BMW 645 S V8 heeft alweer een andere eigenaar

Show je BMW E63 / E64. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
Gebruikersavatar
BM-DUB
Berichten: 793
Lid geworden op: 08 jan 2010, 19:59

Re: Nieuwe foto's BMW 645 S V8 pagina 3

Bericht door BM-DUB » 14 okt 2014, 20:38

Ben wel benieuwd naar hoe de M5 bij van Roy was... ;) :///m:
2010 ///M6 V10 Competition Edition nr.54/63 (current)

2006 ///M6 V10 Sapphire Black (ex.)
2005 ///M6 V10 Silverstone II (ex.)
2001 ///M3 Topas Blue (ex.)

Gebruikersavatar
Marco M
Berichten: 340
Lid geworden op: 03 sep 2010, 20:35

Re: Nieuwe foto's BMW 645 S V8 pagina 3

Bericht door Marco M » 14 okt 2014, 21:12

Haha dat dacht ik wel. Auto zag er super strak eigenlijk smetteloos. Alleen het proef rijden viel mij een beetje tegen. Achterbanden waren niet goed ( had hij mij van te voren al voor gewaarschuwd) en het stuur stond scheef waarschijnlijk uitlijnen dus dat was erg merkbaar.
Maar goed ik ben niet bekend met smg dus een automonteur reed mee en heeft alles netjes uitgelegd .
Auto eerst netjes warm gereden uiteraard en daarna gas erop. Ik moet eerlijk zeggen dat ik een groter verschil in power had verwacht ten aanzien van mijn 6 serie ( of ik heb iets niet goed gedaan...). Wat mij opviel in gewoon drive schakelt de m5 vrij sloom of lange slagen. Met flipperen ging het beter als ik flipperde en het gas er op hielt dan leek het wel alsof die iets in hielt. Als ik flipperde en even van het gas af ging dan ging het beter.

Ik heb wel een paar vraagjes bm dub misschien weet jij dit aangezien jij ook M6 rijdt!
Toch had ik het idee dat zowel met warm als met koud ik het bekende diesel geluid hoorde ( overigens mag ik gewoon een aankoop keuring laten doen en vanos test enz) of is dit wel een beetje normaal?
Het schakelen wat ik hierboven heb beschreven is dat enigszins normaal?
De motor was denk ik al naar 4 a 5 minuten warm. Is dit normaal voor een v10? Mijn v8 doet er een stuk langer over!
Boekje was niet 100 procent ingevuld maar dat terzijde ik denk dat van Roy geen rotzooi verkoopt....


Al met al echt een mooi auto en een plezierig ervaring met de heer van Roy.
///M POWER
BMW M3 E92 jerezschwarz
BMW M5 E60 silbergrau
BMW 645CI S stratusgrau
BMW M3 E46 titansilber
BMW M3 e46 carbonblack
BMW M3 E36 black

Gebruikersavatar
BM-DUB
Berichten: 793
Lid geworden op: 08 jan 2010, 19:59

Re: Nieuwe foto's BMW 645 S V8 pagina 3

Bericht door BM-DUB » 14 okt 2014, 22:48

Hi Marco,

Bij deze antwoord op je vragen:

Geluid: Om eerlijk te zijn heb ik het idee dat het diesel geluid bij iedere V10 voorkomt. Wellicht niet bij exemplaren met hele lage km-standen. Maar ik heb de indruk dat het voorkomt naarmate de km-stand iets hoger wordt, dit hoeft niet te betekenen dat er iets mankeert aan de motor. Bij vele BMW's hoor je de Vanos ook gewoon zonder dat dit gevolgen heeft.

Trouwens, Jeremy Clarkson van Topgear zei het ook in de review van de M5 V10 destijds: "It sounds more like a diesel". En bij testmodellen staat er doorgaans echt niet meer dan 20.000 op de teller.

Het warmrijden van de V10 gaat inderdaad heel snel, sneller als bij de E46 M3 bijvoorbeeld. Dat is dus niks raars. De rest van de aandrijflijn moet dan nog wel op temperatuur komen (SMG bak, differentieel, en ook banden etc.)

Het langzame schakelen: je kunt in "D" rijden (SMG schakelt zelf), of je kunt in "S" rijden (handmatig schakelen/pook&flippers). Echter, je kunt bij SMG kiezen hoe snel je wilt dat de bak schakelt. Waarschijnlijk stond de M5 waarmee je reed in D1 of D2. Wat betekent dat er bij erg lage toeren wordt geschakeld, en tevens ook langzaam wordt geschakeld door de bak.

