E46 330ci | project circuit | Transm. Oliekoeler
Re: E46 330ci | project circuit
Het koelvloeistof probleem is opgelost.
Heb het kvs expansievat vervangen maar de boosdoener bleek een afgebroken ontluchtingsschroef te zijn icm een te vol systeem (denk ik).
Ook ben ik weer langs de bmw specialist gegaan omdat mijn bak ratelt zodra hij in zn vrij staat.
Het blijkt de klepel te zijn van de dukgroep, deze hoort normaal gesproken altijd op spanning te staan maar omdat het e30 vliegwiel een stuk dunner en kleiner is, komt de klepel los te hangen en gaat mee vibreren met de motor.
Zodra ik de koppeling indruk of rij, is er niks aan de hand. Dit zal komende week verholpen worden onder garantie.
Er is dus weer ruimte voor een to do list;
- Slicks op nieuwe velgen zetten
- Deurslot vervangen/repareren
- Stoel 2cm meer naar het midden zetten
- Auto netjes strippen
- Twee sluitringen van het schroefsetje voor verwijderen
- Schijven en blokken voor vervangen
- Differentieel zit eraan te komen
- Powerflex rondom
- Versnellingsbak koeling
- Kooi (winter werk)
Heb het kvs expansievat vervangen maar de boosdoener bleek een afgebroken ontluchtingsschroef te zijn icm een te vol systeem (denk ik).
Ook ben ik weer langs de bmw specialist gegaan omdat mijn bak ratelt zodra hij in zn vrij staat.
Het blijkt de klepel te zijn van de dukgroep, deze hoort normaal gesproken altijd op spanning te staan maar omdat het e30 vliegwiel een stuk dunner en kleiner is, komt de klepel los te hangen en gaat mee vibreren met de motor.
Zodra ik de koppeling indruk of rij, is er niks aan de hand. Dit zal komende week verholpen worden onder garantie.
Er is dus weer ruimte voor een to do list;
- Slicks op nieuwe velgen zetten
- Deurslot vervangen/repareren
- Stoel 2cm meer naar het midden zetten
- Auto netjes strippen
- Twee sluitringen van het schroefsetje voor verwijderen
- Schijven en blokken voor vervangen
- Differentieel zit eraan te komen
- Powerflex rondom
- Versnellingsbak koeling
- Kooi (winter werk)
e91 325d bj 2008, daily
e46 330ci bj 2002, circuit auto
http://bimmerportal.nl/forum/viewtopic.php?f=29&t=39482
If everything seems under control, you're not going fast enough.
e46 330ci bj 2002, circuit auto
http://bimmerportal.nl/forum/viewtopic.php?f=29&t=39482
If everything seems under control, you're not going fast enough.
Re: E46 330ci | project circuit
Mijn bak rammelt ook, maar bij mij is het een bij effect van het enkel massa vliegwiel. Normaal vangt het dubbelmassa vliegwiel dit op.
Ik heb het enigzins kunnen minderen door een mix van standaart bakolie en dikkere race bakolie te gebruiken in de bak, maar als de olie in de bak warmer wordt wordt dit weer luider. Als ik de koppeling intrap is het inderdaad weg.
Ik heb het enigzins kunnen minderen door een mix van standaart bakolie en dikkere race bakolie te gebruiken in de bak, maar als de olie in de bak warmer wordt wordt dit weer luider. Als ik de koppeling intrap is het inderdaad weg.
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Re: E46 330ci | project circuit
Ik heb gisteren weer kunnen sleutelen en heb het volgende nog gedaan;
De auto voor 1cm verlaagd
Slot van de deur gerepareerd
Slicks gemonteerd op de velg
Spacers geïnstalleerd
Airbags verwijderd
De auto kon nog lager en dat heb ik dus gedaan.
Het probleem was alleen dat mijn straatbanden (225 breed) tegen de veren aan schuurden.
Gelukkig had een kennis van mij spacers liggen. Maar deze waren wel 1,5 cm breed.
Toen ik deze erop had gezet konden mijn straatbanden prima maar de velgen waarop de slicks zijn gemonteerd zijn dieper bij de naaf. Hierdoor kon de auto met de slicks maar 0,5 cm doorveren zonder de wielkast te raken.
Het zag er wel heel strak uit maar totaal niet praktisch. Op termijn zal ik mijn wielkasten uit laten rollen of uitbouwen.
Gelukkig had een andere kennis nog 0,5 cm spacers liggen en die heb ik nu op de schijven voor gemonteerd.
En de 1,5 cm spacers op de schijven achter.
De slicks en straatbanden kunnen nu beiden op de auto gemonteerd worden
Daarnaast ben ik nog even creatief geworden met zwarte wrap folie maar dat werd geen succes. Ik koop binnenkort wel mat zwarte nieren.
@ Dutchie; Het ratelen is nu opgelost maar ik hoor nog wel af en toe rammelen maar dit is minimaal. Ik ga nog wel experimenteren met verschillende bakolie.
