Re: /\/\ats' BMW E36 320i Cabrio, motor opgehaald, nieuw kop
Re: /\/\ats' BMW E36 320i Cabrio, Spuitverhaal
klinkt allemaal goed,
ben echt benieuwd naar je velgen man!
en jah velgen moet je gewoon op je gemakje doen, die van mij zijn ook nog altijd project! (wil nieuwe boutjes en originele BBS emblemen vinden)
ben echt benieuwd naar je velgen man!
en jah velgen moet je gewoon op je gemakje doen, die van mij zijn ook nog altijd project! (wil nieuwe boutjes en originele BBS emblemen vinden)
>>>>Showroom E36's<<<<
Re: /\/\ats' BMW E36 320i Cabrio, Spuitverhaal
Klopt ja, valt vies tegen hoeveel je aan zoiets simpels nog kunt doen, nieuwe boutjes wil ik misschien ook wel, deze zijn ietwat aangetast... kijk jij anders even op
http://www.titanium-touch.de/shop/index ... e7e0c725ac
Originele BBS Logo's en ventielen, boutjes enz.
http://www.titanium-touch.de/shop/index ... e7e0c725ac
Originele BBS Logo's en ventielen, boutjes enz.
BMW E36 320i Cabrio, M-Pakket = Freude am Fahren
Re: /\/\ats' BMW E36 320i Cabrio, Spuitverhaal
thanks mats!
alleen ik zoek die rood gouden emblemen van bbs, zie je zowat nooit
maar voor de boutjes is dat misschien een idee!
alleen ik zoek die rood gouden emblemen van bbs, zie je zowat nooit
maar voor de boutjes is dat misschien een idee!
>>>>Showroom E36's<<<<
Re: /\/\ats' BMW E36 320i Cabrio, foto laten maken!!!
Fototje laten schieten, niet voor herhaling vatbaar.. fotograaf was een beetje duur @ 63 euro per foto
rolling shots had ik nog niet dus zoveel maakt niet zoveel uit
rolling shots had ik nog niet dus zoveel maakt niet zoveel uit
BMW E36 320i Cabrio, M-Pakket = Freude am Fahren
Re: /\/\ats' BMW E36 320i Cabrio, shootje
Die fotograaf ken ik ergens van
E36 316i Coupé (1994 - 308.000km Verkocht)
Momenteel E46 320i sedan (1998 - 190.000km)
Momenteel E46 320i sedan (1998 - 190.000km)
Re: /\/\ats' BMW E36 320i Cabrio, shootje
Jullie reden even hard...
Maar is dat toevallig in dezelfde omgeving ofzo. Wel zuur die boetes.
Maar is dat toevallig in dezelfde omgeving ofzo. Wel zuur die boetes.
Re: /\/\ats' BMW E36 320i Cabrio, shootje
Lijkt behoorlijk op mekaar ja! maar in zijn foto staat regio groningen, ik ben geflitst in warmerhuizen ( NH )
De Hartge's liggen inmiddels uit elkaar, dikkere randen zijn besteld dus dat is afwachten..
de harten neem ik deze week mee naar Nassje voor een verse lak laag
De Hartge's liggen inmiddels uit elkaar, dikkere randen zijn besteld dus dat is afwachten..
de harten neem ik deze week mee naar Nassje voor een verse lak laag
BMW E36 320i Cabrio, M-Pakket = Freude am Fahren
Re: /\/\ats' BMW E36 320i Cabrio, shootje
Voor die 63 euro wil ik wel zo'n foto hebben, die's ziek mooi gelukt hehe
Re: /\/\ats' BMW E36 320i Cabrio, shootje
ik kreeg laatst 1 acceptgirekaart binnen van 700 euro.
kon alleen geen foto achterhalen helaas:(
kon alleen geen foto achterhalen helaas:(
Re: /\/\ats' BMW E36 320i Cabrio, shootje
700 euro!? wat heb je daarvoor gedaan dan
BMW E36 320i Cabrio, M-Pakket = Freude am Fahren
Re: /\/\ats' BMW E36 320i Cabrio, shootje
werd op de foto gezet in limburg met gecorrigeerd 180 waar 120 toegestaan was(op een lege snelweg in mn eentje)..
maja,dont do the crime iff you cant do the time
maja,dont do the crime iff you cant do the time
/\/\ats' BMW E36 320i Cabrio, terug! VEEL fotos en updates
Zo Gents,
long time no see, waarom weet ik eigenlijk niet, zal wel door de veranderingen in het forum geweest zijn waardoor de site af en toe niet helemaal naar behoren werkte, hoe dan ook, stilzitten doen we niet aan!