Zou je de SMG bak hebben ingesteld in D5 (of S5) dan zou de bak in hogere toeren schakelen en tevens sneller schakelen.

Over het inhouden kan ik je niets zeggen, onthoud dat de SMG géén automaat is zoals in je 645ci. Het is een bak met een enkele koppeling dus er zal toch een onderbreking zijn van de aandrijving tijdens het schakelen. Wellicht is dat wat je bedoeld. Als je inderdaad even je voet lift van het pedaal tijdens het schakelen voel je geen "bonk" meer tijdens het schakelen, is een kwestie van wennen.

Verder (geld voor iedere M6 en M5) : koppeling gaat meestal max 90.000 mee, vaak veel minder kilometers zelfs. Heel af en toe maar halen exemplaren het net over de 100.000. Kijk dus na of dat is gedaan, zo niet moet dat gedaan worden. Reken op ongeveer €2.700 tot €3.000 voor het vervangen van de SMG koppeling (gaat altijd samen met vliegwiel), ervan uitgaande dat het bij een dealer gebeurt.

Let op of de oliekoeler ook al is vervangen, deze gaat vaak kapot door steenslag. Kapotte oliekoeler = te hete olie, dus geen smering in je blok, dus motor kapot. Deze wordt vaak preventief al tussen de 80.000 - 100.000 kilometer vervangen bij de dealer. Hou hier dus ook rekening mee.

Controleer voor aankoop dmv. chassisnr of de terugroepacties zijn uitgevoerd bij de BMW dealer, voor 2005 modellen (uit m'n hoofd):
-Vanos hogedrukleiding
-SMG hydraulische motor
-Accu afdichting (alle E6x modellen, gehele productie jaren)
-Stuurhoeksensor (2006 bj)

Zo, dat was het wel. Als je nog vragen hebt hoor ik het wel ;). Kan ook via PB.
2010 ///M6 V10 Competition Edition nr.54/63 (current)

2006 ///M6 V10 Sapphire Black (ex.)
2005 ///M6 V10 Silverstone II (ex.)
2001 ///M3 Topas Blue (ex.)

Gebruikersavatar
Marco M
Berichten: 340
Lid geworden op: 03 sep 2010, 20:35

Re: Nieuwe foto's BMW 645 S V8 pagina 3

Bericht door Marco M » 15 okt 2014, 05:36

Top bedankt voor de uitleg :duim:
De vorige eigenaar heeft de koppeling 1 maand geleden vervangen denk alleen niet bij de dealer.
///M POWER
BMW M3 E92 jerezschwarz
BMW M5 E60 silbergrau
BMW 645CI S stratusgrau
BMW M3 E46 titansilber
BMW M3 e46 carbonblack
BMW M3 E36 black

Gebruikersavatar
Marco M
Berichten: 340
Lid geworden op: 03 sep 2010, 20:35

Re: BMW 645 S V8 wordt BMW M5 V10

Bericht door Marco M » 23 okt 2014, 17:09

De 645 is ingeruild op een BMW M5 V10 :gekdoen:
Hier even een paar telefoon foto's
Afbeelding



Afbeelding



Afbeelding
///M POWER
BMW M3 E92 jerezschwarz
BMW M5 E60 silbergrau
BMW 645CI S stratusgrau
BMW M3 E46 titansilber
BMW M3 e46 carbonblack
BMW M3 E36 black

Gebruikersavatar
harm1965
Berichten: 118
Lid geworden op: 25 sep 2012, 19:47
Locatie: Weert

Re: BMW 645 S V8 wordt BMW M5 V10

Bericht door harm1965 » 24 okt 2014, 16:15

:duim:

mooie bmw ,,veel plezier ermee....
eeuwigheid duurt het langst..........

Gebruikersavatar
SanderZuyderduyn
Berichten: 258
Lid geworden op: 23 aug 2009, 16:35
Locatie: Loosdrecht

Re: BMW 645 S V8 wordt BMW M5 V10

Bericht door SanderZuyderduyn » 25 okt 2014, 18:29

Hele dikke bak! Gefeliciteerd met je aankoop. :duimen:

Stiekem hoop ik ook ooit nog eens zo'n :///m:onster te kunnen kopen. :)
Wie het laatst remt, remt het hardst.

