BMW 330i Sedan
- bob de bouwer
- Berichten: 1747
- Lid geworden op: 02 jun 2011, 17:52
- Locatie: uden
Re: BMW 330i Sedan | PROJECT: Fase1 | Motor eruit!
zo kerel dan heb je het weer netjes voor elkaar
Re: BMW 330i Sedan | PROJECT: Fase1 | Motor eruit!
Wauw, flinke onderneming zo te lezen en vooral zien met de vele foto's. Ga zo door! Enorm veel respect dat je zo'n hels karwei aandurft, hopen dat alles weer soepeltjes terug gaat. Jouw 330i zal na afloop rijden als een nieuwe! Zal jouw topic in de gaten houden, ben benieuwd naar de resultaat! Veel succes en sleutelplezier!
Re: BMW 330i Sedan | PROJECT: Fase1 | Motor eruit!
Kijk dat zijn nou die mooie reacties die ons alleen nog maar meer motiveren!
Ik ben zelf net zo benieuwd naar het resultaat! Het geeft al voldoening als dat alles dalijk erin zit en weer gewoon werkt!
Ik ben zelf net zo benieuwd naar het resultaat! Het geeft al voldoening als dat alles dalijk erin zit en weer gewoon werkt!
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Re: BMW 330i Sedan | PROJECT: Fase1 | Motor eruit!
Ziet er allemaal erg goed uit! Hoe heb je dat blok weer zo mooi glimmend gekregen? Je mag in je handjes klappen dat hij er vanbinnen nog zo super netjes uitziet, helaas heb ik dit al heel vaak anders gezien bij deze motoren! Om hem zo te houden: maximaal 15.000 km met je olie rijden. De interval die de fabriek opgeeft is voor deze motoren echt veel te lang, wat resulteert in sludge met alle ellende van dien! Ga zo door!
Re: BMW 330i Sedan | PROJECT: Fase1 | Motor eruit!
Ja het probleem was dus dat we met de olie lekkages zoveel olie verloren dat we niet 15.000km met de olie konden doen haha, maar bedankt voor de tip!
Motor hebben we schoon en glimmend gekregen door een corrosie oplosser, moet ff aan mn vader vragen wat voor een spul het precies was.
Motor hebben we schoon en glimmend gekregen door een corrosie oplosser, moet ff aan mn vader vragen wat voor een spul het precies was.
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
-
- Berichten: 1832
- Lid geworden op: 10 sep 2011, 16:35
Re: BMW 330i Sedan | PROJECT: Fase1 | Motor eruit!
Heb trouwens nog een tip om wel een aircopomp te plaatsen en af te vullen.
Als je je interieurverdamper laat zitten incl. de leidingen heb je kans dat de boel uit gaat drogen.
Zet je er weer een pomp op en laat je hem afvullen heb je kans dat de boel zo lek als een mandje is.
Als je je interieurverdamper laat zitten incl. de leidingen heb je kans dat de boel uit gaat drogen.
Zet je er weer een pomp op en laat je hem afvullen heb je kans dat de boel zo lek als een mandje is.
Re: BMW 330i Sedan | PROJECT: Fase1 | Motor er weer in!
Er zal toch geen aircopomp meer op komen, dus is voor ons niet van toepassing.
Blok ligt er trouwens al weer in morgen komt als het goed is de 10w60 castrol race olie binnen, en dan kan ie weer gestart worden
Blok ligt er trouwens al weer in morgen komt als het goed is de 10w60 castrol race olie binnen, en dan kan ie weer gestart worden
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Re: BMW 330i Sedan | PROJECT: Fase1 | Motor loopt weer!
Motor loopt weer! En erg mooi!
God wat is dat ding fel ineens met dat lichte vliegwiel, ding hangt heerlijk aan zn gas.
Helaas hebben we m nog niet afgekregen, dus dat betekent dat ik morgen met detrein naar de NL Drift Series in Den Haag moet, maar goed haha, kan mn vader nog een paar uurtjes verder sleutelen om vervolgens richting Den Haag te rijden.
God wat is dat ding fel ineens met dat lichte vliegwiel, ding hangt heerlijk aan zn gas.
Helaas hebben we m nog niet afgekregen, dus dat betekent dat ik morgen met detrein naar de NL Drift Series in Den Haag moet, maar goed haha, kan mn vader nog een paar uurtjes verder sleutelen om vervolgens richting Den Haag te rijden.
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Re: BMW 330i Sedan | PROJECT: Fase1 | Motor loopt weer!
Het is nog vroeg, het weer is goed, dus je kan nog een paar uurtjes sleutelen.
Wat is nou allemaal vervangen? Volgens mij niets waarvoor het blok eruit moest, als ik het zo lees? Naast dat je het blok schoon heb gemaakt. Het is natuurlijk wel makkelijk sleutelen.
Wat heb je nou aangepast aan de M veren? En wat is je idee erachter? Zie hier het nut niet zo van in aangezien OEM veren niet de sterkste zijn en nog weleens willen breken.
Wat is nou allemaal vervangen? Volgens mij niets waarvoor het blok eruit moest, als ik het zo lees? Naast dat je het blok schoon heb gemaakt. Het is natuurlijk wel makkelijk sleutelen.
