scheelt dat ik dit probleem ingecalculeerd had bij de aankoop. Anders had ik er goed ziek van kunnen zijn ;)
-- Houdoe wanne --

Oxellaar

Bericht door Oxellaar » 27 sep 2011, 21:02

Heey dat is net wat ik zoek zo'n mat, waar gekocht?
OEM is een beetje erg duur (€200) en heeft wel hele hoge randen.
Is hij niet leverbaar voor een koffer met cd wisselaar/navi vak?
Dacht dat die ruimte in elke touring er zit.

Klote van je Br. pomp, ben benieuwd of het je lukt met afstellen.
٩(๏̯͡๏)۶ Showroom ٩(๏̯͡๏)۶

Mikkie

Bericht door Mikkie » 27 sep 2011, 23:02

Oeh, balen van die pomp! We hadden het er vorige week nog over hè ;).

Mocht het niet lukken, dan ben ik benieuwd wat je kan regelen voor een nieuwe pomp. Ik las laatst een verhaal dat het niet zozeer om de pomp gaat, maar meer om een dure regelunit die er bovenop zit? Ik begreep dat er in Noord-Nederland nog wel een adres zit dat relatief voordelig is...

Verheeske

Bericht door Verheeske » 28 sep 2011, 15:10

@ oxelaar:
http://www.automatopmaat.nl/shop/3-seri ... uring.html
Als je kijkt op de foto zie je dat losse vakje zitten wat ik bedoelde. Die heb ik er af geknipt. Dan is de passing 95% perfect. en dan voor 35 euro. (ze zijn sinds vorige week of 2 weken geleden in de aanbieding. Ik was al blij dat ik niet direct besteld had toen ik 'm gevonden heb)
Ik was in het begin bang voor een plastic/rubberlucht. Maar vandaag heeft de auto heel de dag in de zon gestaan en hij is echt reukloos :W

@ Judaz, ik zal kijken of ik wat pics kan maken tussendoor. Maar meestal gebeurt dat niet als ik serieus aan de gang ben. In principe volg ik gewoon de TIS handleiding 'statisch afstellen bandstofinspuitpomp'. Voordeel is dan wel dat ik speciaal gereedschap mag lenen.

@ Mikkie: hetgeen dat hij nu aangeeft als storing is de verteller van het inspuittijdstip, dit ding zit als ik het goed heb onderop. Alleen is die dus niet los te krijgen (tenminste niet voor ons) Wel heb ik al gehoord van gereviseerde pompen etc. Dus dat moet ik nog ff allemaal uitzoeken hoe of wat. Wellicht dat er iemand 320d gesloopt heeft die al met 30.000km o.i.d. in de prak zijn gereden. Alhoewel die pompen inmiddels wel allemaal verkocht zullen zijn.

Ik houd jullie op de hoogte :h:
-- Houdoe wanne --

Verheeske

Re: Verheeske's 320da Touring! weer een modje

Bericht door Verheeske » 29 sep 2011, 19:55

van dit
Afbeelding
Naar dit
Afbeelding

ook heb ik een parrot ck3100 LCD gekregen, gratisssss!!, Dus ik begin enthousiast met het uitbouwen van mijn radio. Alleen ik het enthousiasme was er zo af. Wat zijn er toch een hoop prutsers op de wereld :( :bang:
Afbeelding
-- Houdoe wanne --

Rene08

Bericht door Rene08 » 29 sep 2011, 20:01

Goeie hobby koning geweest :gek:

Verheeske

Bericht door Verheeske » 29 sep 2011, 20:14

Ja echt verschrikkelijk. een verlengd kabeltje afknippen, net voor het stuk waar je verlengt en dan doodleuk weer verlengen. en dan nog een keer en AAAWHDFAWIPGHegnwoiepwsaene%jyh@{yq^&#*#$w :( :( :( :( :( :(
-- Houdoe wanne --

KevinK

Bericht door KevinK » 29 sep 2011, 20:48

Omg, wat een imbeciel is dat zeg. Goddomme.

Op me werk ook zo beunhaas, die wou een andere radio hebben. Heb die geen verloopstekker. Soldeert die zo ze draden van ze radio op de bestaande kabelboom. Het is zijn auto, dus hij moest het zelf maar weten, het is nog een leerling, maar hoop dat die veel en snel leert in de komende jaren.

Succes met het herstel Verheeske! Ik vind het altijd wel leuk werk om een kabelboom weer netjes te maken. Maarja toch zonde als het nodig is :( :(
BMW E46 330i

the_dude

Bericht door the_dude » 29 sep 2011, 21:39

mooie touring! :driving: Je zou het inderdaad niet zeggen dat hij reeds zoveel Kilometers heeft gevreten :duim:
Altijd leuk een goed verzorgde wagen over te kopen

Grtzz
Mijn Bmw: http://www.bimmerportal.nl/post355150.html#p355150" onclick="window.open(this.href);return false;
Drive low, not slow

Jaapi

Bericht door Jaapi » 29 sep 2011, 21:46

zo dat zit idd lekker in elkaar geknutseld! Maar rest van de touring ziet er goed uit :duim:

Chris

Bericht door Chris » 29 sep 2011, 22:04

je zou het haast niet geloven dat er zulke hobby-bob-koningen bestaan.. zelf heb ik dit weleens meer gezien alleen had dit met een inbraak te maken die hebben alles zo doorgeknipt en later heeft de eigenaar ook met zulke amp-busjes in elkaar gezet.
//.00.-// > /.-////.-///.-

Mikkie

Bericht door Mikkie » 29 sep 2011, 23:42

Ik heb geen drol verstand van elektronica, maar zelfs ík zie dat dit dramatisch is. Zonde, want je moet het zelf weer gaan herstellen.

Verheeske

Bericht door Verheeske » 30 sep 2011, 17:30

Gisteren met een baggere soldeerbout wat gefrunnikt. maar ben er snel mee opgehouden. Helaas toch nog te lang geprobeert met als resultaat een drupje tin op de bekleding van mijn passagiersstoel. -_- straks ff een fatsoenlijke zoeken, of van thuis meenemen. Bij mijn vader nog even nagevraagd waar de goede lagen, maar die liggen dus niet in de fabriekshal, maar bij de service kantoren... en die zitten ingebouwd in de bureau's. Wat ik dus gevonden had was dus oude meuk.

Helaas is de verloopkabel van de parrot nog niet binen, die wilde ik vanavond nog aansluiten. Dan vanavond maar even rustig aan doen en zorgen dat ik op het verjaardagsfeest dat gepland sta niet te bezopen weg ga. Want morgen ga ik mijn brandstofpomp proberen af te stellen.

Ik mis helaas nog 1 stuk gereedschap. de 'blokkeerdoorn' om het vliegwiel vast te zetten. Deze kon ik niet vinden bij de dealer. Dus daar moet ik ook nog een oplossing voor zoeken.
-- Houdoe wanne --

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Showroom”