wie o wie heeft mijn oude touring nog gezien

Show je BMW E46. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
Dnl

Re: 330d touring weer gemaakt

Bericht door Dnl » 07 feb 2010, 01:11

Kijk aan, goed nieuws :duimen:
Hopelijk heb je er nu meer geluk mee en kun je weer fijne kilometers maken met deze mooie 330d Touring! :amen:

addicted
Contacteer:

Bericht door addicted » 07 feb 2010, 03:03

@ fabian wat ik nu in 1 jaar vervangen heb is de dieselpomp, opvoerpomp sensoren, automatenbak en dan nu een kopleet blok.
over de km-stand nou die laat ik zo staan.
Het blok heeft minder gelopen dan mijn oude blok

Ik hoop dat ik aankomende tijd geen stukken meer krijg aan mijn wagen.
6x een Bmw en nu een audi A6 pro line

Fabian79

Bericht door Fabian79 » 07 feb 2010, 11:46

Dat kan ik me cker voorstellen. Ik zou er ook wel evne klaar mee zijn zo.
Wat een verdomde pech zeg. (|

Is het 530 blok nu ook krachtiger als het vorige blok of zijn ze precies hetzelfde??
E30 325i cabrio :)klik voor showroom
Afbeelding

aahhhhhh een classics gedeelte ;)

mantisnl

Bericht door mantisnl » 07 feb 2010, 18:01

Mooi dattie weer loopt! En nu ff hopen dat dit het laatste euvel was!
Veel plezier met je nieuwe blok!

Mac

Bericht door Mac » 07 feb 2010, 19:30

Top Danny :duim: veel plezier er weer mee!

addicted
Contacteer:

Bericht door addicted » 07 feb 2010, 19:45

Binnenkort wil ik nieuwe koplampglazen bestellen heeft iemand enig idee wat die koste.
Ik wil dan ook gelijk nieuwe xenon lampen er in doen welke zou ik dan moeten nemen. Verder wil ik in het voorjaar
mijn voorkant laten spuiten dus dan is ie weer als nieuw

Richel88

Bericht door Richel88 » 07 feb 2010, 23:27

Mooi dat t weer allemaal loopt! Zal wel zeker weer lekker zijn na dat jeepje ofnie
Die pastic kappe koste iets van 75 euro ps dacht ik (nie helemaal zeker) en die lampe wil ik ook wel ff wete ;)
Afbeelding
Current: | E46 330XI | E36 325 cabrio |
Previous: | E46 330D | E36 M3 cabrio | E36 328 | E21 323i |

addicted
Contacteer:

Bericht door addicted » 08 feb 2010, 00:00

@ richel88 Dat is zeker een verschil alleen al het verbruik.

Dus dat is ook weer 150€ voor de koplampglazen en dan nog nieuwe xenon lampen erin

bjornc
Bouwer van BimmerPortal

Bericht door bjornc » 08 feb 2010, 07:41

Er al aan gedacht om de koplampglazen te polijsten?
Kan je schijnbaar prima zelf doen.

Robbel

Bericht door Robbel » 08 feb 2010, 11:59

alleen schijnen ze dan toch vrij snel weer lelijker te worden daarna... beschermlaagje :?

Maar gefeliciteerd Danny, moet toch wel weer fijn zijn je vertrouwde beesje terug te hebben ;)
Nu maar hopen dat ze je niet meer in de steek laat na al de liefde (lees: geld) die je erin hebt gestoken :)
_______________________________Showroom________________________________
Afbeelding
Dit onderschrift is mede mogelijk gemaakt door DV

B46
Contacteer:

Bericht door B46 » 08 feb 2010, 14:18

Mooi dat 'ie weer loopt!

Koplampglazen zullen je idd zo'n 75 á 80 euro per stuk kosten. Vergeet niet gelijk de rubberen pakking mee te bestellen, kost een paar euro en zo voorkom je evt. lekkage.
Xenon lampen kun je het beste de Philips kopen imho, zijn niet eens zo duur. 35 euro per stuk o.a. hier
www. M3 register .nl

addicted
Contacteer:

Bericht door addicted » 08 feb 2010, 16:24

Zo ben vandaag eens gaan informeren bij http://www.dieseltuning.nl over het chippen van mijn wagen.
heb alles uitgelegd wat er nou allemaal mis is gegaan met mijn wagen. Heb veel uitleg gehad over het chippen van een diesel wagen.
Over het koppel enz enz.
Mijn wagen was verder gechipt dan we dachten. Ze hebben de chip uitgelezen. Het koppel was inderdaad onverantwoord en zeker voor een automaat een hand schakelbak had dit wel kunnen hebben maar een automatenbak niet.
Mijn wagen was analoog gechipt dus hij berekend niets terug. Hij zag dus in principe maar 1 ding en dat is gaan met die banaan.Ze hebben me alles uitgelegd wat er nu dus gebeurd is met mijn wagen.
Dus maar gelijk een afspraak gemaakt voor mijn wagen om die weer te laten chippen
Spoiler: Laat zien
1. Waarom tunen ...?
Veel mensen vragen zich af waarom je een goed lopende motor moet tunen. En inderdaad is het zo dat het voor uw huidige funktionaliteit van uw voertuig niet noodzakelijk is; immers; uw voertuig presteerde toch voldoende??
KLOPT DAT WEL; toch vinden veel mensen enerzijds na de aanschaf van een bepaalde auto, dat deze toch wel wat meer vermogen mocht hebben, anderzijds weten de ervaren rijders dat hun motor extra op de proef wordt gesteld bij het rijden in de bergen, het trekken van een caravan, bootaanhangers. In beiden gevallen onze PLUGG-IT,DRIVE-IT-module de uitkomst zijn. U wint zo’n 20 - 25 % aan koppel, hetgeen inhoudt dat uw auto krachtiger presteert van "onderuit", Verder neemt het acceleratie-vermogen toe en wordt uw auto zuiniger in verbruik. Ook als u het vergelijkt met het aanschaffen van een motor met meer vermogen bij de aankoop van een nieuw voertuig krijgt u met onze by-pass-module de perfekte prijs- kwaliteitsverhouding.

2. Roken en roeten...?
Gaat mijn auto meer roken cq "roeten"?

Nee; elke tuningsmodule wordt middels onze chiptechnologie individueel op het voertuig afgesteld. de reden hiervoor is dat geen enkele motor hetzelfde is. Met deze afstelling wordt oa goed gelet op de roetwaarde van het voertuig. We kunnen zelfs stellen dat een goed afgestelde tuningsmodule een lagere roetwaarde afgeeft tijdens een verplichte roetwaarde-meeting, dan een voertuig zonder tuningsmodule. Mocht uw voertuig "roeten", dan is het verbruik van uw voertuig wel hoger dan noodzakelijk, maar levert het geen extra vermogenwinst op; immers; De brandstof wordt in dat geval niet omgezet in energie die nodig om deze vermogenswinst te verwezenlijken.

3. Verbruik...?
Gaat mijn voertuig meer brandstof verbruiken?

In de regel is het zo dat een voertuig, voorzien van onze bypass-module, gemiddeld 5 - 10 % zuiniger wordt. Reden hiervoor is dat onze bypass-module het koppel van uw motor hoger stelt en de bestuurder hierdoor eerder kan schakelen. Verder kunt u met minder toeren tijdens een inhaalmanouvre volstaan.Uw voertuig levert als het ware een gelijkwaardige prestatie met minder toeren. Wel is het natuurlijk zo dat wanneer u dit hogere koppel- cq vermogen veel gebruikt (zwaardere rechtervoet), het verbruik zelfs iets zal toenemen.

4. Is tunen schadelijk voor mijn motor...?
Feit is dat zowel motor en aandrijflijn van uw voertuig zwaarder belast worden. Uw motor wordt hierbij thermisch en dynamisch zwaarder belast, terwijl de aandrijflijn enkel dynamisch zwaarder wordt belast. gelukkig is het zo dat autofabrikanten tijdens de ontwerpfase van het complete voertuig een zware overdimensionering hebben gehanteerd op de thermische en dynamische belastingen van een voertuig. denk hierbij maar eens aan het rijden van een voertuig, volgeladen met bagage en personen, en voorzien van een (te?) zware caravan, in de bergen, met weersomstandigheden die er niet om liegen. Door deze "overdimensionering" zorgt de autofabrikant ervoor dat uw voertuig goed blijft presteren Uit vele testen en praktische inzetten is dan ook gebleken dat een "getuned" voertuig niet of nauwelijks meer slijtage ondervindt dan een "niet-getuned"voertuig.

bjornc
Bouwer van BimmerPortal

Bericht door bjornc » 08 feb 2010, 18:26

Ben je natuurlijk vrij in, maar zou het wel verantwoord doen dus.
Oftewel niet het onderste uit de kan halen.
Maar persoonlijk zou ik het blok lekker zo laten :)

addicted
Contacteer:

Bericht door addicted » 09 feb 2010, 10:01

Zo heb eindelijk maar eens nieuwe xenon lampen besteld voor mijn wagen want ik had er een blauwe en een rose
in zitten dus het werd tijd voor nieuwe lampen.
Gelijk ook maar nieuwe koplampglazen besteld. Vandaan ga ik ook ff langs een spuiter om te vragen wat het ongeveer
kost om mijn spiegels en voorkant te laten spuiten.

Richel88

Bericht door Richel88 » 09 feb 2010, 10:27

Voor welke lampen heb je uiteindelijk gekozen?
Afbeelding
Current: | E46 330XI | E36 325 cabrio |
Previous: | E46 330D | E36 M3 cabrio | E36 328 | E21 323i |

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Showroom”