Wat heb je nou aangepast aan de M veren? En wat is je idee erachter? Zie hier het nut niet zo van in aangezien OEM veren niet de sterkste zijn en nog weleens willen breken.
BMW E46 330i
Re: BMW 330i Sedan | PROJECT: Fase1 | Motor loopt weer!
Er zat een olie lekkage ergens, maar die konden we zo niet spotten, daarnaast zijn alle pakkigen vervangen, hebben we het blok gecontroleerd op slijtage, en met het blok eruit konden we heel makkelijk het vliegwiel en de koppeling vervangen.
En als we dat dan allemaal willen gaan doen doen we het goed.
De veren hebben we verhit en de spiralen wat dichter naar elkaar gebracht. De veren die bij de schroefset zaten waren achter te slap, auto ging heel erg op zn kont hangen en liep daardoor meestal aan in de wielkasten. De M veren zijn daarintegen veel stugger.
En als we dat dan allemaal willen gaan doen doen we het goed.
De veren hebben we verhit en de spiralen wat dichter naar elkaar gebracht. De veren die bij de schroefset zaten waren achter te slap, auto ging heel erg op zn kont hangen en liep daardoor meestal aan in de wielkasten. De M veren zijn daarintegen veel stugger.
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Re: BMW 330i Sedan | PROJECT: Fase1 | Motor loopt weer!
Netjes man, alleen met het verhitten van veren loop je een grote kans dat ze breken..
Re: BMW 330i Sedan | PROJECT: Fase1 | Motor loopt weer!
Je had er meer aan om stuggere shocks te monteren in plaats van veren... Daar win je meer mee, want de shocks van je schroefset die je er nu onder hebt zijn ook te slap. Terug naar 255 scheelt ook een hoop!!Dutchie schreef:Er zat een olie lekkage ergens, maar die konden we zo niet spotten, daarnaast zijn alle pakkigen vervangen, hebben we het blok gecontroleerd op slijtage, en met het blok eruit konden we heel makkelijk het vliegwiel en de koppeling vervangen.
En als we dat dan allemaal willen gaan doen doen we het goed.
De veren hebben we verhit en de spiralen wat dichter naar elkaar gebracht. De veren die bij de schroefset zaten waren achter te slap, auto ging heel erg op zn kont hangen en liep daardoor meestal aan in de wielkasten. De M veren zijn daarintegen veel stugger.
Re: BMW 330i Sedan | PROJECT: Fase1 | Motor loopt weer!
Veren zijn super op dit moment, ook dat schroef meganisme van de schroefset ertussenuit gehaald want hij stond veel te hoog, staat nu lekker laag achter.
Maar godver wat rijdt die auto nu lekker zeg, trekt als een trein. Schakelen gaat super met het vliegwiel en koppeling.
Maar godver wat rijdt die auto nu lekker zeg, trekt als een trein. Schakelen gaat super met het vliegwiel en koppeling.
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Re: BMW 330i Sedan | PROJECT: | Rijdt weer als een trein!
Koppeling is wel ff wennen, grijpt erg laat aan, maar lijkt mij dat dat komt omdat ie nieuw is.
Ding hangt heerlijk aan zijn gas, ook trekt ie een heel stuk harder nu.
Kwam waarschijnlijk wat vermogen tekort door de rubberen pijp die van de luchtfilter naar de throttle body loopt, daar zat een scheur in dus daardoor ontsnapte er waarschijnlijk wat lucht, waardoor je dus minder vermogen krijgt. Die is nu dus vervangen.
Wel is er behoorlijk wat "gear clatter" (rammelende versnellingsbak) als ie stationair loopt, en dat vangt een dubbelmassa vliegwiel meestal op. Zoals ik het nu gelezen heb op internet moet je de bak olie vervangen door een wat dikkere (race) olie, dat zou dat op moeten lossen, of in ieder geval moeten verminderen.
Ding hangt heerlijk aan zijn gas, ook trekt ie een heel stuk harder nu.
Kwam waarschijnlijk wat vermogen tekort door de rubberen pijp die van de luchtfilter naar de throttle body loopt, daar zat een scheur in dus daardoor ontsnapte er waarschijnlijk wat lucht, waardoor je dus minder vermogen krijgt. Die is nu dus vervangen.
Wel is er behoorlijk wat "gear clatter" (rammelende versnellingsbak) als ie stationair loopt, en dat vangt een dubbelmassa vliegwiel meestal op. Zoals ik het nu gelezen heb op internet moet je de bak olie vervangen door een wat dikkere (race) olie, dat zou dat op moeten lossen, of in ieder geval moeten verminderen.
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Re: BMW 330i Sedan | PROJECT: | Rijdt weer als een trein!
Mooi dattie weer loop..
Maar een nieuwe koppeling grijpt vroeg aan lijkt me...erg laat aangrijpen is meestal teken dat de platen bijna opzijn..?
Maar een nieuwe koppeling grijpt vroeg aan lijkt me...erg laat aangrijpen is meestal teken dat de platen bijna opzijn..?
Current: | E46 330XI | E36 325 cabrio |
Previous: | E46 330D | E36 M3 cabrio | E36 328 | E21 323i |