328i Coupé sport: Houten Nardi stuurwiel.
Re: 328i Coupé sport 3e set remschijven.......
Heeft niks met inzicht te maken. ben van venlo naar asten gereden zonder 1x te remmen om te controleren of er een klauw bleef aanlopen.
Spul moet gewoon degelijk zijn en tegen een stoot kunnen.
- Patrick320i
Tom ik heb zelf Brembo max remmen en Ferodo blokken op de vooras van mijn e36 zitten en die remmen fantastisch, nieuwe remmen moet je altijd inremmen, geen noodstops, harde rempartijen zien te voorkomen.
Dat vergt wel even gewenning om zo te rijden maar eenmaal ingereden heb je er een hoop plezier van.
Kromme remmen na het monteren van nieuwe is echt je eigen schuld, nieuwe remmen worden kaarsrecht aangeleverd, zeker van een a-merk als Brembo, zorg voor goede blokken en rijd de eerste 1000 km met beleid.
Anders kun je remmen blijven kopen!
Dat vergt wel even gewenning om zo te rijden maar eenmaal ingereden heb je er een hoop plezier van.
Kromme remmen na het monteren van nieuwe is echt je eigen schuld, nieuwe remmen worden kaarsrecht aangeleverd, zeker van een a-merk als Brembo, zorg voor goede blokken en rijd de eerste 1000 km met beleid.
Anders kun je remmen blijven kopen!
Wil graag de discussie aangaan, alleen dat word zo langdradig.
ik ben er van overtuigd dat kwaliteit ver gezakt is.
garagehouder durft niks anders dan origineel te monteren na diverse keren klachten.
maar ik begrijp je standpunt, a-merken horen gewoon goed te zijn.
garagehouder durft niks anders dan origineel te monteren na diverse keren klachten.
Tom, we weten wat voor baan je hebt en je dus denkt het altijd het beter te weten.... Dus we snappen ook dat je graag in discussie wil of het jezelf bespaard zoals nu.Tom.v schreef:Heeft niks met inzicht te maken. ben van venlo naar asten gereden zonder 1x te remmen om te controleren of er een klauw bleef aanlopen.
2 keer kromme schijven met ook nog eens verschillende merken lijkt me iets teveel toeval. Wellicht een 3e persoon eens goed naar laten kijken en je trots even uitschakelen. Misschien ziet de ander iets wat jij niet hebt gezien en scheelt het je binnenkort een 3e set.
Tijdens het rijden hoef je trouwens 0,0 te merken van een aanlopende remklauw. Als het zooitje warm is, je staat bij het stoplicht en je blokken rusten constant op je schijf, ja dan trekken ze krom doordat ze niet overal gelijkmatig worden afgekoeld.
One life, live it!
- Patrick320i
Tom.v schreef:Wil graag de discussie aangaan, alleen dat word zo langdradig.
Tom a-merken zijn goed, Brembo word onder de snelste sportauto's op deze wereld en op circuits gebruikt en die worden regelmatig zwaarder belast dan jij met je coupe op de openbare weg.
De kwaliteit is niet gezakt, of je hebt inderdaad een aanlopende remklauw, maar daar is makkelijk achter te komen door een stuk te gaan rijden en dan gewoon bij ieder wiel even 'voelen' of meten of er bij een van de wielen meer warmteproductie is dan bij de andere.
Of je hebt gewoon te hard geremd.
Ik heb bij al mijn auto's ooit al wel remschijven en blokken vervangen, van Brembo, Zimmerman en OEM materiaal en ik heb serieus waar nog nooit problemen gehad met de remmerij van een van mijn auto's.
Dan delen we daar een andere mening over.
Tom klinkt als een beledigd jongetje ... Komop Tom, neem je verlies en leer van je fouten. Ontopic, mooie bak heb je!
Bekijk hier mijn E92 M3 voorstel topic! | Volg mij op Instagram via @e92m3alpine
De legeringen van de remschijven die jij noemt zijn de laatste jaren niet veranderd. Of je nu brembo, zimmermann of ate (BMW) hebt, type staal is vrijwel identiek. Verschil kan nog in de constructie van de schijf ( geperforeerd, gegroefd en meerdelig) zitten. (Uitgezonderd van de dure sets). Wij hebben jarenlang met zimmermann schijven geraced. Dit zonder problemen. Worden zwaarder belast dan überhaupt mogelijk is op straat. Vind het naïef om te zeggen dat je in korte tijd 3 sets schijven krom hebt en dat het dus aan de schijven ligt.
Is of technisch van aard, maar kan ook goed aan de manier van remmen liggen. Ook koud afremmen van hoge snelheden kunnen schijven in korte tijd om zeep helpen.
Is of technisch van aard, maar kan ook goed aan de manier van remmen liggen. Ook koud afremmen van hoge snelheden kunnen schijven in korte tijd om zeep helpen.
Opbouw van mijn 323ti S50B30-racer; viewtopic.php?f=75&t=37135
Klink niet als een beledigd jongetje, das nogal kinderachtig.
ik zeg alleen netjes dat ik een andere mening deel. niet dat dit dan zowaar waarheid is.
m'n kameraad remt ze roodgloeiend, bij thuiskomst gloeien ze nog geruime tijd.
deze trekken niet krom etc. dus ook hier valt weer te twisten over manier van remmen.
ik zeg nogmaals, MIJN ervaring, dus ik zeg niet dat het zo IS.
bovendien kan t me eigenlijk allemaal vrij weinig schelen.
