E46 M3CS individual, het moment is aangebroken :'(
Re: Mijn 1e Straat auto!! een E46 M3!! advies nodig!
Ik heb op de M3 nieuwe banden nodig. Voor hier kan het nog wel maar voor nl zou het APK afkeur zijn (ze zijn hier niet zo kieskeurig, mag hier ook met fullslicks op de openbare weg rijden). Nou zou ik normaal gesproken door rijden, maar het regen seizoen zit er ook aan te komen en dan wil ik toch wel wat meer profiel dan zelf gemaakte semi's rijden . Wat voor banden raden jullie mij aan? Rij momenteel op:
Nitto NTSSS Extreme 275/30 ZR 19 96W
Nitto NTSSS Extreme 275/30 ZR 19 96W
For Speed Add Lightness
Voor meer updates volg mijn instagram: DutchHPFM3
Voor meer updates volg mijn instagram: DutchHPFM3
Re: E46 M3, advies nodig voor, Nieuwe achterbanden
Tja gaan gewoon voor een A merk band voor op de openbareweg, Michelin,Bridgestone,continental etc etc, hoe moeilijk kan het zijn
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
Re: E46 M3, advies nodig voor, Nieuwe achterbanden
tja ben wel benieuwd naar verschillende bevindingen, was het niet dat we het regenseizoen in gingen had ik full slicks gemonteerd de nitto's bevallen verder ook prima, en zie je hier onder de meeste M3's zitten
For Speed Add Lightness
Voor meer updates volg mijn instagram: DutchHPFM3
Voor meer updates volg mijn instagram: DutchHPFM3
Re: E46 M3, advies nodig voor, Nieuwe achterbanden
Sja, dan monteer je die weer als je er tevreden over bent.
BMW heeft de M3 af fabriek uitgerust met Michelin Pilot Sport. Misschien een idee om daar ook eens naar te kijken
Succes!
BMW heeft de M3 af fabriek uitgerust met Michelin Pilot Sport. Misschien een idee om daar ook eens naar te kijken
Succes!
Re: E46 M3, advies nodig voor, Nieuwe achterbanden
Ik heb nu Michelin Pilot sport erop liggen en ben er heel erg tevreden over. Slijtage kan ik niets over zeggen want ik rij maar net 3000km per jaar.
Hier voor had ik Pirelli Pzero Nero erop liggen, was ook prima, alleen zorgde die banden ervoor dat er vaak kiezel en steentjes alle kanten op vlogen.
Op de een of andere manier bleven die steentjes aan de banden plakken waardoor ik vaak steentjes hier en daar tegenaan hoorde komen.
Dat was voor mij al meteen de reden om die banden niet meer te kopen, want ik heb een hekel aan steenslag, en al helemaal als het door mijn eigen banden komt.
Hier voor had ik Pirelli Pzero Nero erop liggen, was ook prima, alleen zorgde die banden ervoor dat er vaak kiezel en steentjes alle kanten op vlogen.
Op de een of andere manier bleven die steentjes aan de banden plakken waardoor ik vaak steentjes hier en daar tegenaan hoorde komen.
Dat was voor mij al meteen de reden om die banden niet meer te kopen, want ik heb een hekel aan steenslag, en al helemaal als het door mijn eigen banden komt.
Re: E46 M3, advies nodig voor, Nieuwe achterbanden
Goodyear Eagle F1 Asymmetrics bevallen mij erg goed, en de Michelins die hiervoor genoemd zijn vond ik ook goed rijden
Re: E46 M3, advies nodig voor, Nieuwe achterbanden
ik zal eens gaan informeren naar de michelins, welke maten hebben jullie om de 19 inch? en welke pilot sport hebben jullie het over? 1, 2 of 3? bedankt heren!
zie overigens ook banden zoals de federal SS-595 en de Vredestein Ultrac Sessanta. iemand enige ervaring met deze banden (niet perse onder de M3) zolang het beetje referentie heeft.
verder, rij nu ondertussen ongeveer een week rond met de auto. Alleen een paar dingen vallen mij op aan de auto tijdens het rijden.
Als ik wil remmen, heb ik het gevoel dat de auto van me moeder (2012 Volvo XC60 T6) harder remt dan mijn auto. ook heb ik het gevoel dat in de M3 het ABS systeem meteen ingrijpt en dus bijna niet kan remmen (gister hierdoor bijna eerste klapper gehad omdat iemand zomaar me baan op kwam).
Ook als ik hard wil accelereren en DSC staat aan, komt ie heel even op toeren, en zakt dan meteen weer weg en het DSC lampje met een driehoekje erin komt dan aan en gaat na 2 tellen weer weg ofzo. Dit is me al een aantal keer overkomen.
