Onze nieuwste telg, de //M5 (EBC Yellowstuff)
- Marcel RSD
- Berichten: 958
- Lid geworden op: 24 mar 2010, 11:37
Re: Onze nieuwste telg, de //M5 (Nieuwe mod)
Vandaag de eerste lekkere dag en dus even de onder handen genomen. Staat er weer redelijk fris en strak bij. En wat zijn we blij met de originele velgen
Ook direct de CP600BMW ingebouwd. Installatie fluitje van een cent. Ik heb hem met klitteband tegen de radio aangezet. Dus nu digitaal (super) geluid en info op je scherm en kombi
Volgende mod wordt de EBC yellowstuff en daarna wat motorisch onderhoud.
Ook direct de CP600BMW ingebouwd. Installatie fluitje van een cent. Ik heb hem met klitteband tegen de radio aangezet. Dus nu digitaal (super) geluid en info op je scherm en kombi
Volgende mod wordt de EBC yellowstuff en daarna wat motorisch onderhoud.
Showroom:
viewtopic.php?f=104&t=26506
Mods:
- Evolve ECU tune, Alpha-N, SAP delete, oct. 98, speed limiter removal
- Evolve carbon air intakes
- Evolve IATS relocate
- Evolve Medusa Headers + 200 cell cats
viewtopic.php?f=104&t=26506
Mods:
- Evolve ECU tune, Alpha-N, SAP delete, oct. 98, speed limiter removal
- Evolve carbon air intakes
- Evolve IATS relocate
- Evolve Medusa Headers + 200 cell cats
Re: Onze nieuwste telg, de //M5 (Nieuwe mod)
OEM velgen staan hem super!!
goede mods! succes met de rest Marcel!
goede mods! succes met de rest Marcel!
>>>>Showroom E36's<<<<
Re: Onze nieuwste telg, de //M5 (Nieuwe mod)
klasse marcel. een bmw e39 m5 kan gewoon niet zonder originele velgen. wat zijn die velgen toch mooi??
gr
kotje
gr
kotje
Re: Onze nieuwste telg, de //M5 (Nieuwe mod)
Mooi dat de CP600BMW 't goed doet. Veel plezier er mee. Gave bak trouwens!
Showroom viewtopic.php?f=120&t=41130
*** sold *** E61 530d 2004/E60 523i 2005/E39 530d 2001
*** sold *** E61 530d 2004/E60 523i 2005/E39 530d 2001
- Marcel RSD
- Berichten: 958
- Lid geworden op: 24 mar 2010, 11:37
Re: Onze nieuwste telg, de //M5 (Nieuwe mod)
Bedankt Bas, ik ben zeer tevreden met je CP600BMW.
Jij hebt trouwens ook een dikke E61. Wat brengt die van jou aan PK en koppel ?
Jij hebt trouwens ook een dikke E61. Wat brengt die van jou aan PK en koppel ?
Showroom:
viewtopic.php?f=104&t=26506
Mods:
- Evolve ECU tune, Alpha-N, SAP delete, oct. 98, speed limiter removal
- Evolve carbon air intakes
- Evolve IATS relocate
- Evolve Medusa Headers + 200 cell cats
viewtopic.php?f=104&t=26506
Mods:
- Evolve ECU tune, Alpha-N, SAP delete, oct. 98, speed limiter removal
- Evolve carbon air intakes
- Evolve IATS relocate
- Evolve Medusa Headers + 200 cell cats
Re: Onze nieuwste telg, de //M5 (Nieuwe mod)
Nice, ziet er goed uit! Hoe beter de tags van de MP3 zijn, hoe meer info je krijgt op je scherm. Album en nummer op het album kunnen er ook nog bij.
- Marcel RSD
- Berichten: 958
- Lid geworden op: 24 mar 2010, 11:37
Re: Onze nieuwste telg, de //M5 (Nieuwe mod)
Had ik ook door. Deze MP3's hadden helemaal geen tags (youtube stream), dus deze moest ik zelf toevoegen. En dat kost aardig wat tijd. Dus ik vond titel en artiest wel voldoende om mee te beginnen. En sommige tekens (min teken, underscore en &) is de CP600BMW ook niet blij mee.
Showroom:
viewtopic.php?f=104&t=26506
Mods:
- Evolve ECU tune, Alpha-N, SAP delete, oct. 98, speed limiter removal
- Evolve carbon air intakes
- Evolve IATS relocate
- Evolve Medusa Headers + 200 cell cats
viewtopic.php?f=104&t=26506
Mods:
- Evolve ECU tune, Alpha-N, SAP delete, oct. 98, speed limiter removal
- Evolve carbon air intakes
- Evolve IATS relocate
- Evolve Medusa Headers + 200 cell cats
Re: Onze nieuwste telg, de //M5 (Nieuwe mod)
haha dat klopt idd. Jammer van de pixel uitval op je BC. Heb je je velgen op laten knappen?
