E36 316i automaat
Re: E36 316i automaat
Beste leden,
Hierbij hebben wij besloten de showroom van Laurens weer te openen. We hebben allemaal een mening over wat er is gebeurd. Echter wij op bimmerportal zijn niet degenen die iemand aan een schandpaal gaan nagelen. Bimmerportal staat voor liefde, passie en emotie voor het merk BMW. Laten we het forum hiervoor ook behouden.
We hebben besloten een zero tolerance policy toe te passen waarin berichten mbt de gebeurtenissen zal worden verwijderd. We gaan er vanuit dat Laurens zijn lesje heeft geleerd en dat hij zijn leven zal beteren.
mvg, BP team.
Hierbij hebben wij besloten de showroom van Laurens weer te openen. We hebben allemaal een mening over wat er is gebeurd. Echter wij op bimmerportal zijn niet degenen die iemand aan een schandpaal gaan nagelen. Bimmerportal staat voor liefde, passie en emotie voor het merk BMW. Laten we het forum hiervoor ook behouden.
We hebben besloten een zero tolerance policy toe te passen waarin berichten mbt de gebeurtenissen zal worden verwijderd. We gaan er vanuit dat Laurens zijn lesje heeft geleerd en dat hij zijn leven zal beteren.
mvg, BP team.
- BMWf20 2.0d
- Berichten: 1341
- Lid geworden op: 07 feb 2015, 21:23
Re: E36 316i automaat
Mooi gebaar na zo'n publieke steniging, goed gedaan jongens....
-
- Berichten: 138
- Lid geworden op: 26 mei 2015, 21:11
Re: E36 316i automaat
Daar ben ik weer na een tijd niet actief te zijn geweest op het forum vanwege de "publieke steniging" zoals BMWf20 2.0d het noemt. Ik wil hierbij publiekelijk mijn excuses maken richting de beheerders/moderators van Bimmerportal omdat ik jullie (behoorlijk) veel extra werk heb bezorgd. Dit is nooit mijn bedoeling geweest.
Daarnaast wil ik ook de beheerders/moderators bedanken dat ik mag blijven ondanks alles.
Sinds mijn laatste bericht in mijn showroom hebben m`n BMW en ik behoorlijk wat kilometers gemaakt, net als voorheen. Het gemiddelde is maandelijks nog steeds ruim 10.000 kilometers door geheel Europa en zelfs daarbuiten. Onlangs mocht ik namelijk een aanhanger (althans, de inhoud) wegbrengen naar Turkije. Dat was weer +- 9.000 km in ietsjes meer dan 1 week. Aanhanger woog +- 1.500 kg, een echte windvanger. LPG verbruik was rond de 1 op 5,5.
Een van de probleempjes met deze auto blijft toch wel de koeling / koelvloeistof-temperatuur. Bij stilstaan en file rijden loopt de auto nog steeds warm. Bij gas geven in N(eutraal) loopt de temperatuur weer perfect naar het midden weet ik sinds vorige week. Ondertussen de thermostaat vervangen samen met de waterpomp onder het mom preventief. Bleek dat de thermostaat niet openging met kokend water en de waterpomp was van de plastic schoep niet veel meer over. De waterpomp is vervangen door een waterpomp met een metalen schoep, schijnt beter te zijn. Daarnaast heeft een goede vriend mijn elektrische fan werkend gemaakt door een aan- en uitschakelaar te monteren in de BMW. Nu kan ik de elektrische fan zelf bedienen.
Volgens mijn monteur schijnt het euvel dus de radiateur te zijn, die hoop ik deze week te vervangen. Dan heb ik toch echt bijna al het mogelijke gedaan om van het koeltemperatuur-probleem af te geraken.
Kilometerstand laatste update (10-02-2016): +225.900 (+ 70.000 = 295.900)
Kilometerstand vandaag (15-05-2016): +263.800 (+ 70.000 = 333.800)
333.800 - 295.900 = 37.900 kilometers in net iets meer dan 3 maanden met een auto van bijna 20 jaar oud, voornamelijk zware aanhangers trekkend. Kwaliteit!
Sinds begin februari o.a. naar Tsjechië en Italië geweest en diverse malen naar Frankrijk, Oostenrijk en Zwitserland.
Het onderhoudsoverzicht op de 1ste pagina van dit topic ook weer bijgewerkt.
Daarnaast wil ik ook de beheerders/moderators bedanken dat ik mag blijven ondanks alles.
Sinds mijn laatste bericht in mijn showroom hebben m`n BMW en ik behoorlijk wat kilometers gemaakt, net als voorheen. Het gemiddelde is maandelijks nog steeds ruim 10.000 kilometers door geheel Europa en zelfs daarbuiten. Onlangs mocht ik namelijk een aanhanger (althans, de inhoud) wegbrengen naar Turkije. Dat was weer +- 9.000 km in ietsjes meer dan 1 week. Aanhanger woog +- 1.500 kg, een echte windvanger. LPG verbruik was rond de 1 op 5,5.
