DPF Filter & Alle linker achterlichten melding.
DPF Filter & Alle linker achterlichten melding.
Beste Funfers,
Deze week heb ik een E60 530D (2009) uit Duitsland gehaald.
Gisteren toen ik er mee naar mijn werk reed gaf de boordcomputer de volgende meldingen:
- Rear left Brake light
- Rear left Turning signal
- Rear left Reverse Light
- Rear left Fog light
Deze melding komen en gaan, laatste keer heb ik de knipperlichten gecheckt toen ik aankwam, maar dat doet het gewoon, ik kan niet midden op de snelweg stoppen om de lichten visueel te checken. Eerste beste mogelijkheid ga ik dat doen, want volgens mij doen de lichten het gewoon, ondanks de melding.
En hij gaf ook aan een DPF melding aan. Het voelt niet dat de filter nu verstopt zit, de turbo slaat wel goed aan.
Als het een bekend probleem is hoor ik dat graag, dat is wat makkelijker zoeken, naar het probleem.
Ik heb als het goed is een ODB2 kabel, maar geen windows system, kent iemand een applicatie voor OSX?
Deze week heb ik een E60 530D (2009) uit Duitsland gehaald.
Gisteren toen ik er mee naar mijn werk reed gaf de boordcomputer de volgende meldingen:
- Rear left Brake light
- Rear left Turning signal
- Rear left Reverse Light
- Rear left Fog light
Deze melding komen en gaan, laatste keer heb ik de knipperlichten gecheckt toen ik aankwam, maar dat doet het gewoon, ik kan niet midden op de snelweg stoppen om de lichten visueel te checken. Eerste beste mogelijkheid ga ik dat doen, want volgens mij doen de lichten het gewoon, ondanks de melding.
En hij gaf ook aan een DPF melding aan. Het voelt niet dat de filter nu verstopt zit, de turbo slaat wel goed aan.
Als het een bekend probleem is hoor ik dat graag, dat is wat makkelijker zoeken, naar het probleem.
Ik heb als het goed is een ODB2 kabel, maar geen windows system, kent iemand een applicatie voor OSX?
Laatst gewijzigd door frazz op 05 feb 2018, 21:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: DFP Filter & Alle linker achterlichten melding.
Lijkt een massa probleem. Check zeker de stekker die naar het licht gaat, deze durft bij de E60 LCI smelten. Stekker losdoen en goed kijken dat alles ok is aan de kabel en aan het licht.
Filter kan gewoon een service melding zijn. Is afstandgebaseerd en wil zeker niet zeggen dat hij effectief vol zitten. Check in het service gedeelte van je iDrive hoeveel km er resteren. Service melding kan gereset worden via de dagteller knop. Heb je geen software voor nodig.
Filter kan gewoon een service melding zijn. Is afstandgebaseerd en wil zeker niet zeggen dat hij effectief vol zitten. Check in het service gedeelte van je iDrive hoeveel km er resteren. Service melding kan gereset worden via de dagteller knop. Heb je geen software voor nodig.
525d E61 2007 pre-LCI
Hallo Tom,
Daar zeg je wat... de stekker. Morgen ga ik die eens even loshalen.
Wat betreft de DPF, de boordcomputer geeft aan dat ik met een gereduceerde snelheid verder kan en de eerste beste BMW Service punt moet raadplegen. Ik krijg het vermoeden dat de DFP sensor klappert...
Ik denk namelijk dat ie te vaak gegenereerd, omdat de auto gaat stinken vlak na de melding, dit is nu de tweede keer sinds maandag.
Ik ben ook bang om de turbo op te blazen mocht het toch waar zijn dat ie vrij dicht zit.
Ik laat hem uitlezen. Stekker niet gevonden, dus meteen maar een ODB2 dongle besteld bij ali, wel zo een 10 dagen wacht, dus ga dan maar eerst even snel naar een garage.
Dank voor je reactie Tom.
Daar zeg je wat... de stekker. Morgen ga ik die eens even loshalen.
Wat betreft de DPF, de boordcomputer geeft aan dat ik met een gereduceerde snelheid verder kan en de eerste beste BMW Service punt moet raadplegen. Ik krijg het vermoeden dat de DFP sensor klappert...
Ik denk namelijk dat ie te vaak gegenereerd, omdat de auto gaat stinken vlak na de melding, dit is nu de tweede keer sinds maandag.
Ik ben ook bang om de turbo op te blazen mocht het toch waar zijn dat ie vrij dicht zit.
Ik laat hem uitlezen. Stekker niet gevonden, dus meteen maar een ODB2 dongle besteld bij ali, wel zo een 10 dagen wacht, dus ga dan maar eerst even snel naar een garage.
Dank voor je reactie Tom.
Laatst gewijzigd door Jeremy op 26 feb 2018, 15:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quoten volledig voorgaand bericht niet toegestaan. Zie forumregels! :-)
Bij lci stond geen dpf service in idrivetom_il schreef:

Eerst uitlezen met bmw software.
BMW UITLEZEN(E,F,G series),CODING,PROGRAMMING
FSC’s CIC NBT NBT EVO CARPLAY
RESET ISN 6HP 8HP Versnellingsbakken
BMW SLEUTELS BIJMAKEN E en F Serie.
FSC’s CIC NBT NBT EVO CARPLAY
RESET ISN 6HP 8HP Versnellingsbakken
BMW SLEUTELS BIJMAKEN E en F Serie.
Ah, OK, mercikes. Wist dat de interieur filter er niet meer inzit. Logisch dat ze de roetfilter er ook uitgehaald hebben aangezien dit niet te voorspellen is.gk5 schreef: Bij lci stond geen dpf service in idrive![]()
525d E61 2007 pre-LCI
gk5 schreef:Bij lci stond geen dpf service in idrivetom_il schreef:
Filter kan gewoon een service melding zijn. Is afstandgebaseerd en wil zeker niet zeggen dat hij effectief vol zitten. Check in het service gedeelte van je iDrive hoeveel km er resteren. Service melding kan gereset worden via de dagteller knop. Heb je geen software voor nodig.![]()
Eerst uitlezen met bmw software.
Ik heb een ODB2 bluetooth/WIFI connector.
Ik ga hem nu even uitlezen, ben zeer nieuwsgierig.
Ik heb het nog niet kunnen uitlezen. Heb hem wel al laten keuren vanmiddag bij het RDW.
BPM aangifte en wachten!
Zal toch een ODB2 kabeltje bestellen hier in NL (naast de BT connector die ik al bij ali heb besteld), moet 100% zeker van zijn wat de fout nu precies is.
BPM aangifte en wachten!
Zal toch een ODB2 kabeltje bestellen hier in NL (naast de BT connector die ik al bij ali heb besteld), moet 100% zeker van zijn wat de fout nu precies is.
De K+DCAN kabel is boven water!
Als het goed is heb ik nog ergens INPA en NCS Expert liggen.
Ook de oorzaak van linker achterlicht meldingen is ontdekt, een contactpunt lijkt gesmolten te zijn, voelt ook vochtig aan... vind dat wel vreemd, kan het condens zijn?
Dat er water binnen sijpelt vind ik wel erg sterk.
Even wat fotootjes plaatsen:

Wie weet waar ik zo een stekkertje kan bestellen?
En wat heb ik nodig om het te verwisselen?
Dank voor alle reacties!
Gr,
Frazz.
Als het goed is heb ik nog ergens INPA en NCS Expert liggen.
Ook de oorzaak van linker achterlicht meldingen is ontdekt, een contactpunt lijkt gesmolten te zijn, voelt ook vochtig aan... vind dat wel vreemd, kan het condens zijn?
Dat er water binnen sijpelt vind ik wel erg sterk.
Even wat fotootjes plaatsen:

