Xenon brand flauw en roze welk verschil D2S/D2R
Re: Xenon brand flauw en roze/paars
Ach als mijn lampje van 7,50 euro uit China na een paar maanden stukgaat zal ik niet gaan klagen om garantie hoor. Voor dat soort bedragen kun je je geen buil vallen... ik heb nu 1 nieuwe Philips en 1 nieuwe foekiewoekie lamp erin, dus ik kan mooi vergelijken. Tot nu toe zie ik geen verschil 

Dat schema'tje van yorr klopt niet helemaal. 4300K is namelijk wel degelijk blauw-achtig licht.
4300 vond ik zo'n halogeen kleurtje , 5300 is mooier denk ik 
in een E46 330d Touring viel mij dat op in iedersgeval

in een E46 330d Touring viel mij dat op in iedersgeval
- DJLeonardo
Kleurtemperatuur van een xenon lampje is altijd een benadering. De kleur wordt bepaald door het type zout dat wordt gebruikt. De kleur wordt bij de cutoff bovendien veranderd door breking op de rand van de shutter. Meestal wordt het daar blauw. Vandaa dat xenon erg blauw kan overkomen als het in de verte aam komt rijden. Als een lampje ouder wordt verandert het ook van kleur. Ook weer afhankelijk van het merk. Oudere Osram types werden idd roze. Philips wordt eerst witter en daarna blauw.
Wat er tegenwoordig als OEM in duitse auto's wordt gestopt is de Osram CBI. die is 5000K. Ik heb ze ook en ze geven prachtig wit licht en blijven dat ook doen.
Wat er tegenwoordig als OEM in duitse auto's wordt gestopt is de Osram CBI. die is 5000K. Ik heb ze ook en ze geven prachtig wit licht en blijven dat ook doen.
BMW E90 330iA, BMW E87 118i
Nou vanavond maar de Philips 4300k gehaald, morgen in de auto zetten. Ik hou de BMW toch liever origineel.
Bedankt voor alle reactie's'
groet, Minada

Bedankt voor alle reactie's'
groet, Minada
Re: Xenon brand flauw en roze welk verschil D2S/D2R
Wat het verschil tussen de philips D2S 85122 en D2R 85126 alleen het plakband ????
- evoluzione
Je hebt standaard D2S nodig, die zijn voor projectors. D2r is voor reflectorkoplampen. Ik heb zelf 4 lampen gekocht bij xenonjan (60 euro), En gebruik ze nu al een 3kwart jaar, totaal geen problemen mee. Enige is dat ik last heb van de verbrande projectors, maar het licht is niet verandert tov de originele lampjes die er in zaten.
Ervaringen in:
- E46 sedan 330D
- E38 sedan 750i
Ervaringen in:
- E46 sedan 330D
- E38 sedan 750i
- DJLeonardo
Vergeet niet dat "chinaware" lampjes veel heter worden (vanwege het lage rendement) en dus zelfs verchroomde metalen reflectors (van de AL b.v.) kunnen doen schilferen. Ik zou ze niet gebruiken.
ik heb ze naast elkaar gezien en werkelijk geen verschil, alleen had de D2R plakband om de lamp !!
Ik heb op ebay deze originele lampen besteld van philps, ik dacht eens kijken wat het is, krijg ik ze thuis zitten er gewone originele BMW xenon lampen van philips in, en dat voor 60 euro incl verzendkosten.
http://www.ebay.nl/itm/ws/eBayISAPI.dll ... OC:NL:1123" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ebay.nl/itm/ws/eBayISAPI.dll ... OC:NL:1123" onclick="window.open(this.href);return false;
- DJLeonardo
peet330d schreef:
Die zijn dus hartsitkke fake.
Lijkt me stug, want ze zitten in de originele duitse bmw doosjes met de originele bedrukking van philips op de lampen.
Als dat fake is hebben ze er wel heel veel moeite voor gedaan.
De oude die ik er uit haalde, dat waren neppers zonder opdruk of iets.
Als dat fake is hebben ze er wel heel veel moeite voor gedaan.
De oude die ik er uit haalde, dat waren neppers zonder opdruk of iets.
welk doosje zat erom geel(philips) of neutraal wit ??
- DJLeonardo
Ja goed he. Ze worden steeds beter. De metalen band op de sokkel van de lamp, is die onderbroken of uit 1 stuk? Zit er rood of geel zout in het bolletje? Zit het + teken vast aan het type nr? Het het plastic glimmend of mat?peet330d schreef:Lijkt me stug, want ze zitten in de originele duitse bmw doosjes met de originele bedrukking van philips op de lampen.
Memory cards zijn ze ook goed in trouwens. Alleen te herkennen aan het feit dat de opslag capaciteit niet zo groot is als de opdruk en het feit dat het plastic snel uit elkaar valt. Verder is de hele verpakking incl. echtheids zegel niet te onderscheiden van echt.
Goed bezig die chinezen.
tja, als dat zo is, dan maar afwachten hoe lang ze mee gaan.
mat plastic, wit doosje, kleur zout? niet gezien, zag er iig niet donker uit.

mat plastic, wit doosje, kleur zout? niet gezien, zag er iig niet donker uit.