
BMW E39 520i (2003) Titangrau
Re: BMW E39 520i (2003) Titangrau
Ziet er goed uit
Dat stuurtje staat ook op mijn wens lijstje...Erg mooi
En wat kleur betreft,sinds ik hem voor de deur heb staan, denk ik elke keer weer:wauw...gaaf kleurtje.

Dat stuurtje staat ook op mijn wens lijstje...Erg mooi
En wat kleur betreft,sinds ik hem voor de deur heb staan, denk ik elke keer weer:wauw...gaaf kleurtje.
- LarsBrugman
- Berichten: 106
- Lid geworden op: 18 nov 2017, 16:11
Re: BMW E39 520i (2003) Titangrau
Helaas slecht nieuws vandaag. Was ik zo blij dat ik het hele koelsysteem vervangen had, sta ik op de A15 ineens zonder koelvloeistof en met een temperatuurnaald in het rood had begraven. Heb de auto af laten koelen en de koelvloeistof die ik achterin had liggen erin gegooid en ben de laatste 5 minuten nog naar huis gereden

Vandaag de auto naar Gijsbertsen gebracht, waar de diagnose was dat de radiateur gescheurd was. Deze wordt nu vervangen en vrijdag kan ik de auto weer ophalen. Hoop wel dat het nu klaar is met het hele drama met het koelsysteem, want dit is al de 2e keer in 2 maanden dat de auto mij heeft laten staan

Vandaag de auto naar Gijsbertsen gebracht, waar de diagnose was dat de radiateur gescheurd was. Deze wordt nu vervangen en vrijdag kan ik de auto weer ophalen. Hoop wel dat het nu klaar is met het hele drama met het koelsysteem, want dit is al de 2e keer in 2 maanden dat de auto mij heeft laten staan
Re: BMW E39 520i (2003) Titangrau
Balen man! Hopelijk is het nu klaar idd!
BMW E46 318i Touring, 07/2003 - Showroom
Verkocht: BMW E39 528iA Touring, 01/2000 - Showroom
Ik ben beschikbaar voor fotoshoots van jouw BMW! Meer info via PB.
Volg mijn auto-avonturen op Instagram: @robinvanarkel.nl | @robins_bmw
Verkocht: BMW E39 528iA Touring, 01/2000 - Showroom
Ik ben beschikbaar voor fotoshoots van jouw BMW! Meer info via PB.
Volg mijn auto-avonturen op Instagram: @robinvanarkel.nl | @robins_bmw
- LarsBrugman
- Berichten: 106
- Lid geworden op: 18 nov 2017, 16:11
Re: BMW E39 520i (2003) Titangrau
M'n wielen zijn weer terug, en opgeknapt. Op de oude foto's is te zien hoe de lak los liet, nu ziet het er weer geweldig uit