De auto voor 1cm verlaagd
Slot van de deur gerepareerd
Slicks gemonteerd op de velg
Spacers geïnstalleerd
Airbags verwijderd
De auto kon nog lager en dat heb ik dus gedaan.
Het probleem was alleen dat mijn straatbanden (225 breed) tegen de veren aan schuurden.
Gelukkig had een kennis van mij spacers liggen. Maar deze waren wel 1,5 cm breed.
Toen ik deze erop had gezet konden mijn straatbanden prima maar de velgen waarop de slicks zijn gemonteerd zijn dieper bij de naaf. Hierdoor kon de auto met de slicks maar 0,5 cm doorveren zonder de wielkast te raken.
Het zag er wel heel strak uit maar totaal niet praktisch. Op termijn zal ik mijn wielkasten uit laten rollen of uitbouwen.
Gelukkig had een andere kennis nog 0,5 cm spacers liggen en die heb ik nu op de schijven voor gemonteerd.
En de 1,5 cm spacers op de schijven achter.
De slicks en straatbanden kunnen nu beiden op de auto gemonteerd worden
Daarnaast ben ik nog even creatief geworden met zwarte wrap folie maar dat werd geen succes. Ik koop binnenkort wel mat zwarte nieren.
@ Dutchie; Het ratelen is nu opgelost maar ik hoor nog wel af en toe rammelen maar dit is minimaal. Ik ga nog wel experimenteren met verschillende bakolie.
e91 325d bj 2008, daily
e46 330ci bj 2002, circuit auto
http://bimmerportal.nl/forum/viewtopic.php?f=29&t=39482
If everything seems under control, you're not going fast enough.
e46 330ci bj 2002, circuit auto
http://bimmerportal.nl/forum/viewtopic.php?f=29&t=39482
If everything seems under control, you're not going fast enough.
Re: E46 330ci | project circuit
Nieren gewoon lekker zwart spuiten joh! Ga je toch niet zoveel geld aan uitgeven?
En dat met de hoogte herken ik haha, op een drift suto is stance uber vet, maar op een trackday auto inderdaad hartstikke onpraktisch.
Maar goed bezig!
En dat met de hoogte herken ik haha, op een drift suto is stance uber vet, maar op een trackday auto inderdaad hartstikke onpraktisch.
Maar goed bezig!
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
- GreyCooperS
- Berichten: 3450
- Lid geworden op: 13 jun 2010, 08:16
- Locatie: Rijswijk
- Contacteer:
Re: E46 330ci | project circuit
idd gewoon een busje plasti dip van 7 euries erop knallen haha
en stance is voor posers...zoals moi...
en stance is voor posers...zoals moi...
1992 e36 325| Project | Hellrot
1995 e38 750i | Pimp Mobiel | Cosmoszwart Metallic
2002 e39 540i | Touring | Individual | Messing Metallic
2005 e90 330i | M Sport | Daily | Black Sapphire
Re: E46 330ci | project circuit
En drifters.. wat dat zijn niet meer dan posers die hoonen haha..
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
- GreyCooperS
- Berichten: 3450
- Lid geworden op: 13 jun 2010, 08:16
- Locatie: Rijswijk
- Contacteer:
Re: E46 330ci | project circuit
1992 e36 325| Project | Hellrot
1995 e38 750i | Pimp Mobiel | Cosmoszwart Metallic
2002 e39 540i | Touring | Individual | Messing Metallic
2005 e90 330i | M Sport | Daily | Black Sapphire
Re: E46 330ci | project circuit
Wat voor maat slicks heb jij?
Opbouw van mijn 323ti S50B30-racer; viewtopic.php?f=75&t=37135
Re: E46 330ci | project circuit
Ik heb er nu 21 -62 x17 van Dunlop onder zitten. Consumentenmaat is volgens mij 205/40 R 17.eric-328 schreef:Wat voor maat slicks heb jij?
Ze zijn te smal om alles uit de BMW te halen maar voor 25e per band wil ik het wel even gaan proberen.
Het is namelijk de eerste keer dat ik op slicks ga rijden en als ik nieuwe slicks zou kopen ben ik minstens 900e kwijt voor 4 stukjes rubber.
@GreyCooperS en Dutchie,
Ik doe het inderdaad ook niet voor de stance maar voor het lage zwaartepunt
e91 325d bj 2008, daily
e46 330ci bj 2002, circuit auto
http://bimmerportal.nl/forum/viewtopic.php?f=29&t=39482
If everything seems under control, you're not going fast enough.
e46 330ci bj 2002, circuit auto
http://bimmerportal.nl/forum/viewtopic.php?f=29&t=39482
If everything seems under control, you're not going fast enough.
Re: E46 330ci | project circuit
210 is niet te smal. Heb op mijn vorige racer ook op 210 gereden. Zou wel tyresoftener op dd banden doen. Zien er droog uit.
