DPF Filter & Alle linker achterlichten melding.
Re: DPF Filter & Alle linker achterlichten melding.
Kühlmitteltemperatur 92.29 C
volgens mij zijn idd je thermostaten nog best ok! Als hij met dit weer 92 graden haalt...of zijn ze al vervangen?
volgens mij zijn idd je thermostaten nog best ok! Als hij met dit weer 92 graden haalt...of zijn ze al vervangen?
Ze zijn nog niet vervangen.
De waarde die je leest zijn stationair gemeten.
Ik kan er nog niet mee rijden, BPM is al betaald vorige week, wacht nu nog op de kenteken kaart.
Zodra die binnen is, ga ik de temperatuur meten met Torque, als het goed is kan je dan doen met de 'coolant' waarde.
By the way; Is Kühlmitteltemperatur de waarde van de hoofdthermostaat?
De waarde die je leest zijn stationair gemeten.
Ik kan er nog niet mee rijden, BPM is al betaald vorige week, wacht nu nog op de kenteken kaart.
Zodra die binnen is, ga ik de temperatuur meten met Torque, als het goed is kan je dan doen met de 'coolant' waarde.
By the way; Is Kühlmitteltemperatur de waarde van de hoofdthermostaat?
92 ga je volgens mij nooit stationair halen met defecte thermostaten als je hem stationair laat warmdraaien - of je moet hem op 4500 toeren houden. Gok dat je thermostaten wel goed zijn maar daad inderdaad een defecte EGR je regeneratie tegenhoud. ik zou daar eerst me beginnen
Het is gasklep die fouten geeft.
525d E61 2007 pre-LCI
Hoi Tom,
Dank weer voor je reactie.
Een paar vragen, ben nog steeds in de leer en ziet er niet uit dat ik nog ooit iets anders ga rijden dan BMW
Is de EGR klep, de gasklep, het gashuisklep, dezelfde onderdeel? Of zijn dat verschillende, ik ga ervan uit dat het allemaal hetzelfde is, omdat volgens hun functionaliteit ze verwijzen naar de hetzelfde nl; luchtinlaat voor een mengsel van brandstof en lucht.
Nog een bevinding, volgens sommige bronnen moet de uitlaatgasdruk (bij normaal werken) bepaalde waarden geven:
Uitlaattegendruk waarden:
Dat is wel zeer hoog. Kan het zijn dat de sensor defect is? Weet je ook waar deze sensor zit?
Wellicht gewoon preventief vervangen.
En dan deze melding:
4D00 4D00 Abgasgegendruck
P14A7 Partikelfilter (Bank 1) - Strömungswiderstand hoch
Als ik de Duitse fora bekijk, vind ik situatie bij mensen zoals die van mij.
Hierbij lees ik dat de Hoge stromingsweerstand (Strömungswiderstand hoch) de reden is dat er geen regeneratie plaatsvind. Als deze sensor stuk is, gaat ie dus ook nooit regeneren.
Thermostaten en sensor preventief vervangen? Of eerst Roetfilter reinigen en dan nog eens uitlezen?
Dank nogmaals voor al jullie reacties.
Dank weer voor je reactie.
Een paar vragen, ben nog steeds in de leer en ziet er niet uit dat ik nog ooit iets anders ga rijden dan BMW

