N42 Carterventilatie
Re: N42 Carterventilatie
@X.x.x: netjes!
Zag jou carterventilatie er hetzelfde uit binnenin als mijne(foto pagina 1)? Of zat deze echt helemaal dicht met sludge? Bij mij waren alle slangen nog in goede staat, ook geen lek dus had deze goed schoongemaakt en terug geplaatst.
Zag jou carterventilatie er hetzelfde uit binnenin als mijne(foto pagina 1)? Of zat deze echt helemaal dicht met sludge? Bij mij waren alle slangen nog in goede staat, ook geen lek dus had deze goed schoongemaakt en terug geplaatst.
Re: N42 Carterventilatie
Spruit moet er 100% vanaf. Ik heb ookgelezen dat het zonder kan, ikzelf zie niet in hoe.AlexS schreef:Grrrr, als iedereen t zelf kan moet ik t ook kunnen! Maar eens alle spullen bij elkaar rapen dan en aan de bak ermee! Meteen krukassensor meepakken lijkt me t makkelijkste. X.x.x.; heb jij het spruitstuk er indedaad afgehaald of lukte het jou zonder dat ?
Re: N42 Carterventilatie
Ik heb met heel veel verlengstukken met de ratel onder de automgelegen precies overal langs, bodemplaat zat er overigens nog onderBMW-Mannetje schreef:Ging dat een beetje? Die bout die je van onder los moet maken thuis voor de deur?
Mooi dat t gelukt is!
die onderste bout heb ik met een 1/4' rateltje gedaan met dop 8, ging net aan bij mij.
Re: N42 Carterventilatie
Nah een heel kleinbeetje niet zoveel olie als bij jou vreemd genoeg geen sludge in het spruitje terwijl alle slangen helemaal vol zaten. Alle slangen vervangen, ze waren dicht heel tot ik ze beetpakte.blitzyj schreef:@X.x.x: netjes!
Zag jou carterventilatie er hetzelfde uit binnenin als mijne(foto pagina 1)? Of zat deze echt helemaal dicht met sludge? Bij mij waren alle slangen nog in goede staat, ook geen lek dus had deze goed schoongemaakt en terug geplaatst.
Heb nu alleen soms nog een roffel geluid onder de motorkap bij een koude start. Denk dat het die grote ronde box is links voor onder de motorkap. Had ik al alleen met heel koud weer en bij de eerste start. Volgend project haha.
-
- Berichten: 105
- Lid geworden op: 04 nov 2012, 21:15
- Locatie: Haarlemmermeer
Re: N42 Carterventilatie
Haha okee, crea-bea!
Ik ga het morgen avond doen, dan kan ik bij een maat op de brug!
kan ik gelijk de boel helemaal schoon spuiten.
Ik ga het morgen avond doen, dan kan ik bij een maat op de brug!
kan ik gelijk de boel helemaal schoon spuiten.
The ultimate driving machine, BMW
Re: N42 Carterventilatie
Das beter. Had je ook last van lekkage?
Laatst gewijzigd door Rene08 op 25 feb 2013, 13:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote van voorgaand bericht verwijderd, zie de BimmerPortal huisregels m.b.t. quoten
Reden: Quote van voorgaand bericht verwijderd, zie de BimmerPortal huisregels m.b.t. quoten
-
- Berichten: 105
- Lid geworden op: 04 nov 2012, 21:15
- Locatie: Haarlemmermeer
Re: N42 Carterventilatie
Ja, veel lekkage..
Heb de auto zo gekocht, inmiddels heb ik de oliefilterhuispakking vervangen en de vacuumpomp gereviseerd.
Morgen ga ik het blok zo goed mogelijk schoonmaken, zodat ik kan kijken waar ie nu nog lekt.
Dat kan goed omdat ik van onderaf bij de achterkant van het blok kan komen als de bodemplaat eraf is en bij de rechterkant als de inlaat eraf is.
Voor en links zijn schoon.
Heb de auto zo gekocht, inmiddels heb ik de oliefilterhuispakking vervangen en de vacuumpomp gereviseerd.
Morgen ga ik het blok zo goed mogelijk schoonmaken, zodat ik kan kijken waar ie nu nog lekt.
Dat kan goed omdat ik van onderaf bij de achterkant van het blok kan komen als de bodemplaat eraf is en bij de rechterkant als de inlaat eraf is.
Voor en links zijn schoon.
The ultimate driving machine, BMW
Re: N42 Carterventilatie
Zou beginnen met je carterventilatie, volgens mij kan de oliedruk oplopen als deze verstopt zit waardoordit olie lekkage kan veroorzaken. Daarna schoonmaken en met de tijd nog een keer kijken. Mijne lekte ook boven bij defilter, na de vloeibare pakking geen last meer op het filterhuis. Echter door de druk ging hij bij de dop van de oliefilter lekken, daarboven dus. Na het vervangen van ccv geen last meer gehad van beide. Nu ff afwachten of het onder het blok droog blijft.