Ook komt er een tikkend geluid van onder de kap. Als ik de kap openmaak hoor ik het niet meer, maar ik denk persoonlijk dat het de radiator fan is die dat geluid maakt (kan dat kloppen?). Hoor het voornamelijk als ik even flink heb doorgetrokken en daarna gewoon me weg vervolg blijf ik het horen.
Iemand tips? een grote beurt geven mischien ofzo? (geen idee wat daar de kosten van zijn maar dat vraag ik wel even na
zie overigens ook banden zoals de federal SS-595 en de Vredestein Ultrac Sessanta. iemand enige ervaring met deze banden (niet perse onder de M3) zolang het beetje referentie heeft.
verder, rij nu ondertussen ongeveer een week rond met de auto. Alleen een paar dingen vallen mij op aan de auto tijdens het rijden.
Als ik wil remmen, heb ik het gevoel dat de auto van me moeder (2012 Volvo XC60 T6) harder remt dan mijn auto. ook heb ik het gevoel dat in de M3 het ABS systeem meteen ingrijpt en dus bijna niet kan remmen (gister hierdoor bijna eerste klapper gehad omdat iemand zomaar me baan op kwam).
Ook als ik hard wil accelereren en DSC staat aan, komt ie heel even op toeren, en zakt dan meteen weer weg en het DSC lampje met een driehoekje erin komt dan aan en gaat na 2 tellen weer weg ofzo. Dit is me al een aantal keer overkomen.
Ook komt er een tikkend geluid van onder de kap. Als ik de kap openmaak hoor ik het niet meer, maar ik denk persoonlijk dat het de radiator fan is die dat geluid maakt (kan dat kloppen?). Hoor het voornamelijk als ik even flink heb doorgetrokken en daarna gewoon me weg vervolg blijf ik het horen.
Iemand tips? een grote beurt geven mischien ofzo? (geen idee wat daar de kosten van zijn maar dat vraag ik wel even na
For Speed Add Lightness
Voor meer updates volg mijn instagram: DutchHPFM3
Voor meer updates volg mijn instagram: DutchHPFM3
Re: E46 M3, HELP!
ASC snel ingrijpt kan duiden op versleten banden of een defecte sensor.
Normaal gesproken zou een M3 hard kunnen remmen, harder dan een XC60 lijkt me.
Maar elk rempedaal heeft een ander gevoel, dus dat kan het ook zijn.
Normaal gesproken zou een M3 hard kunnen remmen, harder dan een XC60 lijkt me.
Maar elk rempedaal heeft een ander gevoel, dus dat kan het ook zijn.
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
Re: E46 M3, HELP!
probleem met het remmen is, dat als ik langzaam druk opbouw wel hard remt (niet vergeleken met e 325i, maar goed dat is een gestripte 325i met M3 remmen, dus lichter met sterkere remmen) maar zodra ik er in inene op stamp grijpt meteen ABS in, hoort dit? lijkt mij dat je dan nooit een emergency brake kan doen?
Overigens zat ik net te denken zou dat tikkend geluid misschien kleppen stellen kunnen zijn? Denk het ook weer niet omdat het een constant geluid blijft. Het geluid komt bij om en nabij 2000-2500 toeren tot aan het hele toeren bereik (totdat het uitlaat geluid het overwint voor mijn oren). Volgens mij is het bij kleppen stellen zo dat het steeds sneller moet gaan tikken en op een gegeven moment stopt omdat de kleppen zweven?
Zou dit een mogelijkheid kunnen zijn of zit ik nu onzin uit te kramen (ben zelf een leek op techniek)?
Overigens zat ik net te denken zou dat tikkend geluid misschien kleppen stellen kunnen zijn? Denk het ook weer niet omdat het een constant geluid blijft. Het geluid komt bij om en nabij 2000-2500 toeren tot aan het hele toeren bereik (totdat het uitlaat geluid het overwint voor mijn oren). Volgens mij is het bij kleppen stellen zo dat het steeds sneller moet gaan tikken en op een gegeven moment stopt omdat de kleppen zweven?
Zou dit een mogelijkheid kunnen zijn of zit ik nu onzin uit te kramen (ben zelf een leek op techniek)?
For Speed Add Lightness
Voor meer updates volg mijn instagram: DutchHPFM3
Voor meer updates volg mijn instagram: DutchHPFM3
Re: E46 M3, HELP!
Elke 100.000 km dient men de kleppen te stellen van de S54 motor volgens mij.
Maar als je denkt dat het de kleppen zijn zou ik zeker niet hard gaan jakkeren en er zo snel mogelijk mee heen.