Gebruikersavatar
Marco M
Berichten: 340
Lid geworden op: 03 sep 2010, 20:35

Re: BMW 645 S V8 wordt BMW M5 V10

Bericht door Marco M » 26 okt 2014, 09:48

Dank je :///m: :duim:
///M POWER
BMW M3 E92 jerezschwarz
BMW M5 E60 silbergrau
BMW 645CI S stratusgrau
BMW M3 E46 titansilber
BMW M3 e46 carbonblack
BMW M3 E36 black

Gebruikersavatar
BM-DUB
Berichten: 793
Lid geworden op: 08 jan 2010, 19:59

Re: BMW 645 S V8 wordt BMW M5 V10

Bericht door BM-DUB » 30 okt 2014, 17:37

en staat die al voor de deur? :///m:
2010 ///M6 V10 Competition Edition nr.54/63 (current)

2006 ///M6 V10 Sapphire Black (ex.)
2005 ///M6 V10 Silverstone II (ex.)
2001 ///M3 Topas Blue (ex.)

Gebruikersavatar
Marco M
Berichten: 340
Lid geworden op: 03 sep 2010, 20:35

Re: BMW 645 S V8 wordt BMW M5 V10

Bericht door Marco M » 30 okt 2014, 18:14

Pff nee helaas nog niet. Enkel dingen waren nog niet binnen gisteren en het zit er dik in dat het deze week niet klaar komt.
///M POWER
BMW M3 E92 jerezschwarz
BMW M5 E60 silbergrau
BMW 645CI S stratusgrau
BMW M3 E46 titansilber
BMW M3 e46 carbonblack
BMW M3 E36 black

Gebruikersavatar
RSRay
Berichten: 195
Lid geworden op: 20 okt 2008, 17:54

Re: BMW 645 S V8 wordt BMW M5 V10

Bericht door RSRay » 31 okt 2014, 01:52

De modellen van de hand van Bangle worden nogal eens verguisd ... hoe dan ook, dit is een verdomd vette auto !

Veel plezier van je :///m: 5

Gebruikersavatar
Patrickk
Berichten: 1871
Lid geworden op: 19 dec 2009, 04:21
Locatie: Vaart op de rijn heen en weer

Re: BMW 645 S V8 wordt BMW M5 V10

Bericht door Patrickk » 31 okt 2014, 01:57

Ziet er goed uit.
Mag ik vragen waarom je zo snel weer een opvolger hebt?
Was dit (M5) de droomauto of was een 6 het niet helemaal?
E46 330iA touring 05-2003 110.000km
E46 330iA touring 05-2005 140.000km Edition 33


Een forum is er om te helpen en geholpen te worden.
Een simpel linkje, foto of doorverwijzing kan veel helpen!

Gebruikersavatar
Marco M
Berichten: 340
Lid geworden op: 03 sep 2010, 20:35

Re: BMW 645 S V8 wordt BMW M5 V10

Bericht door Marco M » 31 okt 2014, 07:23

Ik kan niks negatiefs zeggen over de 645 echt helemaal niks. Ik heb 6 jaar M3 gereden en ik miste alleen het M gevoel in de 645.
///M POWER
BMW M3 E92 jerezschwarz
BMW M5 E60 silbergrau
BMW 645CI S stratusgrau
BMW M3 E46 titansilber
BMW M3 e46 carbonblack
BMW M3 E36 black

Gebruikersavatar
Patrickk
Berichten: 1871
Lid geworden op: 19 dec 2009, 04:21
Locatie: Vaart op de rijn heen en weer

Re: BMW 645 S V8 wordt BMW M5 V10

Bericht door Patrickk » 31 okt 2014, 17:39

Het :///m: gevoel haha.

Veel plezier en succes met de nieuwe aankoop :duim:
E46 330iA touring 05-2003 110.000km
E46 330iA touring 05-2005 140.000km Edition 33


Een forum is er om te helpen en geholpen te worden.
Een simpel linkje, foto of doorverwijzing kan veel helpen!

Gebruikersavatar
Marco M
Berichten: 340
Lid geworden op: 03 sep 2010, 20:35

Re: BMW 645 S V8 wordt BMW M5 V10

Bericht door Marco M » 31 okt 2014, 19:04

Donderdag kan die opgehaald worden :)
///M POWER
BMW M3 E92 jerezschwarz
BMW M5 E60 silbergrau
BMW 645CI S stratusgrau
BMW M3 E46 titansilber
BMW M3 e46 carbonblack
BMW M3 E36 black

Plaats reactie

Terug naar “BMW 6 Serie (E63 / E64) Showroom”