Wie weet waar ik zo een stekkertje kan bestellen?
En wat heb ik nodig om het te verwisselen?
Dank voor alle reacties!
Gr,
Frazz.
Dit is het probleem van deze lichten wat ik eerder vermelde.
Is de contrastekker aan je achterlicht nog ok, niet gesmolten ?
Condens is niet de oorzaak, gewoon overbelasting van het contact, samen met wat vervuiling en je krijgt een te grote warmteontwikkeling.
Meeste stekkers zijn apart te krijgen, maar best overbrug je het gesmolten contact zodat hij niet opnieuw smelt.
Massa info op het net te vinden hierover + oplossingen :
https://www.google.be/search?client=ms- ... OuLgI_2:45
Is de contrastekker aan je achterlicht nog ok, niet gesmolten ?
Condens is niet de oorzaak, gewoon overbelasting van het contact, samen met wat vervuiling en je krijgt een te grote warmteontwikkeling.
Meeste stekkers zijn apart te krijgen, maar best overbrug je het gesmolten contact zodat hij niet opnieuw smelt.
Massa info op het net te vinden hierover + oplossingen :
https://www.google.be/search?client=ms- ... OuLgI_2:45
525d E61 2007 pre-LCI
Ik heb het filmpje van Roskin gezien op youtube:
https://www.youtube.com/watch?v=0Nk3_SdoIVs[/youtube]
Hij aard de unit nog eens extra zo te zien, dat ga ik ook doen.
De contrastekker, zag er goed uit, een pin was wat verbogen, die is recht gezet.
Maar geen gesmolten tekenen.
Hoe heet de stekker dat gesmolten is?
Gr,
Frazz
https://www.youtube.com/watch?v=0Nk3_SdoIVs[/youtube]
Hij aard de unit nog eens extra zo te zien, dat ga ik ook doen.
De contrastekker, zag er goed uit, een pin was wat verbogen, die is recht gezet.
Maar geen gesmolten tekenen.
Hoe heet de stekker dat gesmolten is?
Gr,
Frazz
Laatst gewijzigd door Jeremy op 26 feb 2018, 15:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb het partnummer gevonden van de stekker, maar het kan toch niet zijn dat het alleen maar te verkrijgen is bij offenga in leeeuwarden?
Stekker kost 2 euro, verzendkosten 7,50.Er zitten bijna 4 stekkers in de verzend kosten...
Partnummer: 12 52 7 505 477
Stekker kost 2 euro, verzendkosten 7,50.Er zitten bijna 4 stekkers in de verzend kosten...
Partnummer: 12 52 7 505 477
Yes Bart, nog eens gezocht op partnummer zonder de spaties (I know, het is nog vroeg) en net bij Ekris (Utrecht) besteld prijs: € 1,48, inclusief verzendkosten € 3,50,
volgens website, morgen in huis.
Maar dan moet ik nog even uitzoeken hoe ik die vervang, ik heb nog nooit eerder kabels omgepind (mits het zo heet).
Maar dan moet ik nog even uitzoeken hoe ik die vervang, ik heb nog nooit eerder kabels omgepind (mits het zo heet).
Nu het DPF
Gisteren avond met K+DCAN kabel foutlijst uitgelezen en vind meerdere foutmeldingen, waaronder de DPF foutmeldingen.

De beschrijvingen er bij gezocht.
DME/DDE
--------------------------------------------------------------------------------------
480A DPF -Bank 1
4D00 Exhaust Backpressure Sensor Bank 1
481A DPF -Bank 1
483D Throttle Actuator
--------------------------------------------------------------------------------------
Wat betekend dit precies?
Klopt het dat de 'Exhaust Backpressure Sensor' de druk meet om te bepalen of de roetfilter een regeneratie nodig heeft?
Dus, nu weet ik niet of de roetfilter daadwerkelijk vol zit of dat de sensor een valse meting terug geeft? Klopt mijn logica?
Gisteren avond met K+DCAN kabel foutlijst uitgelezen en vind meerdere foutmeldingen, waaronder de DPF foutmeldingen.

De beschrijvingen er bij gezocht.
DME/DDE
480A DPF -Bank 1
4D00 Exhaust Backpressure Sensor Bank 1
481A DPF -Bank 1
483D Throttle Actuator
Wat betekend dit precies?
Klopt het dat de 'Exhaust Backpressure Sensor' de druk meet om te bepalen of de roetfilter een regeneratie nodig heeft?
Dus, nu weet ik niet of de roetfilter daadwerkelijk vol zit of dat de sensor een valse meting terug geeft? Klopt mijn logica?
Kijk, betere prijs ookfrazz schreef:Yes Bart, nog eens gezocht op partnummer zonder de spaties (I know, het is nog vroeg) en net bij Ekris (Utrecht) besteld prijs: € 1,48, inclusief verzendkosten € 3,50,

Voor de rest kan ik je niet helpen helaas