zo te zien zijn de Hartge's nog onbekend op het forum, op de auto gemonteerd althans, dus los gehtst:
De set is na de laatste update hier opnieuw gespoten geweest, 140 nieuwe boutjes zijn aangerukt en een nieuwe set velgranden kwam aanwaaien. Samen zorgen ze met een set nieuwe Toyo Proxes T1R banden voor een breedset van 8,5J en 9J. ( ET40 )
Ondanks berekeningen en metingen bleek achter behoorlijk aan te lopen bij inveren, de achterste wielkasten zijn lichtjes uitgerold, de veranderingen qua model in de wielkasten zijn niet noemenswaardig.
Hoe dan ook ben ik ( inmiddels ) alles behalve tevreden over de set, natuurlijk 3-delig, dus er kan ook 3 keer zoveel fout gaan. de boutjes zijn allemaal aan het roesten, hoe dat kan weet ik niet, de randen worden vies en krijg ik niet geweldig meer schoon ( niet goed gepolijst her en der ) en de lak is niet sterk genoeg.
plan is dus om uit Deutschland ( felgengarage.de ) nog een setje aluminium kapjes te halen ( 250 euro )
en de hele set te laten poedercoaten, de randen opnieuw diep laten polijsten, de boutjes opnieuw verchromen of voor andere gaan, en dan de hele set nog laten richten...
maar dat alles is voor later want ook ik heb helaas geen geldboom in de tuin!
andere projecten gaan ook door, en heb alweer aardig wat opgespaard in de tussentijd;
E36 M3 EVO aluminium (!) deuren.
Let op de bijzondere lassen T.O.V. een standaard deur
Deze deuren wegen geloof ik 25KG minder als een stalen set, dus ook een aanrader voor snelheidsduivels hier
een nieuwe afdekkap voor de softtop ( oude had een klein streepje roest )
Nieuwe ''deurpanelen'' achter, in leer!
Verder weten jullie dat ik nogal moeilijk tevreden ben, de OBC en binnenspiegel zijn door mij zelf later aangebracht, het werkt prima, maar het is niet origineel bedraad ( ja zo erg ben ik )
Dus toen de gelegenheid daar was heb ik een nieuwe kabelboom op de kop getikt uit een 1994 M3, welke goed in de opties zit.
o.a.;
-PDC ( had ik al, maar toch mooi dat ik het niet over hoef te pluggen! )
-18 knops OBC ( als standaard )
-Centrale vergrendeling op afstand ( de binnenspiegel dus )
-DWA alarm klasse II ( Diebstahl Warn Anlage, Erg vaag systeem, maar dat zal zichzelf nog wel wijzen )
-Climate control ( digitaal )
-Park Ventilation !
-Rolbeugels ( weet niet of ik ze plaats, en of het problemen geeft als ik het niet doe.. )
Zelf voeg ik er nog aan toe;
-Autotelefoon
-Cruise Control
Dit alles gaat gepaard met een hoop gefloek en boekenwerk zoals je zult begrijpen.
Het is dan ook nog lang niet klaar, maar heb wel alles al liggen!;
De kabelboom, met de gehele buitensectie ( motorkap ) eruit, dit moet ik opnieuw gaan intapen omdat ik wat stekkers preventief ga vervangen, en omdat de bedrading van de Cruise Control Actuator erbij komt. Uiteraard alles via de fusebox, zoals OEM!
De cruise set heb ik van Lieuwe, en de kabelboom die erbij zit is zonder knipwerk, het is nog wel even uitzoeken wat waar moet, maar in principe plug en play.
De Cruise Control set
Dan de autotelefoon,
Ook een hersenkraker, samen met Richy heel wat Whatsappjes over en weer gestuurd over het hoe en wat, maar ik ben er wel uitgekomen.
Telefoon
Eject Box, gelukkig in nieuw staat! vele zijn versleten.
Alle overige telefoon attributen, nieuwe kabelboom voor de telefoon en voor de handsfree, basismodule
houder, microfoon en dashboard deel.
Het beugeltje voor over de houder is helaas niet meer leverbaar, dus dan moet je zelf maar aan de gang! Gelukkig zijn er genoeg machines op mijn werk op het een en ander te realiseren;
niets 'zaagt' zo recht als een frees
'
komt mooi overeen met mijn tekening
Eindresultaat ( is later nog gespoten )
Toen ben ik nog aan de gang geweest met het airco systeem ( Clima is immers niet compleet zonder! )
Airco compressor;
Voor:
Na:
Voor de compressor is nog een vervangende magneetkoppeling onderweg, deze was niet helemaal gaaf meer, ook zal ik nog een pakkingset bestellen en de compressor opnieuw sealen, dankzij mijn werk ben ik gecertificeerd koeltechnieker, dus kan ik de hele set nog wel aan de apparatuur hangen om lekdichtheid te garanderen.