Een van de probleempjes met deze auto blijft toch wel de koeling / koelvloeistof-temperatuur. Bij stilstaan en file rijden loopt de auto nog steeds warm. Bij gas geven in N(eutraal) loopt de temperatuur weer perfect naar het midden weet ik sinds vorige week. Ondertussen de thermostaat vervangen samen met de waterpomp onder het mom preventief. Bleek dat de thermostaat niet openging met kokend water en de waterpomp was van de plastic schoep niet veel meer over. De waterpomp is vervangen door een waterpomp met een metalen schoep, schijnt beter te zijn. Daarnaast heeft een goede vriend mijn elektrische fan werkend gemaakt door een aan- en uitschakelaar te monteren in de BMW. Nu kan ik de elektrische fan zelf bedienen.
Volgens mijn monteur schijnt het euvel dus de radiateur te zijn, die hoop ik deze week te vervangen. Dan heb ik toch echt bijna al het mogelijke gedaan om van het koeltemperatuur-probleem af te geraken.
Kilometerstand laatste update (10-02-2016): +225.900 (+ 70.000 = 295.900)
Kilometerstand vandaag (15-05-2016): +263.800 (+ 70.000 = 333.800)
333.800 - 295.900 = 37.900 kilometers in net iets meer dan 3 maanden met een auto van bijna 20 jaar oud, voornamelijk zware aanhangers trekkend. Kwaliteit!
Sinds begin februari o.a. naar Tsjechië en Italië geweest en diverse malen naar Frankrijk, Oostenrijk en Zwitserland.
Het onderhoudsoverzicht op de 1ste pagina van dit topic ook weer bijgewerkt.
- BMWf20 2.0d
- Berichten: 1341
- Lid geworden op: 07 feb 2015, 21:23
Re: E36 316i automaat
Hey Laurens, mooi weer wat van je te lezen, ben benieuwd naar je verdere avonturen en of je koelprobleem idd wordt opgelost........
-
- Berichten: 138
- Lid geworden op: 26 mei 2015, 21:11
Re: E36 316i automaat
Heey,
Fijn dat er mensen geïnteresseerd zijn in mijn avonturen met de BMW.
Vandaag samen met een vriend op de sloop een zo goed als nieuwe radiateur gekocht en samen gemonteerd. Tot nu toe werkt het perfect. +- 5 Minuten stationair laten draaien en de thermometer is niet bewogen. So far so good.
Auto transport van Tsjechië naar Parijs / Saint-Denis, Frankrijk:
Auto transport van België naar midden Frankrijk:
Met een huifaanhanger naar Wenen, Oostenrijk en vervolgens Dresden, Duitsland geweest:
Auto transport van Milaan, Italië naar Duitsland:
Met een huifaanhanger van Zuid-Duitsland naar de grens van Denemarken:
Auto transport van Duitsland naar Luxemburg in Luxemburg:
Binnenlands auto transport:
En een controle in België:
Fijn dat er mensen geïnteresseerd zijn in mijn avonturen met de BMW.
Vandaag samen met een vriend op de sloop een zo goed als nieuwe radiateur gekocht en samen gemonteerd. Tot nu toe werkt het perfect. +- 5 Minuten stationair laten draaien en de thermometer is niet bewogen. So far so good.
Auto transport van Tsjechië naar Parijs / Saint-Denis, Frankrijk:
Auto transport van België naar midden Frankrijk:
Met een huifaanhanger naar Wenen, Oostenrijk en vervolgens Dresden, Duitsland geweest:
Auto transport van Milaan, Italië naar Duitsland:
Met een huifaanhanger van Zuid-Duitsland naar de grens van Denemarken:
Auto transport van Duitsland naar Luxemburg in Luxemburg:
Binnenlands auto transport:
En een controle in België:
- Patrick320i
- Berichten: 145
- Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:05
Re: E36 316i automaat
Hee Laurens, goed dat je terug bent.
Maar ben jij niet regelmatig te zwaar beladen met die aanhanger achter de e36?
Maar ben jij niet regelmatig te zwaar beladen met die aanhanger achter de e36?
-
- Berichten: 138
- Lid geworden op: 26 mei 2015, 21:11
Re: E36 316i automaat
Hee Patrick, bedankt
Voorheen was de te trekken aanhanger regelmatig 100 à 200 kg te zwaar zoals bij de Toyota RAV bovenaan mijn vorige post die van Praag, Tsjechië naar Saint-Denis / Parijs, Frankrijk moest. Dat wil ik nu echt niet meer.
