Zag jou carterventilatie er hetzelfde uit binnenin als mijne(foto pagina 1)? Of zat deze echt helemaal dicht met sludge? Bij mij waren alle slangen nog in goede staat, ook geen lek dus had deze goed schoongemaakt en terug geplaatst.
Spruit moet er 100% vanaf. Ik heb ookgelezen dat het zonder kan, ikzelf zie niet in hoe.AlexS schreef:Grrrr, als iedereen t zelf kan moet ik t ook kunnen! Maar eens alle spullen bij elkaar rapen dan en aan de bak ermee! Meteen krukassensor meepakken lijkt me t makkelijkste. X.x.x.; heb jij het spruitstuk er indedaad afgehaald of lukte het jou zonder dat ?
Ik heb met heel veel verlengstukken met de ratel onder de automgelegen precies overal langs, bodemplaat zat er overigens nog onderBMW-Mannetje schreef:Ging dat een beetje? Die bout die je van onder los moet maken thuis voor de deur?
Mooi dat t gelukt is!
die onderste bout heb ik met een 1/4' rateltje gedaan met dop 8, ging net aan bij mij.
Nah een heel kleinbeetje niet zoveel olie als bij jou vreemd genoeg geen sludge in het spruitje terwijl alle slangen helemaal vol zaten. Alle slangen vervangen, ze waren dicht heel tot ik ze beetpakte.blitzyj schreef:@X.x.x: netjes!
Zag jou carterventilatie er hetzelfde uit binnenin als mijne(foto pagina 1)? Of zat deze echt helemaal dicht met sludge? Bij mij waren alle slangen nog in goede staat, ook geen lek dus had deze goed schoongemaakt en terug geplaatst.
Kan zomaar het slangetje zijn tussen motor en die secundaire luchtpomp (die grote ronde box). Is van 'tzelfde materiaal als die van de carterventilatie, dus breken ook zomaar eens.. Evt heb ik voor weinig nog een goeie luchtpomp liggen voor een 4 cylinder, bij mijn vader bleek het dus dat slangetje te zijn.Heb nu alleen soms nog een roffel geluid onder de motorkap bij een koude start. Denk dat het die grote ronde box is links voor onder de motorkap. Had ik al alleen met heel koud weer en bij de eerste start. Volgend project haha.