BMW E46 330d van Jos
Re: BMW E46 330d van Jos
Bedankt voor de complimenten!
@Jaapi:
Ik ben blij dat ik nu van dat irritante geluid verlost ben, swquuuuuuuuueeeeeeek!!! Gek werd ik er van!
Afgelopen week wat kleine frutsels binnen gekregen en aan het klussen gegaan.
Een tijd geleden wilde ik de automatten uitkloppen en stofzuigen.
Na het loshalen en uitkloppen van de automatten ben ik een klein beetje onzorgvuldig geweest...
Bij het onder de carport uit rijden vergeten dat de automatten nog op de grond lagen, met als gevolg:
Gelukkig viel dat eenvoudig te behelpen nadat deze jongens binnen kwamen:
Daarnaast ook een mooi nieuw sleutelhoesje besteld:
Je moet jezelf af en toe ook een keertje verwennen
@Jaapi:
Ik ben blij dat ik nu van dat irritante geluid verlost ben, swquuuuuuuuueeeeeeek!!! Gek werd ik er van!
Afgelopen week wat kleine frutsels binnen gekregen en aan het klussen gegaan.
Een tijd geleden wilde ik de automatten uitkloppen en stofzuigen.
Na het loshalen en uitkloppen van de automatten ben ik een klein beetje onzorgvuldig geweest...
Bij het onder de carport uit rijden vergeten dat de automatten nog op de grond lagen, met als gevolg:
Gelukkig viel dat eenvoudig te behelpen nadat deze jongens binnen kwamen:
Daarnaast ook een mooi nieuw sleutelhoesje besteld:
Je moet jezelf af en toe ook een keertje verwennen
- martinus83
Maar goed dat jij snel tevreden bent dan, automat clipjes en sleutelhoesjes
Maar wie het kleine niet eert
Maar wie het kleine niet eert
Een heel belangrijk spreekwoord wat je daar aanhaalt Martinus
Maar als 27 jarige snotneus met een eigen huis + BMW heb ik volgens mij sowieso niet te klagen, toch?
Grote updates volgen nog wel, eerst even wat andere prioriteiten!
Maar als 27 jarige snotneus met een eigen huis + BMW heb ik volgens mij sowieso niet te klagen, toch?
Grote updates volgen nog wel, eerst even wat andere prioriteiten!
Kijk eens wat de pakketbezorger vandaag kwam afleveren!
Wat je met een beetje zoeken op Ebay al niet kunt vinden.
Gloedje nieuw!
Een rollie rolo? Ik wil dat ook in mn compact!
Dat is zeker een rollie rolo Lex!
Binnenkort Mei vakantie, dan gaan we even sleutelen.
Schijnt overigens nog een aardig klusje te zijn heb ik gelezen.
Binnenkort Mei vakantie, dan gaan we even sleutelen.
Schijnt overigens nog een aardig klusje te zijn heb ik gelezen.
Helaas nog niet begonnen aan het monteren van de zonnerollo.
Er moest namelijk iets anders aan d'n Bimmer gebeuren...
De bandjes waren aan de beurt.
Eerst op internet eens wat research gedaan.
Ik ben zelf altijd een voorstander van A-merk banden geweest.
Op mijn vorige auto zaten Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2, hier was ik erg tevreden over.
Op de 330d zaten Michelin's en ik ging er van uit dat dit gewoon 'normale' banden waren.
Bij mijn weten is BMW namelijk bij de introductie van de E90 pas overgegaan op runflat banden.
Volgens mijn lokale bandenboer bleken er bij mij echter ook runflat banden onder te liggen!!
Met de huidige kilometerstand waren dit uiteraard niet de originele banden meer, maar vond het wel vreemd om te horen dat het runflat's waren.
Het exacte type weet ik niet meer, maar het was iets in de trant van: Michelin Pilot Sport ZP.
Het was voor mij zo klaar als een klontje dat er geen runflat's onder zouden komen.
Maar wat dan wel?
