Airbag lampje/matje
Airbag lampje/matje
Hallo,
Wat maakt het eigenlijk uit dat het airbaglampje af en toe gaat branden als er iemand zit op de passagierszijdezijde. Is het airbagsysteem dan niet meer werkzaam aan die kant bij een aanrijding? Ik kan wel een of andere sensor laten vervangen, als dat dan alleen maar zorgt dat het lampje uitgaat en het systeem wel gewoon werkt, vind ik het onnodig om deze reparatie te laten uitvoeren. Of zie ik dat verkeerd?
Groeten,
SCJ
Wat maakt het eigenlijk uit dat het airbaglampje af en toe gaat branden als er iemand zit op de passagierszijdezijde. Is het airbagsysteem dan niet meer werkzaam aan die kant bij een aanrijding? Ik kan wel een of andere sensor laten vervangen, als dat dan alleen maar zorgt dat het lampje uitgaat en het systeem wel gewoon werkt, vind ik het onnodig om deze reparatie te laten uitvoeren. Of zie ik dat verkeerd?
Groeten,
SCJ
Re: Airbaglampje
Waarschijnlijk inderdaad de sensormat onder de bestuurdersstoel. Als je het zeker wilt weten even uit (laten) lezen, en even resetten. Als de fout terug komt vervangen of aansluitingen doorsolderen.
Ik kan eventueel ook uitlezen en resetten, dus als je in de buurt woont
Ik kan eventueel ook uitlezen en resetten, dus als je in de buurt woont
www. M3 register .nl
Re: Airbaglampje
Als ie af en toe gaat branden, dan is er idd een storing. Als ie altijd brand heeft ie een fout in het geheugen die gereset kan worden.
In dit geval laten uitlezen bij de dealer. Niet te lang mee wachten, want het is wel eens gebeurd dat ze spontaan af gingen door een storing!
In dit geval laten uitlezen bij de dealer. Niet te lang mee wachten, want het is wel eens gebeurd dat ze spontaan af gingen door een storing!
BPM berekenen? Meer weten over invoeren? http://www.bpmberekenen.com.
Re: Airbaglampje
het airbag lampje dat blijft branden is meestal de sensor mat van de bij rijders stoel.
Nu naar het schijnt kun je de stekker doorsolderen. mischien kan iemand dat vertellen hoe dat moet? Het komt nl regelmatig voor.
op de tis dvd handboek zou er ook iets over bekend zijn , maar helaas die heb ik niet.
Mischien weet iemand een duitse site waar het op staat?
Nu naar het schijnt kun je de stekker doorsolderen. mischien kan iemand dat vertellen hoe dat moet? Het komt nl regelmatig voor.
op de tis dvd handboek zou er ook iets over bekend zijn , maar helaas die heb ik niet.
Mischien weet iemand een duitse site waar het op staat?
Re: Airbaglampje
Het is veel makkelijker om de storing even te laten resetten. Mocht deze dan terugkomen is waarschijnlijk de sensormat kapot. Ik zou deze toch laten vervangen. Als bestuurder ben je verantwoordelijk voor je passagiers, met het doorsolderen van de mat treden de airbags niet meer in werking bij een eventueel ongeval. Ik zou dit niet op mijn geweten willen hebben.
Re: Airbaglampje
ik heb dit probleem dus ook sinds 31 december..
toen 1 of andere grappenmaker een nitraat onder mn rechtervoorkant gooide.. sprong mn lampje aan.. k schrok me dood..
maar goed.. zn verdiende loon heeft ie gehad..
maar denk je dat de sensor nu alleen vies is?
of eerder beschadigt? ;(
toen 1 of andere grappenmaker een nitraat onder mn rechtervoorkant gooide.. sprong mn lampje aan.. k schrok me dood..
maar goed.. zn verdiende loon heeft ie gehad..
maar denk je dat de sensor nu alleen vies is?
of eerder beschadigt? ;(
..Bmw Maakt RIjden Geweldig..
Re: Airbaglampje
Ik denk dat de sensor een "klap" gedetecteerd heeft (vuurwerk bedoelde je toch?) en dat de computer nu gereset moet worden. Een klusje voor de dealer helaas.
BPM berekenen? Meer weten over invoeren? http://www.bpmberekenen.com.
Re: Airbaglampje
daar was ik al bang voor.. nja.. dan gaan we maar een garage hier in de buurt zoeken..
elke garage kan dat?
hoeft niet specifiek bmw dealer te zijn tog..?
elke garage kan dat?
hoeft niet specifiek bmw dealer te zijn tog..?
..Bmw Maakt RIjden Geweldig..
Re: Airbaglampje
Het moet een garage zijn die de BMW computer kan uitlezen. Niet iedere garage kan dat, maar het is ook niet exclusief voor de dealer.
BPM berekenen? Meer weten over invoeren? http://www.bpmberekenen.com.
Re: Airbaglampje
De meeste garage's kunnen dat tegenwoordig wel.
Misschien woon je in de buurt van Bertus?
Misschien woon je in de buurt van Bertus?
Re: Airbaglampje
Mark schreef:De meeste garage's kunnen dat tegenwoordig wel.
Misschien woon je in de buurt van Bertus?
we hebben t r net nog over dat ik bij schiphol woon
dus garage zoeken is denk k tog betere opties
..Bmw Maakt RIjden Geweldig..