Opbouw van mijn 323ti S50B30-racer; viewtopic.php?f=75&t=37135
Re: E46 330ci | project circuit
Tyresoftener is inderdaad een goed plan.eric-328 schreef:210 is niet te smal. Heb op mijn vorige racer ook op 210 gereden. Zou wel tyresoftener op dd banden doen. Zien er droog uit.
De banden hebben twee maanden buiten gelegen.
Welk merk raad jij aan? Die van Grip?
De rolmaat geeft trouwens aan dat ze 205 breed zijn. Ik ben in ieder geval erg benieuwd hoe het rijdt.
Ik mag waarschijnlijk 24 september weer en sowieso 4 oktober
e91 325d bj 2008, daily
e46 330ci bj 2002, circuit auto
http://bimmerportal.nl/forum/viewtopic.php?f=29&t=39482
If everything seems under control, you're not going fast enough.
e46 330ci bj 2002, circuit auto
http://bimmerportal.nl/forum/viewtopic.php?f=29&t=39482
If everything seems under control, you're not going fast enough.
Re: E46 330ci | project circuit
Ik ben weer even bezig geweest en het volgende gedaan;
- Ontbrekend luchtkanaal geïnstalleerd
- Stoel meer in het midden gezet
- Slot van de passagiersdeur gerepareerd (zat ook ineens vast )
- Goede proefrit gemaakt
Nu is alleen gebleken dat na 100 km/u het stuur erg begint te trillen. Ik neem aan dat dit te maken heeft met de spacers, tijd om dit te testen heb ik niet gehad.
Ook kan het de combinatie zijn van verlagen en het camber.
Gelukkig heb ik geen spacers nodig om de circuit banden er onder te krijgen.
Hier nog wat fotootjes van hoe hij er nu bij staat;
En voor de vroege (winter)vogel, bied ik mijn set 17 inch wintervelgen met ContiWinterContact TS830 P winter banden aan. Zie MP voor de advertentie.
- Ontbrekend luchtkanaal geïnstalleerd
- Stoel meer in het midden gezet
- Slot van de passagiersdeur gerepareerd (zat ook ineens vast )
- Goede proefrit gemaakt
Nu is alleen gebleken dat na 100 km/u het stuur erg begint te trillen. Ik neem aan dat dit te maken heeft met de spacers, tijd om dit te testen heb ik niet gehad.
Ook kan het de combinatie zijn van verlagen en het camber.
Gelukkig heb ik geen spacers nodig om de circuit banden er onder te krijgen.
Hier nog wat fotootjes van hoe hij er nu bij staat;
En voor de vroege (winter)vogel, bied ik mijn set 17 inch wintervelgen met ContiWinterContact TS830 P winter banden aan. Zie MP voor de advertentie.
e91 325d bj 2008, daily
e46 330ci bj 2002, circuit auto
http://bimmerportal.nl/forum/viewtopic.php?f=29&t=39482
If everything seems under control, you're not going fast enough.
e46 330ci bj 2002, circuit auto
http://bimmerportal.nl/forum/viewtopic.php?f=29&t=39482
If everything seems under control, you're not going fast enough.
Re: E46 330ci | project circuit
Is ie goed uitgelijnd? en hoe zijn de rubbers van de voorwielophanging?
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Re: E46 330ci | project circuit
Foutieve post
Laatst gewijzigd door Leooo op 16 sep 2014, 11:08, 2 keer totaal gewijzigd.
e91 325d bj 2008, daily
e46 330ci bj 2002, circuit auto
http://bimmerportal.nl/forum/viewtopic.php?f=29&t=39482
If everything seems under control, you're not going fast enough.
e46 330ci bj 2002, circuit auto
http://bimmerportal.nl/forum/viewtopic.php?f=29&t=39482
If everything seems under control, you're not going fast enough.
Re: E46 330ci | project circuit
Leooo schreef:De auto was perfect uitgelijnd en de velgen gebalanceerd voordat ik hem ging verlagen en het camber op negatief heb gezet.Dutchie schreef:Is ie goed uitgelijnd? en hoe zijn de rubbers van de voorwielophanging?
De draagarm rubbers voor zijn nog geen 50km geleden vervangen voor M3 rubbers (had Powerflex moeten zijn, ja I know )
Het uitlijnen en balanceren wilde ik eigenlijk pas doen nadat de kooi erin zit want dan kan ik de auto ook een 50/50 gewichtsverdeling (proberen) te geven. Dit wordt dan ook uitgelezen op van die weegschalen.
Het trillen kan dus worden versterkt door de wheel spacers want meestal is de trilling al aanwezig alleen voelde je deze nog niet zo erg.
e91 325d bj 2008, daily
e46 330ci bj 2002, circuit auto
http://bimmerportal.nl/forum/viewtopic.php?f=29&t=39482
If everything seems under control, you're not going fast enough.
e46 330ci bj 2002, circuit auto
http://bimmerportal.nl/forum/viewtopic.php?f=29&t=39482
If everything seems under control, you're not going fast enough.