Er zit daar toch wel een Bmw dealer lijkt me
Zie dat je een bouwjaar 2005 hebt, dat is een grootpluspunt, die heeft meerdere motormodificaties tov van de oudere E46 M3´s.
Maar als je denkt dat het de kleppen zijn zou ik zeker niet hard gaan jakkeren en er zo snel mogelijk mee heen.
Er zit daar toch wel een Bmw dealer lijkt me
Zie dat je een bouwjaar 2005 hebt, dat is een grootpluspunt, die heeft meerdere motormodificaties tov van de oudere E46 M3´s.
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
Re: E46 M3, HELP!
klopt. maar deze is pas halverwege de 100,000 punt. ik zal wel eens kijken hoe of wat. morgen er even mee langs bij G-Force Autoworx, zij zijn binnen Koeweit de performance auto specialisten. is kijken of 1 van hun monteurs een stukje mee kan rijden om even te luisteren hoe of wat. zal hetzelfde doen bij de BMW dealer. en yup. dat van 2005 wist ik. was ook 1 van de redenen waarom ik zo snel besloot op deze auto. (mischien zelfs wel te snel als er gaat gebeuren wat ik vrees)
For Speed Add Lightness
Voor meer updates volg mijn instagram: DutchHPFM3
Voor meer updates volg mijn instagram: DutchHPFM3
Re: E46 M3, HELP!
Weer een nieuwe update van vandaag met de bmw (eigenlijk niet een vrolijke smiley waard maar goed) vandaag heb ik hem weg gebracht voor schoonmaken. Terwijl hij daar stond met de auto van een maat van me naar G-force Autoworx gereden (de high performance auto zaak van kuwait. als het komt op service en aanpassingen etc). Hier de problemen uitgelegd en er werd meteen naar de auto gevraagd. Helaas stond ie toen bij de schoonmakers dus helaas. Daarna snel naar de kapper geweest en weer terug naar de schoonmaak plaats. Waar die ondertussen blinkend op me te wachten stond (dit keer wel een waard).
Hierna meteen terug naar G-force gereden waar ondertussen de service manager die de auto wou zien naar een klant toe was om een Mercedes SLR op te halen die zou komen voor een straight pipe aanpassing en BBS race velgen. Toen maar lekker naar huis gereden, waar ik helaas bijna 2 en een half uur over gedaan heb! dit mede door de vele files en een of andere gozer in het verkeer met een M3 die steeds afsloeg (ow sh** w8 dat ben ik )
Ongeveer toen een uur thuis geweest en toen zijn we in de auto gestapt om terug te rijden naar het bedrijf waar ik een aankoop keuring heb laten doen. In het begin werd er mee gereden, auto werd weer netjes bekeken en toen kwam er een redelijke ruzie. Ze zijden bij de keuring dat ik garantie hierbij zou krijgen en dus daar ben ik ook vanuit gegaan (anders nooit daar geweest voor keuring, nu ook zeker nooit meer). Ze hadden het er nu over dat de "propshaft" een fout had. deze is een keer uit elkaar geweest en het rubber wat er in het midden zit, zit niet in de juiste positie en dat dat uit eindelijk dat geluidje is. Dit lijkt me stug omdat een homokineet met rubber hoes volgens mij niet gaan rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr'en zoals mijn auto doet. Over het afslaan zijden ze, dat ik gewoon een service beurt moest doen en dat het dan weer goed hoort te lopen. Helaas word er nu gezegd dat dit was aangegeven toen ik kwam voor de keuring en bla bla bla.
Na ongeveer een uur geruzied te hebben (met de zakenpartner van me moeder als tolk), zijn we maar een hele andere stap gaan nemen. We zijn naar de een soort consumenten bond gegaan. wat nog krachtiger is dan de politie hier. Daar het verhaal gedaan en de man is opgeroepen. Hij weigert nog steeds te betalen. Dit word dus vervolgd als rechtzaak. (kosten van de reparatie zal om en nabij de 260-300 euro zijn voor de rubber dinges (als dat het echt is). Als hij verliest, word zijn zaak voorgoed gesloten. Mag geen bedrijf meer beginnen wat ook maar enigszins met auto's te maken heeft, rijbewijs word afgenomen en hij mag het land voor de komende 10 jaar niet meer uit. (ja als je hier aan het kortste eind trekt. is dat ook echt het kortste eind).