Auto moet goed zijn, klaar.
ik zeg alleen netjes dat ik een andere mening deel. niet dat dit dan zowaar waarheid is.
m'n kameraad remt ze roodgloeiend, bij thuiskomst gloeien ze nog geruime tijd.
deze trekken niet krom etc. dus ook hier valt weer te twisten over manier van remmen.
ik zeg nogmaals, MIJN ervaring, dus ik zeg niet dat het zo IS.
bovendien kan t me eigenlijk allemaal vrij weinig schelen.
Auto moet goed zijn, klaar.
Tuurlijk moet hij goed zijn. Maar je schuift alles af dat het maar troep is. Dat je het 100% goed doet en nooit aan jou kan liggen. Word je erop aangesproken maak je er maar van dat het jou mening is en dat de rest je niks scheelt.
Je kan ook chill reageren op de tips die je krijgt en eens echt goed laten nakijken wat er aan de hand is. Want er zijn iets meer meningen tegenover een enkele van jou..
Je kan ook chill reageren op de tips die je krijgt en eens echt goed laten nakijken wat er aan de hand is. Want er zijn iets meer meningen tegenover een enkele van jou..
One life, live it!
Als je kameraad alles roodgloeiend remt en dit zie je nog als je thuis stil staat ga je al de fout in, dat is dus echt niet goed voor de remmen. Dan behoor je gewoon te blijven rijden tot de schijven afgekoeld zijn.
Maan, begrijp het volkomen,
om nu dan eens positief te reageren:
allereerst begonnen met het vervangen van de draagarmen.
vervolgens alles nagemeten op speling / slingering, alles binnen tolleranties.
hierna allebij de remklauwen gecontroleerd en terug in elkaar gezet met keramisch vet.
1e set remschijven, sportief mee gereden na inrijden. resultaat: Krom
2e set, ander merk, rustig mee gereden ten alle tijden. resultaat: Krom.
3e set, op advies onafhankelijke garagist, Tot nu toe probleemloos.
misschien was mijn omschrijving niet goed, en had er moeten staan, 'ik weet het ook niet meer' .
aangezien de garagist slecht sprak over de andere merken, ben ik hierin denk ik mee gegaan.
afwachten is nu of de BMW remdelen het wel uithouden.
Groetjes.
om nu dan eens positief te reageren:
allereerst begonnen met het vervangen van de draagarmen.
vervolgens alles nagemeten op speling / slingering, alles binnen tolleranties.
hierna allebij de remklauwen gecontroleerd en terug in elkaar gezet met keramisch vet.
1e set remschijven, sportief mee gereden na inrijden. resultaat: Krom
2e set, ander merk, rustig mee gereden ten alle tijden. resultaat: Krom.
3e set, op advies onafhankelijke garagist, Tot nu toe probleemloos.
misschien was mijn omschrijving niet goed, en had er moeten staan, 'ik weet het ook niet meer' .
aangezien de garagist slecht sprak over de andere merken, ben ik hierin denk ik mee gegaan.
afwachten is nu of de BMW remdelen het wel uithouden.
Groetjes.
Re: 328i Coupé sport: Homokineet ontploft.....
Zo, woensdag altijd naar school. helaas was de terugweg van korte duur.
zoals gewoonlijk voor het stoplicht 'n paar honderd meter vanaf school.
rollend, springt net op oranje. Geef me daar een partij gas.....
en midden op de kruising net voordat ik op wilde schakelen, Boem. maximaal toerental en veel geratel.
eerste gedachten gingen uit naar Diff.
Erg voorzichtig naar huis laten slepen, en tijdens het rollen steeds de juiste versnelling / toerental om de as en flens synchroon te laten lopen. dit was erg goed gelukt en na 15km stond hij bij m'n schoonbroer.
Om t verhaal kort te houden. mijn auto MOET rijden. monteurskwaal heet dat
zoals gewoonlijk voor het stoplicht 'n paar honderd meter vanaf school.
rollend, springt net op oranje. Geef me daar een partij gas.....
en midden op de kruising net voordat ik op wilde schakelen, Boem. maximaal toerental en veel geratel.
eerste gedachten gingen uit naar Diff.
Erg voorzichtig naar huis laten slepen, en tijdens het rollen steeds de juiste versnelling / toerental om de as en flens synchroon te laten lopen. dit was erg goed gelukt en na 15km stond hij bij m'n schoonbroer.
Om t verhaal kort te houden. mijn auto MOET rijden. monteurskwaal heet dat
Re: 328i Coupé sport: Homokineet ontploft.....
Heb je op de Brembo remschijven brake pads gebruikt van Brembo of van BMW?
Hoeveel kilometers heb je de remschijven gespaard en "ingeremd"?
Hoeveel kilometers heb je de remschijven gespaard en "ingeremd"?
E36 320i Coupé 1994 verkocht News from the new owner: the car is a total loss after a crash