Is de EGR klep, de gasklep, het gashuisklep, dezelfde onderdeel? Of zijn dat verschillende, ik ga ervan uit dat het allemaal hetzelfde is, omdat volgens hun functionaliteit ze verwijzen naar de hetzelfde nl; luchtinlaat voor een mengsel van brandstof en lucht.
Nog een bevinding, volgens sommige bronnen moet de uitlaatgasdruk (bij normaal werken) bepaalde waarden geven:
Uitlaattegendruk waarden:
- Stationair draaien: <60mbar
Bij 2000 tpm: <150mbar
Bij normaal toerental: <300mbar
Dat is wel zeer hoog. Kan het zijn dat de sensor defect is? Weet je ook waar deze sensor zit?
Wellicht gewoon preventief vervangen.
En dan deze melding:
4D00 4D00 Abgasgegendruck
P14A7 Partikelfilter (Bank 1) - Strömungswiderstand hoch
Als ik de Duitse fora bekijk, vind ik situatie bij mensen zoals die van mij.
Hierbij lees ik dat de Hoge stromingsweerstand (Strömungswiderstand hoch) de reden is dat er geen regeneratie plaatsvind. Als deze sensor stuk is, gaat ie dus ook nooit regeneren.
Thermostaten en sensor preventief vervangen? Of eerst Roetfilter reinigen en dan nog eens uitlezen?
Dank nogmaals voor al jullie reacties.
EGR klep en Gasklep zijn 2 heel aparte dingen.
In hoever de sensor nu stuk is of de filter het probleem is. Ik vrees dat dit je dit niet kan weten.
Best is een geforceerde generatie uitvoeren en dan je tegendruk opnieuw monitoren. Zolang je dit niet doet, is het koffiedik kijken.
In hoever de sensor nu stuk is of de filter het probleem is. Ik vrees dat dit je dit niet kan weten.
Best is een geforceerde generatie uitvoeren en dan je tegendruk opnieuw monitoren. Zolang je dit niet doet, is het koffiedik kijken.
525d E61 2007 pre-LCI
Wat betreft foutmelding gasklep...komt deze (gelijk) terug na wissen? Zoniet...niet druk over maken.
Wat tom_il zegt over dpf. ben ik het wel mee eens.
Als de kosten van die druksensor voor jouw de kosten niet zijn, vervang ze preventief zou ik zeggen.
Ik weet niet wat je zelf gaat doen...?
Wat tom_il zegt over dpf. ben ik het wel mee eens.
Als de kosten van die druksensor voor jouw de kosten niet zijn, vervang ze preventief zou ik zeggen.
Ik weet niet wat je zelf gaat doen...?
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Heren,
Woensdag ga ik mijn roetfilter laten reinigen, ik hoorde net van de RDW dat de kenteken kaart vandaag op de post gaat.
Zij gaan ook hetgeen meten waarover gemeld wordt door INPA.
Ik heb al een EGR thermostaat, Hoofdthermostaat en een Uitlaatgasdruk sensor besteld bij autodoc.
Trustpilot is goed te spreken over autodoc, duurt wel 4/5 dagen voordat je het hebt, maar het is vele malen goedkoper dan hier in NL. Maar goed, niet als reclame bedoeld. Ik wil met een goed gevoel de weg op komende tijd, zonder dat de thermostaten in mijn hoofd gaan spoken. Sensoren vind ik ook belangrijk.
Eerlijk gezegd vrees ik voor de gasklep, ik hoop dat deze niet stuk is, prijs is aardig voor een gasklep.
Kerel van de roetreinigingsbedrijf heeft al aangeboden om er naar te kijken en als het stuk is ter plekke te vervangen. Ik heb gezegd dat we maar eerst eens moeten kijken.
Ik zal de foutcodes eens wissen. Dat heb ik eerlijk gezegd nog niet gedaan, goede tip.
En dan even kijken wat terug komt, voorlopig alleen nog maar stationair
Woensdag ga ik mijn roetfilter laten reinigen, ik hoorde net van de RDW dat de kenteken kaart vandaag op de post gaat.
Zij gaan ook hetgeen meten waarover gemeld wordt door INPA.
Ik heb al een EGR thermostaat, Hoofdthermostaat en een Uitlaatgasdruk sensor besteld bij autodoc.
Trustpilot is goed te spreken over autodoc, duurt wel 4/5 dagen voordat je het hebt, maar het is vele malen goedkoper dan hier in NL. Maar goed, niet als reclame bedoeld. Ik wil met een goed gevoel de weg op komende tijd, zonder dat de thermostaten in mijn hoofd gaan spoken. Sensoren vind ik ook belangrijk.
Eerlijk gezegd vrees ik voor de gasklep, ik hoop dat deze niet stuk is, prijs is aardig voor een gasklep.
Kerel van de roetreinigingsbedrijf heeft al aangeboden om er naar te kijken en als het stuk is ter plekke te vervangen. Ik heb gezegd dat we maar eerst eens moeten kijken.
Ik zal de foutcodes eens wissen. Dat heb ik eerlijk gezegd nog niet gedaan, goede tip.
En dan even kijken wat terug komt, voorlopig alleen nog maar stationair

Alle foutcodes gewist en kreeg onderstaande terug.
480A 480A Partikelfiltersystem
483D 483D Drosselklappensteller
480A 480A Partikelfiltersystem
483D 483D Drosselklappensteller
Update:
Vandaag mijn roetfilter laten reinigen. Na reinigen rijden en merk meteen het verschil. Trekt weer als ik gewend ben van een 530D.
Vanuit Marssum terug naar Beverwijk, geen problemen, alle foutcodes die ik had op de Motor zijn verdwenen.
Echter een foutcode voor terug gekregen (Op mijn scherm de melding 'increased emission'):