Ik zal jullie op de hoogte houden van de ontwikkeling
Hierna meteen terug naar G-force gereden waar ondertussen de service manager die de auto wou zien naar een klant toe was om een Mercedes SLR op te halen die zou komen voor een straight pipe aanpassing en BBS race velgen. Toen maar lekker naar huis gereden, waar ik helaas bijna 2 en een half uur over gedaan heb! dit mede door de vele files en een of andere gozer in het verkeer met een M3 die steeds afsloeg (ow sh** w8 dat ben ik )
Ongeveer toen een uur thuis geweest en toen zijn we in de auto gestapt om terug te rijden naar het bedrijf waar ik een aankoop keuring heb laten doen. In het begin werd er mee gereden, auto werd weer netjes bekeken en toen kwam er een redelijke ruzie. Ze zijden bij de keuring dat ik garantie hierbij zou krijgen en dus daar ben ik ook vanuit gegaan (anders nooit daar geweest voor keuring, nu ook zeker nooit meer). Ze hadden het er nu over dat de "propshaft" een fout had. deze is een keer uit elkaar geweest en het rubber wat er in het midden zit, zit niet in de juiste positie en dat dat uit eindelijk dat geluidje is. Dit lijkt me stug omdat een homokineet met rubber hoes volgens mij niet gaan rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr'en zoals mijn auto doet. Over het afslaan zijden ze, dat ik gewoon een service beurt moest doen en dat het dan weer goed hoort te lopen. Helaas word er nu gezegd dat dit was aangegeven toen ik kwam voor de keuring en bla bla bla.
Na ongeveer een uur geruzied te hebben (met de zakenpartner van me moeder als tolk), zijn we maar een hele andere stap gaan nemen. We zijn naar de een soort consumenten bond gegaan. wat nog krachtiger is dan de politie hier. Daar het verhaal gedaan en de man is opgeroepen. Hij weigert nog steeds te betalen. Dit word dus vervolgd als rechtzaak. (kosten van de reparatie zal om en nabij de 260-300 euro zijn voor de rubber dinges (als dat het echt is). Als hij verliest, word zijn zaak voorgoed gesloten. Mag geen bedrijf meer beginnen wat ook maar enigszins met auto's te maken heeft, rijbewijs word afgenomen en hij mag het land voor de komende 10 jaar niet meer uit. (ja als je hier aan het kortste eind trekt. is dat ook echt het kortste eind).
Ik zal jullie op de hoogte houden van de ontwikkeling
For Speed Add Lightness
Voor meer updates volg mijn instagram: DutchHPFM3
Voor meer updates volg mijn instagram: DutchHPFM3
Re: E46 M3, HELP!
kleppen is niet om de 100.000km, dat wordt bij iedere kleine en grote beurt gedaan.dus om de 40.000km.
2010 ///M6 V10 Competition Edition nr.54/63 (current)
2006 ///M6 V10 Sapphire Black (ex.)
2005 ///M6 V10 Silverstone II (ex.)
2001 ///M3 Topas Blue (ex.)
2006 ///M6 V10 Sapphire Black (ex.)
2005 ///M6 V10 Silverstone II (ex.)
2001 ///M3 Topas Blue (ex.)
Re: E46 M3, HELP!
Alleen bij inspectie 2... Dus niet om de 40.000, maar eerder ergens rond de 80-90.000.
Maar wat een verhaal zeg.
En ik dacht dat je in het begin nog wel zij dat het over een zeer goed onderhouden M3 ging
Jammer dat het achteraf toch niet helemaal zo blijkt te zijn. Maar daar kom je vast wel weer uit
Maar wat een verhaal zeg.
En ik dacht dat je in het begin nog wel zij dat het over een zeer goed onderhouden M3 ging
de autos worden over het algemeen altijd goed onderhouden. al helemaal dit exemplaar. deze man ging beter met de auto's om dan zijn vrouw en kinderen
Jammer dat het achteraf toch niet helemaal zo blijkt te zijn. Maar daar kom je vast wel weer uit
Re: E46 M3, HELP!
En vaak is het bij inspectie 2 nog niet eens nodig, maar bij de dealer maken ze hem inderdaad open en controleren de speling.
Meestal stoppen ze met controleren na een stuk of 4 kleppen om erachter te komen dat het niet nodig was.
Maar wat betreft de problemen zou ik er toch niet erg blij mee zijn. Klinkt mij in ieder geval niet erg positief in de oren allemaal.
Hopelijk is het allemaal een beetje goed te verhelpen en loopt het blok straks zoals het moet.
Meestal stoppen ze met controleren na een stuk of 4 kleppen om erachter te komen dat het niet nodig was.
Maar wat betreft de problemen zou ik er toch niet erg blij mee zijn. Klinkt mij in ieder geval niet erg positief in de oren allemaal.
Hopelijk is het allemaal een beetje goed te verhelpen en loopt het blok straks zoals het moet.