Tom jij weet ook wel dat een diesel een lamdasonde heeft. of je het nu zuurstof noemt of te rijk/arm mengsel oid

Oh. Ik dacht dat zelfs een diesel een verbrandingsmotor is. Impliceert het woord verbranding niet dat er zuurstof nodig is?tom_il schreef:Verhoogde uitstoot wijst meestal op EGR klep.
Teveel zuurstof bij een Diesel![]()
Tom, als het zo simpel zou zijn had ik niet de hele bende bij mij stap voor stap hoeven vervangen. Echter ik had geen(!!!) foutmeldingen maar toch echt een bagger 535d. Nu met alle vervangen nog steeds geen meldingen maar wel een auto die echt geweldig rijdt als een 535d. Zo rijden er echt niet veel.tom_il schreef:Diesel draait op een overmaat aan zuurstof.
Zoals gezegd 9/10 is het een EGR Probleem, roetfilter geeft een te hoge tegendruk melding.
Vandaar dat het niet 10/10 isVintiem schreef:Tom, als het zo simpel zou zijn had ik niet de hele bende bij mij stap voor stap hoeven vervangen. Echter ik had geen(!!!) foutmeldingen maar toch echt een bagger 535d. Nu met alle vervangen nog steeds geen meldingen maar wel een auto die echt geweldig rijdt als een 535d. Zo rijden er echt niet veel.tom_il schreef:Diesel draait op een overmaat aan zuurstof.
Zoals gezegd 9/10 is het een EGR Probleem, roetfilter geeft een te hoge tegendruk melding.
Maar Paul, ik zou met deze meldingen het EGR vacuumventiel nakijken. Deze zit onder je inlaat, kan je zonder demontage van je inlaat zo goed als niet bij, en zou wel eens defect kunnen zijn