Luchtmassa meter?
Overigens, blijft de koeltemperatuur tijdens een rit van anderhalf uur schommelen tussen de 60 en 70 graden.
Nieuwe thermostaten komen hopelijk vrijdag binnen.
Vandaag mijn roetfilter laten reinigen. Na reinigen rijden en merk meteen het verschil. Trekt weer als ik gewend ben van een 530D.
Vanuit Marssum terug naar Beverwijk, geen problemen, alle foutcodes die ik had op de Motor zijn verdwenen.
Echter een foutcode voor terug gekregen (Op mijn scherm de melding 'increased emission'):

Luchtmassa meter?
Overigens, blijft de koeltemperatuur tijdens een rit van anderhalf uur schommelen tussen de 60 en 70 graden.
Nieuwe thermostaten komen hopelijk vrijdag binnen.
Afgelopen weekend, beide thermostaten vervangen.
Ik heb door de oude EGR thermostaat geblazen en je kon hier makkelijk doorheen blazen.
Door de nieuwe EGR kon niet doorheen blazen, er ontsnapte wel wat lucht, maar dat was nihil.
De hoofdthermostaat heb ik niet kunnen checken, zou niet weten hoe ik een defecte constateer.
De koelvloeistof heb ik ook vervangen, ik heb de leiding eerst doorgespoeld met water totdat de kleur van de koelvloeistof af afnam.
En daarna deze erin gegooid:

Daarna er mee gereden en de temperatuur met Torque Lite in de gaten gehouden.
Deze schommelde tussen de 70 en 80 graden.
Dit zit mij niet lekker. Misschien is dit genoeg voor regeneratie, maar ik zie hem liever stijgen naar de 90 ~ 94
Heeft dit iemand eerder gezien en weet iemand wat ik nog kan nakijken?
Hoor het graag.
Ik heb door de oude EGR thermostaat geblazen en je kon hier makkelijk doorheen blazen.
Door de nieuwe EGR kon niet doorheen blazen, er ontsnapte wel wat lucht, maar dat was nihil.
De hoofdthermostaat heb ik niet kunnen checken, zou niet weten hoe ik een defecte constateer.
De koelvloeistof heb ik ook vervangen, ik heb de leiding eerst doorgespoeld met water totdat de kleur van de koelvloeistof af afnam.
En daarna deze erin gegooid:

Daarna er mee gereden en de temperatuur met Torque Lite in de gaten gehouden.
Deze schommelde tussen de 70 en 80 graden.
Dit zit mij niet lekker. Misschien is dit genoeg voor regeneratie, maar ik zie hem liever stijgen naar de 90 ~ 94
Heeft dit iemand eerder gezien en weet iemand wat ik nog kan nakijken?
Hoor het graag.
Hoe bedoel je doorspoelen ? Dan zit je nu met een relatief grote hoeveelheid water in je koelsysteem tenzij je het water aflaat aan je motorblok krijg je niet alles uit het koelsysteem. Waarom heb je dit gedaan ?
Ik ben koelvloeistof gaan halen bij de dealer in een grote bidon zodoende er het zelfde type inzit en dan gewoon bijvullen.
Hoofdthermostaat kan je checken door hem in warm water te steken en checken op welke water temp deze opengaat.
Ik ben koelvloeistof gaan halen bij de dealer in een grote bidon zodoende er het zelfde type inzit en dan gewoon bijvullen.
Hoofdthermostaat kan je checken door hem in warm water te steken en checken op welke water temp deze opengaat.
525d E61 2007 pre-LCI
eens met Tom-il, zelf gewoon bijgevuld met zelfde type KVS. doorspoelen is nergens voor nodig.
Wilde de oude koelvloeistof vervangen, wist dat de nieuwe koelvloeistof dezelfde kleur had, had me vergist en heb ergens gelezen dat je koelvloeistof niet moet mengen. Maar ik had het al doorgespoeld toen ik er achter kwam het dezelfde kleur was.tom_il schreef:Hoe bedoel je doorspoelen ? Dan zit je nu met een relatief grote hoeveelheid water in je koelsysteem tenzij je het water aflaat aan je motorblok krijg je niet alles uit het koelsysteem. Waarom heb je dit gedaan ?
Ik ga mijn koelvloeistof laten vervangen zodat ik zeker ben dat het goed is gedaan.
Op welke temperatuur moet de hoofdthermostaat open gaan?