- Marcel RSD
- Berichten: 958
- Lid geworden op: 24 mar 2010, 11:37
Re: Onze nieuwste telg, de //M5 (Nieuwe mod)
Velgen zijn er zo onder gezet, zien er nog netjes uit. Ze hebben wel lichte stoeprand schade en 1 achtervelg heeft een paar plekjes. Maar ik heb besloten om de randschade te laten voor wat het is. Maar de plekjes ga ik zelf bijwerken met modelverf. Kan zo naar hartelust experimenteren. Als de kleur in de buurt komt is het iig beter dan zo'n zwart plekje. En dan wat blanke lak erover. Later kan ik alsnog besluiten voor een refurb. En je zult altijd zien dat als je ze refurbed er dan iets gebeurd en je weer schade hebt
Pixel uitval wordt tzt ook verholpen. Maar dan willen we er gelijk een aantal laten doen. Dat scheelt in rit en wellicht wat in prijs.
Pixel uitval wordt tzt ook verholpen. Maar dan willen we er gelijk een aantal laten doen. Dat scheelt in rit en wellicht wat in prijs.
Showroom:
viewtopic.php?f=104&t=26506
Mods:
- Evolve ECU tune, Alpha-N, SAP delete, oct. 98, speed limiter removal
- Evolve carbon air intakes
- Evolve IATS relocate
- Evolve Medusa Headers + 200 cell cats
viewtopic.php?f=104&t=26506
Mods:
- Evolve ECU tune, Alpha-N, SAP delete, oct. 98, speed limiter removal
- Evolve carbon air intakes
- Evolve IATS relocate
- Evolve Medusa Headers + 200 cell cats
- Marcel RSD
- Berichten: 958
- Lid geworden op: 24 mar 2010, 11:37
Re: Onze nieuwste telg, de //M5 (CPS vervangen)
Dit weekend heb ik groot onderhoud uitgevoerd. Ik heb alle 4 de nokkenas sensoren vervangen.
Reden van vervangen van de nokkenas sensoren is om de ///M helemaal klaar te hebben voor de Evolve tune. Sensoren waren van 2001, dus was geen overbodige luxe.
Het was een klus die aardig wat tijd is gaan kosten, maar nadat ik de inlets van de verwarming had losgehaald, was ook de bestuurderskant vrij eenvoudig te doen. Ik besloot deze inlets los te halen omdat ik zag dat deze naar de auxiliary waterpomp liepen. En deze gaf namelijk al geruime tijd een foutmelding. Ik had al een vervangingspomp liggen, dus deze kon gelijk meegenomen worden. Maar ja, tijdens het vervangen hoort natuurlijk ook schoonmaken en op zijn tijd een foto maken
Demontage:
Uitlaat sensor
Inlaat sensor
Dit beugeltje is a real PITA. Hierachter zit namelijk aan de bestuurderskant de inlaat sensor. En je komt er niet bij.
Hier zie je deze sensor als de beugel weg is en de inlets losgehaald zijn.
Reinigen van het gashuis, dus 8 x.
Weer opbouwen, interieurfilters en buizen
Olieafscheiders
Intake manifold
Venturi's
Manifold cover
En Klaar
Foto van de auxiliary waterpomp
En weer gemonteerd
En daarna natuurlijk een testritje. Wat direct opviel is dat de motor naar mijn gevoel veel directer aan het gas hangt.
En omdat ik toch bezig was ook maar wat met mijn navigatie zitten spelen. Omdat er momenteel al aardig wat personen zijn die mijn avatar als opstartscherm hebben, is het tijd voor iets nieuw (let niet op het stof op het scherm)
En ook wat met de taal bestanden aan de gang gegaan, dus nu is alles in het Engels met Nederlands gesproken navigatie.
En nu eerst weer een dino run om te kijken wat voor effect alles tot nu toe heeft gehad. Daarna gaan we met het echte werk beginnen.
Reden van vervangen van de nokkenas sensoren is om de ///M helemaal klaar te hebben voor de Evolve tune. Sensoren waren van 2001, dus was geen overbodige luxe.
Het was een klus die aardig wat tijd is gaan kosten, maar nadat ik de inlets van de verwarming had losgehaald, was ook de bestuurderskant vrij eenvoudig te doen. Ik besloot deze inlets los te halen omdat ik zag dat deze naar de auxiliary waterpomp liepen. En deze gaf namelijk al geruime tijd een foutmelding. Ik had al een vervangingspomp liggen, dus deze kon gelijk meegenomen worden. Maar ja, tijdens het vervangen hoort natuurlijk ook schoonmaken en op zijn tijd een foto maken
Demontage:
Uitlaat sensor
Inlaat sensor
Dit beugeltje is a real PITA. Hierachter zit namelijk aan de bestuurderskant de inlaat sensor. En je komt er niet bij.
Hier zie je deze sensor als de beugel weg is en de inlets losgehaald zijn.