Re: BMW E39 520i (2003) Titangrau
Blijven mooie velgen, zeker als ze net zijn opgeknapt. Samen met de styling 66 denk ik mijn favoriete wielen voor onder een e39.
BMW E46 318i Touring, 07/2003 - Showroom
Verkocht: BMW E39 528iA Touring, 01/2000 - Showroom
Ik ben beschikbaar voor fotoshoots van jouw BMW! Meer info via PB.
Volg mijn auto-avonturen op Instagram: @robinvanarkel.nl | @robins_bmw
Verkocht: BMW E39 528iA Touring, 01/2000 - Showroom
Ik ben beschikbaar voor fotoshoots van jouw BMW! Meer info via PB.
Volg mijn auto-avonturen op Instagram: @robinvanarkel.nl | @robins_bmw
Re: BMW E39 520i (2003) Titangrau
Netjes weer, hopelijk voorlopig weer alleen genieten van de wagen !
- LarsBrugman
- Berichten: 106
- Lid geworden op: 18 nov 2017, 16:11
Re: BMW E39 520i (2003) Titangrau
Tijdje geen update meer geplaatst, maar wel weer een hoop aan de auto gedaan.
-De ventilatorkoppeling stopte er helaas met de enorme hitte mee. Gelukkig meteen op kunnen lossen dus hier relatief weinig last van gehad. Ook godzijdank geen file hoeven te rijden die tijd...
-Ik had last van water achterin net achter airco ventilatoren achter. Dit bleek de afwatering van de airco te zijn. Deze zijn doorgeblazen en sindsdien geen last meer gehad.
-Remblokken voor zijn vervangen. Deze waren echt op en begonnen een schurend geluid te maken.
Daarna door Gijsbertsen in Odijk een lijstje laten maken van zaken die vervangen moeten worden. Daarvan is het volgende door hen vervangen:
-Draagarm rechtsachter vervangen
-Stuurbekrachtigingsslang naar radiateur en aanzuigslang stuurbekrachtiging vervangen wegens lekkage
-Draagarmrubbers voor vervangen omdat ze gescheurd waren
-Nieuwe achterbanden (Wederom Michelin Pilot Sport 4)
-Koelwaterslang van secundaire waterpomp naar inlaat vervangen. (Dit was de enige die ik nog niet had gedaan)
-Ruitensproeierpomp vervangen.
-Inlaatslang na LMM vervangen. (Af en toe last van zakken toeren als ik naar een stoplicht reed en de koppeling in trapte)
-Auto is volledig uitgelijnd.
Al met al geen enorm gekke dingen voor een auto die inmiddels al dik 16 jaar oud is. Moet zeggen dat ik wel verschil merk met het rijden. Voorheen was er altijd wel een lichte trilling aanwezig. Die is nu helemaal weg en de wagen rijdt echt heerlijk. Ook loopt de motor met gas los op de snelweg een stuk lekkerder. Voor het vervangen van de inlaatslang liep die af en toe best onrustig als je bijvoorbeeld moest remmen. Dit is nu helemaal weg.
Binnenkort moeten de volgende zaken gebeuren:
-Wielkastbekleding linksvoor moet vervangen worden. Deze is, zoals wel vaker bij E39's gescheurd en de helft ben ik ergens onderweg verloren.
-Het spatbord linksvoor gaat opnieuw gespoten worden. (Verzekeringsgevalletje)
-Logo op de motorkap begint enorm te vervagen dus hier ga ik ook een nieuwe voor halen
-Voetsteun is gescheurd, ben op zoek naar een goede vervanger.
Nog een paar foto's die ik een tijdje geleden gemaakt had:


-De ventilatorkoppeling stopte er helaas met de enorme hitte mee. Gelukkig meteen op kunnen lossen dus hier relatief weinig last van gehad. Ook godzijdank geen file hoeven te rijden die tijd...
-Ik had last van water achterin net achter airco ventilatoren achter. Dit bleek de afwatering van de airco te zijn. Deze zijn doorgeblazen en sindsdien geen last meer gehad.
-Remblokken voor zijn vervangen. Deze waren echt op en begonnen een schurend geluid te maken.
Daarna door Gijsbertsen in Odijk een lijstje laten maken van zaken die vervangen moeten worden. Daarvan is het volgende door hen vervangen:
-Draagarm rechtsachter vervangen
-Stuurbekrachtigingsslang naar radiateur en aanzuigslang stuurbekrachtiging vervangen wegens lekkage
-Draagarmrubbers voor vervangen omdat ze gescheurd waren
-Nieuwe achterbanden (Wederom Michelin Pilot Sport 4)
-Koelwaterslang van secundaire waterpomp naar inlaat vervangen. (Dit was de enige die ik nog niet had gedaan)
-Ruitensproeierpomp vervangen.
-Inlaatslang na LMM vervangen. (Af en toe last van zakken toeren als ik naar een stoplicht reed en de koppeling in trapte)
-Auto is volledig uitgelijnd.
Al met al geen enorm gekke dingen voor een auto die inmiddels al dik 16 jaar oud is. Moet zeggen dat ik wel verschil merk met het rijden. Voorheen was er altijd wel een lichte trilling aanwezig. Die is nu helemaal weg en de wagen rijdt echt heerlijk. Ook loopt de motor met gas los op de snelweg een stuk lekkerder. Voor het vervangen van de inlaatslang liep die af en toe best onrustig als je bijvoorbeeld moest remmen. Dit is nu helemaal weg.
Binnenkort moeten de volgende zaken gebeuren:
-Wielkastbekleding linksvoor moet vervangen worden. Deze is, zoals wel vaker bij E39's gescheurd en de helft ben ik ergens onderweg verloren.
-Het spatbord linksvoor gaat opnieuw gespoten worden. (Verzekeringsgevalletje)
-Logo op de motorkap begint enorm te vervagen dus hier ga ik ook een nieuwe voor halen
-Voetsteun is gescheurd, ben op zoek naar een goede vervanger.
Nog een paar foto's die ik een tijdje geleden gemaakt had:


Re: BMW E39 520i (2003) Titangrau
Mooie 5 serie. Lijkt mij een zeer comfortabele wagen om kilometers in te maken.
Re: BMW E39 520i (2003) Titangrau
Lekker bezig weer Lars, ziet er goed uit! Hele toffe foto's heb je gemaakt.
BMW E46 318i Touring, 07/2003 - Showroom
Verkocht: BMW E39 528iA Touring, 01/2000 - Showroom
Ik ben beschikbaar voor fotoshoots van jouw BMW! Meer info via PB.
Volg mijn auto-avonturen op Instagram: @robinvanarkel.nl | @robins_bmw
Verkocht: BMW E39 528iA Touring, 01/2000 - Showroom
Ik ben beschikbaar voor fotoshoots van jouw BMW! Meer info via PB.
Volg mijn auto-avonturen op Instagram: @robinvanarkel.nl | @robins_bmw
- LarsBrugman
- Berichten: 106
- Lid geworden op: 18 nov 2017, 16:11
Re: BMW E39 520i (2003) Titangrau
Tijd geleden dat ik een update heb geplaats. In de tussentijd wel nog wat aan de auto gedaan.
-Voorbumper en beide zijschermen zijn opnieuw gespoten. Voorbumper had veel steenslag en was gescheurd aan de bestuurderskant. Passagierskant had flink wat roest dus die ook maar gelijk opnieuw laten spuiten. Bestuurderszijscherm was een verzekeringsgevalletje; daar zat de volgende kras op:


-Voorbumper en beide zijschermen zijn opnieuw gespoten. Voorbumper had veel steenslag en was gescheurd aan de bestuurderskant. Passagierskant had flink wat roest dus die ook maar gelijk opnieuw laten spuiten. Bestuurderszijscherm was een verzekeringsgevalletje; daar zat de volgende kras op:
- Spoiler: Laat zien
- Spoiler: Laat zien
- Spoiler: Laat zien


Re: BMW E39 520i (2003) Titangrau
Erg mooie verschijning!
- LarsBrugman
- Berichten: 106
- Lid geworden op: 18 nov 2017, 16:11
Re: BMW E39 520i (2003) Titangrau
Afgelopen weekend naar de Nordschleife geweest om een aantal ronden te rijden. Ik heb veel race ervaring, en vind het af en toe leuk om dat nog te doen. Zelfs als de auto niet het meest geschikt is, zoals de foto's goed laten zien.








Re: BMW E39 520i (2003) Titangrau
Gaaf! Ziet er prachtig uit op de Ring!
Maar eerlijk, had ik dus nooit gedaan met m'n daily. Niet omdat ik mezelf niet vertrouw, maar meer om het feit dat er daar ik weet niet hoeveel idioten rond rijden
.
Maar eerlijk, had ik dus nooit gedaan met m'n daily. Niet omdat ik mezelf niet vertrouw, maar meer om het feit dat er daar ik weet niet hoeveel idioten rond rijden

BMW E46 318i Touring, 07/2003 - Showroom
Verkocht: BMW E39 528iA Touring, 01/2000 - Showroom
Ik ben beschikbaar voor fotoshoots van jouw BMW! Meer info via PB.
Volg mijn auto-avonturen op Instagram: @robinvanarkel.nl | @robins_bmw
Verkocht: BMW E39 528iA Touring, 01/2000 - Showroom
Ik ben beschikbaar voor fotoshoots van jouw BMW! Meer info via PB.
Volg mijn auto-avonturen op Instagram: @robinvanarkel.nl | @robins_bmw