Uiteindelijk zijn het deze jongens geworden: Michelin Pilot Sport 4
Michelin Pilot Sport 4
Een nieuwe band die Michelin onlangs heeft geïntroduceerd.
Het is natuurlijk altijd een gok, want veel reviews waren er niet voorhanden, maar ik durfde deze gok wel aan.
Michelin maakt over het algemeen sowieso geen rommel en deze doorontwikkelde variant van de Michelin Pilot Sport 3 leek mij wel geschikt rubber voor mijn trouwe diesel-koningin.
Aangezien ik in 1 x van de runflat's af wilde zijn heb ik maar meteen 4 nieuwe banden besteld.
Mijn bandenboer wilde wel erg veel euro's ontvangen voor dit rubber, daarom heb ik ze maar op internet besteld en een paar dagen later werden ze netjes thuis bezorgd.
Pakketje met nieuwe "sloffen"
Uiteindelijk een paar dagen later de banden meegenomen voor montage, dat mocht overigens ook wel want mijn garage begon namelijk naar een rubberplantage te ruiken.
Aangekomen bij het montagepunt bleek inderdaad dat het onderhand wel tijd was voor wat nieuw rubber:
Dat ziet er aardig versleten uit
Zeg maar gerust heel erg versleten
Ondanks dat de binnenzijde tot op de draad versleten is (achterzijde), zijn de banden wel netjes afgesleten
High and dry
Dat is beter!
Na het vervangen van de banden nog even langs de lokale bouwmarkt gereden. Daar kwam ik een haast identieke BMW tegen, altijd leuk om te zien!
Twins!
Binnenkort volgt er een review van de nieuwe banden.
Het zal best even wennen zijn aangezien ik mijn BMW niet anders gewend ben dan met runflat banden.
Er moest namelijk iets anders aan d'n Bimmer gebeuren...
De bandjes waren aan de beurt.
Eerst op internet eens wat research gedaan.
Ik ben zelf altijd een voorstander van A-merk banden geweest.
Op mijn vorige auto zaten Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2, hier was ik erg tevreden over.
Op de 330d zaten Michelin's en ik ging er van uit dat dit gewoon 'normale' banden waren.
Bij mijn weten is BMW namelijk bij de introductie van de E90 pas overgegaan op runflat banden.
Volgens mijn lokale bandenboer bleken er bij mij echter ook runflat banden onder te liggen!!
Met de huidige kilometerstand waren dit uiteraard niet de originele banden meer, maar vond het wel vreemd om te horen dat het runflat's waren.
Het exacte type weet ik niet meer, maar het was iets in de trant van: Michelin Pilot Sport ZP.
Het was voor mij zo klaar als een klontje dat er geen runflat's onder zouden komen.
Maar wat dan wel?
Uiteindelijk zijn het deze jongens geworden: Michelin Pilot Sport 4
Michelin Pilot Sport 4
Een nieuwe band die Michelin onlangs heeft geïntroduceerd.
Het is natuurlijk altijd een gok, want veel reviews waren er niet voorhanden, maar ik durfde deze gok wel aan.
Michelin maakt over het algemeen sowieso geen rommel en deze doorontwikkelde variant van de Michelin Pilot Sport 3 leek mij wel geschikt rubber voor mijn trouwe diesel-koningin.
Aangezien ik in 1 x van de runflat's af wilde zijn heb ik maar meteen 4 nieuwe banden besteld.
Mijn bandenboer wilde wel erg veel euro's ontvangen voor dit rubber, daarom heb ik ze maar op internet besteld en een paar dagen later werden ze netjes thuis bezorgd.
Pakketje met nieuwe "sloffen"
Uiteindelijk een paar dagen later de banden meegenomen voor montage, dat mocht overigens ook wel want mijn garage begon namelijk naar een rubberplantage te ruiken.
