VT550 ///M3 project

Specifieke vragen of gewoon praten over het E46 ///M3 model
Gebruikersavatar
cjjvisserM3
Berichten: 173
Lid geworden op: 30 mei 2016, 11:00

Re: VT550 ///M3 project

Bericht door cjjvisserM3 » 30 sep 2016, 08:50

Leuk plekje voor die SMG reservoir. Op m3forum.net is er een topic over de herlocaties van het reservoir. Alle M3 rijders met een SC hadden daar last van :)

Link waar je misschien wat aan hebt:
http://www.m3forum.net/m3forum/showthread.php?t=368133

s54vert
Berichten: 210
Lid geworden op: 02 okt 2015, 09:56

Re: VT550 ///M3 project

Bericht door s54vert » 30 sep 2016, 14:24

Had ik ook al gelezen Joey.... het houdt echt niet over hoor qua ruimte.. misschien maar kijken of ik de slang kan verlengen en dan maar naar de andere kant brengen,daar is ruimte zat

Gebruikersavatar
Martijn.
Berichten: 1235
Lid geworden op: 20 jul 2012, 18:32

Re: VT550 ///M3 project

Bericht door Martijn. » 30 sep 2016, 18:57

Ik heb wel vaker gezien dat ze de pomp verzetten naar de andere kant incl. nieuw reservoir omdat ze met circuit rijden last hebben van een te hoge temperatuur waardoor de SMG niet goed meer werkt.
Afbeelding
F31 340i M-Sport SHOWROOM

Bmw geschiedenis : E36 325i '93 / E30 327i Touring '90 / E21 323i '79 / E36 328i Cabrio '98 / E46 330i Touring '03 / E30 327i M-Tech2 Racer '89 / E46 M3 '02 / E30 327i '86 / E61 530i '08 / E46 M3 '04 / F31 340i Edition M-Sport

s54vert
Berichten: 210
Lid geworden op: 02 okt 2015, 09:56

Re: VT550 ///M3 project

Bericht door s54vert » 30 sep 2016, 19:08

Martijn. schreef:Ik heb wel vaker gezien dat ze de pomp verzetten naar de andere kant incl. nieuw reservoir omdat ze met circuit rijden last hebben van een te hoge temperatuur waardoor de SMG niet goed meer werkt.
Afbeelding

Klopt, ik heb de resistormod gedaan en dat werkt ook perfect..

Zal volgende week nog s prutsen en zit het me niet naar de zin, dan verleng ik de slang en monteer ik het CSL smg reservoir daar ook ergens, nu bijna lang genoeg mee omgeouwehoert

Gebruikersavatar
niels 323i
Berichten: 381
Lid geworden op: 16 sep 2013, 14:39

Re: VT550 ///M3 project

Bericht door niels 323i » 04 okt 2016, 13:16

doet hij het al? ;)

s54vert
Berichten: 210
Lid geworden op: 02 okt 2015, 09:56

Re: VT550 ///M3 project

Bericht door s54vert » 04 okt 2016, 13:35

...
Laatst gewijzigd door s54vert op 30 okt 2016, 19:36, 1 keer totaal gewijzigd.

markm
Berichten: 196
Lid geworden op: 27 jan 2008, 13:32

Re: VT550 ///M3 project

Bericht door markm » 05 okt 2016, 07:21

kan die motor en bak dat allemaal aan zonder extra aanpassingen?

Gebruikersavatar
niels 323i
Berichten: 381
Lid geworden op: 16 sep 2013, 14:39

Re: VT550 ///M3 project

Bericht door niels 323i » 05 okt 2016, 09:06

kan je de m5 set ook met intercooler krijgen? ik vind dat je in verhouding veel meer vermogens winst heb op een m3 343 naar 550pk dan op een m5 400 naar 560pk of heeft dat met de vortec te maken?

s54vert
Berichten: 210
Lid geworden op: 02 okt 2015, 09:56

Re: VT550 ///M3 project

Bericht door s54vert » 05 okt 2016, 10:57

markm schreef:kan die motor en bak dat allemaal aan zonder extra aanpassingen?

