startmotor slaat niet aan
Re: startmotor slaat niet aan
wat is je woonplaats. Kijken gaat sneller dan uitleggen.
Het geluid bij vermogen vragen in sportstand. mmmmmmmmmmmmmmmmmmm
Re: startmotor slaat niet aan
Je hoort hem tikken, dus zoizo spanning, denk gewoon startmotor kapot ,maar kom der niet bij.
Op een lieve mannier zonder dat ik het halve blok uitelkaar moet trekken ,om er een tik op te kunne geven
Op een lieve mannier zonder dat ik het halve blok uitelkaar moet trekken ,om er een tik op te kunne geven
Re: startmotor slaat niet aan
Ik woon in katwijk aan zee
Re: startmotor slaat niet aan
En loopt de BMW weer?
Re: startmotor slaat niet aan
Nee zeker niet ,kheb een hele drukke werk piriode achter de rug waardoor ik geen tijd had om naar me auto te kijken , kheb zojuist een startmotor gekocht bij de sloop ,van het weekend gaat hij de brug op en zullen we het gaan zien
Re: startmotor slaat niet aan
De bimmer liep doormiddel van de sleepkabels ,dus kheb goeie hoop
- bimmer-jeroen
- Berichten: 569
- Lid geworden op: 06 jul 2010, 17:57
- Locatie: Brucht
Re: startmotor slaat niet aan
Je kunt bij je startmotor komen als je de versnellingsbak iets achterover laat komen.. dan kun je de startmotor bouten losdraaien.
De bedrading van de startmotor kun je bij als je de DISA klep (op de zijkant in je inlaatspruitstuk en je olie peilstok weghaalt.) Dat is voor mij de snelste manier (heb niet van die kleine handjes
)
De bedrading van de startmotor kun je bij als je de DISA klep (op de zijkant in je inlaatspruitstuk en je olie peilstok weghaalt.) Dat is voor mij de snelste manier (heb niet van die kleine handjes
![:gek: :gek:](./images/smilies/gek.gif)
e36, 318IS M44 sedan, Montreal blauw, Bilstein B12 Pro kit. LPG G3, (individual uitvoering)
Re: startmotor slaat niet aan
Op de 1 of andere manier kreeg de startmotor geen spanning.maar we hebben hem omzeild met de voeding uit contact naar de startmotor ,dus hij loopt . Maar nu brand de binnen verlichting niet en cv werkt ook nog steeds niet , en af en toe kan ik gas geven wat ik wil ,komt hij niet vooruit maar wel toeren.. iemand nog een idee?
Re: startmotor slaat niet aan
Op de 1 of andere manier kreeg de startmotor geen spanning.maar we hebben hem omzeild met de voeding uit contact naar de startmotor ,dus hij loopt . Maar nu brand de binnen verlichting niet en cv werkt ook nog steeds niet , en af en toe kan ik gas geven wat ik wil ,komt hij niet vooruit maar wel toeren.. iemand nog een idee?
Re: startmotor slaat niet aan
gezien je verhaal is het eerste waar ik naar zou gaan kijken: je contactslot. Al de problemen die jij aangeeft zijn op je contactslot aangesloten. Heb je toevallig altijd een grote sleutelbos aan je autosleutel hangen als je rijdt? Dit is bij BMW een overbekend euvel. Is dit het niet zou je de volgende stappen kunnen proberen waarbij ik je vragen beantwoord heb.
je hebt al aangegeven dat je een breuk in je massakabel had, dus kan het zijn dat er te weinig massa was voor een goede start. Je hebt echter wel volaan geprobeerd te starten. De startmotor krijgt wel volop stroom maar kan dit vervolgens niet kwijt en wordt dus loeiheet. Het kan dus zijn dat a, je startmotor verkoold is of B: je bedrading naar de startmotor verbrand is. Dit zal je dus eerst uit moeten vinden.
Ik zou het volgende doen.
-Startmotor verwijderen en deze afhankelijk van de auto testen.
-Accu van de auto meten en voltage noteren.
-Iemand laten starten en het voltage meten dat de solenoid van het contactslot krijgt. Dit moet gelijk zijn aan het voltage van de accu. Is dit lager zit er hier dus een probleem.
-Voltage meten op de plus van de startmotor en de massa van de startmotor. Ook hier mag dus geen verschil in zitten. Is dit wel zo is de bedrading dus aan vervanging toe.
Eerder is al aangegeven dat je de bedrading ook kan proberen te meten zonder de startmotor te verwijderen, maar dan kan je je startmotor dus niet meten.