Aangekomen bij het montagepunt bleek inderdaad dat het onderhand wel tijd was voor wat nieuw rubber:
Dat ziet er aardig versleten uit
Zeg maar gerust heel erg versleten
Ondanks dat de binnenzijde tot op de draad versleten is (achterzijde), zijn de banden wel netjes afgesleten
High and dry
Dat is beter!
Na het vervangen van de banden nog even langs de lokale bouwmarkt gereden. Daar kwam ik een haast identieke BMW tegen, altijd leuk om te zien!
Twins!
Binnenkort volgt er een review van de nieuwe banden.
Het zal best even wennen zijn aangezien ik mijn BMW niet anders gewend ben dan met runflat banden.
Zo, die bandjes waren wel op ja! Goede nieuwe keus
Zou zelf ook altijd a merk kiezen met zulke vermogens.
Blijft mooie auto man,
Zou zelf ook altijd a merk kiezen met zulke vermogens.
Blijft mooie auto man,
Thanks Jaapi!
Moet ook zeggen dat ik de laatste kilometers veel met mijn vinger aan het DSC knopje heb gezeten.
Met gladde bandjes wil zo'n 330 heerlijk dwars!
Dat lukt me met deze banden niet (probeer ik overigens ook niet, daar zijn ze iets te prijzig voor )
Bedankt voor het compliment, die van jou mag er zeker ook zijn!
Moet ook zeggen dat ik de laatste kilometers veel met mijn vinger aan het DSC knopje heb gezeten.
Met gladde bandjes wil zo'n 330 heerlijk dwars!
Dat lukt me met deze banden niet (probeer ik overigens ook niet, daar zijn ze iets te prijzig voor )
Bedankt voor het compliment, die van jou mag er zeker ook zijn!
- martinus83
Leuk verwoord, leest lekker weg
En interessant die PS 4 banden
En interessant die PS 4 banden
Leuke e46 met juiste opties op zijn plaats! Trouwens waar heb je die slutelhanger vandaan? Dealer?
@ martinus83,
Bedankt voor het compliment!
Die PS4 banden zijn zeker de afgelopen dagen flink op de proef gesteld (met de gigantische hoeveelheden regen).
Zoals beloofd volgt er binnenkort een review, eerst nog even wat zaken checken!
@ bmw320,
Ik heb die sleutelhanger op Partacus.de besteld.
Artikelnummer is: 51217006821
Je dient wel deze variant te bestellen, deze is namelijk degene van 'betere' kwaliteit.
Er is ook een variant in omloop waarvan het leder er heel goedkoop uitziet en aanvoelt.
Prijs is een euro of 14 incl. BTW als ik me niet vergis.
Die PS4 banden zijn zeker de afgelopen dagen flink op de proef gesteld (met de gigantische hoeveelheden regen).
@ bmw320,
Ik heb die sleutelhanger op Partacus.de besteld.
Artikelnummer is: 51217006821
Je dient wel deze variant te bestellen, deze is namelijk degene van 'betere' kwaliteit.
Er is ook een variant in omloop waarvan het leder er heel goedkoop uitziet en aanvoelt.
Prijs is een euro of 14 incl. BTW als ik me niet vergis.
- martinus83
Ben benieuwd, waar heb je die banden besteld?Rijzewijk schreef:@ martinus83,
Had al wl gezien dat ze niet in de maten verkrijgbaar zijn die ik nodig heb maar wie weet komt dat nog.
-
Van het weekend gespot op de A2 bij Eindhoven
Zag er goed uit
Zag er goed uit
Hey Martinus,martinus83 schreef:Ben benieuwd, waar heb je die banden besteld?Rijzewijk schreef:@ martinus83,
Had al wl gezien dat ze niet in de maten verkrijgbaar zijn die ik nodig heb maar wie weet komt dat nog.
Ik heb ze op Tirendo besteld.
Netjes op tijd geleverd en goed verpakt.
Naar welke maten ben jij op zoek als ik vragen mag?
Overigens is de PS4 zéééér aan te bevelen als het om grip op nat wegdek gaat.
Echt absurd hoe snel je een rotonde rond kan