De motor van de condensor fan liep wat aan, dus op de sloop, AKA E36 Heaven, een nieuwe gescoord;
De fan bovenop de condensor ( uit 99 )
en zoals jullie weten kan je niet alles hebben, ik dacht zo goed als zeker een AC-Schnitzer veerpootbrug op de kop getikt te hebben via marktplaats, 2 dagen later mail ik maar weer omdat het ff duurde, nu bleek deze al verkocht ( zo goed als ) en de verkoper verontschuldigde zich dat hij over mijn mailtje had heengelezen, ik was de eerste!!
Hou je marktplaats zo goed in de gaten, reageer je snel, lezen ze over je mailtje heen, ben een beetje woest maargoed, kom vast wel weer wat moois tegen! ( Hartge brug ? )
Hoe dan ook, Aufwiederschnitzel en hou jullie op de hoogte !
Gr Mats
long time no see, waarom weet ik eigenlijk niet, zal wel door de veranderingen in het forum geweest zijn waardoor de site af en toe niet helemaal naar behoren werkte, hoe dan ook, stilzitten doen we niet aan!
zo te zien zijn de Hartge's nog onbekend op het forum, op de auto gemonteerd althans, dus los gehtst:
De set is na de laatste update hier opnieuw gespoten geweest, 140 nieuwe boutjes zijn aangerukt en een nieuwe set velgranden kwam aanwaaien. Samen zorgen ze met een set nieuwe Toyo Proxes T1R banden voor een breedset van 8,5J en 9J. ( ET40 )
Ondanks berekeningen en metingen bleek achter behoorlijk aan te lopen bij inveren, de achterste wielkasten zijn lichtjes uitgerold, de veranderingen qua model in de wielkasten zijn niet noemenswaardig.
Hoe dan ook ben ik ( inmiddels ) alles behalve tevreden over de set, natuurlijk 3-delig, dus er kan ook 3 keer zoveel fout gaan. de boutjes zijn allemaal aan het roesten, hoe dat kan weet ik niet, de randen worden vies en krijg ik niet geweldig meer schoon ( niet goed gepolijst her en der ) en de lak is niet sterk genoeg.
plan is dus om uit Deutschland ( felgengarage.de ) nog een setje aluminium kapjes te halen ( 250 euro )
en de hele set te laten poedercoaten, de randen opnieuw diep laten polijsten, de boutjes opnieuw verchromen of voor andere gaan, en dan de hele set nog laten richten...
maar dat alles is voor later want ook ik heb helaas geen geldboom in de tuin!
andere projecten gaan ook door, en heb alweer aardig wat opgespaard in de tussentijd;
E36 M3 EVO aluminium (!) deuren.
Let op de bijzondere lassen T.O.V. een standaard deur
Deze deuren wegen geloof ik 25KG minder als een stalen set, dus ook een aanrader voor snelheidsduivels hier
een nieuwe afdekkap voor de softtop ( oude had een klein streepje roest )
Nieuwe ''deurpanelen'' achter, in leer!
Verder weten jullie dat ik nogal moeilijk tevreden ben, de OBC en binnenspiegel zijn door mij zelf later aangebracht, het werkt prima, maar het is niet origineel bedraad ( ja zo erg ben ik )
Dus toen de gelegenheid daar was heb ik een nieuwe kabelboom op de kop getikt uit een 1994 M3, welke goed in de opties zit.
o.a.;
-PDC ( had ik al, maar toch mooi dat ik het niet over hoef te pluggen! )
-18 knops OBC ( als standaard )
-Centrale vergrendeling op afstand ( de binnenspiegel dus )
-DWA alarm klasse II ( Diebstahl Warn Anlage, Erg vaag systeem, maar dat zal zichzelf nog wel wijzen )
-Climate control ( digitaal )
-Park Ventilation !
-Rolbeugels ( weet niet of ik ze plaats, en of het problemen geeft als ik het niet doe.. )
Zelf voeg ik er nog aan toe;
-Autotelefoon
-Cruise Control
Dit alles gaat gepaard met een hoop gefloek en boekenwerk zoals je zult begrijpen.
