Ik hoorde na ongeveer drie weken aan de linkerkant een "plop" bij de bassen als ik de muziek wat luider zette.
Balen als een stekker omdat ik bang was dat ik 'm had opgeblazen. Contact opgenomen met de leverancier en een afspraak gemaakt om langs te komen.
Daar werd me verteld dat als de speaker was opgeblazen dit niet onder de garantie viel, maar als dit niet het geval was de speaker onder garantie zou worden vervangen. De speaker werd uitgebouwd en vervolgens voor mijn neus opengesneden. Toch even slikken. Gelukkig bleek de speaker niet te zijn opgeblazen. Dit kon worden vastgesteld omdat het koperdraad rondom een spoel eerst doorbrandt als de speaker opblaast en dit was niet gebeurd. Toch een opluchting.
Er werd een nieuwe speaker ingebouwd en ik kon gelijk nog even een glimp opvangen van de stage A dembing die bij de montage is geplaatst. Een soort vilten kap aan de binnenzijde van het portier.
Al met al heel blij dat ik deze upgrade heb laten uitvoeren bij een professioneel bedrijf. Prima service door Autoparts Stereotechniek!

Nu is het weer volop genieten van goed geluid in de auto.

Verder een aantal lekkere ritten achter de rug naar Leewarden en Maastricht. Verbuik valt op deze afstanden echt mee. Gemiddeld 1L op 12,5 km als ik me een beetje inhoud, wat natuurlijk niet altijd makkelijk is...