Mijn kritiek is gegrond
Ik heb ooit die banden ook gehad vanwege een overname van velgen toendertijd.
Wat een baggerband is dat zeg
Ik heb nog nooit rare dingen meegemaakt met banden, maar met die banden heb ik meerdere malen vreemde dingen meegemaakt. Het heeft me zelfs een keer een nieuwe achterbumper en achterscherm gekost.
Je laat 1x in de 3e versnelling bij 60 km/h per uur je gas los en je staat achterstevoren (|
Heb er totaal ongeveer 10-15.000 km mee gereden en toen heb ik ze er voor mijn eigen veiligheid afgehaald
Ik dorst na meerdere malen vreemde manieren van uitbreken niet eens meer normaal te rijden.
(en neej ik ben geen coureur die denkt dat de openbare weg een groot circuit is, ben eerder een watje in de bochten omdat ik het zonde van mijn spullen vind
)
voor mij dus nooit meer een band van achilles (ATR sport) (overigens dezelfde maten als bij jou)
De onberekenbaarheid zorgden er uiteindelijk voor dat ik ze erg vroegtijdig weggedaan heb.
Ik moet wel zeggen dat ze qua afrolgeluid wel redelijk stil waren.
En persoonlijk begrijp ik niet waarom het altijd zo goedkoop moet met die grote velgmaten. Ik ben absoluut niet pro michelin of pro bridgestone omdat ze duur zijn, maar een beetje bandenbedrijf kan je echt wel een knappe band adviseren die ook niet de wereld hoeft te kosten. Ik vind 70 euro per band wel heel cheapie voor 235-35-19, dat kosten een paar knappe 195-50-15 banden al.
Nu is het niet zo dat alles wat duur is automatisch goed moet zijn, maar mijn ervaringen met de achilles banden hebben me wel doen nadenken en daardoor ben ik nu overgestapt op Falken banden.
En jah, er zijn uiteraard nog veel betere banden op de markt die eigenlijk altijd een stuk duurder zijn (ik betaal nu 170 euro per band incl montage en balanceren), maar het verschil in prijs t.o.v. de bekendere merkbanden compenseert in mijn geval het verschil in kwaliteit niet. Het afrol geluid is bij de falken banden in de bochten ietwat gehorig, op de rechte weg niet. Dat neem ik bij een budgetband op de koop toe. Voor de rest zijn ze qua grip op nat wegdek in mijn mening 10x beter dan de achilles banden. Wellicht scoort een topmerkband dan weer 2x zo goed als de falken band, maar dat verschil haal ik er niet uit met mijn rijstijl.
Zolang ik bij een noodstop van 100 naar 0 nog steeds zonder te slippen en zonder in de abs te trappen kan remmen (droog wegdek) is er voor mij grip/ tractie zat. Op nat scheelt het wat, maar zijn ze in mijn ogen verbazend goed.
Maar als jij er tevreden mee bent dan ben ik blij voor je. En misschien zijn de rubber samenstellingen van de band wel veranderd door de jaren heen (bij mij was het 4 jaar terug) en zijn de banden aanzienlijk verbeterd, who knows