Automaatolie moet veel sneller ververst worden en nu is de koppelomvormer weer kapot. Waarschijnlijk laat ik de Bimmer ombouwen naar handbak.
De 316i mag volgens de RDW 1.475 kg trekken. Ooit 2.100 kg getrokken, was ook geen probleem. Bimmer-power...
Voorheen was de te trekken aanhanger regelmatig 100 à 200 kg te zwaar zoals bij de Toyota RAV bovenaan mijn vorige post die van Praag, Tsjechië naar Saint-Denis / Parijs, Frankrijk moest. Dat wil ik nu echt niet meer.
Automaatolie moet veel sneller ververst worden en nu is de koppelomvormer weer kapot. Waarschijnlijk laat ik de Bimmer ombouwen naar handbak.
De 316i mag volgens de RDW 1.475 kg trekken. Ooit 2.100 kg getrokken, was ook geen probleem. Bimmer-power...
- Patrick320i
- Berichten: 145
- Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:05
Re: E36 316i automaat
Okee haha jaa trekken zal ie het wel, heb zelf een caddy tdi die 1500 mag trekken, die trekt ook makkelijk 2500 maar heb je nooit gezeik met de politie, ook omdat je veel naar het buitenland rijd?
-
- Berichten: 138
- Lid geworden op: 26 mei 2015, 21:11
Re: E36 316i automaat
Heb tot nu toe alleen in oktober in Duitsland gezeur gehad met de politie aldaar. Met die auto-ambulance met Volkswagen Passat 2.0 erop. Overbelading van ruim 40% en toen nog geen BE-rijbewijs....
-
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 21 feb 2017, 13:51
Re: E36 316i automaat
Laurens,
Ik heb jouw topic met veel belangstelling gelezen. Wat leuk om te lezen dat je zoveel uit jouw 316i haalt. Ik kan mij voorstellen dat heel veel mensen jou zouden afraden om een sedan 316i automaat te gebruiken voor jouw doeleinden. Sterker nog, waarschijnlijk zou je voor gek worden verklaard als je aan zou geven dat je deze auto overweegt voor autovervoer e.d. En jij doet het gewoon. Ik heb daar zeker bewondering voor. Freude am fahren in optima forma.
Ook ben ik altijd gecharmeerd van onderhoudshistories die nauwgezet bijgehouden worden. Zo ook dat van jou. Wellicht kan je overwegen om voortaan ook de kosten erbij te zetten? Daarnaast merk ik dat je een tijd geen update hebt geplaatst. Ben je nog steeds in het bezit van jouw e36? Ik zou het leuk vinden om weer updates te zien verschijnen. Jammer dat ik de foto's uit 2015 niet kan zien. Dus nieuwe foto's zijn zeker welkom!
Trouwens, wat zijn 'jouw' tankstations op jouw gebruikelijke routes? (bv. Nederland, België en Frankrijk?
Ik heb jouw topic met veel belangstelling gelezen. Wat leuk om te lezen dat je zoveel uit jouw 316i haalt. Ik kan mij voorstellen dat heel veel mensen jou zouden afraden om een sedan 316i automaat te gebruiken voor jouw doeleinden. Sterker nog, waarschijnlijk zou je voor gek worden verklaard als je aan zou geven dat je deze auto overweegt voor autovervoer e.d. En jij doet het gewoon. Ik heb daar zeker bewondering voor. Freude am fahren in optima forma.
Ook ben ik altijd gecharmeerd van onderhoudshistories die nauwgezet bijgehouden worden. Zo ook dat van jou. Wellicht kan je overwegen om voortaan ook de kosten erbij te zetten? Daarnaast merk ik dat je een tijd geen update hebt geplaatst. Ben je nog steeds in het bezit van jouw e36? Ik zou het leuk vinden om weer updates te zien verschijnen. Jammer dat ik de foto's uit 2015 niet kan zien. Dus nieuwe foto's zijn zeker welkom!
Trouwens, wat zijn 'jouw' tankstations op jouw gebruikelijke routes? (bv. Nederland, België en Frankrijk?
-
- Berichten: 161
- Lid geworden op: 07 nov 2016, 10:10
Re: E36 316i automaat
Ik heb dit topic ook net doorgelezen, en wil even bevestigen wat Bill_Splate zegt. Mooi topic, en knap dat je dit allemaal met een 316 doet! Wel een mooie 316 Sedan (montrealblauw?) POHHH!
En ooknog zo jong! (ben zelf ook 18, maar toch)! Knap!
Ik wil meer nieuws hierover!
En ooknog zo jong! (ben zelf ook 18, maar toch)! Knap!
Ik wil meer nieuws hierover!