Laatst gewijzigd door Rene08 op 25 feb 2013, 13:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote van voorgaand bericht verwijderd, zie de BimmerPortal huisregels m.b.t. quoten
Reden: Quote van voorgaand bericht verwijderd, zie de BimmerPortal huisregels m.b.t. quoten
-
- Berichten: 105
- Lid geworden op: 04 nov 2012, 21:15
- Locatie: Haarlemmermeer
Re: N42 Carterventilatie
Ja precies, ik had t gelezen idd, die druk kan oplopen tot 20bar.
Wat er dan gebeurd is dat ie de olie kwijt moet (o.a. door je filter, vacuumpomp etc) maar ook.door je uitlaatspruitstuk en je kat.
dat is waarom je veel witte rook krijgt, verbrande olie in je spruitstuk/katalysator.
morgen ga ik die carterventilatie vervangen en gelijk mn blok schoon maken.
Wat er dan gebeurd is dat ie de olie kwijt moet (o.a. door je filter, vacuumpomp etc) maar ook.door je uitlaatspruitstuk en je kat.
dat is waarom je veel witte rook krijgt, verbrande olie in je spruitstuk/katalysator.
morgen ga ik die carterventilatie vervangen en gelijk mn blok schoon maken.
The ultimate driving machine, BMW
Re: N42 Carterventilatie
Kan zomaar het slangetje zijn tussen motor en die secundaire luchtpomp (die grote ronde box). Is van 'tzelfde materiaal als die van de carterventilatie, dus breken ook zomaar eens.. Evt heb ik voor weinig nog een goeie luchtpomp liggen voor een 4 cylinder, bij mijn vader bleek het dus dat slangetje te zijn.Heb nu alleen soms nog een roffel geluid onder de motorkap bij een koude start. Denk dat het die grote ronde box is links voor onder de motorkap. Had ik al alleen met heel koud weer en bij de eerste start. Volgend project haha.
soms kan je niet voorkomen dat er dingen goed gaan
-
- Berichten: 105
- Lid geworden op: 04 nov 2012, 21:15
- Locatie: Haarlemmermeer
Re: N42 Carterventilatie
Gister avond ook mijn carterventilatie vervangen.
Ben blij dat ik het niet thuis buiten op straat gedaan heb!!
We waren met zn 2e en een brug al 4 uur bezig! (wel heb ik het hele blok schoon gespoten en alle onderdelen schoongemaakt)
Ik heb voor de gein de oude CCV unit uit elkaar gehaald, dit is het resultaat:
Lijkt me vrij duidelijk!!
Zat er vanaf 2003 en 240.000km al in.
Ik hoop dat al mn klachten weg zijn..
dat zal binnenkort wel blijken als ik een tijdje met de auto gereden heb.
Ben blij dat ik het niet thuis buiten op straat gedaan heb!!
We waren met zn 2e en een brug al 4 uur bezig! (wel heb ik het hele blok schoon gespoten en alle onderdelen schoongemaakt)
Ik heb voor de gein de oude CCV unit uit elkaar gehaald, dit is het resultaat:
Lijkt me vrij duidelijk!!
Zat er vanaf 2003 en 240.000km al in.
Ik hoop dat al mn klachten weg zijn..
dat zal binnenkort wel blijken als ik een tijdje met de auto gereden heb.
The ultimate driving machine, BMW
Re: N42 Carterventilatie
Haha zelfde hierzo, na lekker dat het weergedaan is.
Zal ook ff die ronde box nakijken.
Zal ook ff die ronde box nakijken.
Laatst gewijzigd door Rene08 op 26 feb 2013, 19:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote van voorgaand bericht verwijderd, zie de BimmerPortal huisregels m.b.t. quoten
Reden: Quote van voorgaand bericht verwijderd, zie de BimmerPortal huisregels m.b.t. quoten
Re: N42 Carterventilatie
Sow die ziet er indd smerig uit, die ga ik binnenkort nu dus ook laten vervangen, weet iemand de prijs ongeveer bij de dealer, kun je er vanuit de onderkant met een brug niet bij zonder het inlaatspruitstuk eraf te halen?
-
- Berichten: 105
- Lid geworden op: 04 nov 2012, 21:15
- Locatie: Haarlemmermeer
Re: N42 Carterventilatie
Het kost ongeveer €150 euro bij de dealer.
Nee daar kan je absoluut niet bij, 300% zeker dat het je niet lukt zonder je inlaat eraf te halen
Nee daar kan je absoluut niet bij, 300% zeker dat het je niet lukt zonder je inlaat eraf te halen
The ultimate driving machine, BMW
Re: N42 Carterventilatie
Helaas Bedoel een totale reparatie inclusief monteren en dergelijke. Lijkt me ook handig dan gelijk de krukassensor te vervangen aangezien hiervoor ook het inlaattraject eraf moet.