Het is dan ook nog lang niet klaar, maar heb wel alles al liggen!;
De kabelboom, met de gehele buitensectie ( motorkap ) eruit, dit moet ik opnieuw gaan intapen omdat ik wat stekkers preventief ga vervangen, en omdat de bedrading van de Cruise Control Actuator erbij komt. Uiteraard alles via de fusebox, zoals OEM!
De cruise set heb ik van Lieuwe, en de kabelboom die erbij zit is zonder knipwerk, het is nog wel even uitzoeken wat waar moet, maar in principe plug en play.
De Cruise Control set
Dan de autotelefoon,
Ook een hersenkraker, samen met Richy heel wat Whatsappjes over en weer gestuurd over het hoe en wat, maar ik ben er wel uitgekomen.
Telefoon
Eject Box, gelukkig in nieuw staat! vele zijn versleten.
Alle overige telefoon attributen, nieuwe kabelboom voor de telefoon en voor de handsfree, basismodule
houder, microfoon en dashboard deel.
Het beugeltje voor over de houder is helaas niet meer leverbaar, dus dan moet je zelf maar aan de gang! Gelukkig zijn er genoeg machines op mijn werk op het een en ander te realiseren;
niets 'zaagt' zo recht als een frees
'
komt mooi overeen met mijn tekening
Eindresultaat ( is later nog gespoten )
Toen ben ik nog aan de gang geweest met het airco systeem ( Clima is immers niet compleet zonder! )
Airco compressor;
Voor:
Na:
Voor de compressor is nog een vervangende magneetkoppeling onderweg, deze was niet helemaal gaaf meer, ook zal ik nog een pakkingset bestellen en de compressor opnieuw sealen, dankzij mijn werk ben ik gecertificeerd koeltechnieker, dus kan ik de hele set nog wel aan de apparatuur hangen om lekdichtheid te garanderen.
De motor van de condensor fan liep wat aan, dus op de sloop, AKA E36 Heaven, een nieuwe gescoord;
De fan bovenop de condensor ( uit 99 )
en zoals jullie weten kan je niet alles hebben, ik dacht zo goed als zeker een AC-Schnitzer veerpootbrug op de kop getikt te hebben via marktplaats, 2 dagen later mail ik maar weer omdat het ff duurde, nu bleek deze al verkocht ( zo goed als ) en de verkoper verontschuldigde zich dat hij over mijn mailtje had heengelezen, ik was de eerste!!
Hou je marktplaats zo goed in de gaten, reageer je snel, lezen ze over je mailtje heen, ben een beetje woest maargoed, kom vast wel weer wat moois tegen! ( Hartge brug ? )
Hoe dan ook, Aufwiederschnitzel en hou jullie op de hoogte !
Gr Mats
BMW E36 320i Cabrio, M-Pakket = Freude am Fahren
Re: /\/\ats' BMW E36 320i Cabrio, terug! VEEL fotos en updat
mats, good to have you back!
wat staan die velgen lekker onder je auto zeg!
je hebt zeker niet stilgezeten! stuk voor stuk prima updates! je maakt er echt een super caab van!
dat van die boutjes ken ik, na het polijsten is er waarschijnlijk geen beschermlaag over gegaan, was bij mij ook het geval, dan corroderen ze binnen no-time!
wat staan die velgen lekker onder je auto zeg!
je hebt zeker niet stilgezeten! stuk voor stuk prima updates! je maakt er echt een super caab van!
dat van die boutjes ken ik, na het polijsten is er waarschijnlijk geen beschermlaag over gegaan, was bij mij ook het geval, dan corroderen ze binnen no-time!
>>>>Showroom E36's<<<<
Re: /\/\ats' BMW E36 320i Cabrio, terug! VEEL fotos en updat
Thanks!
Die boutjes zijn misschien ook gewoon verkeerd gemonteerd, het chroom beschadigd door verkeerd gebruik van dopsleutels misschien, anders 140 titanium bouten..
Die boutjes zijn misschien ook gewoon verkeerd gemonteerd, het chroom beschadigd door verkeerd gebruik van dopsleutels misschien, anders 140 titanium bouten..
BMW E36 320i Cabrio, M-Pakket = Freude am Fahren
Re: /\/\ats' BMW E36 320i Cabrio, terug! VEEL fotos en updat
ja dat zou kunnen!
ik wil gaan kijken om gouden boutjes te bestellen, gewoon nieuwe, heb een adresje die ze voor een leuk prijsje levert!
ik wil gaan kijken om gouden boutjes te bestellen, gewoon nieuwe, heb een adresje die ze voor een leuk prijsje levert!
>>>>Showroom E36's<<<<