Problemen hiermee zijn overbekend. misschien is hij gewoon kaduuk. meet ook even of de module wel stroom krijgt.
zijn er nu problemen met de voeding van de module en met de stroomleverantie van het contactslot naar de startmotor heb je dus een probleem in je kabelboom
Kan je even precies aangeven hoe je omzeild heb, want ik begrijp niets van je verhaal.Op de 1 of andere manier kreeg de startmotor geen spanning.maar we hebben hem omzeild met de voeding uit contact naar de startmotor ,dus hij loopt
je hebt al aangegeven dat je een breuk in je massakabel had, dus kan het zijn dat er te weinig massa was voor een goede start. Je hebt echter wel volaan geprobeerd te starten. De startmotor krijgt wel volop stroom maar kan dit vervolgens niet kwijt en wordt dus loeiheet. Het kan dus zijn dat a, je startmotor verkoold is of B: je bedrading naar de startmotor verbrand is. Dit zal je dus eerst uit moeten vinden.
Ik zou het volgende doen.
-Startmotor verwijderen en deze afhankelijk van de auto testen.
-Accu van de auto meten en voltage noteren.
-Iemand laten starten en het voltage meten dat de solenoid van het contactslot krijgt. Dit moet gelijk zijn aan het voltage van de accu. Is dit lager zit er hier dus een probleem.
-Voltage meten op de plus van de startmotor en de massa van de startmotor. Ook hier mag dus geen verschil in zitten. Is dit wel zo is de bedrading dus aan vervanging toe.
Eerder is al aangegeven dat je de bedrading ook kan proberen te meten zonder de startmotor te verwijderen, maar dan kan je je startmotor dus niet meten.
Je CV en binnenverlichting, worden door dezelfde module bestuurd klikMaar nu brand de binnen verlichting niet en cv werkt ook nog steeds niet
Problemen hiermee zijn overbekend. misschien is hij gewoon kaduuk. meet ook even of de module wel stroom krijgt.
zijn er nu problemen met de voeding van de module en met de stroomleverantie van het contactslot naar de startmotor heb je dus een probleem in je kabelboom
Dit snap ik niet helemaal. reageert de motor niet op het gaspedaal en komt hij slecht op toeren of komt hij juist goed op toeren en komt de auto niet vooruit, wat inhoud dat er iets in de aandrijving kapot is?en af en toe kan ik gas geven wat ik wil ,komt hij niet vooruit maar wel toeren.. iemand nog een idee?
Re: startmotor slaat niet aan
Kan me gas in trappen hoor de motor, maar kmteller neemt af , dacht zelf nog aan 5 weken stil staan en vuile benzine
-
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 05 jun 2011, 19:14
Re: startmotor slaat niet aan
Gasgeven, toeren omhoog, snelheid omlaag = koppeling.steefjuh1 schreef:Kan me gas in trappen hoor de motor, maar kmteller neemt af , dacht zelf nog aan 5 weken stil staan en vuile benzine
9 van de 10x...
Re: startmotor slaat niet aan
Ja maar dat was niet . we hebben de lucht inlaat er afgehaald en zo kabel getrokken ,door een monteur is alles gebeurt
Re: startmotor slaat niet aan
Maar net weze rijden ,en daarna starte hij weer niet meer
Re: startmotor slaat niet aan
Steef, sorry hoor, maar ik vind niet dat je echt slim bezig bent.
Overduidelijk is er een probleem met de electriciteit, en door gewoon met de auto te gaan rijden terwijl hij een electriciteitsprobleem heeft en ook nog eens niet goed loopt, vraag je echt om problemen. Jouw auto zou echt niet de eerste zijn die langs de kant van de weg uit staat te branden, en zal ook niet de laatste zijn.
Volgens mij is het verstandiger met je problemen naar een BMW specialist te gaan (niet te verwarren met de BMW dealer). Het begint nu toch wel een opstapeling van problemen te worden, en misschien heeft deze de problemen in no time boven water. Als ik de problemen zo inschat gaat dit altijd goedkoper zijn dan een nieuwe auto kopen. Je kan hem uiteraard ook vragen eerst de problemen op te sporen en deze aan je door te geven zodat je kan beslissen of je de auto nog laat repareren of niet.
Of je vraagt hulp aan bijvoorbeeld DW70, iemand die best verstand van zaken heeft. Hij heeft je overigens al zijn hulp aangeboden.
Just my 2 cents
Succes,
Mike.
Overduidelijk is er een probleem met de electriciteit, en door gewoon met de auto te gaan rijden terwijl hij een electriciteitsprobleem heeft en ook nog eens niet goed loopt, vraag je echt om problemen. Jouw auto zou echt niet de eerste zijn die langs de kant van de weg uit staat te branden, en zal ook niet de laatste zijn.
Volgens mij is het verstandiger met je problemen naar een BMW specialist te gaan (niet te verwarren met de BMW dealer). Het begint nu toch wel een opstapeling van problemen te worden, en misschien heeft deze de problemen in no time boven water. Als ik de problemen zo inschat gaat dit altijd goedkoper zijn dan een nieuwe auto kopen. Je kan hem uiteraard ook vragen eerst de problemen op te sporen en deze aan je door te geven zodat je kan beslissen of je de auto nog laat repareren of niet.
Of je vraagt hulp aan bijvoorbeeld DW70, iemand die best verstand van zaken heeft. Hij heeft je overigens al zijn hulp aangeboden.
Just my 2 cents
Succes,
Mike.