Probleem alarm etc.

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Mark_BMW

Re: Probleem alarm etc.

Bericht door Mark_BMW » 20 dec 2013, 19:49

kijk netjes man ;)
zelf proberen in te leren zoals dat youtube filmpje eerder in dit topic of toch maar bezoekje dealer?

Beens1

Bericht door Beens1 » 20 dec 2013, 20:01

Ik ga het eerst zelf proberen.

Mark_BMW

Bericht door Mark_BMW » 20 dec 2013, 20:11

Beens1 schreef:Ik ga het eerst zelf proberen.
:duimen:

U-car

Bericht door U-car » 21 dec 2013, 00:00

De bmw dealer in Rotterdam (F. Breeman) ondersteunt de vereniging van bmw oldtimers (ook e36) met kennis en heeft ook sommige onderdelen die niet meer leverbaar waren opnieuw laten produceren.

Dit alles weet ik, omdat ik altijd mooie post en emails van ze krijg :).

Het probleem is dat ze telefonisch (onderdelenmagazijn) heel slecht bereikbaar zijn. In jou geval zul je ze moeten mailen voor het onderdeel. Als zij het niet weten, dan rest een uitgebreide zoektocht op het web.

N.b.; iemand schreef dat Vw plug en play kabelbomen maakt, dit klopt want het is voor een producent vele malen goedkoper om maar 1 type kabelboom te laten produceren.
Huidig: E46 330Ci cabriolet / S1000R

Beens1

Bericht door Beens1 » 10 jan 2014, 14:34

Ik had laatst zo'n kastje besteld van E-bay, serpi star etc.
Nu heb ik dus van mijn oude kastje het printplaatje overgezet in dat 'nieuwe' kastje (omdat mijn oude kastje gescheurd is) en een nieuwe batterij geplaatst.

Ik dacht daarna: 'Nooit geschoten is altijd mis', dus ging ik buiten kijken of het kastje nog werkte en ik het spul niet in hoef te leren.
En warempel, het systeem werkte meteen. Ik moet wel zeggen dat ik bij de wissel van de batterijen alles klaar had liggen. Dus tussen de twee batterijen heeft misschien 2 seconden wisseltijd gezeten.
Wat nu nog steeds wel is, dat het systeem niet overal werkt.
Als ik achter de auto sta, gebeurt er niets. Ga ik vervolgens naast de auto staan, dan doet het systeem het wel.
Eerst kon ik als ik binnen stond m'n auto gewoon op slot doen, dat werkt dus niet meer.
Misschien dat het elders nog wel werkt, maar hier niet voor de deur?
Edit:
Oké, dat ging ik dus even uitproberen.
In het buitengebied hier in de gemeente werkt alles oké en hier voor de deur geeft hij kuren. Direct om de hoek doet hij het zelfs helemaal niet. Ik ga dus toch iets verdenken dat dezelfde frequentie heeft als mijn alarm.

Beens1

Bericht door Beens1 » 10 jan 2014, 16:13

Het mysterie is zo goed als zeker opgelost!
Buren twee huizen verderop hebben een alarmsysteem in huis. Als ik mijn auto voor het huis zet en op slot wil doen of openen, werkt dat alleen als je heel dicht naast de auto staat. Opzij van het huizenblok, naast het huis met het alarmsysteem, werkte het helemaal niet.
Als ik mijn auto verderop in de straat, voor een ander blok, parkeer is er geen probleem en werkt alles.
Dus ik ben naar de buurvrouw gegaan en gevraagd of ze een test wilde uitvoeren. Dus zij batterij uit haar alarm en ik zet de auto voor de deur. Voilà, alles werkte goed. Het zal wel op dezelfde frequentie zitten.
Dus nu zet ik in vervolg de auto verderop in de straat. Het alarm wat zij in huis hebben is een simpel ding op bewegingsdetectie, dat is nodig om bepaalde redenen, dus pas ik mij aan.
Hopen dat nu dus het probleem inderdaad is opgelost, wat wel zo goed als zeker is. Maar ja, you never know... :|

brace92

Bericht door brace92 » 27 jan 2014, 22:26

Als je binnen de minuut je battery wisselt hoef je niet opnieuw in te leren.

greetz brace

Beens1

Bericht door Beens1 » 27 jan 2014, 22:41

Probleem is inderdaad nu dus duidelijk/opgelost. Alles werkt weer perfect!
@Brace: Dat heb ik inderdaad ondervonden dus.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Techniek”