Waarom niet , tis maar 0.5 bar , lacht de S54 om met standaard compressie..

en de bak helemaal,
Laatst gewijzigd door s54vert op 05 okt 2016, 11:00, 1 keer totaal gewijzigd.

s54vert
Berichten: 210
Lid geworden op: 02 okt 2015, 09:56

Re: VT550 ///M3 project

Bericht door s54vert » 05 okt 2016, 11:00

niels 323i schreef:kan je de m5 set ook met intercooler krijgen? ik vind dat je in verhouding veel meer vermogens winst heb op een m3 343 naar 550pk dan op een m5 400 naar 560pk of heeft dat met de vortec te maken?
Nee is maar 1 stage voor gemaakt, 1 maat kleinere pully en je bent bij 600... methanol erbij en hallo ..639 pk en je raped alles wat je maar tegenkomt.
Geloof me als je een standaard M5 al leuk vindt trekken, dan denk ik niet dat je doorhebt wat 160 pk erbij doet :rolf:

Kan met methanol tot 625 doen op een S54..


Bestel binnenkort nog bij Vortech een kleinere pully en langere Gates riem en dan van het zomer nog maar eens wisselen en 575 plus draaien.

E36 racer
Berichten: 962
Lid geworden op: 11 sep 2010, 22:02

Re: VT550 ///M3 project

Bericht door E36 racer » 08 okt 2016, 12:19

s54vert schreef:
markm schreef:kan die motor en bak dat allemaal aan zonder extra aanpassingen?

Waarom niet , tis maar 0.5 bar , lacht de S54 om met standaard compressie..

en de bak helemaal,
Ik help het je hopen dat ie het houd (heb zelf HEEEEEL slechte ervaringen met een S54 die stock was..) ik zou zelf een S54 op stock internals geen FI durven te geven...

Wel cool dat het al zo opschiet, en denk dat als je de kit liet installeren bij een top bedrijf, dat zij het echt wel in de 6-8 uur kunnen doen...

ben benieuwd naar de filmpjes
For Speed Add Lightness

Voor meer updates volg mijn instagram: DutchHPFM3

s54vert
Berichten: 210
Lid geworden op: 02 okt 2015, 09:56

Re: VT550 ///M3 project

Bericht door s54vert » 09 okt 2016, 12:09

....
Laatst gewijzigd door s54vert op 30 okt 2016, 19:37, 1 keer totaal gewijzigd.

E36 racer
Berichten: 962
Lid geworden op: 11 sep 2010, 22:02

Re: VT550 ///M3 project

Bericht door E36 racer » 09 okt 2016, 13:58

Tja, wat er bij mijne fout ging, zullen we helaas nooit meer achter komen, helaas maar waar.

Tja, het zal zeker leuk lopen (heb zelf een paar keer mee mogen rijden met een 550 ESS kit, liep goed hard kan ik je vertellen!). wellicht dat je meer potentieel uit de kit had gehaald met een coupe chassis met het vermogen, maar ieder zo zijn ding natuurlijk ;)

Ben benieuwd
For Speed Add Lightness

Voor meer updates volg mijn instagram: DutchHPFM3

s54vert
Berichten: 210
Lid geworden op: 02 okt 2015, 09:56

Re: VT550 ///M3 project

Bericht door s54vert » 09 okt 2016, 18:33

E36 racer schreef:Tja, wat er bij mijne fout ging, zullen we helaas nooit meer achter komen, helaas maar waar.

Tja, het zal zeker leuk lopen (heb zelf een paar keer mee mogen rijden met een 550 ESS kit, liep goed hard kan ik je vertellen!). wellicht dat je meer potentieel uit de kit had gehaald met een coupe chassis met het vermogen, maar ieder zo zijn ding natuurlijk ;)

Ben benieuwd



Was het een coupe dan had ik hem allang verkocht, juist het cabriorijden brengt wat extras, zoveel zelfs bij mij dat ik hem daarom gehouden heb.
Heb genoeg projectjes gedaan , nu 2 serieuze projecten gedaan afgelopen 5 jaar en absurd geld gepompt in autos MET dak, leuk voor een uurtje op zaterdag en op zondag... maar dat was het dan ook wel.

Hier heb ik echt veel meer plezier van en straks met 550pk helemaal,nu al zin in de eerste de beste M3 die denkt dat "zware" cabriootje even op zijn donder te geven :tong:

Gebruikersavatar
schaef
Berichten: 334
Lid geworden op: 16 sep 2015, 09:20

Re: VT550 ///M3 project

Bericht door schaef » 09 okt 2016, 21:38

s54vert schreef: Hier heb ik echt veel meer plezier van en straks met 550pk helemaal,nu al zin in de eerste de beste M3 die denkt dat "zware" cabriootje even op zijn donder te geven :tong:

:duimen: :duimen: :duimen:

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) ///M3”