Re: Airbaglampje
Als bestuurder ben je verantwoordelijk voor je passagiers, met het doorsolderen van de mat treden de airbags niet meer in werking bij een eventueel ongeval. Ik zou dit niet op mijn geweten willen hebben.
Het is veel makkelijker om de storing even te laten resetten. Mocht deze dan terugkomen is waarschijnlijk de sensormat kapot. Ik zou deze toch laten vervangen. Als bestuurder ben je verantwoordelijk voor je passagiers, met het doorsolderen van de mat treden de airbags niet meer in werking bij een eventueel ongeval. Ik zou dit niet op mijn geweten willen hebben.
Bij mij brand het lampje ook maar mij is verteld dat als de sensormat een storing heeft dat de auto ook als er geen bijrijder is de airbag er alsnog uitkomt omdat de auto niet zeker 'weet' of er iemand op zit.
Foute tag verwijderd
Siemi
Moderator
Het is veel makkelijker om de storing even te laten resetten. Mocht deze dan terugkomen is waarschijnlijk de sensormat kapot. Ik zou deze toch laten vervangen. Als bestuurder ben je verantwoordelijk voor je passagiers, met het doorsolderen van de mat treden de airbags niet meer in werking bij een eventueel ongeval. Ik zou dit niet op mijn geweten willen hebben.
Bij mij brand het lampje ook maar mij is verteld dat als de sensormat een storing heeft dat de auto ook als er geen bijrijder is de airbag er alsnog uitkomt omdat de auto niet zeker 'weet' of er iemand op zit.
Foute tag verwijderd
Siemi
Moderator
Re: Airbaglampje
Dit klopt niet.w0uters schreef:met het doorsolderen van de mat treden de airbags niet meer in werking bij een eventueel ongeval.
De sensormat is er juist voor gemaakt om de passagiersairbag(s) alleen te laten ontsteken wanneer er daadwerkelijk iemand zit. Als er niemand zit gaan de airbags dus ook niet open.
Als je hem doorsoldeert 'denkt' het systeem dat er ten alle tijden iemand zit. De airbags gaan bij een aanrijding dus gewoon, aldanniet voor niks, open.
Blijft natuurlijk nog niet de beste oplossing, maar wat jij zegt klopt iig niet.
www. M3 register .nl
- DJLeonardo
- Berichten: 2481
- Lid geworden op: 20 dec 2008, 19:31
Re: Airbaglampje
Even dit oude draadje een schopje geven aangezien dit het enige is wat de zoek functie vond.
Ik heb er een andere (bestuurders) stoel ingezet. Netjes gedaan zoals het hoort, accu losgekoppelt.
Nu is toch het airbag lampje aangegaan terwijl alle stekkers er goed in zitten. Dus ik begin te vermoeden dat er iets met de sensormat is. EDIT: dat is het dus niet want de bijrijdersstoel is niet vervangen
Nu heb ik al gevonden dat het te meten is. Je moet dan de weestand meten die de sensormat genereert. Als die hoog is is er een defect. Als de sensormat in orde is wordt de weerstand lager als er iemand op gaat zitten. Mocht je die dus kortsluiten (doorsolderen) dan wordt de weerstand bijna nul en zal hij dus denken dat er iemand zit m.a.g. dat de airbag af zou gaan bij een aanrijding (ook al zit daar dus niemand) Nu wil ik niet gaan doorsolderen.
Ik wil toch wel graag even porberen op te lossen.
Nu de vragen:
-klopt het dat de bestuurders stoel geen mat+sensor heeft? Dat is wel zo logisch zijn aangezien er altijd iemand zit als de auto rijdt
-Als ie d'r dus wel zit: Wie weet welke pinnen van de gele multistekker voor de airbag mat zijn. En waarom zit er geen sensor kastje onder de bestuurdersstoel?
Even voor de duidelijkheid. Ik heb alleen nog de bestuurdersstoel vervangen dus het kan (bijna) niet de bijrijdersstoel zijn.
Ik heb er een andere (bestuurders) stoel ingezet. Netjes gedaan zoals het hoort, accu losgekoppelt.
Nu is toch het airbag lampje aangegaan terwijl alle stekkers er goed in zitten. Dus ik begin te vermoeden dat er iets met de sensormat is. EDIT: dat is het dus niet want de bijrijdersstoel is niet vervangen
Nu heb ik al gevonden dat het te meten is. Je moet dan de weestand meten die de sensormat genereert. Als die hoog is is er een defect. Als de sensormat in orde is wordt de weerstand lager als er iemand op gaat zitten. Mocht je die dus kortsluiten (doorsolderen) dan wordt de weerstand bijna nul en zal hij dus denken dat er iemand zit m.a.g. dat de airbag af zou gaan bij een aanrijding (ook al zit daar dus niemand) Nu wil ik niet gaan doorsolderen.
Ik wil toch wel graag even porberen op te lossen.
Nu de vragen:
-klopt het dat de bestuurders stoel geen mat+sensor heeft? Dat is wel zo logisch zijn aangezien er altijd iemand zit als de auto rijdt
-Als ie d'r dus wel zit: Wie weet welke pinnen van de gele multistekker voor de airbag mat zijn. En waarom zit er geen sensor kastje onder de bestuurdersstoel?
Even voor de duidelijkheid. Ik heb alleen nog de bestuurdersstoel vervangen dus het kan (bijna) niet de bijrijdersstoel zijn.
Laatst gewijzigd door DJLeonardo op 03 aug 2009, 14:01, 1 keer totaal gewijzigd.
BMW E90 330iA, BMW E87 118i