Airbag lampje/matje
Re: Airbaglampje
ik dacht dat de zij-airbag ook klapten
of is dat weer een andere sensor ;D

BMW is a pleasure that you never can measure
laat je t weten hoe t was want die prijs is veel beter!Jussi schreef:Dit is niet van toepassing op een kapotte gordelspanner maar voor een kapotte sensormat. De mijne is namelijk aan het overlijden en ik overweeg me om dit aan te kopen. Gevonden via een ander forum van iemand die er zeer tevreden over is en 1/10e van de prijs kost.
Ik ga het alvast proberen, denk ik.
http://bimtronics.com/purchase.html
- DJLeonardo
Nou mijn airbag lampje is weer uit. Was idd de gordelspanner. Bedankt Sandere39 (ook voor de flitpalen in m'n Navi)
BMW E90 330iA, BMW E87 118i
hoe ben je erachter gekomen dat het je gordelspanner was?DJLeonardo schreef:Nou mijn airbag lampje is weer uit. Was idd de gordelspanner. Bedankt Sandere39 (ook voor de flitpalen in m'n Navi)
- DJLeonardo
Omdat ik erachter kwam dat hij niet in deze stand hoort te staan......

Toen ie aan de computer hing gaf hij idd ook een foutcode mbt de gordelspanner.

Toen ie aan de computer hing gaf hij idd ook een foutcode mbt de gordelspanner.
okeee..
dan gaak die van mij ook ff laten uitlezen
heb al een afspraak maandag voor mn parkeer sensor
dan gaak die van mij ook ff laten uitlezen
heb al een afspraak maandag voor mn parkeer sensor
je hoeft toch niet uit te lezen voor je gordelspanner ??
Lijkt me zonde van het geld, in een oogopslag kan je zien of die ingetrokken is of niet.
Lijkt me zonde van het geld, in een oogopslag kan je zien of die ingetrokken is of niet.

dus als tie ingetrokke is terwijl je gordel niet gebruikt is is tie kapot?
- DJLeonardo
niet kapot, gebruikt. en dus weggooien. Daarna moet je wel de fout resetten dus. Het lampje gaat niet vanzelf uit.
Nogmaals er zijn genoeg mensen die OBD tools hebben en het airbag lampje voor je kunnen uitzetten. Sommige dealers doen het gratis. Even informeren dus.
Nogmaals er zijn genoeg mensen die OBD tools hebben en het airbag lampje voor je kunnen uitzetten. Sommige dealers doen het gratis. Even informeren dus.
oke bedankt ik zal er even naar kijken!
Mijn sensormat is vervangen, airbaglampje is uit, maar nu is de gordelspanner ingetrokken zie ik.
Dit is bij de garage gebeurt tijdens montage van sensormat. Morgen moet ik weer terug.
Dit is bij de garage gebeurt tijdens montage van sensormat. Morgen moet ik weer terug.

- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Wees blij dat het niet door jezelf gekomen is.
Wat kost een nieuwe gordelspanner, en hoelang is dat +/- werk?
ik denk dat montage kosten 1,5 uur zijn, volgens de dealer zijn berekeningen.
Trouwens was dat bij een dealer, dat die gordel zich heeft ingetrokken :?
Kan volgens mij alleen als de accu er niet af is geweest, of niet lang genoeg.
Op papier moet er minstens een half uur geen spanning zijn, voordat je aan het airbagsysteem mag knutselen.
Door die gordel kan je trouwens ook zien of je auto al eerder schade heeft gehad, ik kwam er 2 weken geleden achter, auto uit 2002, gordelspanner uit 2006
Trouwens was dat bij een dealer, dat die gordel zich heeft ingetrokken :?
Kan volgens mij alleen als de accu er niet af is geweest, of niet lang genoeg.
Op papier moet er minstens een half uur geen spanning zijn, voordat je aan het airbagsysteem mag knutselen.
Door die gordel kan je trouwens ook zien of je auto al eerder schade heeft gehad, ik kwam er 2 weken geleden achter, auto uit 2002, gordelspanner uit 2006

Nee het is bij een universele garage gebeurd.
Morgenochtend ga ik langs en dan zullen we zien of ze het vergoeden. Mag aannemen van wel.
Morgenochtend ga ik langs en dan zullen we zien of ze het vergoeden. Mag aannemen van wel.