Reinigen van het gashuis, dus 8 x.
Weer opbouwen, interieurfilters en buizen
Olieafscheiders
Intake manifold
Venturi's
Manifold cover
En Klaar
Foto van de auxiliary waterpomp
En weer gemonteerd
En daarna natuurlijk een testritje. Wat direct opviel is dat de motor naar mijn gevoel veel directer aan het gas hangt.
En omdat ik toch bezig was ook maar wat met mijn navigatie zitten spelen. Omdat er momenteel al aardig wat personen zijn die mijn avatar als opstartscherm hebben, is het tijd voor iets nieuw (let niet op het stof op het scherm)
En ook wat met de taal bestanden aan de gang gegaan, dus nu is alles in het Engels met Nederlands gesproken navigatie.
En nu eerst weer een dino run om te kijken wat voor effect alles tot nu toe heeft gehad. Daarna gaan we met het echte werk beginnen.
Showroom:
viewtopic.php?f=104&t=26506
Mods:
- Evolve ECU tune, Alpha-N, SAP delete, oct. 98, speed limiter removal
- Evolve carbon air intakes
- Evolve IATS relocate
- Evolve Medusa Headers + 200 cell cats
viewtopic.php?f=104&t=26506
Mods:
- Evolve ECU tune, Alpha-N, SAP delete, oct. 98, speed limiter removal
- Evolve carbon air intakes
- Evolve IATS relocate
- Evolve Medusa Headers + 200 cell cats
Re: Onze nieuwste telg, de //M5 (CPS vervangen)
Wat een supergave afbeelding!
Goede mods uitgevoerd marcel!
Ben je erbij de 21e??
Goede mods uitgevoerd marcel!
Ben je erbij de 21e??
>>>>Showroom E36's<<<<
- Marcel RSD
- Berichten: 958
- Lid geworden op: 24 mar 2010, 11:37
Re: Onze nieuwste telg, de //M5 (CPS vervangen)
Nee, ik heb dat weekend andere verplichtingen.
Showroom:
viewtopic.php?f=104&t=26506
Mods:
- Evolve ECU tune, Alpha-N, SAP delete, oct. 98, speed limiter removal
- Evolve carbon air intakes
- Evolve IATS relocate
- Evolve Medusa Headers + 200 cell cats
viewtopic.php?f=104&t=26506
Mods:
- Evolve ECU tune, Alpha-N, SAP delete, oct. 98, speed limiter removal
- Evolve carbon air intakes
- Evolve IATS relocate
- Evolve Medusa Headers + 200 cell cats
Re: Onze nieuwste telg, de //M5 (CPS vervangen)
lekker gedaan marcel.
gr
kotje
gr
kotje
- Marcel RSD
- Berichten: 958
- Lid geworden op: 24 mar 2010, 11:37
Re: Onze nieuwste telg, de //M5 (CPS vervangen)
Van het weekend eindelijk de EBC Yellowstuff blokken rondom geplaatst. Was even een karwei (wieldop gebroken, leuk dat ze met een luchtsleutel zijn vastgezet ), maar het resultaat mag er wezen:
Voorkant
Achterkant
Achterwiel gaf nog een probleem met terugzetten. Liep ineens aan in het scherm. Na een tip de pasvlakken en naafgat wat opgeschuurd en weg was het aanlopen. Maar het past ook allemaal maar net met die 275 ers achter
En omdat het toch lekker weer was de auto ook maar gelijk gewassen
Maar hier wordt ik niet zo vrolijk van, dat moet snel aangepakt worden.
Ik hoop dat dit nog plaatselijk bijgewerkt kan worden, anders is het toch aardig wat spuitwerk.
Voorkant
Achterkant
Achterwiel gaf nog een probleem met terugzetten. Liep ineens aan in het scherm. Na een tip de pasvlakken en naafgat wat opgeschuurd en weg was het aanlopen. Maar het past ook allemaal maar net met die 275 ers achter
En omdat het toch lekker weer was de auto ook maar gelijk gewassen
Maar hier wordt ik niet zo vrolijk van, dat moet snel aangepakt worden.
Ik hoop dat dit nog plaatselijk bijgewerkt kan worden, anders is het toch aardig wat spuitwerk.
Showroom:
viewtopic.php?f=104&t=26506
Mods:
- Evolve ECU tune, Alpha-N, SAP delete, oct. 98, speed limiter removal
- Evolve carbon air intakes
- Evolve IATS relocate
- Evolve Medusa Headers + 200 cell cats
viewtopic.php?f=104&t=26506
Mods:
- Evolve ECU tune, Alpha-N, SAP delete, oct. 98, speed limiter removal
- Evolve carbon air intakes
- Evolve IATS relocate
- Evolve Medusa Headers + 200 cell cats
Re: Onze nieuwste telg, de //M5 (EBC Yellowstuff)
mooie mod man.